Puch-moottoriset Tunturit

Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 14.9.2011 23:29

97heppatyttö kirjoitti:Ei mun pappiksen runko ainakaan ole vetelä :roll: Talvella vielä perä tuli hieman "jälessä" kun oli takahaarukan puslat niin olemattomaks kuluneet, että haarukka heilui n. 5cm sivuttais suunnassa.

Sanokaapa perkele miks mun pappis ei vedä kunnolla, sytytystä säädetty vaikka kuinka paljon. Ei ole auttanut, tuntuis bensansaanti ongelmalle, kun toimii pienen seisonnan jälkeen normaalisti, mutta sitten taas pätkii :s Mutta kaasari puhdistettu jo 3kertaa ja kokeiltu myös säätösuuttimella..eikä täytyisi olla hanassakaan tukosta, kun kohopainiketta painamalla saa kaasarin tulvimaan jos haluaa..

Täysin vakio vielä, kun turha tehariakaan laittaa, kun ei kulkisi silläkään kuin ehkä 40km/h, nyt vakiona menee 30km/h mittariin


Kaasaria isompaa vaan. Muuten ne ei kulje yksinkertaisesti. (kokeile vaikka 12mm bingillä missä on kiinteä imukaula)
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 14.9.2011 23:40

Hmm...jäi pari juttua pois viime viestistä, vaikka sinne kirjotin. Mikä mahtanut olla vikana tohon.

Ei mun pappiksen runko ainakaan ole vetelä :roll:


Kaikki pappikset, mitä itse olen ajanut (niitä varmaan toista kymmentä) on ollut vetelöitä. Oletko ajanut vaikkapa supersporttia, sykeröä, tai jotain muuta mopoa, missä olisi kunnon runko? Ilmeisesti et, kun sanot että pappiksen runko ei ole vetelä.

Kaasaria isompaa vaan. Muuten ne ei kulje yksinkertaisesti. (kokeile vaikka 12mm bingillä missä on kiinteä imukaula)
No, empä tiedä, ei toi 30km/h mittariin mitään ihan normaalia kyllä ole.

Eikä muutenkaan taida se 12mm bingi olla paras vaihtoehto hinnan vuoksi. Käsittääkseni ne maksaa jotain 120-140 euroa, kun taas jonkun Mikken saa uutena varmaan alta satkulla, käytettynä alta 50 euroa. 12mm bingejä ei käytettynäkään oikeen meinaa löytyä mistään.

Itellä toi vekkale menee joku 45-50, edessä isompi eturatas,säätösuutin, eikä muuta viritystä

Polttele Heppatyttö muuten se pakoputki puhtaaksi. Voi auttaa menohaluihin jonkun verran. Oletko kanssa kannen tiiviyden tarkastanut, ja kattonut että yläkerrassa on kaikki muukin kunnossa (pytty timmi, mäntä OK tms.)? Kai sulla siellä on se kannentiiviste pytyn ja kannen välissä?
97heppatyttö
Pyörä:
Tunturi mopedi, Yamaha wr 125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2010 18:38
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut 97heppatyttö » 15.9.2011 15:14

Kaikki pappikset, mitä itse olen ajanut (niitä varmaan toista kymmentä) on ollut vetelöitä. Oletko ajanut vaikkapa supersporttia, sykeröä, tai jotain muuta mopoa, missä olisi kunnon runko? Ilmeisesti et, kun sanot että pappiksen runko ei ole vetelä.


Kyllä, minulla on ollut Suzuki S1 vielä 2vuotta sitten, sekä olen ajanut kaverin solikalla useita kertoja, sekä tunturi tigerilla, minusta tuo minun pappis ei juuri eroa, muutenkuin ajoasennoltaan. mutkissa tai muutenkaan ei tunnu vetelältä.

Polttele Heppatyttö muuten se pakoputki puhtaaksi. Voi auttaa menohaluihin jonkun verran. Oletko kanssa kannen tiiviyden tarkastanut, ja kattonut että yläkerrassa on kaikki muukin kunnossa (pytty timmi, mäntä OK tms.)? Kai sulla siellä on se kannentiiviste pytyn ja kannen välissä?


Pakoputkella ajettu ehkä 500km, voiko se olla jo tukkonen? :eek: Ajettu kyllä aika reiluilla seoksilla (4-5% ellei jopa enemmän joskus, kun ollut sisäänajossa nyt 3kertaa puolenvuoden sisällä..)

Pytty uusi, mäntä uusi, tiivisteet on, peltisellä kannentiivisteellä vuoti joten nyt tollanen pahvinen tms. Mäntä ja sylinteri mitautettu varmuudenvuoksi. Magneetonpuolella uusi puola, kärjet ja konkka. Uusi tulppa, tulpanhattu ja tulpanjohtokin on.

Välit 11/38, kokeiltu myös 10/38(vakiot)

Ihme juttu kun ei toimi :idea:
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 15.9.2011 16:28

Ajat sisäänajoja melko turhaan. Lämmität vaan koneen kunnolla ekalla kertaa, sitten jäähtyä täysin. Kovaa ajoa vaan.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 15.9.2011 17:06

No ehkä vois sen ekan 50-100km ajaa sisään. Ite ajoin joku 50-100 ja mun mielestä oli ihan tarpeeks.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
97heppatyttö
Pyörä:
Tunturi mopedi, Yamaha wr 125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2010 18:38
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut 97heppatyttö » 15.9.2011 17:31

Juu en minäkään tuon pitempään ole sisäänajanut.
Pappis Clubiin
Liittynyt:
2.9.2011 19:13
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Pappis Clubiin » 15.9.2011 18:16

Välitykset Papikseen,mitkäs siis vakiot?? Ja miten kannaattaa välityksiä hieman vaihtaa kun on vakio pytty sekä kaasari kiinni??nyt kulkee sen 40-42 mut sais mennä liki 50kmh...
97heppatyttö
Pyörä:
Tunturi mopedi, Yamaha wr 125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2010 18:38
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut 97heppatyttö » 15.9.2011 19:07

10/38 joissain vanhemmissa voi myös olla 11/38
Pappis Clubiin
Liittynyt:
2.9.2011 19:13
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Pappis Clubiin » 15.9.2011 19:46

Selvä homa,eli -75 vuosimallissa on 10/38 vakiona. Mitäs kokemuksia siis muilla on vakiopytylla ja kaasarilla olevassa papitsussa rattaiden vaihto 12/36 ??
97heppatyttö
Pyörä:
Tunturi mopedi, Yamaha wr 125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2010 18:38
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut 97heppatyttö » 16.9.2011 18:13

Kokeilin tolla yleismallinteharilla ja veti 50-55km/h 11/38. Välejä täytyis vaihdella vielä. Ääni ei kyllä ole tolla putkella mikään naapuri ystävällinen :D

Vois hitsailla jonkun pienen vaimentimen tuohon tai keksiä jotain.

Mistäköhän löytäis paksumman alkukäyrän? Itseltä ei taitoa löydy..

Onko nuo tunturi teharit kuinka harvinaisia? löytyy yksi muutaman lommon omaava, vois poikkasta ja muokata alkukäyrän pappikseen.. Ei oikeen ole käyttöä tuolle tollaisenaan
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 16.9.2011 23:28

97heppatyttö kirjoitti:Kokeilin tolla yleismallinteharilla ja veti 50-55km/h 11/38. Välejä täytyis vaihdella vielä. Ääni ei kyllä ole tolla putkella mikään naapuri ystävällinen :D

Vois hitsailla jonkun pienen vaimentimen tuohon tai keksiä jotain.

Mistäköhän löytäis paksumman alkukäyrän? Itseltä ei taitoa löydy..

Onko nuo tunturi teharit kuinka harvinaisia? löytyy yksi muutaman lommon omaava, vois poikkasta ja muokata alkukäyrän pappikseen.. Ei oikeen ole käyttöä tuolle tollaisenaan


En tiiä onko ne niin harvinaisia mutta jos meinaat pilputa niin myy mulle se
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Throttle » 17.9.2011 0:00

En kyllä suosittele tunturiteharin silpomista...
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.9.2011 11:26

Mulla olis Muffler, mikä on edellisellä omistajalla varmaan 100 vuotta maannu jossain, niin se muistuttaa ennemmin seulaa kun putkea eikä sitä paikattua saa. Voisin siittä ottaa alkukäyrän irti ja mydä sulle, kun se alkukäyrä on kunnossa. Ja änkkäki löytyy jos kelpaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut pbt » 17.9.2011 12:48

Nonniin löytyhänse kipinän lähdön aiheuttanut osa
Nyt ei oo minkäänlaista pätkimis vikaa kun vaihto alkuperäset kärjet takasi.

Kuva

Mitä muuten tuosta puuttu ? :D
bultti_
Pyörä:
suzuki s1 -91 (EX), suzuki pv -97 (EX) ja pappis -7?
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
25.8.2009 21:26
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut bultti_ » 17.9.2011 14:24

Eipähän käret naksuta, kun ei ole muovista nokkaa paikoillaan :roll:
jotai osia (s1/pv)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista