Puch-moottoriset Tunturit

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 2.11.2015 0:51

Mitätolla saavutetaan että pistetän tonne 6203 laakerit?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 3.11.2015 0:38

Pääsee siitä masentavasta välysprikkakikkailusta eroon ja on ne kiertävässä koneessa muutenkin pikkasen varmemmat. Yläkerraksi kun olis tarkoitus istuttaa 65cc JPC Autisa.

Puchshopin tilauksesta ja lähetyksestä yli 2 viikkoa eikä ole pakettia näkynyt. Alkaa vähä ahistaa. :s
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 3.11.2015 2:00

Voisi itekkin noi omat lohkot koneistuttaa tolle laakerille sopivaksi. Se välysprikkatouhu oli vähän kyllä masentavaa, varsinkin kun ei voi laittaa niitä samoja sinne mitkä on jo ollut kun tulee mulle eri koneesta kampura
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut joonasfin » 6.12.2015 22:31

katsoin tuolta puchshop.de 70cc sylinteri sarjoja tohon sporttiin josa tulee mukan kaasari ja pakoputki mutta niissä on nuo merkinnät OM ja NM mitä ne tarkoittaa puchin koneessa
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... haust.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... haust.html
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 6.12.2015 22:56

OM= Old Model, eli päällepäin Sportin kovakromipataa muistuttava pytty ja NM= New Model joka taas vastaa rivoitukseltaan Puch Cityn vakiosylinteriä. Aukotuksiltaan noi lienee aikalailla samanlaiset.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut joonasfin » 7.12.2015 1:01

Mäkistation kirjoitti:OM= Old Model, eli päällepäin Sportin kovakromipataa muistuttava pytty ja NM= New Model joka taas vastaa rivoitukseltaan Puch Cityn vakiosylinteriä. Aukotuksiltaan noi lienee aikalailla samanlaiset.

no se on 76 ja siinä on ollut alusta saakka kovakromi pytty ni kumman ostan ja onko nuo sylinterisrajat ylipäätään hyviä?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 7.12.2015 12:12

Edelleen, OM vastaa ulkonäöltään sitä Sportin vakiosylinteriä. :roll:
Kai noilla hieman lisää hönkää koneeseen saa, potentiaalia ainakin näyttäisi olevan. Tuo pakoputki ei vain sellaisenaan sovi kuinkaanpäin Sportiin.
Ja näyttävät olevan varastosta tällähetkellä loppu.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut joonasfin » 8.12.2015 0:35

Mäkistation kirjoitti:Edelleen, OM vastaa ulkonäöltään sitä Sportin vakiosylinteriä. :roll:
Kai noilla hieman lisää hönkää koneeseen saa, potentiaalia ainakin näyttäisi olevan. Tuo pakoputki ei vain sellaisenaan sovi kuinkaanpäin Sportiin.
Ja näyttävät olevan varastosta tällähetkellä loppu.

no joo se putki ei sovi suoraan mut jos vähän taivuttais
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 8.12.2015 23:07

Saa suosiolla tehdä koko alkukäyrän uusiksi jos meinaa sopimaan saada, tuo kun on tarkoitettu siihen makaavasylinteriseen Puch Maxin koneeseen, samaan mitä Tunturi Cityssä käytetään. Muutenkin tuollanen kahden kartion systeemi on suoraansanottuna ihan paska. Mulla oli joskus tuollanen Sportissa:
http://www.moposport.fi/pakoputki-yleismalli
Malliltaan hyvin samantyyppinen kuin tuo Biturbo, ei ollut mitään tehollista hyötyä, ääni oli kyllä paha.

Vanhakunnon Muffler on ihan suht. toimiva piippu, siitä kun hieman lyhentää käyrää niin on ihan OK. Superiin mulla on Autisalle laskeskeltuna putki jolla pitäisi hönkivän jo isoakovaa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut joonasfin » 10.12.2015 21:57

tilaan ton 70cc airsalin tohon sporttiin ni tarteeks mitä vahvistaa vai meneeks se vakio alakerralla ja voiko sitä pyttyy viilata esim pakoaukkoo parimilli korkeemmaks ja leveemmäks ilman mitää ongelmia kun en tiedä tosta viilauksesta kauheesti ja paljo taas kantta uskaltaa laskee vai pitääkö vaa laskee squishvälys et on joku 1mm tilaa?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 10.12.2015 23:01

Ite ajelin Sportilla vakioalakerralla parillakin 65cc Autisalla ilman ongelmia.
Noita nicasil-pinnoitettuja sylintereitä on aavistuksen konstikas viilailla joten suosittelen harjoittelemaan jossain muussa pytyssä ensialkuun.

Tuo Airsal on melko mieto aukotuksiltaan, vääntöä sillä varmaan saa jonkinverran lisää mutta ei sillä kuuhun pääse.
Mä näkisin potentiaalisempina vaihtoehtoina seuraavat:
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... -70cc.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... -45mm.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... mm-ot.html

Aukotuksiltaan nuo taitavat olla melkolailla identtisiä, taitavat olla hyvin samankaltaisia sylintereitä kuin ammoisina aikoina tavattu TCCD merkkinen pata.

Vakiokannelle saa näyttää sorvia melko perhanasti jos siitä meinaa hyvänkin saada, helpommalla pääsee kun hommaa pytyn kanssa jonkun valmiin kannen esim. tuo DMP:lle ja Power Onelle:
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... cc-nt.html

Kaasariksi sitten vaikka perus 18mm PHBG. Imukaulan teko Sportiin on vain hieman hankalaa kun runko tahtoo tulla eteen.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 11.12.2015 1:13

Mäkistation kirjoitti:Saa suosiolla tehdä koko alkukäyrän uusiksi jos meinaa sopimaan saada, tuo kun on tarkoitettu siihen makaavasylinteriseen Puch Maxin koneeseen, samaan mitä Tunturi Cityssä käytetään. Muutenkin tuollanen kahden kartion systeemi on suoraansanottuna ihan paska. Mulla oli joskus tuollanen Sportissa:
http://www.moposport.fi/pakoputki-yleismalli
Malliltaan hyvin samantyyppinen kuin tuo Biturbo, ei ollut mitään tehollista hyötyä, ääni oli kyllä paha.

Vanhakunnon Muffler on ihan suht. toimiva piippu, siitä kun hieman lyhentää käyrää niin on ihan OK. Superiin mulla on Autisalle laskeskeltuna putki jolla pitäisi hönkivän jo isoakovaa.

No on toi 2 kartioinenkin huomattavasti parempi mitä vakioputki eikä ainakaan mulla siitä mitään liian kovia ääniä tullut kunhan piti ton pitkän loppupillin kiinni.

Siis jos kokoonpanona on vakio osat vähän viilatulla pytyllä.

Jos enempi alkaa rakentamaan niin se muffleri on pakkohankinta tai joku muu putki.
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut joonasfin » 11.12.2015 9:22

Mäkistation kirjoitti:Ite ajelin Sportilla vakioalakerralla parillakin 65cc Autisalla ilman ongelmia.
Noita nicasil-pinnoitettuja sylintereitä on aavistuksen konstikas viilailla joten suosittelen harjoittelemaan jossain muussa pytyssä ensialkuun.

Tuo Airsal on melko mieto aukotuksiltaan, vääntöä sillä varmaan saa jonkinverran lisää mutta ei sillä kuuhun pääse.
Mä näkisin potentiaalisempina vaihtoehtoina seuraavat:
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... -70cc.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... -45mm.html
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... mm-ot.html

Aukotuksiltaan nuo taitavat olla melkolailla identtisiä, taitavat olla hyvin samankaltaisia sylintereitä kuin ammoisina aikoina tavattu TCCD merkkinen pata.

Vakiokannelle saa näyttää sorvia melko perhanasti jos siitä meinaa hyvänkin saada, helpommalla pääsee kun hommaa pytyn kanssa jonkun valmiin kannen esim. tuo DMP:lle ja Power Onelle:
http://www.puchshop.de/en/engine-parts/ ... cc-nt.html

Kaasariksi sitten vaikka perus 18mm PHBG. Imukaulan teko Sportiin on vain hieman hankalaa kun runko tahtoo tulla eteen.

kun sanoit että tuo airsal on mieto tehoiltaan ni mikä ois parempi pytty sitten?
Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Linxy » 11.12.2015 9:57

Tuossahan on annettu 3 vaihtoehtoa. Otat niistä yhen, ton kannen mikä siihe o linkattu ja si vaik muffler ja kaasaria.
Kuva

Noilla varmasti pääsee pitkälle jos on vaa rahaa noihin.
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut joonasfin » 11.12.2015 15:54

Linxy kirjoitti:Tuossahan on annettu 3 vaihtoehtoa. Otat niistä yhen, ton kannen mikä siihe o linkattu ja si vaik muffler ja kaasaria.
Kuva

Noilla varmasti pääsee pitkälle jos on vaa rahaa noihin.

ok
Käykö myös kopio kaasarit

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista