Sivu 1, 7:sta

Hyena Evo 50

ViestiLähetetty: 23.11.2010 17:12
Kirjoittanut SnellmanNico95
Keskutelua hyena evo mopoista : )
kyseessähän on kiinalainen mopo orionin valmistama mut laadukas ja ripeä kulkija
vakiona :
+ kiihtyvyys
-Vähän sähkövikaa (cdi boxi hajosi juuri :itku: )
-rajoitettu cdi
+ Ulkonäkö (mielipidekysymys kyllä :)
- Koko ilman korotusta isommalle tyypille
+ Korotus vara (noin 10-15 cm)
- Kilven teline ( laahaa maata keuliessa jos on liikaa kulmaa XD
ps. en löytänyt hyena evo aiheita nii tein tämän : )

oma kysymykseni olisi mites saisin korotettua hyenaa vähän ?

ViestiLähetetty: 23.11.2010 20:53
Kirjoittanut TH3R1PP3R
Koropala on varmaan yks konsti...

ViestiLähetetty: 25.11.2010 11:23
Kirjoittanut SnellmanNico95
mistäs niitä saa?

ViestiLähetetty: 25.11.2010 11:41
Kirjoittanut Jeitei
Tekemällä itse.

ViestiLähetetty: 25.11.2010 11:43
Kirjoittanut sempron
SnellmanNico95 kirjoitti:mistäs niitä saa?


Jos hyenassakin on jousi koiranluissa niin lyhentää sitä.

Hyena

ViestiLähetetty: 14.3.2011 14:21
Kirjoittanut Odenzon
Onko tuota Hyenaa miten helppo virittää? Paljon kulkee pienillä muutoksilla jne?
Onks toi mukava ajossa ja onko tullu muita vikoja kun tuo cdi boksi?

Arvostulu

ViestiLähetetty: 13.4.2011 22:10
Kirjoittanut Flying Hyena
Kyseinen mopo ollut tallissa syksystä asti;

Hyena evo itsessään on erittäin tyylikäs puna-mustien osien kanssa (jopa kone on musta), tosin tarrat ovat maailman paskinta laatua, ja itse revin heti pois. Tutkiskelun aikana huomasin pari virhettä, jotka johtuivat maanmainion kone glansin toimista, esim. oikeasta taustapeilistä olivat urat kadonneet, ja vasta puolen tunnin nyhväämisen jälkeen sain kiinni, vilkkujen sähköt oli vedetty surkeasti, toimivat lähinnä kuunkierron mukaan (sain korjattua sähköpihdeillä ja teipillä, aikaa kului lähes 3h), mopossa oli muutamia kosmeettisia virheitä jotka johtuivat kone glansin surkeasta pakkaamisesta, ja pari muuta pikku virhettä.

TESTAUS

Lähtiessäni kokeilemaan mopoa, ensiksi huomasin mopon painon, 112kg on suuri massa mopolle jossa on 86-87cm istuinkorkeus. Mopo lähti nätisti sähköstartilla käyntiin, ja kuulosti suht tehokkaalta. Kun aloin varovasti kierrättelemään, niin huomasin että CDIn rajoittimen ottavan lähes heti vastaan, rajoitin nimittäin alkaa pätkimään jo 1/4 kaasulla (sain ''korjattua'' asian säätämällä CDI poksin ruuvia[samanlainen rajoituksen säätö kuin apollon 4t orioneissa]).
Itse ajossa mopo tuntuu suht mukavalta, kiihtyvyys oli vakioksi hyvä, vakaa tuntuma, tukeva juositus, hyvät jarrut yms.
Testauksesta mopo siis sai puhtaat paperit.

VIRITYS

kuristettu teho 2.8kw, kuristamattomana 4.7kw

Mikäli mopo tuntuu liian laiskalta vakiona, virityksen pitäisi olla suht helppoa, omien tietojeni mukaan mopo on kuristettu näin:

-CDI poksi, säätöruuvi auttaa vähän, mutta tilalle esim. genericin tai keewayn rajoittamaton vastaava (noin 40e) ---->PELKÄLLÄ TÄLLÄ MENEE NOIN 63<--------

-Jonkinlainen putki mikä suodattaa ilmaa pakokaasujen joukkosta, ja vähentää näin savutusta, itse tukin äänien takia, ei enään röpötä, lisäksi talvella ei tule savua naamalle :S

-Ilman putsarissa kurit,ottaa snorkkelista ne pois ja suutin 105, menee jotain 70 ja alkaa jo vääntää :)

-Vakio änkkä oikeasti TUKKOINEN, laitoin turbokitin änkän tilalle ja nyt menee jo 75-80 muna-asennossa :D

-Lisäksi liian raskaat välit, ei jaksa kutosella. Laittaa eteen 10 piikkisen niin paranee. Vakio väleillä nopeus kutosella noin 75 ja kierrokset jotain 8500

-vakio sytytystuplla lämpöarvolla 8, liian pieni viritettynä, 9 ja alkaa kiertää 8)

-Luultavasti samanlainen katti kuin gennussa, ottaa pois ja vääntöä tulee + alkaa ottamaan piikkiä :D





Plussat ja miinukset:

+halpa
+erittäin tyylikäs puna-musta runko
+sähköstartti
+rungon ja jousituksen tukevuus
+hyvät renkaat, tyylikkäät vanteet
+hienot yksityiskohdat (led vilkut, nahka satula yms.)
+Takaiskarissa säätövaraa
+viritettynä uudella änkällä kiertää ihan h*lvetisti, saattaapi olla 15k jo rikki! Ei samaan pääse kavereitten derbit teharillakaan

-Kiinalainen epätasainen laatu
-itselläni vähän sähkövikoja
-etukatteet heikkoa muovia, surkeat kiinnikkeet, heiluvat
-2t öljyä lisätessä pitää ottaa vasen etukate irti
-Raskaat vakio välit
-Paikallisesta liikkeestä ostettuna uus CDI kallis, itsellä 75e, netistä oli loppu 8o
-Paino, oli raskas ajaa talven läpi

Suosittelen henkilölle kuka osaa itse korjata ainakin helpoimmat viat, ja itselläni kun on Turbokitin änkkä, röpötin ja ilmanputsarin kurit pois+isompi suutin ja uus tulppa, niin kiertää ihan helkkaristi, ja käyrästö on melko hiljainen vaikka päässä onkin tälläinen änkkä ;) Itselläni tosiaan meni sen vajaa 80km/h gepsiin

ViestiLähetetty: 13.4.2011 22:30
Kirjoittanut Motoross
Flyin, paljonko kilometrejä mittarissa? Ja miten toi kone, mitkä osat tähän käy, onko Minarelli AM6 kopio, kuten CPI:ssä ja ilmeisesti Keewayssa ja Genericissäkin on?

ViestiLähetetty: 14.4.2011 21:16
Kirjoittanut Flying Hyena
kilsoja nyt 1650, pientä murhetta ollut kulutusosista (esim. takajarrun ja alkukäyrän jouset napsahti poikki), mutta muuten toiminut hyvin ja kone tuntuu hyvältä. Eli ilmeisesti tasan sama kone mitä gennussa, samoin kaasarit ja muut tuntuis olevan yhtenäisii gennun kans. Am 6 osat pitäis sopia, ite justiin tilasin 10piikkisen eteen, ideana saada kulkemaan alta 65. Tänään jäi kaverin derbi leovincen putkella ja uusillä väleillä taakse, muna-asennossa nykyisellä paketilla 75-80 :)

Re: Hyena Evo 50

ViestiLähetetty: 14.5.2011 16:39
Kirjoittanut sigitus
Kiakista oleellisin kysymys nyt tulee mutta miten hyvin tommosella pystyy kikkailemaan? :D Kiinnostais tommonen vehje :D

Re: Hyena Evo 50

ViestiLähetetty: 23.5.2011 16:53
Kirjoittanut Martikaine
keulimine voi olla vaikeeta ku keula painaa miljoona kiloa, mut endot vois onnistua ku etujarru on suht tehokas

Re: Hyena Evo 50

ViestiLähetetty: 27.5.2011 21:38
Kirjoittanut Malttin
Pitääkös se putki joka tuhnuttaa sitä ilmaa sieltä nii tukkii vai ottaa pois ja tukkii? siis se mistä ne äänet nyt oikeestaa tulee :D

Re: Hyena Evo 50

ViestiLähetetty: 19.6.2011 20:02
Kirjoittanut Newari
tuki se. mut misä toi cdi sijaitsee tosa hyenas kuvia jos löytyy
:s

Re: Hyena Evo 50

ViestiLähetetty: 8.7.2011 13:37
Kirjoittanut välzy
http://www.mc-scatter.com/generic-trigger-p-27702.html

Käykö tämä siis vakio cdi:n tilalle? ja tämähän on rajoittamaton?

Re: Hyena Evo 50

ViestiLähetetty: 4.3.2012 18:14
Kirjoittanut ProRaCc70
Hirveesti tuolla suomi24:sis on väitelty ettei näihin saa osia, mutta kai te tiedätte että orionmotorsilta saa osia näihin, ja aprilia rx:n osat kuulemma menee. ;)
E: ja tämähän on euroopassa suunniteltu mutta tehty kiinassa, joten laatu on hyvää kiinalaiseksi varmaan 8)