Rieju viritys

Hurja Kekettäjä
Pyörä:
KTM EXC 125 -10
Paikkakunta:
Lohtaja
Liittynyt:
31.10.2010 20:31

ViestiKirjoittanut Hurja Kekettäjä » 29.3.2011 15:49

worqy kirjoitti:Katoin just scatterista, turbo kit änkkä, siinä lukee "hyväksytty" tarkoittaako tämä että poliisit ei ala moittimaan siitä vaikka kiinni jäis. Koskeeko sama juttu mini vilkuille?

Ei poliisit niistä minivilkuista sano vältämättä mitään, mutta tuosta änkästä voi tulla pari sanaa, kun eihän mopoja saisi rakeenteelisesti muuttaa.
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 29.3.2011 17:43

thouniT kirjoitti:worgy ei mun mielest mittaa valita mut itel on edes 12p ja takaa 62p ja sil on ihan mukava ajaa. Ilte kyl löytyy rajotin mikä estää taas sitte menoa mut kyll´menee 55/ kelposti.

Ok. Odotan vielä jos joku tietä tarkkaan.
55 on mulle toistaiseks hyvä vauhti, joten eiku mopo kauppaan.

Ps. Kun puhuin mini vilkuista niin aattelin niitä arrow:sin 25e maksavia.
xps_sm
Pyörä:
Kaksi pyörää: Peugeot Xp Street Evo2 -06, Neljä pyörää: Kahdeksan Mersua.
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
16.12.2007 11:15

ViestiKirjoittanut xps_sm » 29.3.2011 19:19

worqy kirjoitti:Katoin just scatterista, turbo kit änkkä, siinä lukee "hyväksytty" tarkoittaako tämä että poliisit ei ala moittimaan siitä vaikka kiinni jäis. Koskeeko sama juttu mini vilkuille?

Osta ennemmin racing-änkkä jota ei oo hyväksytty, mikäli mopo on suht vakio, äänet ovat soppelit yms, niin eivät ainakaan täälläpäin kiinnitä asiaan huomiota, onhan paisareissa kumminkin Rieju:n lätkät.
Sijoita tähdelliseen! Myynnissä mopon osia; KLIK! Myös muuta osaa löytyy joten kyselkääpä yksityisviestillä.
Aarno
Liittynyt:
4.5.2010 15:24

ViestiKirjoittanut Aarno » 29.3.2011 19:41

Sopiikohan mikään giannellin tehari rieju smx mopooni ?

Onko technigas e-nox parempi kuin turbokit ?

Ja vielä että sopiiko tämä huoltopukki ihan normaaleille mopoille http://www.mc-scatter.com/huoltopukki-b ... -4889.html
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 29.3.2011 19:56

xps_sm kirjoitti:
worqy kirjoitti:Katoin just scatterista, turbo kit änkkä, siinä lukee "hyväksytty" tarkoittaako tämä että poliisit ei ala moittimaan siitä vaikka kiinni jäis. Koskeeko sama juttu mini vilkuille?

Osta ennemmin racing-änkkä jota ei oo hyväksytty, mikäli mopo on suht vakio, äänet ovat soppelit yms, niin eivät ainakaan täälläpäin kiinnitä asiaan huomiota, onhan paisareissa kumminkin Rieju:n lätkät.


Ok.
Mopo kulkee tällä hetkellä 50, mutta semmoinen 55 on tavoite.
Vakio änkkä on hitsattu kiinni, joten mista saisin semmoisen renkaan missä on kolme paikka teharin muttereille.
Aattelin hitsata tämän metalli "renkaan" kiinni jotta en tarvi hitsata tehari kiinni.
Renova
Liittynyt:
13.1.2009 22:00

ViestiKirjoittanut Renova » 29.3.2011 21:06

xps_sm kirjoitti:
worqy kirjoitti:Katoin just scatterista, turbo kit änkkä, siinä lukee "hyväksytty" tarkoittaako tämä että poliisit ei ala moittimaan siitä vaikka kiinni jäis. Koskeeko sama juttu mini vilkuille?

Osta ennemmin racing-änkkä jota ei oo hyväksytty, mikäli mopo on suht vakio, äänet ovat soppelit yms, niin eivät ainakaan täälläpäin kiinnitä asiaan huomiota, onhan paisareissa kumminkin Rieju:n lätkät.


Ite sain just sakot tecnigasin änkästä (+kilvenkulmasta). Poliisi sano että aivan sama onko hyväksytty vai ei, pitää vaan olla muutoskatsastettu sen änkän kans. Hyvä tuuri kävi muuten ratsiassa, riejussa kiinni 70cc airsali ja tecnigas, mutta sain vaan 20e sakkoo :) Kovasti se mopoo katteli ja uhkas testaamisella, mutta eisit testannu vaikka oli kypäräkin matkassa :roll:
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 30.3.2011 22:12

Ostan kyllä sen turbo kit racing änkän.
Toinen kysymys: aamulla oli kokkolassa lähellä -20, ja kickasin varmaan 100kertaa ennekuin mopo starttas.
Kun olin potkinut aika kauan niin mopo alkoi menemään käyntiin, mutta sammu kolmen sekunnin sisällä.
Tämä tapahtui ehkä 10 kertaa ennenkun mopo pysyi käynnissä.

Koulun jälkeen derbi fan boy pojat kickas kerran tai kaks niin mopo oli käynnissä.
Minä kickasin kaks kertaa, mopo meni käyntiin mutta sammui.
Kun sain mopo käyntiin, ja annoin vähän kaasua mopo hyytyi.
Joten sain odottaa ryyppy pohjassa noin 2 min, ennen kuin pystyn kaasuttaa.
Kun mopo on vähän edes kylmä en pysty kaasuttaa ennen kun kierrokset nousevat ryypyllä noin 5000, sen jälkeen mopo ei hyydy kaasutuksesta.
agetzy
Pyörä:
CRZ 140cc, Panther 110cc, Rieju RRX 50 -09, HVA SM 125
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
14.12.2009 18:29

ViestiKirjoittanut agetzy » 30.3.2011 22:15

Itsellä sama ongelma ~25 asteen pakkasessa mutta ei ihan noin pahana. Mikä pääsuutin sulla on?
http://s757.photobucket.com/home/agetzy/index
xps_sm
Pyörä:
Kaksi pyörää: Peugeot Xp Street Evo2 -06, Neljä pyörää: Kahdeksan Mersua.
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
16.12.2007 11:15

ViestiKirjoittanut xps_sm » 31.3.2011 0:31

worqy kirjoitti:Ok.
Mopo kulkee tällä hetkellä 50, mutta semmoinen 55 on tavoite.
Vakio änkkä on hitsattu kiinni, joten mista saisin semmoisen renkaan missä on kolme paikka teharin muttereille.
Aattelin hitsata tämän metalli "renkaan" kiinni jotta en tarvi hitsata tehari kiinni.

Änkän laippahan tulee uuden änkän mukana, tai ainakin minulla tuli.. En pilkkonut vakioänkkää vaan tein itse uuden väliputken, ei oo kova homma sekään. ;)
Sijoita tähdelliseen! Myynnissä mopon osia; KLIK! Myös muuta osaa löytyy joten kyselkääpä yksityisviestillä.
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 31.3.2011 7:34

agetzy kirjoitti:Itsellä sama ongelma ~25 asteen pakkasessa mutta ei ihan noin pahana. Mikä pääsuutin sulla on?

Kuri on poistettu, suutin on 100.
thouniT
Liittynyt:
11.11.2010 18:36

ViestiKirjoittanut thouniT » 31.3.2011 15:46

worqy kirjoitti:Ostan kyllä sen turbo kit racing änkän.
Toinen kysymys: aamulla oli kokkolassa lähellä -20, ja kickasin varmaan 100kertaa ennekuin mopo starttas.
Kun olin potkinut aika kauan niin mopo alkoi menemään käyntiin, mutta sammu kolmen sekunnin sisällä.
Tämä tapahtui ehkä 10 kertaa ennenkun mopo pysyi käynnissä.

Koulun jälkeen derbi fan boy pojat kickas kerran tai kaks niin mopo oli käynnissä.
Minä kickasin kaks kertaa, mopo meni käyntiin mutta sammui.
Kun sain mopo käyntiin, ja annoin vähän kaasua mopo hyytyi.
Joten sain odottaa ryyppy pohjassa noin 2 min, ennen kuin pystyn kaasuttaa.
Kun mopo on vähän edes kylmä en pysty kaasuttaa ennen kun kierrokset nousevat ryypyllä noin 5000, sen jälkeen mopo ei hyydy kaasutuksesta.

jaahas, ei nyt kylmänä kannata heti odottaa et kaasulle saat käyntiin, eka vähä ryyppyyy, sitte ku huomaat et se käy ni kaasua vatkuloimaan pikkase
jooom
Liittynyt:
7.1.2010 16:29

ViestiKirjoittanut jooom » 31.3.2011 16:31

worqy kirjoitti:
agetzy kirjoitti:Itsellä sama ongelma ~25 asteen pakkasessa mutta ei ihan noin pahana. Mikä pääsuutin sulla on?

Kuri on poistettu, suutin on 100.

Isompi suutin varmaan auttais... Itellä 102 kokonen kesällä :D (talvella 110)
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 31.3.2011 18:32

thouniT kirjoitti:
worqy kirjoitti:Ostan kyllä sen turbo kit racing änkän.
Toinen kysymys: aamulla oli kokkolassa lähellä -20, ja kickasin varmaan 100kertaa ennekuin mopo starttas.
Kun olin potkinut aika kauan niin mopo alkoi menemään käyntiin, mutta sammu kolmen sekunnin sisällä.
Tämä tapahtui ehkä 10 kertaa ennenkun mopo pysyi käynnissä.

Koulun jälkeen derbi fan boy pojat kickas kerran tai kaks niin mopo oli käynnissä.
Minä kickasin kaks kertaa, mopo meni käyntiin mutta sammui.
Kun sain mopo käyntiin, ja annoin vähän kaasua mopo hyytyi.
Joten sain odottaa ryyppy pohjassa noin 2 min, ennen kuin pystyn kaasuttaa.
Kun mopo on vähän edes kylmä en pysty kaasuttaa ennen kun kierrokset nousevat ryypyllä noin 5000, sen jälkeen mopo ei hyydy kaasutuksesta.

jaahas, ei nyt kylmänä kannata heti odottaa et kaasulle saat käyntiin, eka vähä ryyppyyy, sitte ku huomaat et se käy ni kaasua vatkuloimaan pikkase


Huomasin tänään aamulla että se bensa letku joka menee hanasta oli mennyt pois paikoiltaan
4l bensaa oli valunut auto talliin.

En usko kaan että mopolla vois heti kaasu pohjassa mennä, mutta ilta päivällä oli ehkä ~-3 astetta.

Voiko tohon CDI boxiin asentaa on/off kytkimen?
Meneekö mopo kovempaa jos poraa boxin?

Alkaa vähän ottaa päähän se rajoitin :P
Pontta
Liittynyt:
2.11.2009 17:52

ViestiKirjoittanut Pontta » 31.3.2011 19:26

Tosta worqylle -> http://www.youtube.com/watch?v=kzfAngBJjM0
Ja kyl menee kovempaa ku se ei rajota sen jälkee
worqy
Pyörä:
Aprilia RS -07
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.3.2011 0:29

ViestiKirjoittanut worqy » 31.3.2011 19:43

Pontta kirjoitti:Tosta worqylle -> http://www.youtube.com/watch?v=kzfAngBJjM0
Ja kyl menee kovempaa ku se ei rajota sen jälkee

joo, on kattonut ton.
Mutta mitä jos sen failaa? Tai myy mopon ja ostaja haluaa takas?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista