110cc ym muut kiinan pojan moottorit

Molder
Liittynyt:
13.5.2014 14:14
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Molder » 17.5.2015 18:09

ojatalo kirjoitti:tämä topic on ihan kuollut......samaten foorumi........

ettei vain ole BSE alkukäyrä enemmän ylöspäin, kohti perää. Samurai taasen enemmän vaakatasossa kohti perää...

pakolaipat kai molemmat samalla reikäjaolla ja M6x1nousu pinnapulteilla.
pakosovite syvyys ja halk ?

oliko 110cc ero 125cc nähden ainostaan iskunpituus ? jolloin tiivisteet identtiset ?

Vaihderumpua pyörittävästä "tähdestä" voi olla kulmat pyöreinä vaikka vaihteille 2~4, ja tai "tähteä" pyörittävä käpälä haarukka pyöristynyt tms.

3-vaihde taitaa olla yleisin heikkous (liian kapeat hampikkaat) Eihän siellä koneessa ole palasia öljyn seassa.............. ?

Kixi asetelman suhteen:
koita googlettaa vaikka keski euroopasta "Apollo" merkkiä myyvä liike. taisivat myös myydä Bosuer BSE'tä, jolloin valokuvat osista verkkokaupassa.
Vertaa sieltä kixiä "Samurai" valokuvaan jonka luulisi löytyvän "Gern Huolto" tuuri verkkokaupasta tms, "Tuontitukku kalajoki" kaupasta.

Samurai 110cc '2006 (vanhamalli) tuotekoodihan on DAR0921


Kiitos vinkeistä.

Pitääpä purkaa päreiksi parin viikon kuluttua. Toisesta Samurain koneesta on tosiaan kolmos vaihde hukassa. Pitää ihan testata tuon poljinakselin sopivuus. Gerniä onkin tullut tutkittua.

Pakoputki pitää koittaa kun saa vaihdettua katkenneen pinnapultin. Vastakierretapilla vaan? Pitää koittaa modata Samukan putkea sen verran jos tarpeen. Ei tuo putki kamalia maksa Aliexpressillä mutta kuitenkin suhteettoman kallis 70 € pyörään.
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut ojatalo » 18.5.2015 0:49

M6 pinnapulttia ei kannata yrittää irroittaa Vastakierretapilla... Liian pieni tappi........hajoaa...........

Mieluummiin hitsata M6 tai M8 mutteri katkenneen pinnapultin kantaan, jolloin hitsauslämpö samalla "höllentää" momentin...

itselläni on myös 2 kantta odottamassa samaa temppua... alle 1cm pinnapulttia jäljellä ennen Tasopintaa.

pakoaukosta on myös helppo tarvittaessa lämmittää kaasuliekillä sitä Pinnapultin aluetta kannesta, siis lämpölaajentaa alumiinia, ennen Pinnapultin uloskiertämistä, Jos se tuntuu olevan tiukassa esim elektrokorroosion tai ruosteen takia.


Siitä 110/125 syl tiiviste srj sopivuudesta:

E22 tms Loncin kannessa on kai eri Pinnapulttijako kuin vaikka "Samurai" kannessa ?
Molder
Liittynyt:
13.5.2014 14:14
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Molder » 18.5.2015 12:50

Pinnapultti on poikki niin juuresta että hitsaaminen voipi olla haasteellista(vain pikku puikko kone)
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut ojatalo » 18.5.2015 13:25

muutama vinkki (koskee itseänikin tarpeen tullen)

jos M6-Pinnapultti on poikki syvältä, tasopinnan alapuolelta, kannattaa porata ensin 2mm poralla pohjaan asti keskelle Esireikä.
* huom mieluiten uudet Kobolttiporat porausta varten (jos ei osaa itse perus poria modata ja teroittaa..)
*Tottakai terävällä pistepuikolla esikolo keskitys...porausta varten..
*ja poraus prosessi penkki pylväs porakoneella.
* bilteman väljä telinekkin käy jos on tarkka rauhallinen ja malttia...

sen jälkeen 3mm poralla. sitten 4mm ja lopuksi 5mm.
*( jos varman päälle, esikeskityksessä vikaa poraus lähteynyt epäkeskitetysti, voi loppukoon poraus poraksi valita 4,5mm halk koon 5mm sijasta )

5mm pora on M6 kierteytyksen reikä. jolloin tarkasti porattaessa pora hipoo satkun pari kierteen harjoja. Jolloin jäljelle jää kierre uriin kierteen harjat pultista, Jotka saa helposti murennettua irti kellosepän pienellä taltta meisselillä.

Jos homman tekee oikein ja varovasti hitaasti (esim oikea poraus rpm) EI tarvitse edes lopuksi puhdistaa tai "oikoa" kannesta M6 kierrettä kierretapilla ollenkaan.

Tottakai sitä Loppukoon M6 kierretappia siellä käytetään kumminkin, mutta tuosta ymmärtää eron.

ota huomioon että M6 kierteytyksessä on tappisarjassa 3-eri kokoa VAIHEITTAIN.
Yleensä kaupoissa kylläkin myydään sitä yhtä tappia joka on "sarjan" viimeistelykoko.
Kierretapeissa on myös kartiokärjen mitoituksen eroja ! tarvitset tapin jolla pääsee kierre mahdoll pohjaan asti, esim itse Modattu tylpätty hiottu M6 tappi on tarpeen viimeistely vaiheessa, tapauksessa jossa ei siis pidennetä kierrepesää !

Jos sen M6 kierteen ryssii väljäksi porauksessa tms ja käyttää vaikka kupari pastaa estämään "elektrokorroosiota/korroosiota" , Löystyy pakolaippa lähes päivittäin ajossa....menee seokset laihalle ja paukkuu putkeen...................jne

Yleismaallisesti puhuttaessa: yleensä kansissa on ~5mm varaa porata/tehdä pidemmästi kierrettä kuin Tehdas on tehnyt. Jos tarpeen tehdä pidempi kierre, mittaile ja tarkista varat.

Uusiksi Pinnapinnapulteiksi kannattaa laittaa perus 8.8 lujuuden pultit, ei kiinan laatua joka jopa vain 4.8.
aidot Euro 8,8 pultit on tarpeeksi pehmeitä etteivät murru poikki, mutta taipuvat jos niin käy, Jolloin säännöllinen pulttien uusiminen tarpeen mukaan Ennalta ehkäisynä.

Toinen huomioitava seikka on tosiaan käyttää Pinnapultteja ja muttereita, EI siis hex kantaisia pultteja, Koska Pinnapultti ja mutteri kombinaatio ehkäisee kierteen kulumista kannesta jne jakaa momenttia jne.

"M6-pinnapultin" voi siis toki tehdä vaikka 8.8 kierretangosta tai hex kantaisesta pultista katkaisemalla sopivaan mittaan.
Kierretanko on yleensä laadultaan parempi, seos "joustavampi".....

uusista Pinnapulteista tekisin vakioita pidemmät.
Muttereina käyttäisin ns avoimia "jatkomuttereita" , ja niiden päälle normaaleja muttereita (tai kuvullisia, tarpeen mukaan).
* normi mutterit toimivat ns "lukkomuttereina" jatkomuttereiden päällä.

Yleisesti puhuttaessa, Pakomutterithan ovat juurikin(vain) yhdet kuvulliset jatkomutterit, joissa omat riesansa, vertaa yllä olevaan "hintavempaan" parempaan ratkaisuun)



Erittäin yleinen riesa ja laatu ongelma Kiinalaisissa kansissa/sylintereissä yms osissa on juuri kierrepesät, niiden suoruudet-syvyydet. Pinnapulttien lujuusluokka jne.


olen siis koulutukseltani ja ex ammatiltani cnc/manuaali Koneistaja, metallityöntekijä hitsaaja.
sanjuro2
Liittynyt:
18.8.2012 13:56
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut sanjuro2 » 23.5.2015 16:28

Kysyisin että löytyykö mistään kiinan lasten 50cc mönkijän moottorin räjäytyskuvaa taikka mieluusti vielä jokun purku/kasaus ohje? Moottori kai vähän niinkun kiinan monkeyn.

Muuten meneekö tuohon kiinan manki moottori kopioon HON Z50J 87- tiivistesarja??
kinrar
Liittynyt:
8.7.2016 11:22
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut kinrar » 8.7.2016 11:35

MORO! nyt rupee loppuu keinot / menee hermot. 110cc mönkkäristä kyse. poika ajoi ihan normaalisti ja pelitti niin hyvin kun kinkki yleensä voi. sitten sammutti mönkkärin, kävi sisällä syömässä ja oli lähdössä uudestaan ajamaan niin ei käynnisty??

eli siis ei inahdakkaan kun yrittää startata..

nämä olen jo tehnyt:

-tarkistanut kaikki tappokytkimet (toimii)
-startti nappi toimii
-akussa virtaa
-cdi boksi ok (kokeiltu 3 eri ja toimii kaikki toisessa mönkkärissä)
-puola ookoo
-startti ei jumissa (annoin akusta suoraan virtaa)
-sulakkeet ok
-virtalukko ok ( kokeilin myös ohittamalla )
-suurimmat osat johdoista mittailut
-jarrukahvan "napsu" toimii
-kaikkea en edes muista mitä kokeillut.

eli siis yrittäessä starta ei tapahdu yhtään mitään??

apuja kaivataan. ennen kun kaivan kuopan tuolle mönkkärille!!
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 8.7.2016 14:00

Oletko tutkinut bensapuolta lainkaan ja kokeillut tulpan vaihtoa?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
kinrar
Liittynyt:
8.7.2016 11:22
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut kinrar » 9.7.2016 11:53

Kyllä oon. Ja siis startata kun yrittää niin ei tapahdu ei yhtään mitään. Hiljaista kun kirkossa...
Janski1337
Liittynyt:
20.9.2016 15:57
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Janski1337 » 20.9.2016 16:02

onko kansi ehjä ja kokonainen eli venat ja nokka jos on mitä maksais
Zekler
Liittynyt:
20.9.2016 21:55
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Zekler » 20.9.2016 21:59

Kestääkö skyteamin 50cc alakerta 150cc yläkertaa?
Rieskaboi
Pyörä:
Rieju mrt 2016
Liittynyt:
1.10.2017 10:23
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Rieskaboi » 16.9.2018 10:00

Mitkäs on lifan 110 venttiilien välykset?
Kiinanrossipoika
Liittynyt:
11.5.2019 18:02
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Kiinanrossipoika » 11.5.2019 18:06

Oisko kellään tietoo noista 110cc lifanin sähköistä että miten menee kun itsellä ei niistä niin kokemusta ole.
Stroker12
Liittynyt:
8.7.2019 18:25
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Stroker12 » 8.7.2019 18:29

Terve!
Täältä jostain varmaan löytyy staattorin johtojen kytkentä, mut en ihan heti löytäny...
Eli vanhassa kaks väriset ja uudessa yks väriset...
Ja sitten uudessa 5johtoo ja vanhassa 6... Eli joku on varmaan maa?
Voisko joku auttaa!
Antti_L
Liittynyt:
4.6.2020 21:30
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut Antti_L » 4.6.2020 21:36

Moi, mulla on 1p54fmi tyyppinen 125cc kone ja siihen pitäis isompi sylinteri sarja saada niin osaisko joku teistä neuvoa minkälaisia ja kokoisia ois saatavalilla ja mitkä käy?

Suoraan kiinasta tai ebaystä tilaaminen ei ole ongelma.
DR650
Liittynyt:
1.5.2023 11:55
Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

ViestiKirjoittanut DR650 » 1.5.2023 12:03

Moro, hommasin 110cc puoliautomaattii mönkkärin johon tehty "moottoriremontti" No kaasarista puuttui osia ja se oli irti sekä jako oli pielessä. Lairoin toisen kaasarin ja jako pitäisi nyt olla ok mutta ei vaan ota kierroksia. Voiko väärät venttiilin välykset oireilla näin?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista