Monkey viritys ja tekniikka

Joonazz04
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04 Honda Monkey -84
Liittynyt:
21.7.2012 16:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Joonazz04 » 1.9.2015 9:58

Meneekös 1984vm puoliautomaatti mankiin uudemman mäntä. 72cc sopiva mäntä pitäis saada mutta ei tunnu kuin uudempaan löytyvän
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 23.9.2015 20:41

Moi, kui kovaa jincheng monkey kulkis giannelin putkel, pipecrossilla, kurin poistolla ja isommalla suuttimella?
Ja kannattasko tehä muuta? Hakusessa sellaset 60-65km/h nopeudet. :)
kohajokukuzki
Liittynyt:
2.3.2015 22:39
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut kohajokukuzki » 29.9.2015 21:56

käykö tuo sylinteri vuoden 2012 jincheng mankiin http://www.wandamotor.fi/sylinterisarja ... 24494.html ?
-rame-
Pyörä:
Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.9.2010 20:11
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut -rame- » 29.9.2015 22:07

Käy.
kohajokukuzki
Liittynyt:
2.3.2015 22:39
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut kohajokukuzki » 19.10.2015 20:54

Mikähän olis sopiva suutin jincheng mankiin jos laittaa 72cc sylkän, 18mm imukaula ja 18mm kaasarin?
Ja kehtaisko joku linkata mulle jonkun hyvän alakauttasen peilin, sellasen kuperan, ite en oo löytäny mistään :P
Lerso
Liittynyt:
5.1.2015 3:11
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Lerso » 28.10.2015 8:05

Moi,aattelin tilata tossa 72cc sylkkä sarjan ja rajottimen ohittimen toimiiko vakio putken kanssa.ja mankihan on z50J vm 1997 kiitos jo etu käteen. :D :P
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 30.10.2015 23:23

Toimii
Lerso
Liittynyt:
5.1.2015 3:11
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Lerso » 31.10.2015 23:02

tuuppari kirjoitti:Toimii

Meinaan ku se alkukäyrä on n.pikkurillin paksunen et saako niiku mitään tehoo irti? :eek:
tuuppari
Liittynyt:
5.3.2013 20:48
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuppari » 1.11.2015 11:14

No ei siittä 9mm kaasarillakaa paljoo tehoo revitä nii se putki ei kyllä haittaa mitää. Kysyit että toimiiko vakio putkella, kyllä se toimii mutta vähän voi ahistaa kun verrataa tehoputkeen.
Judaxz
Pyörä:
Derbi Senda 08 //
Liittynyt:
8.11.2015 4:42
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Judaxz » 10.11.2015 3:47

Öljyn syönnillehän voi olla monia vikoja esim pytyn alatiiviste vuotaa, mut kannattaa tarkistaa se ilmanputsari.. :P
Jagroan
Liittynyt:
30.6.2015 20:20
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Jagroan » 10.11.2015 12:06

Jos öljyä ei vuoda ulkopuolelle, saattaa venttiilin varren kumit olla väljät. Ne sitten laskee venttiilikopan kautta pakosarjaan tai imupuolelta sylinteriin ja palaa siellä. Tällöin kyllä pakokaasun pitäisi tuoksua selkeästi palaneelle öljylle.
2015: Satunnaista ajelua appiukon Kymcolla. Toiveissa olisi Honda CBR250, CRF250L, CBF125, XL Varadero 125 tms.
2014: 2 viikkoa ajelua Kymco People S 250 skootterilla
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
arttu13
Liittynyt:
11.11.2015 21:58
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut arttu13 » 15.11.2015 12:43

Viittiskö ees joku auttaa tämmösen ongelman kanssa kun keulin mankilla vähinnään 5m ja lasken keulan se ei saa bensaa ja yleensä sammuu... (tankki on täynnä :D) normaalissa ajossa ei ongelmaa.
kohajokukuzki
Liittynyt:
2.3.2015 22:39
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut kohajokukuzki » 14.12.2015 23:46

Onko hyvät välit 14/39 kun tekniikkaa tulossa seuraavanlaista: 72cc sylinteri, power filter ilmanputsari, 18mm imukaula ja kaasari
Z50J_Osku
Liittynyt:
4.4.2016 17:45
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Z50J_Osku » 4.4.2016 18:01

Lainaan tekstiä Monkeyt.netistä :

-Viritykset: 17 deni pz josta ryyppyläppä otettu irti, 18mm imukurkku, ohitin, 16/42, UNI:n putsari
-Miten vika ilmenee: Tyhjäkäynnillä
-Milloin vika ilmenee: Lämpimällä koneella
-Minkä jälkeen vika ilmeni: -
-Kuuluuko epäilyttäviä ääniä (Jos, niin mistä?): -
-Oletko kokeillut jo tehdä jotain asian vuoksi? (Jos, niin mitä?): Seosruuvin vääntelyä ja kääntelyä, tyhjäkäyntiä säätelyä, imukurkun ja kaasarin paremmin tiivistäminen

Eli siis kylmällä koneella toimii hyvin, mutta pian kun kone on lämmennyt, jää kierrokset leijumaan ja laskettuaan alas sammuu kone kokonaan. Tyhjäkäynnin voi säätää kyllä lämpimälle koneelle, mutta sitten taas kylmällä koneella kiekat tapissa, eikä se vaikuta kierrosten leijumiseen.

Kone siis toimii muuten moitteettomasti, ei booaa eikä röpötä. Pää- ja tyhjäkäyntisuuttimet vaihdoin isompaan koska booasi rajusti pikakaasun kanssa ennen. Neula alimmassa, jos nostaa niin alkaa booailemaan.

Eli osaisko jolu jelpata?
mikke68
Pyörä:
Aprilia SX
Liittynyt:
13.4.2016 18:44
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut mikke68 » 12.7.2016 18:46

Elikkä siis mikä kokoero pituudessa on monkeytype 86cc ja 125cc koneissa. eli kone on tällä hetkellä 86cc mönkijässä ja kone saa olla isompikin kuin 125cc mutta ei saisi olla ns kooltaan pidempi koska muuten ottaa runkoon.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista