Gilera RCR/SMT

Jege24
Liittynyt:
16.9.2014 11:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Jege24 » 25.3.2017 16:31

Noin. 15 kokoa isompi kuin ennen. Varmaa tietoa ei voi sanoa kun ovat yksilökohtaisia. 15 kokoa isompi ja sit kokeilee miten käy ja tarvittaessa pienempää tai isompaa.
Gilsuvierahat
Liittynyt:
25.3.2017 19:10
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Gilsuvierahat » 25.3.2017 19:21

Mikäs mahtais olla vikana tossa Gilera rcr 2015 kun saa polkea 5 minuuttia että lähtee käyntiin. Kun se sitten vihdoin lähtee käyntiin käy kaasu pohjassa ehkä 2000 rpm max noin 20 sekunttia (jos päästää kaasun sammuu) ja sen jälkeen toimii ihan normaalisti. Gilerassa on kuristamaton alkukäyrä ja 95 pääsuutin. Ajettu vain 2400km. :(
Rassataan_Gilsua
Liittynyt:
25.5.2017 19:52
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Rassataan_Gilsua » 25.5.2017 20:37

Nyt säädänä sanon täälläki ettei muitten tarvi kärsiä tän kans
Nyt on Gilera SMT (luultavasti myös RCR) Stefojen vaihto ohje: (jos on alkuperäset iskarit)
1. Ota eturengas irti (ensin jarrukaliiperi)
2. Irroita iskareiden yläpäässä oleva kansi (19mm lenkki)
3. Irroita iskari ja kaada öljy pois yläpäästä josta irroitit kannen (pitää pumpata iskaria jotta kaikki öljy tulee pois
4. Kun kaikki öljy on valutettu pois pitää ottaa iskarin alapäästä 8mm kuusiokolopultti pois (tarvitset vääntövarren jos väännät normaalilla kuusiokulma avaimella) Ensin löysäät pulttia kunnes se pyörii (tyhjää) Sitten iskarin yläpäästä pitää työntää pitkällä varrella oleva 17mm kuusiokolohylsy/torxi iskarin pohjassa olevaan torx koloon jotta kun pyörität pulttia alapäässä, se ei pyöri tyhjää.
5. Kun saat pultin irti, pitäisi liukuputken lähteä irti vetämällä
6. Ota pölysuojat pois, sen jälkeen stefojen päällä oleva lukko (metalli rinkula) ja sen jälkeen stefa pois.
7. Laita uudet stefat paikoilleen.
8. Kasaa samassa järjestyksessä kasaan kunnes vaan iskarin yläpäässä olevat kannet puuttuu
9. Kaada öljyä iskarin yläpäästä(kahto tai kysy jostain paljonko)
10. Laita kannet paikoilleen (varo ettei mee väärille jengoille), iskarit paikoilleen ja eturengas jarruineen paikoilleen.
Itellä oli sellanen tuska ja vaiva kun en tiennyt tuosta 19mm torxista jolla voi estää vastapalan pyörimisen... Toivottavasti ohjeista oli hyötyä ja että niistä ylipäätänsä ymmärtää jotain, jottei muitten tarvii kusta päälleen v*tutuksen takia :lol: Itellä on Gilera SMT 2016 :D
mopojone69
Liittynyt:
18.2.2017 15:11
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut mopojone69 » 26.5.2017 19:02

Hei, tarkotus nyt ottaa kuria pois gilerasta (2016) alkukäyrän ja paisarin välistä. Millä tavoin kuri lähtee kun on avannut pultit? Pitääkö ottaa vingulla vai lähteekö ihan käsin kokonaisena pois?
Kyälähtee!!!
Liittynyt:
19.8.2017 19:44
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Kyälähtee!!! » 19.8.2017 19:53

Minulla on gilera smt 12 vuosimalli ja on sellainen ongelma että ei ota kierroksia muutakun vapaalla, kohokammio tulvii vähän ja suuttimella kokoa 85, ainoat virit vapaailmanputsari ja reikälevy pois, kun lähtee liikkeelle niin voi pitää vaan 1/4 kaasua ettei ala hyytymään, kun ryypyn laittaa päälle niin kulkee paljon paremmin ja toimii täyskaasullakin, suutinta ollaan koitettu vaihtaa jopa 92 mutta sekin tuntui olevan liian pieni joka ei noilla vireillä varmaan normaalia ole, kaasutin dellorto 17,5 PHVA
Jaakkol9
Pyörä:
Derbi DRD Xtreme -14
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.5.2016 10:33
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Jaakkol9 » 20.8.2017 0:41

Toi 85 on kyllä reilusti liian pieni tolle kaasarille ja vaparille. Kokeile nyt ainakin 100-115 ni luulis toimivan.
Gilera Smt 2017
Liittynyt:
7.9.2017 19:43
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Gilera Smt 2017 » 7.9.2017 19:50

Hei.
Miten virittää Gilera Smt limited 2017 mopoa. Vakiona ei tunnu kulkevan paljoa. Saisiko välityksiä muuttamalla nopeutta lisää? Nyt on vain reikälevy otettu pois ja vaihdettu 85 suutin, pian 95 suutin.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 7.9.2017 22:16

Ketjun aloitusviestistä löytyy linkki tietopankin artikkeliin, jossa on kerrottu kuristuksista ja niiden poistosta. Välityksiä muuttamalla saa toki lisää nopeutta kiihtyvyyden kustannuksella - sillä edellytyksellä, että mopo jaksaa kelata maksimikierrokset raskaammilla välityksillä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
tietämätön:(
Liittynyt:
11.9.2017 16:41
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut tietämätön:( » 12.9.2017 11:17

mistä johtuu että kolera smt ns pätkii ku laittaa vapaalla täys kaasun
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut johnnyw » 12.9.2017 13:25

Voi johtua monestakin asiasta, mutta yleisin syy varmaan on liian iso suutin. Voi myös olla että ilmanputsari kaipaa puhdistusta.
tietämätön:(
Liittynyt:
11.9.2017 16:41
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut tietämätön:( » 12.9.2017 23:21

tilaan pikakaasun koleraan nii käykö siihe iha normi vaijeri vai pitääkö sen olla joku erikoine
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut johnnyw » 13.9.2017 6:52

Ei taida orkkis vaijeri toimia. DRD pro:n vaijeri itsellä ollut käytössä x race derbissä pikakaasun kanssa.
tietämätön:(
Liittynyt:
11.9.2017 16:41
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut tietämätön:( » 13.9.2017 7:31

johnnyw kirjoitti:Ei taida orkkis vaijeri toimia. DRD pro:n vaijeri itsellä ollut käytössä x race derbissä pikakaasun kanssa.

pitääksen illa lyhyempi pitempi vai mitenkä erillainen
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut johnnyw » 13.9.2017 8:54

Pidemmän vaijerin tarvii. toki sen vakio vaijerinkin saa varmaan modaamalla käymään (lyhentää sitä kaasarin päällä olevaa ohjuria) mutta helpoimmalla pääsee kun ostaa DRD pro vaijerin.
GileraVieRahat
Liittynyt:
27.11.2016 19:25
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut GileraVieRahat » 14.9.2017 1:47

mitäs välei sitä lähtis kokeilee stunttailuu täl hetkel 14/65 tyhjä vakioputke kans pitäs ainaki takarat heittää pienemmäks mut mite paljo ?
toine juttu mopo booa välillä ajossa -> kytkin pohjaa ja kaasu pohjaa mopo pätkii ja pikku hiljaa rupee kiertää sitten kun kaasu hetke ollu pohjas rupee taas hetkellisesti toimii
mistäköhä johtuu et etu rengas pyörii ku hullu tuules vaikka just vaihoin laakerit, en tiiä johtuuko tästä että etu jarru hankaa koko aja ja täl hetkel jarru levy pilal :s :s

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista