DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 14.12.2015 16:54

laitetaan nyt tännekki :lol:

ei nyt oo detsi kyseessä mutta jos kirjottaisin soliferin keskusteluun, kukaan ei vastais varmaan kolmeen kuukauteen.. :roll:

Noh. Ongelmana se ku aikasemmin ollu +4 - (-1) lämpötila ja mopo on lähteny käyntiin ihan normaalisti ekalla tai tokalla ryypyn kanssa.
Tänään oli sitten -4-6 koko päivä ja aamulla olin kouluun lähössä ni vetäsin ryypyn ja polkasin niin ekalla käymään jotain 2-3k okein nätisti. Aattelin jo mielessä että sehän toimii hyvin, kun oon tarkotuksella jättäny pari numeroo liian ison suuttimen ja neula yhen pykälän rikkaamalla kun tarviis olla nimittäin talvee varten.

Noh sitte se päätti sammuu ku oli käyny just perus ryyppy kierroksia sen 5-10sekuntia. :paha: Sen ekan hyvän käynnin jälkeen se ei sitte enää käynykkää.. Ihan sama käyttikö ryyppyä vai ei, vaivalloista käyntiä ja niin pienillä kierroksilla kun vaan voi kone käyä ja aina sekunnin välein sammu. 4minuutin rankan rykimisen jälkeen sain sen ottamaan kaasua. :s :itku:

Tää sama toistu nyt kun tulin koulusta. -4 astetta pakkasta näyttäs olevan.

Niin mikähän helevetti tekee sen että eka ihan kylmällä koneella lähtee käymää nätisti mutta ei kestä vielä kierroksia ja sitten sammuu teki mitä hyvänsä ja sen jälkeen ei millään käyntiin..

Tulpan voisin vaihtaa mutta oisko tähä jotai muuta järkevämpää ideaa kun -1 ja siitä ylöspäin lähteny ekalla tai tokalla ja heti voinu antaa kaasua.. :itku:
Ghinni
Pyörä:
Yamaha DT 09
Liittynyt:
7.12.2014 13:08
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Ghinni » 16.1.2016 20:38

Hees o/
Olis tässä pieni projekti käynnissä ja sen tiimoilta kyselen että. Saako DT:een takajarrutyösylinteriin liitettyä toista letkua esim pidemmällä banjopultilla? Vai onko pakollista hommata toinen jarrusatula taakse jne. Tarvisi tehdä käppäri siis.
Ja jos jollain myynnissä valmiita käppärisettejä jne, saa tulla kaupittelemaan!
Blackbiteh
Liittynyt:
5.7.2015 22:24
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Blackbiteh » 11.2.2016 20:49

.
Viimeksi muokannut Blackbiteh päivämäärä 17.3.2016 20:56, muokattu yhteensä 1 kerran
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut notreal911 » 17.3.2016 19:20

Mikähän osa tällä johtimella on tarkoitus maadoittaa. Kasaus käynnissä mutta tälle ei löydy paikkaa?
Kuva

Johdin erkanee johtosarjasta takahäkin ja rungon liitoskohdalla, johdin on yhteydessä akun miinus napaan ja itse liitin haarautuu vielä toiseen... Jokin osa ilmeisesti maadoitetaan tällä sekä akkuun että runkoon, mutta mikä. :eek:
Puolan maadoitus on ollut mielessä, mutta siitä ei löydy maadoitusliitintä? Maadoittuu ilm. suoraan runkokiinnikkeestään?
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 17.3.2016 22:32

onko sillä väliä minkä maadotus kun teet vaan paikan runkoon niin asia hoidettu ;) voihan tuo olla vaikka vilkuille lisämaadotus tai jotain muuta, väliäkö sillä on kun laitat vaan maihin sen. 8)
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut notreal911 » 18.3.2016 19:37

Alluzz99 kirjoitti:onko sillä väliä minkä maadotus kun teet vaan paikan runkoon niin asia hoidettu ;) voihan tuo olla vaikka vilkuille lisämaadotus tai jotain muuta, väliäkö sillä on kun laitat vaan maihin sen. 8)

Tarkennan kysymystä. Haluaisin tietää minkä sähköisen laitteen maadoitusjohdot nuo aikaisemmin laittamina kuvan mukaiset johtimet ovat. Jos joku osaa vastata, olen kiitollinen. Arvailut tai muut kytkentäehdotukset eivät auta. ;)
Ja P.S. Eivät voi olla vilkun lisämaadoitukseen. :nörtti:
Kari_
Liittynyt:
24.1.2016 17:36
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Kari_ » 26.3.2016 17:19

Minkä merkkiset sähköt detseissä on? :s
joonastt
Pyörä:
yamaha DT 50cc
Paikkakunta:
kulju
Liittynyt:
28.9.2014 18:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut joonastt » 26.3.2016 18:33

riippu vuosimallista, mutta moric tai ducatin
Kari_
Liittynyt:
24.1.2016 17:36
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Kari_ » 26.3.2016 18:55

Vm 2004
joonastt
Pyörä:
yamaha DT 50cc
Paikkakunta:
kulju
Liittynyt:
28.9.2014 18:27
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut joonastt » 26.3.2016 19:40

sit on ducatin
NahkisFin
Liittynyt:
9.8.2015 14:30
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut NahkisFin » 23.5.2016 21:24

Jos haluun smotot detsiin niin pitääkö ostaa smotojen lisäksi uudet vanteet vai voinko laittaa vanteelle jossa ollu nappulat. Ja pitäskö se lain mukaan muutoskatastaa tai jotain. Kyseessä dt r
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 24.5.2016 0:26

Voit toki vaihtaa samalla profiililla olevat katurenkaat samoille vanteille, tällöin ei tarvita edes muutoskatsastusta. Ulkonäöstä voi tietty olla montaa mieltä mutta jos omaa silmää miellyttää, niin mikä jottei.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
NahkisFin
Liittynyt:
9.8.2015 14:30
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut NahkisFin » 26.5.2016 10:24

Jos nyt haluan smotot siihen niin minkälainen homma on muutoskatsastaa ja paljon maksaa. Sanooko poliisit mitään jos on yamaha r ja siinä on smotot jos ei oo katsastanut
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 26.5.2016 12:53

Tuskin ne mitään semmosia tajuaa kahtoa :roll: (en varmaks sano)

Mutta jos kilvet lähtee ja täytyy katsastaa niin siellä varmaan huomataan. Laita smotot alle vaan 8)
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-Limit 2004-> Pikkukysymykset

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 26.5.2016 22:33

DT:stä kun on olemassa valmis SM-malli, niin helpointahan olisi hankkia vaikkapa maahantuojalta dokumentaatio jossa todetaan että tekniikaltaan ovat identtisiä poislukien erot x,y ja z. Tämän jälkeen vaihtaa mainitut osat ja marssia katsastuskonttorille, pitäisi olla varsin hyvät edellytykset läpimenoon koska SM-mallikin on tyyppihyväksytty ja laillinen. Ainakin nopeusmittari pitää kalibroida uudelleen ja esittää siitä selvitys - mittaristo lienee samaa tavaraa, vaihtaa vain asetuksen niin luulisi nopeudenkin näkyvän oikein. Käytännössä tuota kannattaisi kysyä suoraan katsastuskonttorilta, koska ainakin jokin aika sitten aiheeseen liittyvä byrokratia oli vielä viranomaisillekkin epäselvä. Laki (mm. L-luokan rakenneasetus 11§) ei suoraan kiellä, mutta Trafin ohjeistus taas kertoo että vetävän pyörän kokoa ei saisi muuttaa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista