Minkä mopon ostaisin

vetko
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut vetko » 13.4.2021 13:50

Kyllä pv on vaa tykki. Halpa laittaa ja kestävät osat. keulii nii birusti :D
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 13.4.2021 22:43

keulii se mikä tahansa jos renkaat on kuin golfkärryssä...

Mutta kyllä jossain AM6 koneisessa riejussa on tehoja aivan eri malliin jo yhden pakokurin poistolla...
jollei sylinteriä vaihdeta...ja jos vaihdetaan molempiin niin sitten vasta eroa onkin...

Mutta hauska peli sinällään, pienikokoiselle kuskille.
Ogtonttuz
Liittynyt:
5.5.2021 19:10
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut Ogtonttuz » 5.5.2021 19:15

Oisin mopoa kattelemassa tässä kesäks. Budjetti se 1000€ +/-.
Käytettynä ois tarkotus ja meinasin riejua mrt tai mrx. Mahollisesti skyteam monkey, itellä pituutta 160cm.
Oisko kellää ideoita onko miten kalliilla kannattavaa katella riejuja.
Tarkotuksena ois lähellä vakiota tai semmone että max 55kmh tai muuteskaa ei nii kauheena rassattu. Kiitos etukäteen vastauksista!
Erkkipena31
Pyörä:
72cc monkey ja 80cc derbi
Liittynyt:
7.11.2019 22:06
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut Erkkipena31 » 5.5.2021 22:57

160cm on vähän ehkä lyhyehkö riejulla... ite 176cm ja derbillä yltää juuri sopivasti. mankit ovat kalliita eikä niitä edes kannata ostaa ellei ole aivan pakko. riejun hintaluokkana itse pitäisin sopivana 700-1100
Ogtonttuz
Liittynyt:
5.5.2021 19:10
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut Ogtonttuz » 6.5.2021 11:42

No mitä katellu nii detsi 1k budjetilla varmaa ois tarpeeks matala et pystyisin ajaa. Onks siinä eroa riejuun sitte mitoissa?
vetko
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut vetko » 6.5.2021 13:22

Kaikki taitaa olla lähes samankokoisia. kannattaa jos jollain kaverilla on mopo niin koittaa sitä.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 6.5.2021 13:42

DT on matala kun heittää alempaan reikään iskarin. Riejusta on olemassa "low" malli.

Osa näistä on kyllä selkeästi isompia. Esim. Beta on muutenkin siro pyörä verrattuna dt:hen, mutta sen korkeudesta en osaa sanoa.

Myös linkuttomia derbejä voi madaltaa helposti.
erkkialarik
Liittynyt:
24.5.2021 18:26
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut erkkialarik » 24.5.2021 18:39

Oon hankkimassa ekaa mopoa ja oon ajatellu uutta skyteam mankia tai käytettyä gileraa, apikkaa tai derbiä. max budjetti 2.5k-3k
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 24.5.2021 23:03

Tuolla budjetilla valinnanvaraa kyllä löytyy, kova kauppamies saattaisi löytää jopa ylivuotisen ajamattoman uusenduron suoraan liikkeestä. Rohkeasti liikkeeseen ja kysymään tarjousta mieluisasta menopelistä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 25.5.2021 7:58

Eikös tuohon hintaan kannattaisi tosiaan kysellä tarjouksia uusista mopoista.
Niissä on takuu melkeen koko mopokautesi ajan.
Jos ostat yhdellä olleen pilalle viritetyn joka leipoo kiinni 500km jälkeen niin rahaa palaa taas 500euroa extraa minimissään...
Käytetyissä kuminpoltto ja keulimiskaluissa on akselit kieroja ja laakerit jo ehtoo puolella.
Karhunpentu
Liittynyt:
10.8.2021 1:07
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut Karhunpentu » 10.8.2021 1:16

Mopon osto lähestyy, tässä poika, 14v. Loppuvuodesta syntynyt, joten kortti todennäköisesti vasta ensi keväänä. Minua syö tosi paljon, kun oikeastaan jokaisella kaverillani on mopo, kevari tai auto. Pyörin alueeni varmaan suurimmassa nuorisoporukassa, joten pyöräiltystäni tulee aina vähän kritiikkiä. No, sitten asiaan.

Asun n. 18km kaupungista, jossa vietän aina aikaa kavereiden kanssa. Ennenkuin ostan mopon, haluaisin tietää, mikä minulle sopisi parhaiten. Joudun lähes joka päivä ajamaan 40km, joten missä mopossa olisi suht pieni bensankulutus? Haluaisin varmaan supermoton, mutta kun kaverin derbit syö sen 8 litraa satasella, niin alkaa hirvittää jo itseänikin, kun ajaisin itse vielä huomattavasti kauempaa. Vai onko oikeasti pakko ostaa skoba tai manki, että jää rahaa edes ruokaan? :s Mopo minun todennäköisesti pitää ostaa itse, joten mieluiten alle 2500€ käytettynä. (Ei niin tarkkaa, mutta ei huvittaisi pelkästä moposta maksaa useita tuhansia, kun kalliiden mopojen arvo kuitenkin laskee aika reilusti.)

Osaisiko joku auttaa tai suositella minulle sopivaa mopoa? Todennäköisesti tulisin ajamaan mopolla kurittomana, mutta en millään tappivireillä. Vauhtiin olen tottunut kavereiden mopoilla ajellessa. ;)
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 12.8.2021 0:30

8 l/100km kuulostaa varsin rajulta kulutukselta, vähän pirteämmälläkin menopelillä pitäisi kyllä päästä noin puoleen tuosta jos ajotyyli on jotakuinkin järkevä. Perinteinen kaasuttimella varustettu 2T-moottori ei toki mikään energiatehokkuuden huipentuma ole, mutta kuristamattomallakin mopolla ajellessa kulutus pysyy kyllä järkevissä lukemissa jos nyt ei jatkuvasti olla painamassa vuorotellen jarrua ja kaasua. Vaihteellisten mopojen osalta useat valmistajat käyttävät samoja moottoreita ja yleisin 2T-moottori lienee edelleenkin Minarellin AM6. Derbi, Gilera ja Aprilia taitavat edelleen käyttää Rabasan D50B0 / D50B1 moottoria. Näissä on pieniä keskinäisiä eroja, mutta kulutuksen kannalta ei ole merkitystä kumpi tekniikka on käytössä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Rouboublazter
Liittynyt:
13.6.2021 21:31
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut Rouboublazter » 5.9.2021 19:51

Olen miettinyt että voisin hommata Kymcon K-Pipen vuosimallia 2013. Kyseisellä mopolla on ajettu 18 600 ja hinta on 700€.Olisiko tämä kannattava ostos mikäli ei ole suurempaa vikaa?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Minkä mopon ostaisin

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 5.9.2021 23:39

Kyseinen mopomalli ei ymmärtääkseni saavuttanut kovinkaan suurta suosiota ja on nyttemmin poistunut valikoimasta. Tämä ei välttämättä kerro sen hyvyydestä tai huonoudesta, mutta vaikuttaa esimerkiksi siihen miten hyvin varaosia ja teknistä tietämystä on saatavilla. Tosin tekniikkana on ilmeisesti varsin monessa pelissä käytetty 4T Monkey-kopio, joten tekniikkapuolen tarvikevaraosia luulisi löytyvän kohtalaisesti. Täällä mallikohtainen ketju kyseisestä moposta.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista