Peugeot XPS/XP

yoyota
Pyörä:
Peugeot XP7
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
4.4.2007 16:47
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut yoyota » 15.3.2013 20:37

tunturi97 kirjoitti:paljoko xp7 (powerup) kulkee kun ottaa alkukäyrän kurin pois?
ja mikä olis oikeen kokonen suutin (suuntaa-antava arvio)?

Ei yhtään kovempaa. Kierrokset on rajoitettu. Vakiossa 92suutin, niin 100 vois olla ilman kuristusta. Tänään tuli otettua xp7:n ilmanputsari auki ja huomasin, että alkukäyrästä ilmanputsarille tuleva letku on feikki=putsarinkotelo kun sattuu olemaan sisäpuolelta umpinainen juurikin letkun kohdalta.
Äkspee7
Pyörä:
Peugeot XP7 -12
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.10.2012 17:53
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut Äkspee7 » 18.3.2013 16:19

Ei perhana nyt! Moposta hajos etujarrun semmone pieni prikan näköne osa ja huolto sanoo, että ei mene takuuseen ja korjaus maksaisi 230euroa. 230euroa jostain prikasta, jarrusylinterin toimituskin kestäisi vielä 3viikkoa... Nyt sitten pitää miettiä, että mistä sitä halvempaa vaihtoehtoa saisi, kun ei takuusenkaan mene. Syynä on vuosi sitten oleva kaatuminen, tästä he sitten päättelivät, että se kaatuminen on aiheuttanut vian. Miten se etujarru sitten on toiminut kokonaisen vuoden moitteettomasti... :paha: Nyt ei kyllä pahemmin naurata, kun tämmöstä sähläämistä
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut .Juho » 19.3.2013 15:09

miten kannattais aloittaa pösön virittely? sitten kun on kuristukset poistettu.
budjetti tällä hetkellä 150 ekee.

tulee vaa mieleen virtaavampi ilmansuodatin, välityksien kanssa pelleily, suurempi suutin, tehoputki (käytetty/itsetehty)..

vinkit tervetulleita! :D
Juhoqqeli
Pyörä:
Peugeot xps-05 (EX), Derbi gpr125- 05, saab 96l -77
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
8.11.2010 21:05
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut Juhoqqeli » 19.3.2013 16:53

Seiten kybäsen airsalin saa käytettynä varmaan aika halvalla, ja itsetehty putki tulee halvaksi, jos vaan on kamat millä tehdä, jos ei niin enox on käytettynä varmaan halvimmasta päästä.
Ilmansputsarin vaihtamisessa en nää mitään järkeä, huomaat vaan hirveät imu äänet. Raskaammat välitykset (ei pakolliset, kunhan ei vaan rääy hirveästi) riippuen nykyisistä välityksistä.
Ja se että säätää kaasarin huolella, (ei mikään satunnaisesti valittu suutin) tekee ihmeitä.
Anteeksi epäselkeästä tekstistä
"Yamaha ei Pamaha."
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut XPSsm » 19.3.2013 17:11

On muuten saaaaaaatanan kallis se palikka, joka on siinä letkun välissä joka menee alkukäyrästä ilmanputsariin. Hintaa yli 200€!!! :eek: Onneks luultavasti menee takuuseen, kun siihen on jotenkin reikä palanu kylkeen... :s Jos ei takkuisiin menis, ni ei varmasti tulis ostettua sitä. :D
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut .Juho » 19.3.2013 18:18

Juhoqqeli kirjoitti:Seiten kybäsen airsalin saa käytettynä varmaan aika halvalla, ja itsetehty putki tulee halvaksi, jos vaan on kamat millä tehdä, jos ei niin enox on käytettynä varmaan halvimmasta päästä.
Ilmansputsarin vaihtamisessa en nää mitään järkeä, huomaat vaan hirveät imu äänet. Raskaammat välitykset (ei pakolliset, kunhan ei vaan rääy hirveästi) riippuen nykyisistä välityksistä.
Ja se että säätää kaasarin huolella, (ei mikään satunnaisesti valittu suutin) tekee ihmeitä.
Anteeksi epäselkeästä tekstistä

kiitos!

eli:
-suutinsarja (vaik. 110-120?)
-itsetehty putki
-käytetty 70cc airsal (jos löytyy hyväkuntoinen)

nykyiset välitykset on 13/60, jos oikein muistan.
Juhoqqeli
Pyörä:
Peugeot xps-05 (EX), Derbi gpr125- 05, saab 96l -77
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
8.11.2010 21:05
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut Juhoqqeli » 19.3.2013 18:39

Uskoisin että tuosta välistä saattaisi löytyä sopiva, ja varmaan löytyykin.
Välitykset saisi olla vähän raskaammat, muttei kummiskaan täysin välttämättömät, riippuen mille tehoalueelle teet putken.
Ja eihän sen välttämättömästi mikään airsali piä olla :) mutta seon hyvä pytty jolla voi ajaakkin ilman turhempia huolia, mutta kytkintä olisi hyvä vahvistaa.
"Yamaha ei Pamaha."
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut .Juho » 19.3.2013 20:44

Juhoqqeli kirjoitti:Uskoisin että tuosta välistä saattaisi löytyä sopiva, ja varmaan löytyykin.
Välitykset saisi olla vähän raskaammat, muttei kummiskaan täysin välttämättömät, riippuen mille tehoalueelle teet putken.
Ja eihän sen välttämättömästi mikään airsali piä olla :) mutta seon hyvä pytty jolla voi ajaakkin ilman turhempia huolia, mutta kytkintä olisi hyvä vahvistaa.

totta.

nyt pösössä joku TNT:n kytkinpaketti + Italkitin jäykemmät jouset.

en oo ihan varma kestääkö isompaa pyttyä. :)
Juhoqqeli
Pyörä:
Peugeot xps-05 (EX), Derbi gpr125- 05, saab 96l -77
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
8.11.2010 21:05
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut Juhoqqeli » 19.3.2013 21:01

Jos on jäykemmät jouset niin kyllä kestää :) ellei sitten ole jo vaihto kunnossa, mutta sittenhän huomaa jos kytkin luistaa että pitääkin vaihtaa.
"Yamaha ei Pamaha."
yoyota
Pyörä:
Peugeot XP7
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
4.4.2007 16:47
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut yoyota » 20.3.2013 15:50

XPSsm kirjoitti:On muuten saaaaaaatanan kallis se palikka, joka on siinä letkun välissä joka menee alkukäyrästä ilmanputsariin. Hintaa yli 200€!!! :eek: Onneks luultavasti menee takuuseen, kun siihen on jotenkin reikä palanu kylkeen... :s Jos ei takkuisiin menis, ni ei varmasti tulis ostettua sitä. :D

Ja alkuperäinen pakoputki se vasta halpa onkin. Vaivaiset 597euroa
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut .Juho » 20.3.2013 16:46

Juhoqqeli kirjoitti:Jos on jäykemmät jouset niin kyllä kestää :) ellei sitten ole jo vaihto kunnossa, mutta sittenhän huomaa jos kytkin luistaa että pitääkin vaihtaa.

ite asentanut sen uuden kytkinpaketin + jäykemmät jouset jtn. reilu pari vk:a sitten.

kyl varmasti tarttuu kiinni suuremmalla tehollakin! :D

e: toimisko miten hyvin airsalin 70cc kitin kanssa vakio kaasari suuremmalla suuttimella (115-120 kokoa)?? vai pitäskö suoraan hommata joku 19-21mm kaasari?
Juhoqqeli
Pyörä:
Peugeot xps-05 (EX), Derbi gpr125- 05, saab 96l -77
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
8.11.2010 21:05
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut Juhoqqeli » 20.3.2013 17:11

Kunhan vaan saat säätöihin niin mikäs siinä, snadisti isommalla kassulla saisi vähän enemmän vääntöä, itse en kyllä vaihtaisi tiukalla budjetilla kaasaria.
"Yamaha ei Pamaha."
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut .Juho » 20.3.2013 17:33

Juhoqqeli kirjoitti:Kunhan vaan saat säätöihin niin mikäs siinä, snadisti isommalla kassulla saisi vähän enemmän vääntöä, itse en kyllä vaihtaisi tiukalla budjetilla kaasaria.

kiitos!

eli suurempi kaasari ei ole välttämätön. :)
Äkspee7
Pyörä:
Peugeot XP7 -12
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.10.2012 17:53
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut Äkspee7 » 22.3.2013 9:16

Moi! Voisko joku linkittää kaikki mahdolliset pösön purkuosa sivut, kun tarviis semmosen pienen osan uusia jarrusylinteriin. Jos joku myy pösöjä osina niin siitäkin voi ilmotella :) Tarviisin äkkii, kun kohta ajokelit alkaa lähentyy! Kiitos ;)
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Peugeot XPS/XP

ViestiKirjoittanut .Juho » 25.3.2013 16:51

nopeeta vastausta kiitos!

eli ongelmana ois koneesta kuuluva kahina. ei mikään voimakas ääni.

voisko syynä olla kuluneet laakerit??

ja voisko liialla 2-t öljyllä olla vaikutusta tähän?
eilen kun sitä lorautin tankkiin uuden bensan kera.
et saattoi tulla liikaa. :nolo:

eikä myöskään tunnu kiertävän yhtä nopeasti/hyvin......

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista