Aprilia RX / MX

QuJri
Liittynyt:
1.11.2015 16:20
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut QuJri » 29.2.2016 14:53

SebastianB99 kirjoitti:Mun tietääkseni laakereita vaihtamatta käy detsin ja mäxän smotot, ehkä myös riejun.
Tuosta imukaulahommasta en ole varma, itse irrotin ne letkut kun järjestelmä oli jo valmiiksi tyhjä.



Kiitoksia, pittää ettiä jostaiki käytettynä semmottia.

Mutta mitenkä jos ostaa uuden imukaulan, ei sha:n imukaulaa, nii mites ne letkut sitten? Ku pitäshän ne vedet saaha jotenkin kiertämään? :O Tuskin kauhean monissa kauloissa tuommosta hommaa on. Ainakin kaverit ollu ihmeissään että mitä ihmeen letkuja siihe kaulaan menee :D
QuJri
Liittynyt:
1.11.2015 16:20
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut QuJri » 4.4.2016 15:53

Ja btw, sattuisiko kukaan tietämään miten paljon joutuu modailemaan että saa Ch racingin katesarjan tai ainakin takakatteet ja (lipan) 02 räxään? Ois meinaan ihan törkeen mageet! Onko siinä mitään järkeä? :idea: :nörtti:

E: Ja miten se modaus käytännössä tapahtuu? Muokataanko katteita vai runkoa?
Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Linxy » 5.4.2016 15:36

Katteita tietenki muokataan koska vähemmän arvokkaat ja silleen menee vielä vanhat.
Voi joutua leikkelemään ja tekemään uusia kiinnikkeitä
QuJri
Liittynyt:
1.11.2015 16:20
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut QuJri » 5.4.2016 15:44

Linxy kirjoitti:Katteita tietenki muokataan koska vähemmän arvokkaat ja silleen menee vielä vanhat.
Voi joutua leikkelemään ja tekemään uusia kiinnikkeitä



Joo näin mä aattelinkin. Mutta mitenköhän se ch:n lippa? Saisko sitä mitenkään kiinni vai meneekö liian vaikeeks?
Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 8.4.2016 21:07

Tuli räxän kanssa semmonen ongelma että kytkin hajos :( siis kun painoi kytkinkahvaa niin vaijeri kyllä liikkui ja myös se akseli magneetonpuolella, mutta ei irrottanut ollenkaan ja oli todella löysä. Sitten avasin kytkinkopan ja purin jouset ja levyt. Tämän jälkeen akseli asettui alas ja se tappi sen kytkinkruunun keskellä taas liikkui normaalisti :|
Joten kysymykseni onkin, että voiko sitä kytkinakselia sieltä magneetonpuolelta irrottaa/vaihtaa ilman moottorin aukomista/irrotusta rungosta, koska se on oireillut ennenkin :lol:
Kiitos vastauksista ja toivottavasti saitte selvää tekstistäni.
Edit: ongelmaan löytyi ratkaisu ja heti perään seuraava kysymys: Mistä mahtaa saada tohon usd keulaan uuden jousen kun vanha ilmeisesti väsynyt kun keula pohjaa ihan kunnolla.
SebastianB99
Pyörä:
Aprilia RX 70 -02 EX: Baotian BT49QT-9 -05
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
1.7.2015 12:37
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut SebastianB99 » 4.5.2016 9:35

Usd-keulassahan sen toisen jousen pitääkin olla löysä, toinen on jäykkä. Jos molemmat on löysiä niin sitten on jotain vikana. Nakkilan pyörästä ja moposta niitä jousia luulisi saavan. :)
Väri väriin ja loput maihin, savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.
QuJri
Liittynyt:
1.11.2015 16:20
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut QuJri » 12.5.2016 21:05

Tietääkö kukaan käykö tommonen aprilia rx racing mallin kate aprilia rx -02? http://s556.photobucket.com/user/Jepex/ ... 1.jpg.html

Siis ilman että tarvi tehdä uusia kiinnikeitä.

Ja vielä että jos ostaa smoto vanteet esim detsistä ni pitäisikö ostaa samalla detsin jarrulevy, vai sopiiko räxän oma jarrulevy esim detsin tai mäxän smoto vainteisiin?
SebastianB99
Pyörä:
Aprilia RX 70 -02 EX: Baotian BT49QT-9 -05
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
1.7.2015 12:37
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut SebastianB99 » 12.5.2016 23:36

No mäxän smotoille ei ainakaan tartte hankkia erillisiä jarrulevyjä. Kylla nuo katteet menee kiinni ihan samoilla kiinnikkeillä.
Väri väriin ja loput maihin, savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.
moponi
Liittynyt:
16.5.2016 0:56
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut moponi » 16.5.2016 1:09

Pumppujen stefat, RX50 vm 2002

Toisen pumpun kasaaminen tuottaa ongelmaa. Ohjeessa sanotaan selvällä suomella:
....
-Kun pumpusta ei tule enää öljyä, laita puolikkaat takaisin yhteen
-Suuntaa tanko(johon tulee puolikuun muotoiset holkit) ylemmän liukuputken yläreikään riittävän pitkällä m4-pultilla tai jollain muulla pitkällä esineellä (rautalankakin käy mutta se täytyy kiinnittää ennen pumpun kasaamista.)
-Kaada pumppuun öljyä 645ml
-Laita puolikuun muotoiset holkit kiinni
-Laita korkki kiinni
.....

En tajua mitä tuossa tarkoitetaan M4-pultin käyttämisellä. Mihin sen saa kiinni? Tangossa ei ole kuin pieni kolo tangon päässä. Onhan siinä se ura puolikuu-holkkeja varten, mutta jos siihen uraan pyöräyttää rautalangan, ei tanko+rautalanka yhdessä mahdu tulemaan reiästä läpi. Voisiko joku ystävällisesti selventää miten se tanko saadaan ylös ja läpi reiästä, kun öljyt on laitettu pumppuun. Toinen pumppu oli ihan helppo kasata mutta tää toinen ei millään, kun tuota ohjettakaan en tajua vaikka lukisi sitä mitenpäin.

Toinen juttu vielä - pitäisikö tuon hankalamman pumpun olla jarrulevyn puolella? Ainakin omassa se oli siinä. Ohjeessa kuitenkin sanotaan että se olisi oikealla puolella. Kuskista katsoen jarru ja hankalampi pumppu on omassa siis vasemmalla.
QuJri
Liittynyt:
1.11.2015 16:20
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut QuJri » 26.5.2016 16:22

Ei sattuis kellään olemaan semmosta kuvaa siitä "koiranluusta" , millä saa vuoden -02 apikkaa korotettua? Vai onko näissä 02- vuoden apikoissa se säätö millä saa korkeemmaks? Kiitos!
soossimies
Pyörä:
Yamaha WR125x -11, Tunturi Supersport -84 ja Derbi Senda -07
Paikkakunta:
tammela
Liittynyt:
30.9.2015 16:38
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut soossimies » 30.5.2016 15:51

QuJri kirjoitti:Ei sattuis kellään olemaan semmosta kuvaa siitä "koiranluusta" , millä saa vuoden -02 apikkaa korotettua? Vai onko näissä 02- vuoden apikoissa se säätö millä saa korkeemmaks? Kiitos!


minulla ainakin iskarissa joku säätö, kun sitä vääntelin niin nousi vähän
Jos joku ei mee paikalleen niin käytetään VOIMAA
QuJri
Liittynyt:
1.11.2015 16:20
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut QuJri » 22.6.2016 19:17

moponi kirjoitti:Pumppujen stefat, RX50 vm 2002

Toisen pumpun kasaaminen tuottaa ongelmaa. Ohjeessa sanotaan selvällä suomella:
....
-Kun pumpusta ei tule enää öljyä, laita puolikkaat takaisin yhteen
-Suuntaa tanko(johon tulee puolikuun muotoiset holkit) ylemmän liukuputken yläreikään riittävän pitkällä m4-pultilla tai jollain muulla pitkällä esineellä (rautalankakin käy mutta se täytyy kiinnittää ennen pumpun kasaamista.)
-Kaada pumppuun öljyä 645ml
-Laita puolikuun muotoiset holkit kiinni
-Laita korkki kiinni
.....

En tajua mitä tuossa tarkoitetaan M4-pultin käyttämisellä. Mihin sen saa kiinni? Tangossa ei ole kuin pieni kolo tangon päässä. Onhan siinä se ura puolikuu-holkkeja varten, mutta jos siihen uraan pyöräyttää rautalangan, ei tanko+rautalanka yhdessä mahdu tulemaan reiästä läpi. Voisiko joku ystävällisesti selventää miten se tanko saadaan ylös ja läpi reiästä, kun öljyt on laitettu pumppuun. Toinen pumppu oli ihan helppo kasata mutta tää toinen ei millään, kun tuota ohjettakaan en tajua vaikka lukisi sitä mitenpäin.

Toinen juttu vielä - pitäisikö tuon hankalamman pumpun olla jarrulevyn puolella? Ainakin omassa se oli siinä. Ohjeessa kuitenkin sanotaan että se olisi oikealla puolella. Kuskista katsoen jarru ja hankalampi pumppu on omassa siis vasemmalla.


Mun mielestä noi ohjeet on muutenkin ihan helvetin sekavat..

Mulla olis pari kysymstä kanssa tohon ikuisuusprojektiin liittyen

Mistä voisi johtua että kun otin syylärin puoleisen pumpun irti, niin en ollu tehnyt sille mitään ja sen sai kahteen osaan jo vedettyä? Mikä osa sieltä puuttuu?
?

EDIT: Millä porukka on saanu sen pumpun pohjan kuusiokolon auki, kun se on lähteny pyörimään tyhjää? Saako mitenkä muuten ku pulttipyssyllä :D?
soossimies
Pyörä:
Yamaha WR125x -11, Tunturi Supersport -84 ja Derbi Senda -07
Paikkakunta:
tammela
Liittynyt:
30.9.2015 16:38
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut soossimies » 11.8.2016 18:22

QuJri kirjoitti:
moponi kirjoitti:Pumppujen stefat, RX50 vm 2002

Toisen pumpun kasaaminen tuottaa ongelmaa. Ohjeessa sanotaan selvällä suomella:
....
-Kun pumpusta ei tule enää öljyä, laita puolikkaat takaisin yhteen
-Suuntaa tanko(johon tulee puolikuun muotoiset holkit) ylemmän liukuputken yläreikään riittävän pitkällä m4-pultilla tai jollain muulla pitkällä esineellä (rautalankakin käy mutta se täytyy kiinnittää ennen pumpun kasaamista.)
-Kaada pumppuun öljyä 645ml
-Laita puolikuun muotoiset holkit kiinni
-Laita korkki kiinni
.....

En tajua mitä tuossa tarkoitetaan M4-pultin käyttämisellä. Mihin sen saa kiinni? Tangossa ei ole kuin pieni kolo tangon päässä. Onhan siinä se ura puolikuu-holkkeja varten, mutta jos siihen uraan pyöräyttää rautalangan, ei tanko+rautalanka yhdessä mahdu tulemaan reiästä läpi. Voisiko joku ystävällisesti selventää miten se tanko saadaan ylös ja läpi reiästä, kun öljyt on laitettu pumppuun. Toinen pumppu oli ihan helppo kasata mutta tää toinen ei millään, kun tuota ohjettakaan en tajua vaikka lukisi sitä mitenpäin.

Toinen juttu vielä - pitäisikö tuon hankalamman pumpun olla jarrulevyn puolella? Ainakin omassa se oli siinä. Ohjeessa kuitenkin sanotaan että se olisi oikealla puolella. Kuskista katsoen jarru ja hankalampi pumppu on omassa siis vasemmalla.


Mun mielestä noi ohjeet on muutenkin ihan helvetin sekavat..

Mulla olis pari kysymstä kanssa tohon ikuisuusprojektiin liittyen

Mistä voisi johtua että kun otin syylärin puoleisen pumpun irti, niin en ollu tehnyt sille mitään ja sen sai kahteen osaan jo vedettyä? Mikä osa sieltä puuttuu?
?

EDIT: Millä porukka on saanu sen pumpun pohjan kuusiokolon auki, kun se on lähteny pyörimään tyhjää? Saako mitenkä muuten ku pulttipyssyllä :D?



Eli sen m4 pultin saa tehtyä helposti kun tekee kierteet hitsipuikon kapeempaan päähän ja kiertää päässä olevaan reikään sen, niin sillä saa sen tapin vedettyä ylös pumpun kasaus vaiheessa.

Jos pumppu menee kahteen osaan avaamatta mitään puuttuu silloin yläpään korkin alla olevat puolikuun muotoiset holkit.

Oman käsityksen mukaan hankalamman (löysän) pumpun kuuluisi olla syylärin puolella, eli helpomman (kireän) pumpun kuuluisi olla jarrulevyn puolella.
Jos joku ei mee paikalleen niin käytetään VOIMAA
soossimies
Pyörä:
Yamaha WR125x -11, Tunturi Supersport -84 ja Derbi Senda -07
Paikkakunta:
tammela
Liittynyt:
30.9.2015 16:38
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut soossimies » 11.8.2016 18:34

QuJri kirjoitti:
SebastianB99 kirjoitti: Mutta mitenkä jos ostaa uuden imukaulan, ei sha:n imukaulaa, nii mites ne letkut sitten? Ku pitäshän ne vedet saaha jotenkin kiertämään? :O Tuskin kauhean monissa kauloissa tuommosta hommaa on. Ainakin kaverit ollu ihmeissään että mitä ihmeen letkuja siihe kaulaan menee :D


Omasta räxästä otin ne letkut pois ja tukin vaan letkujen lähdöt, eikä ole vielä ainakaan leikannu. Tietysti jos moinen oikein vaivaa, voi yhdistää ne letkut laittamatta imukaulaa väliin. :)
Jos joku ei mee paikalleen niin käytetään VOIMAA
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Aprilia RX / MX

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 21.11.2016 18:44

Vuoden -98 räxän sylinterihän on kuristettu. Onko erona seuraavien vuosimallien pyttyyn 99-2001 vain pienempi pakoaukko?

Mihin suuntaan pitäisi siis laajentaa ja kuinka paljon?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista