Beta RR 50

Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Gooby » 1.9.2013 21:40

Veikko: Eipä nyt tule heti ainakaan mieleen mitään kovin nopeaa niksiä. Ainahan voisi koittaa esim. jättää ryypyn päälle tms. mutta yleensähän nuo kyllä huomataan. Ite laittasin kulkemaan 65km/h tai hieman alle niin ei tarttis turhaan kuumotella. Tuo parin kilsan menettäminen huipuissa tuskin olis niin paha juttu etteikö sitä voisi tehdä.

Teuzki: Suutin kuulostas hieman liian pieneltä, 115 vois olla parempi. Itellä oli kurittomassa 116 ja toimi sillä hyvin. Tosin itekin pääsin gepsiin vaan 75km/h (mittariin 82) tasasella normiasennossa. -11 vuosimalli siis kyseessä. Toki jos toimii tuolla 110 suuttimella hyvin niin sitten ei ole siitä kiinni, mutta ainahan voit kokeilla hieman isompaa, jospa siitä olis jotain hyötyä. Välit ainakin vaikuttas olevan just optimit kurittomalle, nuo sun välithän vastaa 12/50, mikä on paras vaihtoehto kurittomalle.

Sitten toki ihan nämä perusjututkin voi vaikuttaa mopon kulkemiseen: ketjujen kireys, rengaspaineet jne.
Teuzki
Pyörä:
Beta rr 50 motard 08
Liittynyt:
16.5.2012 15:59
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Teuzki » 1.9.2013 22:11

Juu pitää kokeilla pistää vähä isompaa suutinta, kiitti neuvosta!
wrz
Pyörä:
Yamaha WR125x -11
Liittynyt:
27.2.2013 21:41
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut wrz » 2.9.2013 8:22

veikko1998 kirjoitti:Elikkä itellä on Beta rr track 2013 ja kulkee sen 67km/h ni oisko mitään jekkuletkua minkä vois repästä että kulkis hiljempaa jos poliisi sattus pysäyttää?


Mitkät välit sulla on? Isommalla takarattaalla varmaan sais tiputettua sitä nopeutta.

Ja luulen, että jos poliisi tulee ja testaa sen sun mopos ja käy koeajolla niin ei se varmaa mee ku 65, ku kuitenki se painaa varmaa vähä enemmän ku sä (?) :D ... sit lisätää tutkan -3 km/h nii ei tuu veroja ;)
FrankeeD
Pyörä:
Ex Ktm exc 125, Ex Husqvarna Cr 125, Ex Beta Track 50, Mbk Booster, Tunturi sport
Liittynyt:
17.1.2012 10:06
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut FrankeeD » 2.9.2013 9:02

Itte sain joskus kurittomalla 13-50 väleillä 86gps normiasennossa, muna-asennossa meni sen 91
Husqvarna stunttia https://www.youtube.com/watch?v=sBXpV50Fg0A
veikko1998
Liittynyt:
31.8.2013 17:25
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut veikko1998 » 2.9.2013 18:20

wrz kirjoitti:
veikko1998 kirjoitti:Elikkä itellä on Beta rr track 2013 ja kulkee sen 67km/h ni oisko mitään jekkuletkua minkä vois repästä että kulkis hiljempaa jos poliisi sattus pysäyttää?


Mitkät välit sulla on? Isommalla takarattaalla varmaan sais tiputettua sitä nopeutta.

Ja luulen, että jos poliisi tulee ja testaa sen sun mopos ja käy koeajolla niin ei se varmaa mee ku 65, ku kuitenki se painaa varmaa vähä enemmän ku sä (?) :D ... sit lisätää tutkan -3 km/h nii ei tuu veroja ;)


Välit o 11-58
AM6Power
Pyörä:
KTM 125 Exc
Liittynyt:
3.9.2013 20:28
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut AM6Power » 3.9.2013 20:33

Kertokaas miten saisin Betan kulkemaa sopivasti. Nyt on kuri pois vakiovälit ja 92 suutin ja kulkee silti 85. :roll:
Ja nyt kokeiltii pistää kuri takas (tai itseasias katalysaattori mist tehtii kuri:D) ni hävis vaa vääntö ja kestää kiihtyy, mut menee silti yli 75.
Et mite sais sopivaks? Ku kaveril HM ja siit o otettu kuri pois, 110 suutin ja 10-60 välit.
Mistäköhä vois saada Betaan vaik 60-65 takarattaan, jos se vaik auttas et kulkis enää vaikka sen vähän yli 60?
Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Gooby » 3.9.2013 21:13

Ootko gepsiin mitannu nuo huiput vai mittarista kattonu? Mittari näyttää sen 6 liikaa melkeimpä aina joten siihen ei kannata juurikaan luottaa.

58 takarattaita saa maahantuojalta, mutta jos tuon isompia haluat niin sitten täytys modata jonkun muun mopon rattaasta. Sanon nyt kuitenkin että jo 10-58 välit on aivan saatanan lyhyet ja eipä niillä ole edes mukava ajaa kun kokoajan saa vaihtaa isompaa silmään ja huutaa kivasti.

En tiedä millanen tuo sun kuri oikeastaan on, mutta ite ainakin sain peltikurilla (eli siis pelkällä kurilevyllä) rajotettua huiput 65km/h ja välit oli 10-50, eli melkein vakiot. Hieman isommalla takarattaalla (esim. 53) ois ollu kyllä sopivin yhdistelmä, mutta toimi tolleenkin hyvin.

Kurittomana jos ajat niin tuo 92 suutin on aivan liian pieni. 115 lähettyviltä vois löytyä sopiva. Peltikurin kanssa sitten 100-105.
Jokumoto
Pyörä:
KTM 690 Duke III
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.7.2012 15:05
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Jokumoto » 3.9.2013 21:42

Voiko takarenkaan akselin mutteri olla liian kireällä? Huollossa kun vaihdatin jarrupalat niin ne pisti takarenkaan niin tiukalle että ei lenkkiavaimella aukea vaikka hyppisi avaimen päällä :eek: . Sen jälkeen kun se kiristettiin niin takarenkaan suunnalta on alkanut kuulua rohinaa.

Ja tuosta mittarin tarkkuudesta: itellä mittarivirhe GPS:ään verrattuna vain 3-4 km/h. Monta kertaa yli 90 nopeuksissa GPS näyttänyt vain 3.5 km/h vähemmän kuin mittari. Onko sitten yksilöitä nämä betan mittarit :D
AM6Power
Pyörä:
KTM 125 Exc
Liittynyt:
3.9.2013 20:28
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut AM6Power » 3.9.2013 22:05

Gooby kirjoitti:Ootko gepsiin mitannu nuo huiput vai mittarista kattonu? Mittari näyttää sen 6 liikaa melkeimpä aina joten siihen ei kannata juurikaan luottaa.

58 takarattaita saa maahantuojalta, mutta jos tuon isompia haluat niin sitten täytys modata jonkun muun mopon rattaasta. Sanon nyt kuitenkin että jo 10-58 välit on aivan saatanan lyhyet ja eipä niillä ole edes mukava ajaa kun kokoajan saa vaihtaa isompaa silmään ja huutaa kivasti.

En tiedä millanen tuo sun kuri oikeastaan on, mutta ite ainakin sain peltikurilla (eli siis pelkällä kurilevyllä) rajotettua huiput 65km/h ja välit oli 10-50, eli melkein vakiot. Hieman isommalla takarattaalla (esim. 53) ois ollu kyllä sopivin yhdistelmä, mutta toimi tolleenkin hyvin.

Kurittomana jos ajat niin tuo 92 suutin on aivan liian pieni. 115 lähettyviltä vois löytyä sopiva. Peltikurin kanssa sitten 100-105.

Ookkei.
Beta Arzka
Pyörä:
Beta RR 50 Motard -12, Honda Cr 125 -98 & EX Suzuki Pv -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2012 15:16
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Beta Arzka » 4.9.2013 22:20

Itellä kuriton ja 10-58 välit, kulkee 63 koska piikki loppuu sillon :D kulkee yhtä hyvin myös kaks päällä. Niin, ja suutin 115
AM6Power
Pyörä:
KTM 125 Exc
Liittynyt:
3.9.2013 20:28
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut AM6Power » 10.9.2013 20:26

Mites, ku tilasin 58 takarattaan, mut ei riitä vakioketjuis pituus. Ni riittääkö 140 lenkkiset? Ja niit sit tarvittaes lyhentää?
Mpez
Pyörä:
CH Racing WXE50, EX. Beta RR 50 -08
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
30.11.2012 17:22
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Mpez » 11.9.2013 19:49

Mulla piti lyhentää 142(tai 144) lenkkisii 10-58 väleillä jonkuu verran, joten luulis että riittää tuo 140 lenkkiä. :)
Teuzki
Pyörä:
Beta rr 50 motard 08
Liittynyt:
16.5.2012 15:59
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut Teuzki » 13.9.2013 19:33

Pitäsköhän mun nyt oikeasti ostaa se isompi suutin kun tänään katsoin niin olikin 105 kurittomalputkel :lol: Ja eilen kävi silleen että kun olin kaverin kanssa ajelemassa niin mopedi röpötti hirveesti ja kierrokset pätki, voiko tuon suuttimen koko olla vikana? :D
lasseee
Liittynyt:
16.7.2013 16:57
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut lasseee » 16.9.2013 14:11

Moro! oisin tommosta beta rr track 2013 mallia uutena ostamassa ja haluisin tietää, voiko siitä suoraan ottaa kurin pois ja vaihtaa isomman suuttimen vaikkei mopolla olisi vielä kilometrejä takana. ja jos voi niin minkä kokoinen suutin olisi paras kurittomalle vakioputkelle :D kiitos jo etukäteen :P
-kotem-
Pyörä:
EX KTM EXC 125 2003, EX Aprilia MX 125 2007, EX Beta RR 50 Track Motard 2010
Liittynyt:
13.4.2012 21:46
Re: Beta RR 50

ViestiKirjoittanut -kotem- » 16.9.2013 14:45

Voi ottaa suoraan kurin pois kunhan muistaa ajella sisäänajon kunnolla ja rauhassa, lämmittää koneen ennen ajoa, ei kovia kiihytyksiä jne, 115 suutin todettu kurittomalle hyväksi, voit vaikka sisäänajon aikana laittaa pienen määrän 2tahtiöljyä bensan sekaan että voitelee varmasti =)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista