Sivu 9, 41:sta

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 21.2.2013 18:15
Kirjoittanut Super Sport -81 L
Mitäs teen?

Onkkelma on 110cc Fude Cross kipinä: Sitä ei ole.

Tehdyt asiat:
-tarkastettu/puhdistettu liitännät
-kokeiltu tulpan toimivuus Tunturissa 8)
-kokeiltu Tunturin hatulla
-testattu yleismittarilla tulpanjohto
-vaihdettu ensiökäämi ( myös testattu mittarilla 400 ohmia)
-Testattu impulssikäämi mittarilla 126 ohmia
-impulssikäämistä tulee polkaistaessa pieni jännite
-ensiökäämistä 20-100 VAC riippuen polkaisuvoimasta
-Sama 20-100 VAC tulee myös CDI:ltä sytkäpuolalle
-Puolan maadoitus hinkattu hyväksi

MUTTA: kuuluuko sytkäpuolalle CDI:ltä tuleva johto maadoittua? Koska näin on...
Sen tiedän että puola maadoittuu kiinnityskorvakosta, mutta tämä virtajohto askarruttaa.

Kiitoos 8)

Laitoin tään tännekki ku ei tota kiinapelien topikkia vissiin kukkaa lue...

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 21.2.2013 19:37
Kirjoittanut ALzZuu
Joo kyl toi vähä vaikuttaa et sielt vaihteistost on menny se palautusjousi. Mut miten se muka on niin kulunu jos on vaa 6000 ajettu? Ja onks tois cepos muita tyyppivikoi ku toi palautusjousi ja vesipumpun stefa? Ite ei kyl innosta yhtää alkaa availee noit lohkoi, ku ei oo kunnon työkaluikaa... Vois viiä sinne liikkeesee mist ostin ton ja sanoo et laittaa kuntoo, kai tuon pitäs mennä takuusee viel?

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 23.2.2013 19:55
Kirjoittanut Kääntä
Ei se mihinkään kulu, siinä vaan on joku valmistusvirhe että poikkee.

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 24.2.2013 19:13
Kirjoittanut zimi954
zimi954 kirjoitti:ja nyt sitte alko rauta nöyrtyy tehon alla, oli yläpäästä menny männäntapin neulalaakeri, minkä seurauksena meni koertokangen yläpää paskaks ja vähän tökkäs :D no, pienen tarkastelun jälkeen tulin siihen tulokseen että ei tarvi uusia kuin kiertokanki ni se on radalla taas. tosin uusin ny samalla laakerit ja stefatki


ja taas on cepi radalla ja koneremontti tehty, remontissa vaihdettiin, kiertokanki ja sen neulalaakerit, kampiakselin stefat ja laakerit,männänrenkaat koska moposportilla ei ollut koko mäntäsarjaa saatavilla sekä kaikki muut moottorin tiivisteet ja stefat, tosin pieniä ongelmia oli vähän koko ajan.

ensin ei löytyny paikkaa missä olis ollu prässi et ois saanu kiertokangen irti ni se oman tallin viilapenkki ajo saman asian ku vähän anto kampiakselille lämpöö,ja ihme kyllä onnistuin laittamaan sen myös suoraan, eikä täristänyt yhtään.
se cpin alkuperainen kiertokanki on muuten älyttömän heiveröisen näköinen verrattuna uuteen tarvikekankeen, kaikki oli ohuempaa ja kevyempää.


toiseks oli ongelmia vähän vaihteiston kasauksen kanssa kun ei jotenkin meinannut mitenkään vaihteet toimia ja prikat löytää omia paikkojaan, no ongelma ratkesi kun kävi moposportin sivuilla katsomassa räjäytyskuvista että minne mikäkin kuuluu.

kolmanneks olin onnistunu hukkaamaan kytkinpaketin kiinnitysmutterin, ja jouduin vähän soveltamaan siinäkin. onneks löyty tallista kaikenlaisia kierretappeja ni sai oikeanlaisen kierteen tehtyä normaaliin mutteriin ja nyt pitäs pysyä kiinni.

mutta lopputulos oli toivottu, kone lähti käymään eikä pitänyt sivuääniä. jos ei lasketa uusien laakereiden ja stefojen aiheuttamaa ns. vinkumista :D. nyt pitäis viellä käydä tuolla kylillä testailee että toimiiko normaalisti.
menihän siinäkin taas kolme päivää rattosasti remonttia tehdessä.

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 24.2.2013 20:34
Kirjoittanut Kääntä
Kampuraa ei siis kohdistettu mitenkään?

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 25.2.2013 11:22
Kirjoittanut zimi954
Kääntä kirjoitti:Kampuraa ei siis kohdistettu mitenkään?

no tottakai kohdistettiin,tai ainakin yritettiin :D eli siis suorakulmalla laitettiin merkkejä ympäri kampiakselia niin että sai sen millilleen samaan kohtaan ja heittokellolla katsottiin että ne millitkin hävisivät, toki heittoa jäi 0.03 milliä mutta nyt kun sitä tossa käyttelin niin ei se ravista mihinkään suuntaan, et aika hyvin viilapenkissä :D

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 25.2.2013 18:16
Kirjoittanut fibb
meneekö cpi sm pro takakatteet sm 07:aan ja mistähä niitä ois mahollist saada?

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 25.2.2013 23:38
Kirjoittanut Kääntä
Katteet käsittääkseni samalla periaatteella kaikki, ja moposport taitaa myydä noita mut aika suolaseen hintaan

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 10.3.2013 18:45
Kirjoittanut hervanni
Voisko joku linkata tarkimmat räjäytyskuvat mitä saa. Mopo siis SM vm. 2006

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 10.3.2013 19:30
Kirjoittanut hessuhopotin
Moparin räjäytyskuvat esim tämä.

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 12.3.2013 14:14
Kirjoittanut hervanni
Sopiiko vuoden 06 vakio SM sylinteri 2009 vuosimallin Ceppoon?

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 12.3.2013 20:01
Kirjoittanut hessuhopotin
Sopii kyllä

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 21.3.2013 22:41
Kirjoittanut zzzz
Sanokaas joku et mihin sais hyvin piilotettuu ton nappirajottimen kaikki osat eli sen boxin ja on/off nappulan.. Mallina on se säädettävä 16-asteinen
ja meneekö tollane hussen takalippa suht helposti kiinni pienellä modaamisella?

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 22.3.2013 21:29
Kirjoittanut Kääntä
Tonnehan se katteen alle menee tarpeeksi piiloon muiden sähköjen sekaan. Sen verran erinäköset boxit ja muut että ei niitä sieltä mitenkään erota.

Hussen lipan muokkaaminen on niinku muutki, vaivaa saa nähdä että se istuu OIKEESTI hyvin, kyllähän sen kiinni saa hetkessä mutta laatu ja istuvuus kusee 100varmasti.

Re: CPI SM/SX

ViestiLähetetty: 22.3.2013 22:58
Kirjoittanut zzzz
jep, kerran yritin laittaa ktm takakatetta mutta iha vituiks se meni joten taidan jättää suosiolla hussetkin väliin xD