DT/X-Limit 2004-> Viritys

D3t510np4r45
Liittynyt:
17.7.2016 3:12
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut D3t510np4r45 » 25.10.2016 21:14

Ja kuinka paljon kurittomalla vakioputkella ja rajottavalla moricilla kiertää tasaisella jos huudattaa täysillä?
D3t510np4r45
Liittynyt:
17.7.2016 3:12
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut D3t510np4r45 » 26.10.2016 23:09

Saisko tuohon 2010 vuoden detsiin jotenkin huiput säädettyä niin, että menisi noin 55 km/h mutta vääntöä olisi hyvin? Kun moric päästää niin paljon läpi ja en haluasi rikkoa sähköjä ajamalla rajoitinta vasten koko ajan tai myöskään huudattaa konetta kuoliaaksi poratulla moricilla ja lyhyillä väleillä. Minkälaisia muita rajoittimia pystyisi noihin moric-sähköihin kiinnittämään jotta ei päästäis läpi niin paljoa?
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 27.10.2016 11:47

Vaikea kysymys. En tiedä sen tarkemmin miksi juuri moric päästää läpi, mutta esim derbin rajoitettu boksi ei ollenkaan. Usein noi mopojen jälkiasennusrajoittimet tuppaa olemaan vähän ihmeellisiä, eli suomeksi vielä paskempia kuin moricit.

Itse ehdottaisin ratkaisuksi vaihtoa derbiin, siinä tuo onnistuu kyllä ja bonuksena saat paremman vaihteistonkin. Joku hullu voisi yrittää modata derbin staattorin(?) ja moottorinohjauksen, mulla ei oo tietoa millaisia ne mitat ovat noissa... Tai sitten kysyt joltain sähköasiantuntijalta miten sellaisen tarkalleen toimivan rajoittimen saa tehtyä
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Detsiröimies69
Liittynyt:
19.4.2017 19:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Detsiröimies69 » 19.4.2017 19:33

Hei,mikä olisi ongelma detsissäni kun porasin moricin niin huiput eivät nousseet yhtään. Jää vaan 61kmh
Suutin 92, tulpanväri oli hyvä pienen päristelyn jälkeen ja detsi veti hyvin.
Välit 13/60
Kuriton vakioputki
Pitäisikö laittaa isompaa suutinta?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 19.4.2017 23:27

Tuo suutin on kyllä lähes varmasti liian pieni. Sopiva löytynee +100 luokasta, itselläni taisi olla 116, jos lisäilmasolenoidi on kiinni.
Detsiröimies69
Liittynyt:
19.4.2017 19:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Detsiröimies69 » 21.4.2017 20:33

Laitoin 100 kokoisen suuttimen ja solenoidi on pois käytöstä, pitää huomenna testata huippuja kun tänään oli rapainen keli :roll:
Detsiröimies69
Liittynyt:
19.4.2017 19:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Detsiröimies69 » 22.4.2017 17:33

Noniin kyllähen ne huiput parani eli 75 mittariin ja 68 gepsiin ;)
JirppaZ
Liittynyt:
22.4.2017 17:19
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut JirppaZ » 22.4.2017 18:54

Hei! Elikkäs onko kenelläkään tietoa meneekö vm2009 Ktm sx 85 kone suoraan vuosimallia 2009 olevan yamah dtn runkoo vai pitääkö muokata jtn? Semmone projekti pitäs tos alotella sitte ku rahaa ja aikaa. :lol:
korsteeni
Liittynyt:
8.6.2017 13:05
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korsteeni » 8.6.2017 13:29

Hep! ...luin kyllä koko tämän vitjan läpi, mutta jäi silti pikkanen epävarmuus, että mistä Derbistä löytyy se kyseinen boksi ducatin sähköille, jossa rajoitin 9000r/min paikkeilla, joka toimii -04 dt:ssä? :roll:

Ostin siis tyttärelle tuollaisen DeeTeen ja laite osoittautui kuitenkin, myyjän väittämistä huolimatta liian menohaluiseksi ja nyt tarvis pikku downshiftaus...kulkee minun alla (105kg) gps:än mukaan karvan päälle 80km/h ja kiertää noin 12 000, mutta ei mitään hajua mitä tuolle on nyt loppupeleissä tehty. Kuri ainakin poistettu, mutta vakio putki (oli joku ääntä korostava hiilarivaimennin, jonka viskasin heti niin kauas kuin jaksoin ja original tilalle), mutta kaasari käsittääkseni vakio (oli 109 suutin, jonka vaihdoin 96:seen, kun sattui mukana tulleista rojuista löytymään). Rattaat 11 / 50, mutta mukana tuli myös 60 takaratas, jonka ensin meinasin vaihtaa, mutta silti vähän tympäisee se koneen kierrätys tommosilla väleillä ja ennemmin hillitsisin kiertämistä, kun ajot kuitenkin pääasiassa pitkiä +15 km pohojammaan lakeuksien yhtämittaisia siirtymiä.

Kone kuulemma hiljan täysrempattu, mutta jännänä ominaisuutena lämpöjen seilaaminen kuuman ja puolivälin väliä ihan kokoajan reippaammassa vauhdissa...kertooko että termari poistettu kokonaan, eikä siksi pysy lämmöt paikallaan, vai kavitoiko vesipumppu tyhjää jo noilla kierroksilla?

Ja öljypumppu (tuorevoitelu siis paikoillaan, eikä mitään ajatustakaan sen poistamiseksi) jännästi, kun tyhjäkäyntimerkki paikoillaan ja lähtee nousemaan heti kaasarin luistin tahtiin, mutta kaasupohjassa jää 1/4 vajaaksi täyskaasumerkistä 8o onko yleinen ongelma, vai onkohan viritelty joku omavalmiste kaasuvaijerin haaroitin, jossa ei ihan liikevarat kohtaa kaasarin kanssa :paha:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 9.6.2017 11:57

Sinisellä johdolla oleva ducatin CDI pitäisi olla rajoittimellinen. Putkeen vaan heittää peltikurin niin pääsee helpoimmalla. Vakioreikä taitaa olla jotain 15mm.
Öp tyhjäkäyntisäätö vaan kohdalleen ja kovaa ajoa. Tuskin siihen kukaan on mitään välitettyä systeemiä rakennellut mutta äkkiähän sen nappaa käteen jos kuumottaa.
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 9.6.2017 22:44

korsteeni kirjoitti:oli 109 suutin, jonka vaihdoin 96:seen, kun sattui mukana tulleista rojuista löytymään


Tästä sellainen juttu, että suuttimilla 2-tahtisen tehon rajoittaminen on vaarallista hommaa. Oli kuristuksia tai ei, niin 2t:n pitää käydä oikeilla seoksilla. Käytännössä siis niin isolla suuttimella kuin se vain jaksaa kiertää loppuun asti eikä ala pätkimään tai tunnu laiskalta. 105-110 lienee hyvinkin lähellä oikeaa.

Suosittelen kuristamaan mieluummin ilmanottoa kuin pakoputken hengittävyyttä, sillä jälkimmäinen aiheuttaa turhaa lämpöjen nousua. Hyvä lähtökohta voisi olla vaikkapa se, että koneen ottama ilma tulee 10-12 -millisen reiän kautta. Tämä tietysti vaatii suuttimen - todennäköisesti reiluakin - pienentämistä.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
korsteeni
Liittynyt:
8.6.2017 13:05
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korsteeni » 10.6.2017 0:03

Kiitos vastauksista! Kyllä se peltikuri taitaa olla tässätapauksessa minun valinta....

Mutta tuohon suuttimeen... juu tiedostan riskit, eikä tarkoitus ollutkaan alata bensaa kuristamalla menohaluja hillitsemään ja lähinnä tuo suuttimen pienennys oli vain kokeilu mitä vaikuttaa, kun se erittäin vapaasti hengittävä äänenvaimennin tuli vaihdettua vakioon.

Mopo käy kuitenkin edelleen meleko rikkaalla, kun tulppa reippaan ajon jäljiltä ihan musta ja kaasun vastaavuus / yleinen olemus pikku kierroksilta aina lähelle 7000r/min asti miettivä ja joutuu suorastaan suostutella heräämään, mutta tästä ylöspäin kiertää iloisesti ja vastaa terävästi...mutta kuten arvata saattaa, niin juuri mopedin maailmaan tutustuvan tytön mieleen tuollainen käytös ei ole ihan sitä "just tätä mä tahdon" juttua. Eli tästä pitäis nyt saada ensimetreille kesytettyä pikkukierroksilla herkästi käyvä peli, eikä mitään kylän eniten kiertävää ylärekisterin kisatykkiä ;)

....lähtökohdaksi kun vain tuli tuollainen "paska" joka ei vastannut kyllä miltään muulta osin myyjän kehuja kuin ulkonäöltä ja täytyy näköjään käydä ihan koko laite läpi mutteritasolla, kun meleko virityksiä ja patentteja tehty ihan joka ikiseen kohtan :paha: :itku:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 10.6.2017 0:37

Ikää on jo kuitenkin useita vuosia ja monta omistajaa. Monesti mopo on se ensikosketus tekniikkaan ja jälki on sen mukaista. Peltikurilla ainakin luulisi saavan moottorin käytöksen kuriin ja helpoksi ajettavaksi tytöllekin :) .
15-20mm reikä, 85-90 ps, neula aluksi keskelle ja tyhjäkäynti kuntoon.

Jos tuossa oli vakioputsari niin alle 100 on kyllä oikeaa kokoluokkaa ducatin sähköillä olevaan.
korsteeni
Liittynyt:
8.6.2017 13:05
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut korsteeni » 13.6.2017 0:42

Malagutisti kirjoitti:Sinisellä johdolla oleva ducatin CDI pitäisi olla rajoittimellinen.....


Cdi:ssä on sininen johto ja ducati näytti lukevan, mutta kiertää silti reilusti yli kymppitonnin... Liekö noita nyt sitten montaa mallia sinisellä johdolla? (Mitä johtoa muuten tässä tapauksessa tarkoitetaan? :nolo: Boksilta lähti neljä, tai viisi johtoa joista yksi oli sininen :nörtti: )

Mutta huomasin ajossa, että mittari pysähtyy näyttämään 10 000r/min mutta moottori kerää silti vielä reilusti lisää kierroksia, ja nopeutta tuon luvun saavutettua...vika vai ominaisuus mittarissa? edellinen omistaja vain sanoi että kiertää 12000, mutta mistä ihmeestä se sen on todennut, kun mittari ei sitä ainakaan kerro. Noh, jokatapauksessa olisi mukava saada kierroksiakin hillittyä, mutta ei nyt sentään ihan 5000r/min haluaisi pysähtyvän...

20mm peltikurilla aloitin nyt kuristamaan, mutta testit jäi kesken, kun uusi imukaula, jonka varuiksi muutaman halkeaman havaittuani ostin, ei ollutkaan sitten mitenkään sopiva detsiin, vaikka AM6 koneeseen tarran mukaan olikin.....reilusti liian pitkä :paha: (saakeli kun ajattavat wanhaa miestä sopimattomien osien kanssa, vaikka olisi vähän muutakin tekemistä... :paha: )
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 13.6.2017 6:47

Sitä kiinteää maajohtoa tarkoitin. Muistin ihan et se olis sininen joka rajoittaa, mutta ei sekään liene absoluuttista ettei tehtaalla oo laitettu sitä johtoa mikä käteen sattuu. Muistaakseni mulla on pari vihreäjohtoista jotka ei rajoita, tuollainen rajoittava CDI on ollu kans, mutta ei hajua onko vielä :D Vakio imukaulakin vois löytyä Kurikasta.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista