Sivu 8, 9:sta

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 5.6.2014 1:01
Kirjoittanut sasumeil
Joo kuuskymppinen kannattaa se vääntääkin jo mukavasti. Ei kai se 74cc:kään ois mitenkään ylimitotettu jossei sitä juuri viilaile.

Kaasuttimelle sitten oma imukaula, saman kokonen kun kaasarikin. Dellorto vs. mikuni on sitten vähän oman maun mukaan. Kuulemma dellortot vievät enemmän bensaa ja ovat hankalempia säätää, mikunit taas sitten kalliimpia. Itse olen kuitenkin mikuneita suosinut. Kyllä noihin nopeuksiin vakio kaasarillakin pääsee jos niikseen tulee, mutta onhan isompi tietty järkevä. Putsarina pitäsin vakion mutta se voi isomman kaasarin kanssa tulla helpommaks laittaa joku vaahtomuovi putsari kuten pipercross.

Eturattaita vois varmaan ostaa yhen ja kaks piikkiä isommat niin sitten pääsis vähän vauhtia sovittamana mieleiseks. Vauhtiahan sitten saa kyllä lisää viilaamalla, kuten myös vääntöä. Muutenkin muutama perus viilaus/tarkistus kannattas tehdä noille uusille kiinan pytyille kun ovat vähän mitä ovat mutta ei tietenkään pakko ole.

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 5.6.2014 17:59
Kirjoittanut lassematias
Paljonko kulkis näillä virityksillä?

Malossin 80cc sylinterisarja
tehoputkisarja
Dellorton 20mm kaasari
Power Filter
ER15, TR33
vahvistetut ketjut

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 9.6.2014 18:00
Kirjoittanut Maekine
Vahvistettujen ketjujen ansiosta +120km/h.


No ei.

Kyseessä on arvatenkin Mopo-Sportin S1 virityssarja, jossa tulee mukana susipaska Pro-sportin tehari ja järkyttävän pitkät välitykset, joilla voi lykyllä päästä kaheksaakymppiä. Kolmosella...
Lisäksi pro-sportti metelöi ja on tehoalueeltaankin varsin perseestä.(http://s893.photobucket.com/user/Tunist ... 9.png.html <<< siitä faktaa kuvan muodossa)

Power-filtteri on kohtuu huono suodatin ja jos ajo on yhtäänkin sorateillä tapahtuvaa, niin varmasti kuluu 500km ajojen jälkeen sylinterin yläpäähän porras ja hoonauskuvio näkymättömiin.

Tuosta paketista ei missään nimessä kannata maksaa sitä mitä sillä nyt onkaan hintana (pitkälti yli 300e??), vaan edullisin tapa on ostaa sykeröön muokattu Giannelli tai muokata siistitstä käytetystä pikku vaivalla itse, pytyksi halpa 74cc power plus plus, putsariksi piperi, kaasariksi vaikka wandan 21mm kopio, joka on varsin toimiva, tai sitten käytetty 20mm dellorto. Järkevillä välityksillä kulkuja pitäisi olla lähemmäs 90km/h luookkaa, niin että nopeuteen ei tarvita lentokenttäsuoraa, lievällä alamäellä ja myötätuulella höystettynä.

Hintaakin tälle operaatiolle tulee vain noin 200e, tai vähemmänkin.

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 1.7.2014 0:28
Kirjoittanut SimplemÄÄn
Onko kellään tiedossa paikkaa mistä saisi uusia pölytiivisteitä keulaputkiin eli 28mm Paioliin? Voimakoneelta on ollut loppu pitkän aikaa...

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 1.7.2014 20:52
Kirjoittanut PikkuRiku
Suhteellisen tuore S:n omistaja ilmoittautuu. Tulin vain kyselemään, onko muita ideoita seuraavaan ongelmaan: kävin toissapäivänä ajelemassa pari lenkkiä suitsalla, kun se yhtäkkiä kyykähti aivan täysin. Sammui yhtäkkiä ja lähti täyskaasulla käyntiin ja pysyi käynnissä niin pitkään kun kahvaa vain piti täysikaasulla, mutta käynti oli tosi vaivaista. Pääsin kuitenkin työntämättä kotiin tuolleen vaihde päällä kituuttamalla kävelyvauhtia. :D nyt ei lähde enää ollenkaan käyntiin, ei edes lupaa. Uudella tulpalla kokeilin, ja kaasarin putsailin. Tulppa kyllä kastuu, eli bensaa saa. Onko muita ideoita rikki menneistä osista, kun ensiöpuola, tai kampuran stefa? Kipinää antaa kyllä tulppa irrallaan mutta vaikuttaa jotenkin heikolta. Kuinka suurella todennäköisyydellä cdi-boksi on mennyt paskaksi? Uusi ensiökäämi on jo ostettuna, vaihdan samalla ainakin sen magneeton puoleisen stefan ja kokeillaan sitten. Paikallaan ilmeisesti 60cc läppäpytty ja kaasarina tuo 16mm mikunikopio, mitä näkyy olevan jokapaikassa myynnissä.

E: Vielä sen verran, että onko kenelläkään haisua, saako suht vähällä hommalla jonkin muun vehkeen takaratast tehtyä suikkiin käypäseksi? Tartteis saada vähän isompi takaratas ja mielellään 420-jaolle, niin saisi 9mm rattaan eteen, kun metsässä on tarkotus ryynätä pääasiallisesti tuolla, niin vääntö on enemmän tervetullutta kun kulkupuoli. Btw, alavääntö tuossa on vähän kadoksissa, olisiko siihen parannusvinkkejä? Veljellä oli n. 15 vuotta sitten kans suitsa omassa mopoiässään ja siihen hän joskus sai jonkin toisen mopon rattaan sovitettua, mutta ei yänkään enää muistanut mistä moposta se oli. Itselläkin on varsinaisesta mopoiästä aikaa 10-vuotta, mutta jotenkin se harrastus vain jumahti. Mukava näiden kanssa on räplätä. :)

E2: Vielä spämmätään sen verran, että uskaltaneeko tuohon monojouseen lykätä vähän lisää ilmaa vai alkaako siinäkin paukkumaan jotkut tiivisteet/ym paikat? Taitaa tosin olla ominaisuus, että se on aina noin löysä. :D

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 6.7.2014 12:25
Kirjoittanut Mäkistation
Edellisellä sivulla oli kuva tuosta mun Supermoto S:stä, tässä tuore kuva:
Kuva
Vielä pientä hipistelyä vaatii mutta muuten melko valmis.

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 20.7.2014 9:05
Kirjoittanut jari1996
Mankin takaratas käy ainakin tunturin takapyörään reikien teolla, tunturin takanapa on muutenkin kestävämpi kun s1 oma. S1 ratashan taisi olla sellainen pappatunturi mallinen eli ei pelkkä suora levy. Osta jostain tigerin/supersportin takavanne ja mankin ratas, tee reiät ja on the road. Ei oo enää ketjut katkeillu..

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 27.7.2014 23:26
Kirjoittanut lassematias
En ole aivan varma miten isot renkaat pitää olla, tiedän vain tuumat mutta esim 100/80 menee yli ymmärryksen. Voisiko joku jelppiä miten ne menee? Tossa kattelen katu renkaita moposportilta tai sitten voiko joku ehdotella sopivia renkaita noin 30/kpl hintaluokassa.


Esim katu renkaista meniskö nämä nykyisiin vanteisiin ilman säätöä?
17" http://www.moposport.fi/fi/rengas-2.75- ... 9VftPl_suQ

19" http://www.moposport.fi/fi/rengas-2.50- ... 9Vfnfl_suQ

Tietääkseni 3" rengas menee takavanteeseen, entä eturengas? 2.5"?

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 29.7.2014 14:12
Kirjoittanut Maekine
Nuo linkkaamasi renkaat menee kyllä ja helppo taivutella itekin paikoilleen ilman mitään rengasrautoja tms.

Mun tietääkseni esim 160/60 renkaassa 160 kertoo leveyden milleinä ja tuo 60 on 60% korkeutta leveydestä. Eli siis 160/60-rengas on reilu neljä tuumaa leveä.

Tuuma=2,55cm

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 17.2.2015 22:01
Kirjoittanut motoritransu
Mitkä välit kannatais s1 laittaa, kun tekniikana on prosportin tehari ja 50cc läppä pytty ja 16mm kaasutin?

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 28.5.2015 19:30
Kirjoittanut mikitin01
Käykö pv:n kaasukapula myöskin s-ykköseen? Itsellä on nimittäin sen verran muovi kulunut, että kaasuvaijeri ei enää pysy paikallaan, niin ajattelin ostaa uuden kaasukapulan.

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 23.6.2015 20:57
Kirjoittanut Wiljami99
mikitin01 kirjoitti:Käykö pv:n kaasukapula myöskin s-ykköseen? Itsellä on nimittäin sen verran muovi kulunut, että kaasuvaijeri ei enää pysy paikallaan, niin ajattelin ostaa uuden kaasukapulan.


Kyllä se varmaan siihen käy. Jos joltain tutultas löytyy ylimäärin pv kaasukapula nii kokeile sillä ;) Luulisi ainaki, sillä tosi monet osat on samanlaisii näis ;)

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 15.11.2015 18:02
Kirjoittanut VJere
Saako jostain alkuperäistä vastaavia katteita tuommoseen 85vuoden ässään? :|

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 15.11.2015 18:39
Kirjoittanut kossusukka
Moposportilta tai Nakkilan Pyörä ja Mopo. Kummastakaan en äkkiseltään nettisivuilta löytänyt, mutta voi olla varaston perukoilla vielä muutamia yksittäiskappaleita. Hinnat tosin sitten voi olla aika kamalat, sillä S1:n sivukatteet maksaa 40e/kpl ja nuo ässän on vielä harvinaisempia (uudet siis, käytettynä luulis löytyvän)....

Re: Suzuki S/S1

ViestiLähetetty: 15.11.2015 21:19
Kirjoittanut Mäkistation
Ei ole S:n uusia sivukatteita tullut vastaan, ei niitä tahdo olla edes käytettynä saatavilla. Punaisia TS50S:n vastaavia saa sekä Moposportilta että Nakkilasta, niistä saa maalaamalla S:ään sopivat.