GasGas EC50 Rookie

T l K l
Pyörä:
GasGas EC50 Rookie, Suzuki Pv, Derbi Senda
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
3.4.2009 16:06
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut T l K l » 2.6.2011 22:54

Mitäs kaasuvaijeria ootte laittanu ton vakion tilalle? Ei tartte olla tuorevoitelu.
T l K l
Pyörä:
GasGas EC50 Rookie, Suzuki Pv, Derbi Senda
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
3.4.2009 16:06
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut T l K l » 2.6.2011 23:22

Topsa- kirjoitti:
sploz kirjoitti:Mikä helvetti tohon nyt taas meni, hain kaupasta topsan avustuksella oikean mutterin kytkimeen ja sain sen hyvin kiinni. Kasasin kaiken ja kokeilin vaihdepoljinta, niin hups keikkaa kun laittaa ykkösvaihteen niin poljin jää alas ja se pitää käsin nostaa, ja ylöspäin vaihdettaessa on jäykkä mutta palautuu kumminkin keskelle. Ajaessa aina ylöspäinvaihdettaessa jäykähkö ja alaspäin vaihdettaessa joka vaihteen välissä pitää nostaa vaihdepoljin takaisin keskiasentoon joko kädellä tai jalalla. Kytkinpuolelta/alakerrasta kuuluu myös todella outoa sirinää. Itse vaihteistomekanismeihin ei ole koskettu pitkällä tikullakaan, paitsi että vaihdepoljinta liikuttelin silloin kun kytkinkoppa oli auki. Pitääkö tämä nyt kärrätä jo johonkin huoltoon, vai voiko tämän vielä itse korjata? :paha:

Taitaa vaan se vaihdevalitsin olla jotenkin jumissa siellä kytkimen luona, se kannattaa painaa pohjaan. Ja kannattaa katsoa että se on kunnossa ja jousi on paikallaan ;)


Voikos ton toimenpitee tehä jos moottori on kiinni rungossa, itellä taitaa olla sama ongelma..
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Topsa- » 3.6.2011 1:01

Minäpä otan huomenna kuvatukset. Voi sen ottaa pois sieltä, mitään ei pitäis tippua, koska itse ainakin laitan sen paikalleen vasta ennen kytkimen kasaamista, ja kopan laittamista kiinni :)
Toimenpiteen voi tehdä kun kone kiinni mopossa.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
veetiify
Liittynyt:
16.1.2011 22:50
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut veetiify » 7.6.2011 12:44

Osaisko kukaan kertoo et missä vika kun koneen käyttää kuumaksi ja jättää tyhjäkäynnille niin se sammuu eikä käynnisty enää, koska ei anna kipinää? Sama ongelma on jos koneen ajaa kuumaksi ja sammuttaa sen itse. Voiko vika olla cdi-boxissa tai alakerran käämissä? Vai onko vika jossain muualla?
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut TooByAas » 7.6.2011 22:58

Ootko tulppaa vaihtanu? Jos oot ja ei vika lähteny nii ongelma saattaa olla staattorissa, joka lämmetessään lopettaa toiminnan.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Lepuska94
Liittynyt:
24.9.2010 22:44
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Lepuska94 » 8.6.2011 12:44

Gas Gasissahan on vakiona 12mm sha.. eikös se oo aika pien?

Minkä kokone/merkkine kaasari kannattais ostaa vai kannattaako pitää toi 12mm ?

Ja kun sanotte jonkun isomman kaasarin, kertokaa myös millä suuttimilla toimii suunnilleen ettei ihan hatusta tarvi ruveta ampumaan suutinkokoja :DD
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 8.6.2011 17:21

Tietääkö kukaan mistä sais sähköjen kytkentäkaavion, kun ainakaa ite en oo löytäny. Mulla on tollanen -02 SM malli.
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Topsa- » 8.6.2011 17:56

Lepuska94 kirjoitti:Gas Gasissahan on vakiona 12mm sha.. eikös se oo aika pien?

Minkä kokone/merkkine kaasari kannattais ostaa vai kannattaako pitää toi 12mm ?

Ja kun sanotte jonkun isomman kaasarin, kertokaa myös millä suuttimilla toimii suunnilleen ettei ihan hatusta tarvi ruveta ampumaan suutinkokoja :DD

Vakio imukaulalle taitaa maksimissaan mennä 15mm kaasari, mutta jollain 17,5mm kaasarilla tulee vääntöjä ihan kivasti ala- ja yläkiekoille.

miiksuu kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä sais sähköjen kytkentäkaavion, kun ainakaa ite en oo löytäny. Mulla on tollanen -02 SM malli.

Eikös sitä lienee täällä kyselty niin mahdottoman paljon että taitaa olla mahdotonta löytää sitä? :D
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
sploz
Pyörä:
tulee pian :)
Liittynyt:
11.3.2011 16:46
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut sploz » 8.6.2011 23:18

miiksuu kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä sais sähköjen kytkentäkaavion, kun ainakaa ite en oo löytäny. Mulla on tollanen -02 SM malli.

http://www.gasgasrider.org/gg-wiring_Le ... switch.jpg Oliskos tosta jotain apua kytkentöihin? Mikäs mulla muuten mahtaisi olla kun takajarruvalo palaa vain jarrutettaessa? Ja myöskin sellaista vielä, että vuotaako kytkimen yläpään sylinteristä tiivisteet, kun kahvaa painaa hitaasti pohjaanpäin niin paineet pääsevät aivan kuin (ohitse), mutta nopeasti painettaessa eli esim. vaihdetta vaihdettaessa ajossa niin paineet pysyvät ja kytkin "vapautuu". Liikeelle lähdettäessä kun kahvaa vapautetaan pohjasta niin paineet taas katoavat nopeammin kuin kahvaa vapautetaan, eli menee paineet taas aivan kuin "ohitse".
veetiify
Liittynyt:
16.1.2011 22:50
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut veetiify » 8.6.2011 23:31

Oisko kellään myynnissä toimivaa magneettoo gassuun tai käykö siihe muitten merkkien tarvike osat?
sploz
Pyörä:
tulee pian :)
Liittynyt:
11.3.2011 16:46
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut sploz » 8.6.2011 23:47

veetiify kirjoitti:Oisko kellään myynnissä toimivaa magneettoo gassuun tai käykö siihe muitten merkkien tarvike osat?

Kato purkuosista, esim: http://www.purkuosat.net, tuolta olen itsekin saanut gassuun hyviä osia.
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 9.6.2011 0:16

sploz kirjoitti:
miiksuu kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä sais sähköjen kytkentäkaavion, kun ainakaa ite en oo löytäny. Mulla on tollanen -02 SM malli.

http://www.gasgasrider.org/gg-wiring_Le ... switch.jpg Oliskos tosta jotain apua kytkentöihin?

Juu, tuo saattais auttaa, kiitoksia.
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 9.6.2011 0:27

Onkos ton SM-mallin nimitys muuten SM 50 vai EC 50 Rookie? Mulla kun on tällanen SM-mallinen jonka ostin kaks päivää sitten, mutta papereissa lukee kummiskin EC 50 Rookie.
<-ape->
Pyörä:
gasgas 50cc, jinkku
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
21.7.2009 20:15
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut <-ape-> » 9.6.2011 15:33

se on samanlaine erona vaa sm vanteet
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: GasGas EC50 Rookie

ViestiKirjoittanut TooByAas » 9.6.2011 16:42

veetiify kirjoitti:Oisko kellään myynnissä toimivaa magneettoo gassuun tai käykö siihe muitten merkkien tarvike osat?

Käy derbien magneettot ja ylipääntänsä kaikkien missä on Ducatin sähköt.
sploz kirjoitti:http://www.gasgasrider.org/gg-wiring_Le ... switch.jpg Oliskos tosta jotain apua kytkentöihin? Mikäs mulla muuten mahtaisi olla kun takajarruvalo palaa vain jarrutettaessa? Ja myöskin sellaista vielä, että vuotaako kytkimen yläpään sylinteristä tiivisteet, kun kahvaa painaa hitaasti pohjaanpäin niin paineet pääsevät aivan kuin (ohitse), mutta nopeasti painettaessa eli esim. vaihdetta vaihdettaessa ajossa niin paineet pysyvät ja kytkin "vapautuu". Liikeelle lähdettäessä kun kahvaa vapautetaan pohjasta niin paineet taas katoavat nopeammin kuin kahvaa vapautetaan, eli menee paineet taas aivan kuin "ohitse".

Mistä ihmeestä oot tommosen sähkökaavion löytäny?:D

Takavalohommaan: sulla on varmaan takavalon johto poikki tai kosketushäiriö jossain. Vai palaako sulla oikein takavalo ettei jarruvalo kun jarrutat?

Ja ettei sulla vaan olisi ilmaa kytkinjärjestelmässä? Ja eipä se nyt kova homma ole sinne tiivisteitä vaihtaa jos epäilet niissä olevan syy ;)
<-ape-> kirjoitti:se on samanlaine erona vaa sm vanteet

miiksuu kysyikin nimitystä...
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista