Aprilia RX / MX

toivotonmopo
Liittynyt:
22.2.2020 22:27
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut toivotonmopo » 23.2.2020 12:05

Malagutisti kirjoitti:Voi olla kulunut sylinteri väljäksi. Suurin kuulostaa pieneltä, mutta tuossa on vissiin dellorton SHA 14.12 kaasutin? Silloin varmaankin ok.

Sadekelin ongelmat voivat johtua huonosta tulpanhatusta, tiiviste päästää vettä sisään.


Joo moposta löytyy tosiaankin SHA 14.12. Pitää seuraavaksi kokeilla sylinterin ja tulpanhatun vaihtoa. Kiitos.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 23.2.2020 13:43

Jos sulla on alkuperäinen sylinteri niin se kannattaa porauttaa vaan ylikokoon ja laadukas mäntä sisään, esim. Italkit.
toivotonmopo
Liittynyt:
22.2.2020 22:27
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut toivotonmopo » 29.3.2020 15:34

Mikäköhän mahtais olla vikana, kun sylinterin sekä männän vaihtamisen jälkeen mopo ei pääse ylemmille kierroksille ollenkaan. Lähtee käyntiin ja käy tyhjäkäynnillä ihan normaalisti paitsi kun antaa kaasua, niin kierrokset eivät mene yli 7000rpm ja kuulostaa siltä kun iskisi rajoitinta vastaan. :s Sellainen pätkivä ääni. Kaasari putsattu huolellisesti eikä minkäänlaista vaikutusta. Suutinta vaihdon 62—>65 ja sekään ei auttanut. Meni jopa vähän huonompaan suuntaan käynnin kannalta. Ilmanputsari putsattu, tulppa ja tulpanhattukin on vaihdettu. Ajaessa myös kierrokset rajottuu sinne 7000rpm eikä mene ylemmäs. Olisiko vika jossain sähköissä? Kyseessä siis Aprilia RX 2002 kurittomalla teharilla. (50cc pytty)
Juhiiizz
Liittynyt:
2.5.2020 16:14
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Juhiiizz » 2.5.2020 16:20

Löytyiskö keneltäkään vm aprillia rx:än takavannetta, meni laakeri pesä hajalle.
Emeboi
Liittynyt:
21.10.2020 15:26
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Emeboi » 5.11.2020 11:48

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Tänne keskustelua mallikohtaisesta tekniikasta ja yleisestikin vanhanmallisista Aprilioista, joissa palvelee Minarellin moottori.

Tsekkaa tietopankki kuitenkin ennen kysymyksen esittämistä.
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RX/MX

Määriä:
Vaihteistoon menee 8,2dl kytkinlisäaineistettua moottoriöljyä(öljypurkissa merkintä soveltuvuudesta märkäkytkimelle).
Etupumppuihin 6,45dl haarukkaöljyä/pumppu.
Jäähdytysnestettä 9dl, tarvittaessa enemmän.


blockhead kirjoitti:Suorita toimenpide ottamalla ensin etupyörä pois. Tämän jälkeen avaa t-palojen pultit ja irroita etupumput t-paloista.

Öljyjen ja stefojen vaihto

Oikea pumppu:
-Avaa yläpäästä korkki
-Paina pumppua sisäänpäin kunnes pystyt noukkimaan kaksi puolikuun muotoista holkit pois
-Kevennä pumppua niin että tanko, jossa nuo holkit olivat menee takaisin pumpun sisälle
-Käännä pumppu ylösalaisin valuttaaksesi öljyt pois
-Vedä pumppu kahteen osaan ja anna loppujen öljyjen valua
-Vaihda stefat samalla mikäli ne vaativat vaihtoa
-Laita pumpun kaksi osaa takaisin yhteen ja kaada öljyt yläkautta pumpun sisään (645ml)
-Laita puolikuun muotoiset holkit kiinni ja kasaa pumppu loppuun.

Vasen pumppu:
-Avaa yläpäästä korkki
-Käännä pumppu ympäri ja anna öljyjen valua pois
-Vedä pumppu kahtia
-Pumppaa lukuisia kertoja pumppua kunnes kaikki öljyt ovat tulleet pois
-Kun pumpusta ei tule enää öljyä, laita puolikkaat takaisin yhteen
-Suuntaa tanko(johon tulee puolikuun muotoiset holkit) ylemmän liukuputken yläreikään riittävän pitkällä m4-pultilla tai jollain muulla pitkällä esineellä (rautalankakin käy mutta se täytyy kiinnittää ennen pumpun kasaamista.)
-Kaada pumppuun öljyä 645ml
-Laita puolikuun muotoiset holkit kiinni
-Laita korkki kiinni

Tämän jälkeen laita pumput t-paloihin ja etupyörä kiinni ja baanalle.


Parannukset ja kommentit ylläolevaan liittyen voi esittää YV:llä jollekkin alueen moderaattoreista.
Edellinen ketju luettavissa täällä.


Missä kaikialla on rx 2003 kureja ja miten saisin kiertämään paremmin.
Läppiäkö vaihtamalla ja kenties tyhjentämällä putken
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 5.11.2020 15:31

Putkesta kuri veks ja kunnon kaasutin Sha:n tilalle.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 5.11.2020 19:01

Samoilla linjoilla Malagutistin kanssa. 2003 on vähän sekäettä vuosi RX:n suhteen, silloin on myyty vielä vanhaa 98-02 mallia jossa tosiaan SHA-kaasari ja myöskin sitten sitä uudempaa joka on jo PHBN:llä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Emeboi
Liittynyt:
21.10.2020 15:26
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Emeboi » 5.11.2020 21:10

Oisko kellää ideaa millane kiihdytyssuppilo sopis rx 50 2003 vai kannattaako laittaa sitä ollenkaan
Emeboi
Liittynyt:
21.10.2020 15:26
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Emeboi » 5.11.2020 21:45

Malagutisti kirjoitti:Putkesta kuri veks ja kunnon kaasutin Sha:n tilalle.

Olisikohan PHVA 17.5mm hyvä sha:n tilalle
Emeboi
Liittynyt:
21.10.2020 15:26
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Emeboi » 6.11.2020 0:11

Ja olisko sit vielä tietoa että mikä paperi suodatin kävis 03 rx:ään jos joku viittis yv laittaa linkin vaikkapa
Emeboi
Liittynyt:
21.10.2020 15:26
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Emeboi » 8.11.2020 0:04

Onko aprilia rx 50 2003 mallissa paisarissa kuria ja onko läpissä kuria
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 8.11.2020 11:48

Putkessa on.

Tuo phva on hyvä valinta. Imukaulan liitos lie eri halkaisijalla, joten sen joutuu vaihtamaan ja samalla saa läpistä stufferin heittää veks.

Sanoisin että semmonen suppilo kaasarin perään et saat haluamasi putsarin sopimaan.
Emeboi
Liittynyt:
21.10.2020 15:26
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Emeboi » 11.11.2020 20:14

Malagutisti kirjoitti:Putkessa on.

Tuo phva on hyvä valinta. Imukaulan liitos lie eri halkaisijalla, joten sen joutuu vaihtamaan ja samalla saa läpistä stufferin heittää veks.

Sanoisin että semmonen suppilo kaasarin perään et saat haluamasi putsarin sopimaan.

Missä kaikkialla putkessa ja montako ja saako kaikki poraamalla irti
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 12.11.2020 16:14

Yksi siinä alkukäyrän ja paisarin liitoskohdassa. Auki siitä ja poistamaan. En tiedä miten on kiinni.
Emeboi
Liittynyt:
21.10.2020 15:26
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Emeboi » 13.11.2020 23:44

Malagutisti kirjoitti:Yksi siinä alkukäyrän ja paisarin liitoskohdassa. Auki siitä ja poistamaan. En tiedä miten on kiinni.

Poissa on mutta näyttäisi niinkuin paisarissa olisi kuri kun paisaria tutkailin

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista