Derbien virittäminen

Lassi17
Liittynyt:
31.5.2012 21:21
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Lassi17 » 3.8.2013 15:14

Tarviiko Malossi mhr kisasähköissä olla magneeton päällä sitä levyä?
-keulii-
Pyörä:
derbi 50cc
Liittynyt:
8.8.2010 10:12
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut -keulii- » 3.8.2013 22:33

DTD-R kirjoitti:Vähä imukaula asiaa...

Vähä viriteltiin derbiä (´Black Edition) ja tulikin 70cc MK-HM, siankelli, 21mm PWK, yms. Ímukaula ostettiin 17,5-21mm jolla kusetettiin, sillä oli täysin identtinen vakion kanssa...

Noo siinä 900km toimi moitteettomasti kulki hyvin 109km/h, mutta staattori tais olla vähä herkillä ku aluslevyn ruuvien kohdalta hajos. No siinä sitten fixattiin se ja muistettiin että se imukaula kuristaa ja vaihettiin sitten siihen 32mm (kaasarin kurkun ulkohalkasija ~33mm) ja ei saatu millään säätöihin. PS vaiheltiin 120, 125, 130, 135.

125 toimi parhaiten mutta sitten loppui neulan säätö, röpötti ennen piikkiä, no laitettii neula ihan alas. Jäi vähän röpöttämään mutta jaksoi mennä piikille asti. Mahd. laihempaa neulaa en lähde etsimään. Silloin huomasi tehoeron, (vrt. vakio imukaulaan) mutta aina sammu kakkoselle vaihettaessa. ns. bensa loppui kun pysy juuri ja juuri käynnissä tyhjäkäynnillä ja piti odotella että pääsi taas liikkeelle (ryyppy päällä pääsi, mutta bensa loppui melkein heti)

Ilmaruuvia/seosruuvia (en muista kumpi) yritettiin säädellä mutta toimi parhaiten ollessaan 1/2 kierrosta auki 40 TS sekä 42. Eli tyhjäkäyntisuuttimenkin voisi vaihtaa 45?

Laiteltiin sitten vakio imukaula takaisin ja aikaisempiin säätöihin toimi hyvin ja normaalisti, mutta edelleen se kuristaa se vakio.
Sitten imukaulan kumi petti ja imuvuoto jossain (Imukaulan ja kaasarin kurkkujen suuruus ero..)

Tietääkö joku mahd. ongelman? Pitäisikö vääntää ite imukaula kun vehkeet ja kädet kyllä taitais sen.
Ehdotuksia??

Juu eli katos ilmanputsari eli onko tukossa ja bensa hana eli kato tuleeko bensaa kunnolla , imukaulan voi tehä vaikka syyläri putkesta jos on oikeen kokosta.
Vai miten se meni
JGG
Liittynyt:
27.2.2013 0:27
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut JGG » 6.8.2013 1:00

paljoko suurinpiirtein kulkis 2003 vuoden senda näillä?
rajotettu cdi, 73cc airsal, hiilikuituläpät, 19mm delortto, arrowin putki, 11-70 välit?
ja sit paljoko sais lisää kulkuja phot-econ ohittimella?
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Driver7 » 6.8.2013 14:06

Menis varmaan about 50. Onko tossa nyt mitää järkeä pitää noin lyhyitä välejä? Jos haluut pitää ton airsalin, niin suosittelen laittamaan vakioputken tai jonkun metran/vincen tapasen putken ja pidemmät välit kuten 12 tai 13 65. Huiput pitäisi jäädä alle 65 jos sitä haluut...

E: Mitä tarkotat Phot-econ ohittimella? Ei se ainakaa ohita sitä rajotettua cdi:tä.
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut -MJU- » 6.8.2013 14:31

Mitä vitun ideaa laittaa 70cc ja arrowi ja noi välit :lol: Ja ei se phot eco sitä cdi boksin rajotinta ohita mitenkään vaan sillä saa rajotettua kierrokset tiettyyn kierroslukuun
Tsekkaa galleria
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 6.8.2013 16:06

Tää on tätä kun halutaan virittää mutta pelottaa sakot ja muut. Jospa annettaisiin rakentavaa kritiikkiä eikä tuollasta "VOI VITUN URPO OOTKO TYHMÄ" älämölöä :lol:

Tuo kokoonpano ei todellakaan kannata, sillä nuo välitykset nakertaa sekä ketjut, rattaat että koneen tohjoksi.

Jos alavääntöä kaipaat niin vakiopytyn kanssa Metrakit tai Kundo Tuareg. Itselläni oli viikon ajossa Kundo ja en nyt huommanut että vääntäisi erityisen paljon enemmän kuin Metra, mutta kyseessä on kuitenkin 50cc kone mistä vääntöä ei kannata edes hakea. Huiput ei mittariinkaan mennyt kuin 65, eli laitetaan siihen vielä sitten 80 kiloinen poliisi ajamaan päälle ni menee varmasti alle 65.
Brääm Brääm ja baanalle :D
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Driver7 » 6.8.2013 17:19

Tosin kuriton vakioputki seiskakympin kaa voisi olla kokeilun arvoinen ratkaisu, siihen rajotettu cdi ja välit, että menee alle 65. Vääntöä löytyisi varmaan jonkun verran mopoksi ja todennäkösesti pientä piikkiä nappaisi, riippuen tietysti minkälainen putki tossa mallissa on. Vähän ahdistava se vakio kyllä saattaa olla :s
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 6.8.2013 23:52

Jep, yleensä isompaan pyttyyn siirryttäessä vaihetaan korkeakiertoinen putki, kun ei tarvitse enää kärvistellä väännöttömyyttä ennen tehoaluetta :D

Mutta koska tahdotaan että kulkee alle 65, niin Vakio tai Metra/Kundo, tosin muokatusta kundosta joutuu pulittaa useimmiten. Onkos 2003- vuoden sendassa uusi vai vanha kone?
Brääm Brääm ja baanalle :D
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut -MJU- » 7.8.2013 14:41

Leovince myös aika alakiertoinen putki. Ja -03 derbissä tosiaan toi vanhanmallin kone
Tsekkaa galleria
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 7.8.2013 19:34

Sillä lähtee varmasti kilvet, paukkuu ja kilkattaa minkä kerkiää, ja on myös aika kartiomainen että näkee selvästi ettei ole vakioputki :/ Mutta niin tekee vanhan mallin Metraki. Kundoa suosittelen kaikista kolmesta jos huippuja ei haeta, äänet olivat Metran tasoa, paitsi että omaani pahensi se että entinen omistaja oli jostain syystä katkaissut äänenvaimentimen reikäputken ja hitsannut uudestaan, niin se sitten kusi kaikki paineet ulos sen sijaan että villa vaimentaisi.
Brääm Brääm ja baanalle :D
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut nevssons » 8.8.2013 15:37

Äänistä jos puhutaan, niin parasta on kun kuullostaa 2t piikiltä :D

Vaikka kuinka monta kertaa oon posotellu 80 km/h partiota vastaan eikä oo herättänyt minkäänlaista mielenkiintoa kääntää päätä ja kattoa kilpeä. Nimimerkillä Hannu Hanhi

Asiaan auttaa myös tehokas etuvalo ;)
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Dioxide » 8.8.2013 16:41

Ollu tuuria kun eivät ole perään lähteneen :lol:

Eikä sitä mopoa saa kuulostamaan piikiltä vaikka kuinka haluaa, on nuo niin leluja x]
Brääm Brääm ja baanalle :D
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut -MJU- » 13.8.2013 22:09

Dioxide kirjoitti:Sillä lähtee varmasti kilvet, paukkuu ja kilkattaa minkä kerkiää


Ei mulla vaan ainakaan mitään sanonut teharista vaikka vince olikin kiinne. Väleistä vaan valitti :lol:
Tsekkaa galleria
QWE96
Liittynyt:
31.3.2012 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut QWE96 » 15.8.2013 16:01

Paljonko kurittoman -05 hukkaputki mallin kuuluis kiertää? Kiihdyttäessä saa kiertämään vain 9k ja 6-vaihteella vähän päälle 8k. Välejä oon vaihdellu ja tällä hetkellä 14-65 ja niillä hikiset vähän päälle 60km/h. Mikä mahtaa olla vialla?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut nevssons » 15.8.2013 16:27

Kiertääpi 9,4 krpm

Huippuja noilla väleillä pitäis kelailla jotain luokkaa 70. Veikkaan että säädöt kusee.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista