Kinroad mopot

blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16
Kinroad mopot

ViestiKirjoittanut blockhead » 21.10.2010 3:29

Tänne keskustelua kaikista kinroadin mopoista.

Linkkejä tietopankkiin:
http://www.motot.net/wiki/Kinroad_xtgy_50
http://www.motot.net/wiki/Kinroad_Gy-2
http://www.motot.net/wiki/Kinroad_Enduro
anttiles
Pyörä:
Kinroad Xt 50 GY
Paikkakunta:
Eura
Liittynyt:
11.2.2010 17:24

ViestiKirjoittanut anttiles » 20.3.2011 9:00

Onpas täällä hiljaista, ei kai kinroad ole kuollut sukupuuttoon?
http://www.youtube.com/watch?v=-iy0BvwEumE

Tässä taisi olla viimeinen reissu mopollani :)
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47

ViestiKirjoittanut radon- » 21.3.2011 21:54

Mistäs näitä nykyisin saa muuten uutena? En ole juuri mistään löytänyt, nettimotosta käytettyjä bongannut useamman mutta täysin uusia en ole löytänyt mistään (vielä). Onko näissä muuten kinroadin oma kone vai joku muu (lifan? tjsp)
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 21.3.2011 23:31

Eikös näitä Kone-Glanssilta saa uutena? Ja koneessa ainakin lukee Kinroad, jos en väärin muista, ja tuo magneetonkoppa on ihan omanlaisensa näissä, mutta sama kone taitaa pohjimmiltaan kuin kaikki Kiinasta tulevat Hondatype-myllyt (vaakasylkkäiset).
anttiles
Pyörä:
Kinroad Xt 50 GY
Paikkakunta:
Eura
Liittynyt:
11.2.2010 17:24

ViestiKirjoittanut anttiles » 22.3.2011 7:09

Monkibomber93 kirjoitti:Eikös näitä Kone-Glanssilta saa uutena? Ja koneessa ainakin lukee Kinroad, jos en väärin muista, ja tuo magneetonkoppa on ihan omanlaisensa näissä, mutta sama kone taitaa pohjimmiltaan kuin kaikki Kiinasta tulevat Hondatype-myllyt (vaakasylkkäiset).



Ja wandamotorilta voi ehkä löytyä...

Kyllä niissä lukee se kinroad , ja niissä ne vaihteet menee erilaisesti mitä muissa mopoissa, kaikki alaspäin.
http://www.youtube.com/watch?v=-iy0BvwEumE

Tässä taisi olla viimeinen reissu mopollani :)
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 22.3.2011 13:12

Noissa joissain kiinanmankeissakin menee kaikki vaihteet alas, ja isommissa koneissa (125cc->) kaikissa paitsi Skyteamin 125cc:ssä.

Olipahan taas harvinaisen turhaa nippelitietoa...
zeikki90
Pyörä:
Kymco Agility City R16 72cc
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
8.5.2011 13:09
Re: Kinroad mopot

ViestiKirjoittanut zeikki90 » 8.5.2011 14:51

Juuri tuli pihaan kinroad xt50 Mopedi roxin viereen ja nyt perkele ku ajoin kinroadilla nii takavanteen keskiö hajos ja kumit tuli ulos? ok? :D no siis mulla itsellä ollu aina kiinalainen mutta toi Roxi on nyt ollu eri asia. ei mulla kiinalaisia vastaan ole mitään päin vastoin ne on hyviä! mutta nyt hävis luotettavuus tuohon kinroadiin ku alamäkee menin nii perä rupes vispaa hullulla :D mutta uusi takavanne tulossa ja toivottavasti tuolla saa pitkiä kilometrejä kasaan :) sellainen viellä että käykö Manan Sylinteri sarjat kinroadiin? monet sanonu että kyllä mutta ajattelin varmistaa viellä täällä. ja mistä löytyisi halvalla uusia?
Kyl se kuumaliimalla pysyy
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Kinroad mopot

ViestiKirjoittanut MB93 » 8.5.2011 15:35

Juu, mankin sylinterit menee. Halvimman 50cc-sarjan saa Wandamotorilta (59€).
JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51
Re: Kinroad mopot

ViestiKirjoittanut JjyKs » 15.5.2011 0:47

zeikki90 kirjoitti:Juuri tuli pihaan kinroad xt50 Mopedi roxin viereen ja nyt perkele ku ajoin kinroadilla nii takavanteen keskiö hajos ja kumit tuli ulos? ok? :D no siis mulla itsellä ollu aina kiinalainen mutta toi Roxi on nyt ollu eri asia. ei mulla kiinalaisia vastaan ole mitään päin vastoin ne on hyviä! mutta nyt hävis luotettavuus tuohon kinroadiin ku alamäkee menin nii perä rupes vispaa hullulla :D mutta uusi takavanne tulossa ja toivottavasti tuolla saa pitkiä kilometrejä kasaan :) sellainen viellä että käykö Manan Sylinteri sarjat kinroadiin? monet sanonu että kyllä mutta ajattelin varmistaa viellä täällä. ja mistä löytyisi halvalla uusia?


Olikohan se nyt niin, että vanhan manan sylinterit menee. Tuo vanteen keskiön hajoaminen on tyyppivika, noissa vanteissa. Melkeimpä kaikilla on tainnut mennä. Itse ostin käytettynä vanteen, jossa ratas on kiinteästi keskiössä, ja noita kumeja ei siis ole ollenkaan. Kestänyt erittäin hyvin, ja nuo kaikki uudet vanteet taitavat olla juurikin näitä.

Jos kinroadeissa on ongelmia niin kannattaa kysäistä motot.netin lisäksi vielä www.kiinanihmeet.fi sivustolla. Kyseessähän oli siis vielä pari viikkoa sitten pelkästään kinroadeihin perehtynyt sivusto, joten vielä ainakin melkeimpä jokaikinen käyttäjä osaa neuvoa kinroadien kanssa.
sahpe
Liittynyt:
19.9.2010 14:32
Re: Kinroad mopot

ViestiKirjoittanut sahpe » 30.6.2011 14:08

kiinanihmeet.fi kaatuu koht käyttäjäpulan takii :s Taian itekkii siirtyy sielt tänne vaikka siel on oltu jo parivuotta...
Viimeksi muokannut sahpe päivämäärä 30.6.2011 14:13, muokattu yhteensä 1 kerran
sahpe
Liittynyt:
19.9.2010 14:32
Kinroadien infoja

ViestiKirjoittanut sahpe » 30.6.2011 14:12

Kinroad XT50GY-2

XT50GY-2 on Kinroadin uusin suomeen tuotava mopomalli, joka ilmestyi vuonna 2008.
Gy-2 on muita Kinroadin mopoja reilusti korkeampi, joten se ei sovi alle 160 cm pitkille.
Myös gy2:kkosen huonoja puolia on kova räminä suurilla kierroksilla ja laiskuus vakiona.
Räminän saa helposti loppumaan kun kiristelee vähän katteita, sekä pienillä virityksillä moposta saa tehokkaamman.
Moposta saa myös hienon pienillä muutoksilla.


Helpoimpia virityksiä

-Hitsaus-sauma putken alkukäyrässä (Helppo viilata pois)

-Imukaula (Imukaulan sisämitta on pienempi kuin kaasarin koko, joten tämä hidastaa seoksen virtausta.
Imukaulan voi porata tai viilata kokoon 17mm, mutta helpompi vaihtoehto on tilata uusi kuristamaton imukaula)

-Putken alkukäyrän ns.pullistuma (Tämä on suurin kuristus putkessa ja se kuristaa yllättävän paljon.
Kuristukset poisto onnistuu, kun katkaisee putken pullistuman molemmilta puolilta ja vetää putken sisältä verkkohötikän pois pihdeillä.
Tämän jälkeen putki vain tarvitsee hitsata takaisin kasaan)

-Äänenvaimentimen kuristus (Kinroad gy mallissa tämän kuristuksen saa pois vain aukaisella pultit ja vetämällä kuristuksen pois,
mutta gy2 mallissa tämä ei ole yhtä helppoa. Gy2 äänenvaimentimen loppuosa pitää leikata rälläkällä irti, mutta tämä ei ole välttämättä
hirveän siistiä jälkeä. Kuristuksen poisto tuo noin 5-10 km/h lisää nopeutta, enemmän vääntöä ja lisää ääntä.
Myös äänenvaimentimen alkuosassa on kuristus, joten äänenvaimentimen vaihtaminen uuteen saattaa myös tuoda jonkinverran lisää tehoa)

-Suutin (Myös suuttimen vaihto vaikuttaa tehoihin jonkinverrran ja se on halvempaa kun ostaa isompi kaasari.
Suuttimeksi käy Mikunin tyhjäkäynti suutin)

-Cdi-Boxi (Cdi-Boxin rajoittimen johdon katkaisu auttaa, että mopo ottaa enemmän kierroksia 3 ja 4 vaihteella.
Rajoittimen johto on valko-harmaa. Jos ostaa Racing Cdi-Boxin, niin se tuo tehoa vähän enemmän, mutta johdon katkaisu tulee kuitenkin halvemmaksi.
Racing Cdi-Bokseja saa esimerkiksi wandamotorilta)

-Uusi ilmanpuhdistin (Tuo vähän tehoa ja ääntä lisää)

-Lisäilma hässäkän poisto (Sijaitsee putken alkukäyrässä. Katkaisee rälläkällä ja tukkii reijän jos ei halua äänien kovenevan. Tuo vähän lisää vääntöä ja nopeutta)

XT50PY

http://i.servut.us/i/800pxVakioKinroad1.jpg

XT50PY on yksi Kinroadin uusimmista mopomalleista, jota alettiin myymään suomessa vuonna 2007. Py on myös noin 10cm muita enduro-mallisia mopoja pienempi ja mopoa on helppo käsitellä, tämän vuoksi mopo on hyvä mopoiluharrastusta aloittavalle.

Kuristuksien poisto

Pakoputken alkukäyrä
Pakoputken alkukäyrässä on hitsaus-sauma kuristamassa. Kuristus on myös helppo viilata pois.

Äänenvaimennin
Äänenvaimentimen loppuosa
http://i.servut.us/i/Loppuosa.jpg

Äänenvaimentimen loppuosan irrottaminen tuo vakio kinroadiin 5-10km/h lisää nopeutta, enemmän vääntöä ja äänet muuttuvat paljon paremmiksi. Loppuosa on kiinni kolmella kuusiokolopultilla, joten irroittamisen pitäisi olla helppoa. Loppuosa on täynnä verkkoa ja muuta sälää. Äänenvaimentimen alussakin on luultavasti jonkin sortin kuristus, joten koko äänenvaimentimen vaihtaminen uuteen tuo eniten tehoja.

Imukaula
Myös imukaula voidaan laskea kuristukseksi, sillä sen sisämitta on joissain paikoilla pienempi kuin kaasarin koko ja tästä johtuen hidastaa seoksen virtaamista. Imukaulan kokoa voi muuttaa monella tapaa esimerkiksi poraamalla sen 17mm kokoon tai viilaamalla.

Viilaaminen on työläämpi vaihtoehto mutta myös jälki on parempaa eikä sisälle pitäisi jäädä epätasaisuuksia.Viilaaminen onnistuu parhaiten joko pyöröviilalla tai sähkö/painelma toimisella pienois hiomakoneella.Viilatessa on myös hyvä muistaa että viilaisi imukaulan mahdollisimman pyöreäksi ja mahdollisimman lähelle kaasarin kokoa.

Poraaminen on taas nopeampi tapa mutta kuten yleensä työn jälki ei ole mitään kaunista katseltavaa ja sisälle saattaa jäädä "uria",mutta tehon ja väännön lisääntymisen huomaa kuitenkin.Poraamisen voi toteuttaa kiinnittämällä imukaulan tukevasti jonkinlaiseen kiinnittimeen ja poraamalla alku ja loppupään 17mm kokoon,parhaiten tämä onnistuu pylväsporakoneella,mutta sähkökäyttöisellä käsiporallakin voi saadan jonkin näköisen sähläyksen aikaan. Itse kuitenkin suosittelen pylväporakonetta.

On vielä olemassa sekin vaihto ehto että ostat kaupasta oikean kokoisen imukaulan,tämä tietenkin maksaa mutta jälkikin on parasta näistä vaihto ehdoista.

Huom!Tämä viritys toimii myös gy:ssä!

Suutin
Jos kinroadista halutaan irrottaa viimeisetkin tehon rippeet ilman kaasuttimen vaihtoa voisi isomman suuttimen hankinta olla paikallaan.Py:hyn sopii pää suuttimeksi mikunin tyhjäkäynti suutin,jonka olisi kurittomassa Py:ssä suositeltavaa olla kokoa 80-85.

Huom!Tämäkin viritys toimii myös gy:ssä!

Cdi-Boxi
Mopoon voi vaihtaa erilaiseksi, esim Wandamotorilta saatavaan Racing Cdi-Boxiin. Vaihdon jälkeen mopo ottaa enemmän kierrosta verrattuna vakioon. Cdi-Boxi sijaitsee Py:ssä tankin ja rungon välissä.

XT50GY
On Kinroadin valmistama enduro mopo,ja se on Kinroad Xt50Py:n edeltäjä.
XT50GY on yksi yleisimmistä kinroad malleista,se on rekisteröity kahdelle ja vakiona se kuluttaa bensiiniä noin 2.8-3l/100km ja on täten erittäin edullinen ajaa. Hyvinä puolina gy:ssä voi mainita sen mukava penkki,sähkö startti,Levyjarru edessä,vapaan merkkivalo,sopivan löysä alusta matka-ajoon,sekä tehokas Honda Monkeyn 4-tahtinen "lisenssi" kone joka takaa mukavan kyydin ja hyvät äänet.
Huonoina puolina Gy:ssä voisi mainita pienoisen tärinän,mataluuden, joidenkin harvinaisten osin saatavuuden,sekä pienoisen väännön puuteen vakiona.

Xt50Gy on muiden vakio mopojen tapaan melko laiska vakiona mutta irroittamalla pakoputken ja imukaulan kurit,ohittamalla rajoittimen,sekä säätämällä kaasuttimen vapaammin virtaavalla ilmanpuhdistajalle ja suuremmalle suuttimelle sopivaksi,paranee kiihtyvyys ja vääntö huomattavasti ja nopeuskin alkaa pyörimään siellä 50-75km/h paikkeilla,väleistä,yksilöstä ja viritys taidoista riippuen.
Sopivat välit Xt50Gy:ssä matkanajoa silmällä pitäen joko 15-13 hampainen eteen ja vakio 58 piikkinen taakse,jos taas haluaa keulia,polttaakumia tai muuten vain ärhäkämmän pelin kannattaa eteen laittaa 12-13 piikinen ja taakse 58-62 piikkinen,eturattaaksi käy Honda Monkeyn ratas johon pitää joko ostaa uusi lukkolevy tai modata vanhaa ja taakse käy joidenkin derbi mallien takarattaat.

Lopuun voisin vielä kertoa että Xt50Gy on melko luotettava mopo,vaikka se onkin valmistettu kiinassa ja jos olet joskus kuullut että tämä kyseinen mopo olisi laiska se ei pidä paikkaansa koska kun kaikki turhaan konetta ahdistavat kurit on otettu pois se huhujen mukaan voittasi muut enduro mopot huipuissa,ja jos sinua jäi vaivaamaan vaikkapa kurien poista tai mistä saa rattaita kyseiseen mopoon vieraile foorumin puolella katsomassa.

Tekniset tiedot:

Pituus 212cm, Akseliväli 136,5cm
Puristussuhde 8.8:1
Leveys 83cm
Korkeus 119cm
Paino 105kg
Maksimi teho. 2.0kw/7000r/min
Maksimi vääntö 2.8N.m/6500r/min
Tyhjäkäynti nopeus 1500r/min ± 100r/min
Maksimi kantavuus 108kg
Displacement of cylinder 50ml
Takarengas 4,1-18"
Sytytystulppa NGK CR7HSA tai C7HSA
Eturengas 2,75-21"
Sytytystulpan kärkiväli 0.6-0.7mm
Vakio-nopeus 45km/h->60km/h
Venttiilien välykset Imuventtiili :0.05mm, Pakoventtiili :0.06mm
Sytytysjärjestelmä CDI
Moottori Ilmajäähdytteinen, yksisylinterinen nelitahtimoottori
Kuutiotilavuus 49,5
Käynnistys Poljin, sähköstartti
Vaihteisto 4-vaihteinen (Kaikki vaihteet alaspäin)
Kaasutin DENI 17mm
Eturatas 14h Takaratas 58h
Etujarru Levyjarru Takajarru Rumpujarru
Etujousitus Teleskooppihaarukat Takajousitus Monojousi

Prince

Kinroad prince on custom mallinen mopo jota saa myös 125kuutioisena,siinä on tehokas Honda Monkeyn 4-tahtinen lisenssi kone.
Hviä puolia princessä on sähköstartti,nyky tyylin mukainen isolevyinen levy jarru edessä,näyttävä ulkonäkö sekä monien mielestä varsin miehekkäät äänet.
Se on myös yksi harvoista custom mallisista mopoista markkinoilla ja takuuvarma katseen kääntäjä tiellä,ja jos normaali ulkonäkö ei miellytä on tämä loistava aihio ensimmäiseksi chopper projektiksi tai muuten vain ensimmäiseksi mopoksi.Ajettavuus mopossa on hyvä,rento ja 4-tahtinen moottori ei tukehdu pienilläkään kierroksilla ja takaa ajo elämyksen josta olet aina haaveillut.
Huonoina puolina monet ovat pitäneet pienoistä tärinää,tärinästä johtuvia ääniä,sekä kiinalaisuutta.

Useimmat näistä vioista on kuitenkin pääsee eroon pienellä työllä ja vaikka monet haukkuvat kiinalaisia mopoja ovat ne osoittautuneet hyvällä huollolla ja rakkaudella yhtä luotettaviksi kuin kaikki muutkin,ja ne ovat kaiken lisäksi pieni kulutuksisia.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piti sitte laittaa nämä tännekin
danlig
Pyörä:
Kinroad Prince, Yamaha TZR 125 -89, Kinroad Texas 125
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
16.5.2011 22:21
Re: Kinroad mopot

ViestiKirjoittanut danlig » 10.7.2011 15:10

"Prince

Kinroad prince on custom mallinen mopo jota saa myös 125kuutioisena,siinä on tehokas Honda Monkeyn 4-tahtinen lisenssi kone.
Hviä puolia princessä on sähköstartti,nyky tyylin mukainen isolevyinen levy jarru edessä,näyttävä ulkonäkö sekä monien mielestä varsin miehekkäät äänet.
Se on myös yksi harvoista custom mallisista mopoista markkinoilla ja takuuvarma katseen kääntäjä tiellä,ja jos normaali ulkonäkö ei miellytä on tämä loistava aihio ensimmäiseksi chopper projektiksi tai muuten vain ensimmäiseksi mopoksi.Ajettavuus mopossa on hyvä,rento ja 4-tahtinen moottori ei tukehdu pienilläkään kierroksilla ja takaa ajo elämyksen josta olet aina haaveillut.
Huonoina puolina monet ovat pitäneet pienoistä tärinää,tärinästä johtuvia ääniä,sekä kiinalaisuutta.

Useimmat näistä vioista on kuitenkin pääsee eroon pienellä työllä ja vaikka monet haukkuvat kiinalaisia mopoja ovat ne osoittautuneet hyvällä huollolla ja rakkaudella yhtä luotettaviksi kuin kaikki muutkin,ja ne ovat kaiken lisäksi pieni kulutuksisia."

Tästä ei näemmä tungeta viri ohjeita? Jos haluaa prinssistä enemmän irti nii siitä pitää viilata pakoaukkoa isommaks(se on sellanen pikkurillin kokone reikä siel aluks) ja leikata putkesta "ilmanotto" letku hevon helvettii ja hitsata umpeen. Putken "änkkä" on kans yks iso kuri, monet suosittelee leikkaamaan poikki koko päädyn, mutta itse suosittelen poraamaan reikää isommaksi putken päästä. Ilmanputsari kuristaa kans paljon, vaihtakaa karkea putsari(Powerfilter). Monasti näis rinsseis myös loppuu väännöt nelosvaihteel vaikka ois viritetty, suosittelen vaihtaa välejä vähä pienemmäks. Noil saa jo vähä tehoa.

Prinsseis saa tärinää huomattavasti vähemmäks laittamalla kumitiivisteet moottorin kiinnikkeisiin. Tyyppivikoja näissä vehkeissä sitten riittääkin. Minulla itsellä on seuraavat viat jotka ei oo lähteäkseen: Sähköstartti ei toimi, jarruvalon hehku hajoaa aina.

Sitten viat joita on tullut ja korjattu: Vaihepakka kasahti(Vaihto italialaiseen laatu pakkaan), mäntä ja pytty hajos @5k(vaihto italialaiseen laatuun 8) ),
kaasuvaijereita on mennyt lukemattomia(Vika oli alkuperäisessä vaijerin letkus),
ennen hajos jarrujen ja takavilkkujen johot koska rengas hinkkas niihi(Laitoin tarakan ja johot kiinni sen pohjaan), vaihepolkimen akseli hajosi(hitsasin sen kunnolla kuntoon ja on pysynyt),
Takalätkän kiinnikkeetkin hajosi(Sorvasin nylonista uudet niitte vanhojen kuminpalasten tilalle :P).

Prinssi pysyy hyvässä kondiksessa uusien osien kanssa ja lempeällä huollolle; muistakaa säätää venttiilit aika ajoin ja muistakaa rasvata ja kiristää kettinkejä tarpeeksi usein.
^>JANI<^
Pyörä:
Tunturi Tiger Air
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
1.9.2009 21:28
Re: Kinroad mopot

ViestiKirjoittanut ^>JANI<^ » 25.7.2011 23:07

mistä saa varaosia kinroad princeen ,esin pyttyjä mäntä ja vaijereita
Mopojen Rassaus/Fiksaus on kuin huumetta!
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Kinroad mopot

ViestiKirjoittanut MB93 » 26.7.2011 18:23

Vaikkapa Wandamotorilta. Joitain osia joutuu todennäköisesti soveltamaan.
danlig
Pyörä:
Kinroad Prince, Yamaha TZR 125 -89, Kinroad Texas 125
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
16.5.2011 22:21
Re: Kinroad mopot

ViestiKirjoittanut danlig » 1.8.2011 3:20

skede94 kirjoitti:mistä saa varaosia kinroad princeen ,esin pyttyjä mäntä ja vaijereita

Wandamotorilta joo saa pyttyjä ja mäntiä ja kaikkee scheissee, vaijereita saa polkupyöristä(pienellä muokkaamisella joskus) ja jostai paikallisesta varaosa liikkeestä(2m yleis kaasuvaijeri+nippeli)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista