Rieju viritys

Pontta
Liittynyt:
2.11.2009 17:52

ViestiKirjoittanut Pontta » 6.4.2011 21:11

worqy kirjoitti:Ok, mutta mitä se oikeen tarkoittaa että ottaa sähköt?? Osia, asennus?
Eli, otat jonkun toisen mopon kaikki sähköiset osat ja laitat ne sun Riejuun, mm. puola,staattori,jännitteensäädin, mittaristo, johtosarja, kaikki
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 6.4.2011 21:16

Pontta kirjoitti:
worqy kirjoitti:Ok, mutta mitä se oikeen tarkoittaa että ottaa sähköt?? Osia, asennus?
Eli, otat jonkun toisen mopon kaikki sähköiset osat ja laitat ne sun Riejuun, mm. puola,staattori,jännitteensäädin, mittaristo, johtosarja, kaikki

Joo.... ei kiitos.

Mutta miten sitten se analoginen mittaristo?
Pontta
Liittynyt:
2.11.2009 17:52

ViestiKirjoittanut Pontta » 6.4.2011 21:17

Ei sulla välttämättä mittaristoo tarvi olla, sigma toimii kans
Voit katella jos löytyy 06- tai vanhemman Riejun sähköjä, niissä kun ei ole sähkösiä rajottimia
Viimeksi muokannut Pontta päivämäärä 6.4.2011 21:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Jonze-
Pyörä:
Keeway Hurricane 4t
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
12.6.2010 1:51

ViestiKirjoittanut Jonze- » 6.4.2011 21:18

worqy kirjoitti:Mutta miten sitten se analoginen mittaristo?

Tarvisit mittarinpyörittäjän mitä sulla ei ole koska sulla on digitaali mittari, enkä tiiä saako tohon jotenki rukattuu mittarinpyörittäjää, et sais analogi mittarin, ite oon muutes samaa miettiny, että onko se käytännössä mahdollista.. :D
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 6.4.2011 21:21

Jaha.. Oli suunitelmissä vaihtaa sähköt ja mittariston, mutta semmoista voi nytt unohtaa.
Pontta
Liittynyt:
2.11.2009 17:52

ViestiKirjoittanut Pontta » 6.4.2011 21:36

worqy kirjoitti:Jaha.. Oli suunitelmissä vaihtaa sähköt ja mittariston, mutta semmoista voi nytt unohtaa.
Poraa vaa se sun rajotin, sit poraust on aika hankala pistää vituiks ku kattoo noit youtuben antamii ohjeit sen poraamisee
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 7.4.2011 14:52

Pontta kirjoitti:
worqy kirjoitti:Jaha.. Oli suunitelmissä vaihtaa sähköt ja mittariston, mutta semmoista voi nytt unohtaa.
Poraa vaa se sun rajotin, sit poraust on aika hankala pistää vituiks ku kattoo noit youtuben antamii ohjeit sen poraamisee


Joo, puhun vähän iskän kaa ensin.

Mutta jos poraan, niin pitän kyllä on/off rajoittimen sinne.
Joku joka tietää hyvän sivun mistä sais vähän opastusta siihen?
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08

ViestiKirjoittanut M-65 » 7.4.2011 20:57

Ostat sellasen CGC rajottimen (myydään mm.mcscatterilla) Se liitetään cdi boksin valkopunaseen mukana tulevalla rosvoliittimellä (mukana on kyllä ohjeet kaikkeen tarvittavaan).
Rajoitin on helppo säätää (talttapää ruuvari tarvitaan) ja kytkin on pieni (tosin johto on hieman lyhyt, joten ei saa esim. mittarin taakse piiloon...
Viimeksi muokannut M-65 päivämäärä 7.4.2011 21:13, muokattu yhteensä 1 kerran
-Gazzu-
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
TurKu
Liittynyt:
26.10.2009 23:14

ViestiKirjoittanut -Gazzu- » 7.4.2011 21:10

M-65 kirjoitti:... Se liitetään cdi boksin valkomustaan..

ite pistin valkopunaiseen, ettet vaan sekoittanu värejä? ;)
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08

ViestiKirjoittanut M-65 » 7.4.2011 21:12

Joo, sry. Ajatuskatko :lol:
Jonttu_96
Pyörä:
125 rieju marathon ex Rieju Smx Pro -08, yamaha pw 80 ja kawasaki kx 65
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
21.2.2011 15:54

ViestiKirjoittanut Jonttu_96 » 8.4.2011 13:59

voiku joku kertoo onko hirvee ajaa metrakit toveril jo välit on joku edes 11 ja takana 60-65. Siis onko ihan mukava ajaa ilman et joudut ihan JÄÄTÄVÄSTI vaihtaa nopeesti vaihteit kiihdytyksis kun on noi pienet välit. Kiitos etukäteen vastanneille!
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 8.4.2011 14:14

M-65 kirjoitti:Ostat sellasen CGC rajottimen (myydään mm.mcscatterilla) Se liitetään cdi boksin valkopunaseen mukana tulevalla rosvoliittimellä (mukana on kyllä ohjeet kaikkeen tarvittavaan).
Rajoitin on helppo säätää (talttapää ruuvari tarvitaan) ja kytkin on pieni (tosin johto on hieman lyhyt, joten ei saa esim. mittarin taakse piiloon...


Onko tämä sopiva?
http://www.mc-scatter.com/kierrostenraj ... 30121.html
Eli siis Rieju MRX -07 (Power up?)

Etsiikö poliisit rajoitinta paljon?

Mikä on hyvä piilopaikka?
Jonttu_96
Pyörä:
125 rieju marathon ex Rieju Smx Pro -08, yamaha pw 80 ja kawasaki kx 65
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
21.2.2011 15:54

ViestiKirjoittanut Jonttu_96 » 8.4.2011 15:07

Jos tollasen rieskan kävisin hakee ni mikkä välit olis hyvät metrakitin kanssa et menis hiukan alta 65km???? Kiitos jo etukäteen vastanneille
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 8.4.2011 15:10

Jonttu_96 kirjoitti:Jos tollasen rieskan kävisin hakee ni mikkä välit olis hyvät metrakitin kanssa et menis hiukan alta 65km???? Kiitos jo etukäteen vastanneille

En tiiä metrakitin kanssa, mutta alkukäyrän kuri pois, niin 12/62 välit menee sen 58, joten 13/62 menis ilman metrakittiä noin 64
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08

ViestiKirjoittanut M-65 » 8.4.2011 15:53

worqy kirjoitti:Onko tämä sopiva?
http://www.mc-scatter.com/kierrostenraj ... 30121.html
Eli siis Rieju MRX -07 (Power up?)

Etsiikö poliisit rajoitinta paljon?

Mikä on hyvä piilopaikka?

Joo hyvä on, poliisit etsii melko varmasti jos ne epäilee että toi sun mopos vois kulkee enemmänkin....
Piilopaikkoja on paljon, mutta hyvä on sellanen mistä saat sen nopeasti päälle ja sitä ei näe helposti/lainkaan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista