Puch-moottoriset Tunturit

Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Linxy » 11.12.2015 16:28

Käy kopiot mutta se laatu vaihtelee nii osassa voi säädöt olla hukassa ja muuta.
Suosittelen tota dellortoa tai sen kopiota.

Ja sitte edellistä viestiä ei tarvii lainata.
joonasfin
Pyörä:
Kawasaki kxf 450 07
Liittynyt:
29.8.2014 21:35
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut joonasfin » 12.12.2015 1:27

kai ny bingin 17mm kopio käy?
Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Linxy » 12.12.2015 16:34

No siihen tietenki pitää ottaa sille sopiva imukaula mutta kyllä senki pitäs saada säätöihi. Eri asia on vaa kuinka helposti mutta toimiiha se silläki.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 17.12.2015 2:16

Ei mitään bingejä kannata hankkia, etenkään sitä mallia missä se suutin on siellä sisällä.

PHBG dellortto tai joku mikuni parempi, saa säätöosia ihan eri malliin ja muutenkin ovat vähän tarkempia mun mielestäni.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 17.12.2015 22:05

Mä oon ainakin siirtynyt noihin PWK-kaasareihin, ne on hinta/laatusuhteeltaan ihan ylivoimaisia. Myöskin säädettävyydeltään peittoaa Dellortot koskavain.
Tuollanen pitäis ottaa Autisan kaveriksi:
http://www.ebay.de/itm/Tuning-OKO-19-mm ... 5421196e98

Vastaavanlainen 24mm porauksella oleva on Suzukia ruokkinut jo pari vuotta ihan ongelmitta. Hyllystä löytyy pari pääsuutinsarjaa ja sekä tyhjäri ja neulasarjat.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 19.12.2015 1:22

Eikö toi PWK ole keihinin joku johdannainen vai peräti mallisarja? Saa ilmeisesti kaikkia osia hyvin?

Noissahan on jo litteet luistit, tehorikastinpiiri yms. herkut jos oikein muistan? Sillon kun oli tarvetta ne oli vielä liian kalliita mulle.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 20.12.2015 22:39

Keihin PWK-sarjalaisten kopioita noi ovat. Kyllä noihin kaikkea tuntuu eBaysta saavan aiva hyvin. Käsittääkseni aidonkin PWK:n kanssa menee osat ristiin. Ainakin suuttimet sopii.
Ja ovat tosiaan D-luistilla ja monesti tuolla powerjetilläkin, sekin on vaihdettavaa sorttia.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Sokeri-Norsu
Liittynyt:
12.4.2005 20:44
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Sokeri-Norsu » 25.12.2015 15:13

Todella masentavaa tuo koneen shimmaus. Nyt 0.20mm shimmi ja ilman tiivistettä ei välystä, pyörii hieman tahmeasti. TIivisteen kanssa sitten ehkä ok välys. Mites muut tehny?


Onko jollain tietoa liukulaatan nro 17 ulkohalkaisijasta ja paksuudesta:

Kuva
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.12.2015 19:32

Vanha tai uus tiiviste kiinni jollain loctitellä lohkoon ja sitten shimmaus. Joskus olen käyttänyt kontaktiliimaa, vähän sitä sun tätä käyttelen mitä nyt sattuu käden ulottuvilla olemaan, vaseliinillakin joskus liimasin tiivisteen muistaakseni.
Sokeri-Norsu
Liittynyt:
12.4.2005 20:44
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Sokeri-Norsu » 3.4.2016 14:12

Tulipa konetta laitettua viimeinkin kasaan. Vaihteistossa pitäs prikat yms. laatat olla oikein, mutta kun lohkot laittaa lopulliseen kireyteen niin eipä enää rattaat pyörikään. Jokuhan asennuksessa pieleen menee mutta mikä?
-Jaahas-
Pyörä:
Rieju MRT -11, Tunturi Sport -76, Solifer Suzuki S, Ex Rieju MRT -10, Ex Masai
Liittynyt:
20.8.2010 20:29
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut -Jaahas- » 22.5.2016 17:07

Ei kellään olisi laittaa kuvia miten noi takaiskarit on kiinni yläpäästä? Kyseessä -76 tunturi sport.
~ 2011 Rieju Mrt n. 3tkm ajettu tulossa myyntiin piakkoin, YV jos kiinnostaa. ~
TigerDX-man
Liittynyt:
7.8.2016 20:22
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut TigerDX-man » 7.8.2016 20:58

Mulla ois ongelma tuon vm.84 Tunturi Tigerin etuvalon kanssa. Etuvalo on hyvin himmeä, kun ollaan testattu sitä elokuun pimeänä yönä. Uusi polttimo (suuruudeltaan 6V/15W) vaihdettiin heinäkuussa, mutta silti lamppu on vaan niin himmeä. Tigerin lisäksi omistan Tunturi DX:än, johon laitoin polish sportin maskissa olleen valoumpion, joka on paljon kirkkaampi kuin tuo Tigerin etuvalo. Polish Sportin umpiossa on saman kokoinen polttimo kuin Tiikerissäkin.
Joten epäilen himmeyden johtuvan umpiosta, mutta tarvitsen vielä varmennusta, jotta en ostaisi uutta valoa turhaan. Kiitos!
JMP86
Liittynyt:
18.8.2016 14:38
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut JMP86 » 18.8.2016 14:46

Moro,
tuli hankittua pojalle oikein retro-tunturi, Tunturi Super Sport -83. Mopo toimii muuten ihan hyvin, mutta satunnainen sammuminen harmittaa kovasti nuorta mopoilijaa. Yhdeksi syyksi, olen miettinyt josko uusi bensakorkkki on liian tiivis, eikä siksi tankkiin tule riittävästi korvausilmaa. Onko muilla ollut vastaanlaisia ongelmia näiden uusien bensakorkkien kanssa?
t:Jaska
Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Linxy » 18.8.2016 15:27

Jätät vähän raolleen korkkia että se ei ole niin tiivis niin sillä tavalla ton sais kokeiltua, sitten säädät sytytyksen ja puhistat kaasarin ja tankin jos tuntuu sille että voi olla tukoksia.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottoriset Tunturit

ViestiKirjoittanut Retroilija » 18.8.2016 16:48

Kannattaapi katsoa myös bensakraana ja vaihtaa jos on kovin tukkoinen. Oma pappatunturi tuli rikottua mekaanikon käskettyä mun vaihtamaan stefat ja laakerit kun samanlaista tapahtui, ja kyseessä oli kraana joka päästi läpi tipan sekunnissa. :I

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista