Rieju viritys

Skrapa
Pyörä:
Derbi Gpr -05, Rieju Mrt -09
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
3.10.2009 11:59

ViestiKirjoittanut Skrapa » 20.3.2011 12:13

worqy kirjoitti:Moi.

Ostin kaks viikkoo sitten Rieju MRX -07, kulki vakiona 40.
Viime viikolla aattelin vähän piristää mopoa joten otin kurin pois ja katkaisin sen (~2cm pois).
Sen jälkeen mopo kulki ~45.

Vauhti ei riittänyt joten otin tänään koko kurin pois.
Kävin illalla testaamassa, mutta mopo ei paljon 45 enemmän kulje.

Eli siis onko se CDI joka rajoitaa että ei kulje 45 enemmän?

Miten saan Riejun kulkemaan 50-55 ?


Epäilys heräsi.. Mistä otit sen kurin pois ? Mut isompaa suutinta kaipaa jos kerran oot kurin ottanut pois alkukäyrän ja paisarin välistä!
:3
agetzy
Pyörä:
CRZ 140cc, Panther 110cc, Rieju RRX 50 -09, HVA SM 125
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
14.12.2009 18:29

ViestiKirjoittanut agetzy » 20.3.2011 12:26

Ainakin oma Riejuni kulkee kurittomana vakioväleillä jo vajaan 60. Luulisi, että menisi enemmän...
http://s757.photobucket.com/home/agetzy/index
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 20.3.2011 12:36

Skrapa kirjoitti:
worqy kirjoitti:Moi.

Ostin kaks viikkoo sitten Rieju MRX -07, kulki vakiona 40.
Viime viikolla aattelin vähän piristää mopoa joten otin kurin pois ja katkaisin sen (~2cm pois).
Sen jälkeen mopo kulki ~45.

Vauhti ei riittänyt joten otin tänään koko kurin pois.
Kävin illalla testaamassa, mutta mopo ei paljon 45 enemmän kulje.

Eli siis onko se CDI joka rajoitaa että ei kulje 45 enemmän?

Miten saan Riejun kulkemaan 50-55 ?


Epäilys heräsi.. Mistä otit sen kurin pois ? Mut isompaa suutinta kaipaa jos kerran oot kurin ottanut pois alkukäyrän ja paisarin välistä!


Otin kurin pois alkukäyrästä.

Kuinka iso on vakio suutin?

Ja mistä tiiän jos mulla on Power up version?

Löysin vähän tietoa MRX PRO:sta mutta eivät täsmää mun mopoon.
Esim: Paino, Pituus yms.
Pontta
Liittynyt:
2.11.2009 17:52

ViestiKirjoittanut Pontta » 20.3.2011 12:52

worqy kirjoitti:
Skrapa kirjoitti:
worqy kirjoitti:Moi.

Ostin kaks viikkoo sitten Rieju MRX -07, kulki vakiona 40.
Viime viikolla aattelin vähän piristää mopoa joten otin kurin pois ja katkaisin sen (~2cm pois).
Sen jälkeen mopo kulki ~45.

Vauhti ei riittänyt joten otin tänään koko kurin pois.
Kävin illalla testaamassa, mutta mopo ei paljon 45 enemmän kulje.

Eli siis onko se CDI joka rajoitaa että ei kulje 45 enemmän?

Miten saan Riejun kulkemaan 50-55 ?


Epäilys heräsi.. Mistä otit sen kurin pois ? Mut isompaa suutinta kaipaa jos kerran oot kurin ottanut pois alkukäyrän ja paisarin välistä!


Otin kurin pois alkukäyrästä.

Kuinka iso on vakio suutin?

Ja mistä tiiän jos mulla on Power up version?

Löysin vähän tietoa MRX PRO:sta mutta eivät täsmää mun mopoon.
Esim: Paino, Pituus yms.
Vakio suutin on jotaa 86 vai 88 nois uudemmis ja vanhemmis on 76
Ite käytän kurittomalla 95 suutinta

Power Up riejuissa on semmone Dellorton CDI laatikko kun katot penkin alle, ja sit niissä on digimittaristo
xps_sm
Pyörä:
Kaksi pyörää: Peugeot Xp Street Evo2 -06, Neljä pyörää: Kahdeksan Mersua.
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
16.12.2007 11:15

ViestiKirjoittanut xps_sm » 20.3.2011 13:36

Välttäkääpä vähän noita pitempiä lainauksia, eihän noita ole mukava lukia.

Jos pitäisi saada esim. 55km/h kulkemaan niin minä ainakin teinä vaihtaisin 13-hampaisen etuhampikkaan 11-hampaisen tilalle, laittaisin kuristimen paikalleen sopivasti suurennettuna ja vaihtaisin isomman suuttimen.. Kulkee kaikista vähimmällä polttoainemäärällä eikä rasita konetta niin paljon jne.
Sijoita tähdelliseen! Myynnissä mopon osia; KLIK! Myös muuta osaa löytyy joten kyselkääpä yksityisviestillä.
Motoross
Liittynyt:
10.1.2010 14:18

ViestiKirjoittanut Motoross » 20.3.2011 14:22

Joo, ei tosiaan mitään huippulyhyitä välityksiä, kone huutaa ihan liikaa ja bensaakin siinä kuluu + kone kuluu..
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 20.3.2011 15:46

Aha, eli siis nytten selvis että mulla on Power Up, tai ainakin Digi mittaristo.

Kävin just kokeilemassa, tulos:
Kiihtyy ihan mukavasti, mutta kun vauhtia on 45 ja lisää kaasua niin mopo hyytyy.

Tämä riipuu varmasti CDI:stä.

Jos poraisin CDI:in, menisikö tämä hyytyminen pois?
Mutta kuinka kovaa mopo silloin kulkisi?

Voisin kyllä vaihtaa välitykset, mutta en haluaisi menettää kiihtyvyyttä.

Myykö esim Scatter mun mopoon sopivaa CDI boxia minkä voisin porata?
thouniT
Liittynyt:
11.11.2010 18:36

ViestiKirjoittanut thouniT » 20.3.2011 16:01

Jaa a, ei kyll taida myydä ja lorton boxit maksaa sen 300e/ kipale jos kuset porauksen :D, itel on kans sama mopo ku sul ja kuri pois alkukäyräst ja isompi suutin, taitaa mennä jottaa 55-60.
worqy kirjoitti:Aha, eli siis nytten selvis että mulla on Power Up, tai ainakin Digi mittaristo.

Kävin just kokeilemassa, tulos:
Kiihtyy ihan mukavasti, mutta kun vauhtia on 45 ja lisää kaasua niin mopo hyytyy.

Tämä riipuu varmasti CDI:stä.

Jos poraisin CDI:in, menisikö tämä hyytyminen pois?
Mutta kuinka kovaa mopo silloin kulkisi?

Voisin kyllä vaihtaa välitykset, mutta en haluaisi menettää kiihtyvyyttä.

Myykö esim Scatter mun mopoon sopivaa CDI boxia minkä voisin porata?
Teppo Leinonen
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
23.12.2010 21:53

ViestiKirjoittanut Teppo Leinonen » 20.3.2011 16:05

joo mulla on 07vm mrx jossa porattu cdi 92 suutin (toimii sillä hyvin) 13/62 välit ja kuri putkesta pois mutta huiput ovat nipin napin 70km/h :roll: ... esim serkkuni omistaa rrxän vm08 porattu poksi suutin isompi välit 12/62 kuri pois ja menee 85... tietääkseni mrxässä ja rrxässä ei ole isompia eroja. Miten saisin riejuuni lisää tenkua ??
Pontta
Liittynyt:
2.11.2009 17:52

ViestiKirjoittanut Pontta » 20.3.2011 16:43

Teppo Leinonen kirjoitti:joo mulla on 07vm mrx jossa porattu cdi 92 suutin (toimii sillä hyvin) 13/62 välit ja kuri putkesta pois mutta huiput ovat nipin napin 70km/h :roll: ... esim serkkuni omistaa rrxän vm08 porattu poksi suutin isompi välit 12/62 kuri pois ja menee 85... tietääkseni mrxässä ja rrxässä ei ole isompia eroja. Miten saisin riejuuni lisää tenkua ??
80cc kiinni :D
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 20.3.2011 17:14

thouniT kirjoitti:Jaa a, ei kyll taida myydä ja lorton boxit maksaa sen 300e/ kipale jos kuset porauksen :D, itel on kans sama mopo ku sul ja kuri pois alkukäyräst ja isompi suutin, taitaa mennä jottaa 55-60.
worqy kirjoitti:Aha, eli siis nytten selvis että mulla on Power Up, tai ainakin Digi mittaristo.

Kävin just kokeilemassa, tulos:
Kiihtyy ihan mukavasti, mutta kun vauhtia on 45 ja lisää kaasua niin mopo hyytyy.

Tämä riipuu varmasti CDI:stä.

Jos poraisin CDI:in, menisikö tämä hyytyminen pois?
Mutta kuinka kovaa mopo silloin kulkisi?

Voisin kyllä vaihtaa välitykset, mutta en haluaisi menettää kiihtyvyyttä.

Myykö esim Scatter mun mopoon sopivaa CDI boxia minkä voisin porata?


Jaa.. no mun mopossa on sitten varmaan jotain vikaa, meen huomenna ostamaan 95 suutimen, mutta tällä hetkellä mopo ei mee 45 enemmän, ilman kuria.
thouniT
Liittynyt:
11.11.2010 18:36

ViestiKirjoittanut thouniT » 20.3.2011 17:47

siis otiks varmasti sen alkukäyräst poies? ja mul o kyl itel se 105 suutin ja hyvin kulkee ! :lol:
worqy kirjoitti:
thouniT kirjoitti:Jaa a, ei kyll taida myydä ja lorton boxit maksaa sen 300e/ kipale jos kuset porauksen :D, itel on kans sama mopo ku sul ja kuri pois alkukäyräst ja isompi suutin, taitaa mennä jottaa 55-60.
worqy kirjoitti:Aha, eli siis nytten selvis että mulla on Power Up, tai ainakin Digi mittaristo.

Kävin just kokeilemassa, tulos:
Kiihtyy ihan mukavasti, mutta kun vauhtia on 45 ja lisää kaasua niin mopo hyytyy.

Tämä riipuu varmasti CDI:stä.

Jos poraisin CDI:in, menisikö tämä hyytyminen pois?
Mutta kuinka kovaa mopo silloin kulkisi?

Voisin kyllä vaihtaa välitykset, mutta en haluaisi menettää kiihtyvyyttä.

Myykö esim Scatter mun mopoon sopivaa CDI boxia minkä voisin porata?


Jaa.. no mun mopossa on sitten varmaan jotain vikaa, meen huomenna ostamaan 95 suutimen, mutta tällä hetkellä mopo ei mee 45 enemmän, ilman kuria.
-Gazzu-
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
TurKu
Liittynyt:
26.10.2009 23:14

ViestiKirjoittanut -Gazzu- » 20.3.2011 21:01

Teppo Leinonen kirjoitti:joo mulla on 07vm mrx jossa porattu cdi 92 suutin (toimii sillä hyvin) 13/62 välit ja kuri putkesta pois mutta huiput ovat nipin napin 70km/h :roll: ... esim serkkuni omistaa rrxän vm08 porattu poksi suutin isompi välit 12/62 kuri pois ja menee 85... tietääkseni mrxässä ja rrxässä ei ole isompia eroja. Miten saisin riejuuni lisää tenkua ??

vaikka teharia kiinni, jos ei riitä nii sitte 70cc kone kii ja jäykemmät kytkinjouset. Ja sit isompaa kaasaria jos ei riitä 16mm sul. ;)

edit:
Itellä menee EI poratulla boxilla, kuri poissa ja samat välit ku sul, nii menee helposti 70km/h.
Pontta
Liittynyt:
2.11.2009 17:52

ViestiKirjoittanut Pontta » 20.3.2011 21:09

Teppo Leinonen kirjoitti:joo mulla on 07vm mrx jossa porattu cdi 92 suutin (toimii sillä hyvin) 13/62 välit ja kuri putkesta pois mutta huiput ovat nipin napin 70km/h :roll: ... esim serkkuni omistaa rrxän vm08 porattu poksi suutin isompi välit 12/62 kuri pois ja menee 85... tietääkseni mrxässä ja rrxässä ei ole isompia eroja. Miten saisin riejuuni lisää tenkua ??
Jos sun serkun mittari kusee vähä enemmä?
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 20.3.2011 22:04

thouniT kirjoitti:siis otiks varmasti sen alkukäyräst poies? ja mul o kyl itel se 105 suutin ja hyvin kulkee ! :lol:


Kyllä olen varma!

Mopoon tuli kyllä niin paljon enemmän kiihtyvyyttä, ja vauhti nousee nopeasti 45.
Mutta sen jälken kun laitan enemmän kaasua niin mopo hytyy.
Sama "effekti" kun jos mopo on kylmä ja kaasutat.

En haluais ruveta poramaan CDI:itä, joten mitä teen?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista