Skyteam Monkey

blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut blockhead » 16.11.2014 21:03

Optimaalisin on tietty sen kokoinen imukaula ettei imukanavan ja imukaulan väliin jää porrasta. Vakio imukaulassahan se kuristus on aika ohut? Mahtaakohan saada porakoneella ihan avarrettua? Myös tuo 21mm imukaula käy.
Vohvelikirahvi
Liittynyt:
16.11.2014 20:44
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Vohvelikirahvi » 16.11.2014 21:10

Joo no halusin vain varmistaa että se 21mm sentään menisi siihen ,mutta täytyy varmaan koittaa avartaa sitä jollain perus pora + viila systeemillä. Mä oon ehkä vähän vielä aloittelija näissä mopo jutuissa :lol:
Koaladotexe
Liittynyt:
10.11.2014 20:07
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Koaladotexe » 17.12.2014 23:10

http://mbfmoto.com/pakoputket/355--nhrc-pakoputki.html meneekö suoraa skyteamin 2014 mankiin? Ja jos ei mitä siihen pitää tehdä että menee?
blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut blockhead » 17.12.2014 23:20

Menee. Putken mukana tulee kaikki tarvittava.

Tuon näköinen.
Kuva
TemeZzZ
Liittynyt:
9.9.2014 20:50
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut TemeZzZ » 21.12.2014 20:19

Kertokaas mitä poliisi sanoo jos 125cc kone ja merkintä viilattu? Kävi mieles et jos yrittäis vaikka tinaamalla ja viilamalla 49 merkinnän.
blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut blockhead » 21.12.2014 20:42

Tässä kattava ohje mb93:lta.

''Joskus tein Monkeytin Oppaat-puolelle ohjeet tuosta sylinterin kuutiomerkinnän "korjaamisesta", mutta sinne kun tarvitsee rekisteröityä että tämän kyseisen puolen saa näkyviin, joten laitan tänne vähän lyhennetyn ja korjatun version kaikkien nähtäväksi. Esimerkkinä on oma 72cc-sylinteri johon tein vakiopytyn avustuksella 49cc-merkinnät.

Tarvikelista

Eli tarvitset:

- Kemiallista metallia
- Hiekkapaperia (karkeaa)
- Liuotinta (tärpätti jne...)
- Rättejä
- Kynttilän ja tulentekovälineet (sytkäri tai tulitikut), vaihtoehtoisesti kuumaliimaa
- Ketjurasvaa
- Sylinterin 49cc-merkinnällä (muottia varten)
- Kuumankestomaalia (väri mieltymysten mukaan)
- Dremelin

Todistusaineiston tuhoaminen

Aloitetaan hiomalla laittomasta sylinteristä kuutiomerkintä pois. Tämä käy parhaiten Dremelin avustuksella.

Kuva

Tämän jälkeen hio hiomapaperilla kohta karkeaksi ja pyyhi liuottimella rasva sekä lika pois.

Muotin tekeminen

Ennen muotin tekemistä ruiskuta ketjurasvaa vakiosylinterin kuutiomerkinnän päälle, jolloin muotin irroittaminen ehjänä helpottuu. Sulattele steariinia tai pursota kuumaliimaa merkinnän päälle reilusti. Anna kovettua ja irroita varovasti reunoista.

Kuva

Kuvassa näkyvä muotti oli liian heikko, ja hajosi lähes heti. Laita steariinia siis reilusti, mielummin liikaa kuin liian vähän. Suosittelen kumminkin näin jälkiviisaana käyttämään mielummin sitä kuumaliimaa.

Merkintöjen tekeminen

Sekoita itsellesi kemiallista metallia pieni määrä. Laita kemiskiklöntti laittoman sylinterin kuutiomerkkikohtaan ja levitä paksuksi kerrokseksi. Suihkauta muotin sisään ketjurasvaa, pyyhi rätillä enimmät pois ja laita muotti kemiallisen metallin päälle. Paina varovasti, ettei muotti halkea. Pyyhi rätillä yli pursuavat kemiskit pois ennenkuin ne kovettuvat. Varo ettet liikuta muottia yhtään.

Anna kemiskin kovettua vähintään kymmenen minuuttia (riippuen kovetteen määrästä). Kun olet varma että kemiski on kuivaa, nosta muotti varovasti pois päältä reunoista.

Kuva

Viimeistely ja maalaus

HOX/ Anna kemiallisen metallin kovettua ennen tätä työvaihetta! /HOX

Ota hiekkapaperia (120-200 on hyvä karheus) ja varovasti häivytä kemiskin rajat sekä epätasaiset kohdat. Isot ja epäolennaiset klöntit kannattaa poistaa vaikka puukolla. Tähän kannattaa käyttää aikaa, sillä jos tässä vaiheessa oikoo, lopputulos kärsii. Hiottuasi pyyhi maalattavat kohdat tärpätillä kastetulla rätillä.

Kuva

Anna tärpätin haihtua. Tämän jälkeen maalaa kuumankestomaalilla puhdistetut kohdat.

Kuva

Nyt virisylinterisi on "laillistettu".

Kuva

"50cc" käytössä.

- MB93 kuittaa.''
TemeZzZ
Liittynyt:
9.9.2014 20:50
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut TemeZzZ » 21.12.2014 23:55

Kiitos tästä :D Pitääpä ruveta askartelemaan
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Jarez » 3.1.2015 17:13

Toi Skyteamin wiki on hieman puuttellinen jos jotkut on sitä tarkastellu tarkemmin, lähetin jo tekiälle vähän rakentavaa palautetta suuttimien kokoluokituksista jne. 125 A1 monkeyn vakioputken silppuamiskuvakin on löytänyt itsensä tonne wikiin ;)

Eli tutun monkey mihin swappasin nyt takas 50cc tekniikan, tuntuu _hieman_ booavan imukaulan kurin poiston jälkeen. Avasin vakio kaasarin joka on ilmeisesti Keihin Pz (19 / 16?) ja sieltä löytyi seuraavat koot :

http://mbfmoto.com/home/956-kaasutin-pz19.html (vastaavainlainen tuo vakiokaasari, tosin suutinkoot paljon järkevämmän kuuloset).

Pääsuutin vakio = #60 4mm kierteellä ja 5mm kannalla

Tyhjäkäynti vakio = #30 suuttimen kokonaispituus 29mm, kierreosuutta 6mm matkalta.

Ajattelin sujauttaa sisään kevättä varten #70 pääsuuttimen.

http://mbfmoto.com/paasuuttimet-4mm/1318-suutin-70.html

http://mbfmoto.com/carbu-kaasutin-varao ... n-035.html

#35 tyhjäkäyntisuuttimen, kun poistan vakio suodatinkotelosta tuon imuilmaa rajoittavan kumiholkin ja katson vielä oliko siellä suodatinkotelon keskiosuudessa vielä jotain muuta hidastinta.

15 Piikkinen tällähetkellä edessä ja vois melkein uskaltaa jopa 16 syöttää ton kaasaripäivittelyn jälkeen. Heidenaut ja noin ~ 2 bar rengaspaineiden kera jaksaa aika ilosesti aikuista miestäkin vielä. Kiihtyvyyttä toivottu lisää, niin katsotaan saako tuolla kaasarikikalla vähän selkoa tohon uniseen kierrosten palautumiseen ja kaasunvasteiseen yleisesti.

Samassa operaatiossa varmaan 15/40 öljyt vaihdan sisään.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Oljy-ja-kemikaalit/4-tahti/Moottoripyoraoljy-15W40-36957/

Tuntuu tuo bilteman 10/40 vähän turhan ohuelta kun toi vaihtaminen tuntuu suht jähmeelttä.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Oljy-ja-kemikaalit/4-tahti/Tayssynteettinen-Moottoripyoraoljy-10W40-36958/vähän turhan ohuelta kun toi vaihtaminen tuntuu suht jähmeelttä.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
monkeesika
Liittynyt:
28.1.2015 21:35
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut monkeesika » 28.1.2015 21:40

Nyt tarttis apua kun on nyt tyhjä putki ja imukaulasta kurit otettu veke, nii mikä olis hyvä suutin? :)
v4lt5u
Pyörä:
Onhan niitä...
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
3.8.2014 17:56
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut v4lt5u » 11.2.2015 19:37

Tietääkö joku mistä mahtaisi löytyä Skyteam monkeyn räjäytyskuvia?
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Tojaa » 13.2.2015 0:01

ihan vaa niinku perinteinen kvg.... http://lmgtfy.com/?q=skyteam+monkey+r%C ... A4ytyskuva
Skyteam on ongelmajätettä.
v4lt5u
Pyörä:
Onhan niitä...
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
3.8.2014 17:56
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut v4lt5u » 15.2.2015 0:23

Unohdin mainita... siis magneetton räjäytyskuvia ensisiajisesti kaipaisin, toki muutki ois kiva olla tulevaisuude varal, et jos jostai löytyis kaikki.
Ja googlehaku (löytyy vaan pytyn,kytkimen yms. kuvat) ja osia myyviä kauppoja esim. moposport katottu muttei oikee löydy mitää selkeetä/täsmäävää. :roll:
Ja voiha ne osie paikat päätelläkki mut aatteli vaa et jos ois ne kuvat ni näkis heti mihi mikäki kuuluu... ;)
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 15.2.2015 22:42

Mitenkä laakerit lähtee irti keskiöistä?
ketjuveto
Pyörä:
Yamaha fzr 600 -91, Tunturi pappa -72
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2011 22:40
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut ketjuveto » 16.2.2015 11:23

Otat jonkun rautatangon pätkän tms. jonka työnnät siitä akselin reijästä vinosti sillain että se ottaa kiinni laakeriin ,jolloin naputtelet laakerin vaan irti.
On se semmosta....
Ospe
Liittynyt:
6.7.2013 22:55
Re: Skyteam Monkey

ViestiKirjoittanut Ospe » 11.3.2015 16:54

Paljonko olis 50cc monkeyn arvo, joka ei saa kipinää (ilmeisesti puola tai staattori viallinen), ja etujarru ei toimi (jarrusatula hajalla tai vain ilmaamista vailla). Kyseinen värkki on siis kilvissä :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista