Gilera RCR/SMT

Leevi W
Liittynyt:
9.7.2019 11:10
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Leevi W » 9.7.2019 11:20

Jeesii! Mikähän mahtais olla gilera smt 11 laatikossa ku ei vaiha pienemmälle ku yhen pykälän, sit pitää vähä nytkäyttää vaihepolinta ylös kevyesti niin ettei vaiha ylöspäin ja taas menee yhen pienemmälle? Hyvä ois saaha korjattuu ettei heti leviis koko paska... Ja uudenmallin alakerra on
kukkotim
Liittynyt:
12.7.2019 3:04
Re: RCR/SMT

ViestiKirjoittanut kukkotim » 12.7.2019 3:19

:s
_niklas] kirjoitti:Morjesta! Missähän vika nyt mahtaa olla. Vaihdoin rattaat ja jarrupalat. Sitte ku laitoin renkaan takas paikoilleen ja aloin kiristämään aselia niin rengas ei silti kiristynyt (heilui vähän sivuttain) vaikka akseli oli kiristetty ihan kunnolla :)

Vaihdoin ketjuja ja rattaita Gilera SMT 2015:een. Rattaan puolella on ohuehko holkki ja toisella puolella jarruasetelma sisältää holkin. Kasatessa huomasin, että akselille jää n. 10mm välys. Nyt kun sen kiristää, niin takahaarukka jää aikamoiseen jännitykseen. Laitoin pari isoa prikkaa rattaan puolelle, mutta jenka alkaa käydä lyhyeksi, jos laittaa kolmannen, koska toisen puolen mutteri on jumissa ja jenkaa näkyy puoli senttiä sen päästä.
kukkotim
Liittynyt:
12.7.2019 3:04
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut kukkotim » 12.7.2019 3:33

:s Pieni välys jäi muuten mullakin takapyörälle. Voi olla laakerissa vikaa tai sitten se takahaarukka ei jännitykseltään taivu tarpeeksi sisäänpäin, ja akselin ja laakerin välissä on aina pakosta hieman väljää, että akselin ylipäätään saa paikoilleen. Jos se takahaarukka ei taivu kiinni pusliin, niin takapyörä on vain mutterien kitkan varassa kiinni haarukan ketjunsäätimissä, eikä ole yhtä 'pakettia'. Täytyy purkaa uudestaan, siirtää vastapuolen mutteria ulospäin, laittaa kolmas prikka, ettei akselilla ole välystä ja kiristää akseli. Ihmetyttää kuinka kyseinen välys voi olla olemassa, vai onkohan edellinen omistaja unohtanut jonkin holkin pois tms.???
kukkotim
Liittynyt:
12.7.2019 3:04
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut kukkotim » 12.7.2019 7:54

Tässä viestiketjussahan joku 'Vauhtiviivatarra' vastasi jollekin, että jarrun puolella olisi taka-akselissa ohut prikka. Omastani se puuttuu, on vain se ketjun puolen noin sentin paksuinen kartioksi sorvattu pusla. Siis onko akselilla kaksi puslaa ja mitkä niiden paksuudet ovat?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 12.7.2019 11:02

Easypartsin räjäytyskuvista näkee mukavasti.

Näyttäisi olevan vain 3mm lätkä molemmin puolin. Vanhemmissa myös vähän erilainen,
kukkotim
Liittynyt:
12.7.2019 3:04
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut kukkotim » 12.7.2019 14:37

Sattumalta näin Aprilian vastaavan mallin. Ketjun puolella on se noin 10mm kartiokdi sorvattu prikka ja jarrun puolella 6mm paksu prikka. Täytyy vaikka liimata toisiinsa tavallisia prikkoja, että olisi helpompi kasata. Kiitos.
kukkotim
Liittynyt:
12.7.2019 3:04
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut kukkotim » 12.7.2019 23:45

:s :s Kun nyt vastausviestin perusteella etsin valuvanteiselle smt:lle taka-akselin räjäytyskuvan, niin eihän siellä jarrun puolella mitään irtopuslaa ole, vaan siinä jarruasetelmassa on kaksi puslan näköistä pyöreää uloketta. Jos sinne väliin tarjoaa mitään prikkaa, niin joko jarrusatula ei ole kohdallaan tai jos jarrusatulan ja takahaarukan väliin laittaa prikan , niin jarrukenkä jää aika hilkulle uraansa, mikä nyt olisi täysi katastrofi.
Liimasin pikaliimalla rattaan puolelle kartiopuslaan pari 16 mm prikkaa jotta sain välyksen lähes pois, tähtäsin ketjulinjan kohdalleen ja nyt se onnistui. Anteeksi sekoilu. Akseli on muuten 15mm, jenka 12mm.
gileralla.ajelen
Liittynyt:
23.7.2019 1:04
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut gileralla.ajelen » 23.7.2019 1:09

mitenkä saisin helposti gilera smt 15 kulkemaan sen 60 kmh?
joel.jokinen
Liittynyt:
12.8.2019 17:02
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut joel.jokinen » 12.8.2019 18:40

Moikka, otin gilera smt moposta juuri pakoputken kurin ja kaasarin reikälevyn pois sekä vaihdoin mopoon 5 kokoa isomman suuttimen-(85). Mopo ei lähde millään käyntiin enkä tiedä mitä tehdä, tarkoitus olisi saada mopo toimimaan ilman kureja!
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 13.8.2019 16:53

Yrittääkö käynnistyä jos laitat tulpanreiästä vähän bensaa?

Jos ei niin:
-Letkut väärinpäin kaasarissa
-Koho jumissa yläasennossa
-Kaasarissa roskaa ja tukossa

näin alkuun
HaWe
Liittynyt:
25.6.2019 16:44
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut HaWe » 21.8.2019 10:34

Moi, pystyykö vm rabasaan laittamaan mitenkään "puuttuvaa" tasapainoaksekia koska paikka sille kuitenkin on?
Aaro k
Liittynyt:
24.10.2019 17:39
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Aaro k » 7.11.2019 15:13

Mää on vaihtamassa 2008 vm Gilera rcr:än etuhaarukan stefoja. Pumppuina on ne Derbin perus Paiolin pumput, enkä löytäny mistään paljonko sinne menis haarukkaöljyä. Eli paljonko sitä pitäis sinne laittaa?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 7.11.2019 22:09

2,3-2,7 dl/keppi lukee derbien topicin aloitusviestissä.
MPPO
Liittynyt:
3.2.2020 17:31
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut MPPO » 3.2.2020 17:36

Heips! Itellä 2018 Gilera SMT jossa kuriton alkukäyrä, reikälevy poissa ja suutin isompi, mutta CDI-boksi rupee hakkaamaan 53km/h vauhdissa. Miten saisi CDI:stä rajotuksen pois?
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Gilera RCR/SMT

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 3.2.2020 18:08

Joudut ostamaan rajoittamattoman CDI-boksin. Eivät kovin kalliita ole. 30e pitäisi saada tarvikebokseja.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista