Sivu 6, 55:sta

ViestiLähetetty: 20.3.2011 23:02
Kirjoittanut yamahapoika123
Sulla on selvästi liian pieni suutin jos se kerran hyytyy tolleen... Eli vaiha nyt ensin se suutin ja kokeile sitten uudestaan. Tai kokeile ensin ajaa vaikka ryyppy päällä jos et usko.

ViestiLähetetty: 20.3.2011 23:41
Kirjoittanut Skrapa
En kyllä nyt ihan usko sua tossa nopeudessa.. Itellä meni Mrt 72 km/h 13/62 väleillä ja boksi oli porattu ja kuri poistettu. Vai onko noitten mallien putkissa sitten niin paljon eroa? Mut teppo jos lisää nopeutta haluat niin sit pitää laittaa 70cc kiinni..

Edit. Koittakaa nyt oikeesti rajottaa noita lainauksia...

ViestiLähetetty: 21.3.2011 17:22
Kirjoittanut Teppo Leinonen
joo ei se tosiaan mee ku sen 70 noilla laitoilla, silläpä mää kysyinki et onko jollain tietoa onko jossain jotain vähän huonosti ku ei mene enempää.... pitää miettiä sitä isompaa kattilaa mut sitten kyrsii jos ei mene ku 85 :DDD.. puristuksia pitäisi kyllä olla tuossa vakio pytyssä vielä kun mittarissa ei ole vielä 7000km, tosin mistä sitä tietää mitä edellinen omistaja sillä on tehnyt...

ViestiLähetetty: 21.3.2011 18:19
Kirjoittanut worqy
yamahapoika123 kirjoitti:Sulla on selvästi liian pieni suutin jos se kerran hyytyy tolleen... Eli vaiha nyt ensin se suutin ja kokeile sitten uudestaan. Tai kokeile ensin ajaa vaikka ryyppy päällä jos et usko.


Vaihdan suutinta tämän viikon aikana, katotaan sitten.
Ryyppy ei auta mitään, sama 45 menee.

Miten CDI rajoittaa mopoa?

ViestiLähetetty: 21.3.2011 18:57
Kirjoittanut Skrapa
worqy kirjoitti:
yamahapoika123 kirjoitti:Sulla on selvästi liian pieni suutin jos se kerran hyytyy tolleen... Eli vaiha nyt ensin se suutin ja kokeile sitten uudestaan. Tai kokeile ensin ajaa vaikka ryyppy päällä jos et usko.


Vaihdan suutinta tämän viikon aikana, katotaan sitten.
Ryyppy ei auta mitään, sama 45 menee.

Miten CDI rajoittaa mopoa?


Se ei anna yläkierroksia. Rajottaiskohan se siinä 7000-9000 välillä ? En kyllä ole sitten yhtään varma.

ViestiLähetetty: 21.3.2011 19:13
Kirjoittanut worqy
Skrapa kirjoitti:
worqy kirjoitti:
yamahapoika123 kirjoitti:Sulla on selvästi liian pieni suutin jos se kerran hyytyy tolleen... Eli vaiha nyt ensin se suutin ja kokeile sitten uudestaan. Tai kokeile ensin ajaa vaikka ryyppy päällä jos et usko.


Vaihdan suutinta tämän viikon aikana, katotaan sitten.
Ryyppy ei auta mitään, sama 45 menee.

Miten CDI rajoittaa mopoa?


Se ei anna yläkierroksia. Rajottaiskohan se siinä 7000-9000 välillä ? En kyllä ole sitten yhtään varma.


Aha, mutta sitten taidan tietää ongelman.
Koska, kun laitan viimeisen vaihteen päälle, mopo menee noin 40, ja kun ois aika vaihtaa toiselle vaihteelle (Mitä ei ole), niin mopo alkaa "pätkimään" ja hyytymään kunnes kierrokset vähenee.
(Suutimen vaihto tapahtuu myöhemmin tällä viikolla)
Miten saisin korjattua tämän ongelman?

EDIT:
Kaveri sanoi että melkeen mikä tahansa rajoitin sopii Rieju MRX -07. Onko asia näin?
Koska en haluais alkaa porailee tohon vakio boxiin.

ViestiLähetetty: 21.3.2011 20:23
Kirjoittanut P..M
Tuokin johtuu aika varmasti suuttimesta. Muista sitten, että liian pienellä suuttimellä ajo vahingoittaa konetta.

ViestiLähetetty: 21.3.2011 21:18
Kirjoittanut xps_sm
thouniT kirjoitti:Jaa a, ei kyll taida myydä ja lorton boxit maksaa sen 300e/ kipale jos kuset porauksen :D

Turha sinunkaan on millään hajonneella boksilla pelotella, Yamaha Dt/Malaguti/Mbk sähköt kun passaavat käytännössä suoraan ja ne ei ikimaailmassa tuu kolmea sataa maksamaan.. Samalla saat siis rajoittamattomat sähköt. Näin ainakin Rieju Rrx -07 Powerup --> Malaguti Xsm -04 sähköjen kanssa.

Huom. Jos ostattelet pelkkiä sähköjä niin ota huomioon Yamahan mittariston liitin joka muuttuu ulkomuistista -06--> pienipäiseksi joten pitää ostaa myös mittaristo jos haluaa sähköt vaihtaa.. Malagutin sähkösarjan liitin passasi suoraan Riejun mittaristoon. ;)

ViestiLähetetty: 21.3.2011 21:27
Kirjoittanut worqy
P..M kirjoitti:Tuokin johtuu aika varmasti suuttimesta. Muista sitten, että liian pienellä suuttimellä ajo vahingoittaa konetta.


Ok. Kilometrejä "liian pienellä" suuttimellä on tullut alle 20km, huomenna 6km lisää.
Huomenna käyn ostamassa suuttimen, 95-100...

Katoin just Mc-Scatter:ista. Sopiiko tämä suutin:
http://www.mc-scatter.com/suutin-dellorto-p-662.html
Rieju MRX -07 (Power up???)


Eli siis, jos en halua porata vakio boxia, mitä teen?

ViestiLähetetty: 21.3.2011 21:46
Kirjoittanut agetzy
worqy kirjoitti:Eli siis, jos en halua porata vakio boxia, mitä teen?


Et oikeastaan voi muuta, kuin vaihtaa kokonaan toisen mopon sähköt. Ainakaan vielä ei ole muuta konstia keksitty ohittaa tuon kyseisen boksin rajoitusta.

ViestiLähetetty: 21.3.2011 21:58
Kirjoittanut worqy
agetzy kirjoitti:
worqy kirjoitti:Eli siis, jos en halua porata vakio boxia, mitä teen?


Et oikeastaan voi muuta, kuin vaihtaa kokonaan toisen mopon sähköt. Ainakaan vielä ei ole muuta konstia keksitty ohittaa tuon kyseisen boksin rajoitusta.


Ok.

Onko suutin kaasuttimen sisällä? Vaikea vaihtaa?

ViestiLähetetty: 21.3.2011 22:11
Kirjoittanut Pontta
Itellä suuttimen vaihtoo menee varmaa alle minuutti, löysäät vaa imukaulan ja ilmanputsarin ruuveja ja sit nappaat kaasarista kiinni, käännät, ruuvaat sen auki ja sit vaa vaihat suuttimet.

ViestiLähetetty: 21.3.2011 22:16
Kirjoittanut xps_sm
Tarkennetaan nyt vielä perään että kaasuttimen pohjan alla suurin suutin on pääsuutin joka yleensä vaihdetaan.

ViestiLähetetty: 22.3.2011 8:34
Kirjoittanut worqy
Eli siellä on monta suurinta ? Mutta vaihdan vaan " pää suuttimen" ?

ViestiLähetetty: 22.3.2011 8:37
Kirjoittanut P..M
Kyllä