Monkey viritys ja tekniikka

Mankiboi2
Liittynyt:
4.9.2018 0:20
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mankiboi2 » 4.9.2018 0:25

Mites toi kiina mankin alakerta kestää 72cc
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.9.2018 7:12

Kestää. Ei se 72 mikään supertehopytty ole... Ja enaimmäisenä kampuran tappaa kierrokset, sitte teho.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Masikka
Pyörä:
Skyteam Monkey 2017 50cc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.7.2018 21:47
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Masikka » 9.9.2018 13:41

Onko normaalia, jos skyteam monkey (kuriton imukaula ja vaahtomuoviputsari) kulkee 14-35 (vakiot 14-40) väleillä vaan 56km/h, vanhoilla väleillä kulki 55km/h. Ihmetyttää kun muilla tuntuu kulkevan samoilla vireillä noin 70km/h. Eli pitäisikö vaihtaa mäntä tai jotain?

Edit: Ja putki on vakio kurillinen. Auttaisiko jos laittaisi vaapaammin virtaavan putken?
Edit 2: En myöskään ole aivan varma, onko imukaula täysin kuriton ja onko pääsuutinta vaihdettu isompaan, koska viritykset on tehty edellisen omistajan toimesta. Lukeeko se suuttimen koko itse suuttimessa vai näkeekö sen jostain muualta?
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 13.9.2018 20:47

Masikka kirjoitti:Onko normaalia, jos skyteam monkey (kuriton imukaula ja vaahtomuoviputsari) kulkee 14-35 (vakiot 14-40) väleillä vaan 56km/h, vanhoilla väleillä kulki 55km/h. Ihmetyttää kun muilla tuntuu kulkevan samoilla vireillä noin 70km/h. Eli pitäisikö vaihtaa mäntä tai jotain?

Edit: Ja putki on vakio kurillinen. Auttaisiko jos laittaisi vaapaammin virtaavan putken?
Edit 2: En myöskään ole aivan varma, onko imukaula täysin kuriton ja onko pääsuutinta vaihdettu isompaan, koska viritykset on tehty edellisen omistajan toimesta. Lukeeko se suuttimen koko itse suuttimessa vai näkeekö sen jostain muualta?

Ei varmaankaan jaksa vetää loppuun asti josta johtuu ettei mene paljoakaan kovempaa, avarampaa putkea kehiin.

Edit: Vakioputken alkukäyrän avarruskin riittää mainiosti, ja suuttimen koko lukee suuttimessa. Jos tuntuu että kierrokset leijaa esim tyhjäkäynnillä, on suutin liian pieni.
Ope76
Liittynyt:
11.5.2017 1:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Ope76 » 25.11.2018 23:49

Onko nuo koneglansin 70cc moottorit mistään kotoisin, vai pitääkö se köyhtyä satku lisää ja ostaa MBF?
jonttu56
Liittynyt:
24.6.2019 19:34
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttu56 » 24.6.2019 19:38

en tiiä lukeeko tätä enää kukaan :D mut semmosta aattelin et mitenköhä kovaa menee skyteam 12-42 väleillä (virit: 125cc lifan ja joku paska omatekemä putki ja jingke kaasari(koosta ei midii hajuu)).

täl hetkel nii pitkät välit et tilasin lyhyemmät mut nyt rupesin aattelee et noiha on varmaa iha vitun lyhyet :D
jonttu56
Liittynyt:
24.6.2019 19:34
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttu56 » 24.6.2019 19:38

en tiiä lukeeko tätä enää kukaan :D mut semmosta aattelin et mitenköhä kovaa menee skyteam 12-42 väleillä (virit: 125cc lifan ja joku paska omatekemä putki ja jingke kaasari(koosta ei midii hajuu)).

täl hetkel nii pitkät välit et tilasin lyhyemmät mut nyt rupesin aattelee et noiha on varmaa iha vitun lyhyet :D
tt02
Liittynyt:
15.7.2019 13:02
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut tt02 » 15.7.2019 13:08

Hei! 2019 efi manki kyseessä. Mikä tehoputki ois hyvä että ei tuo huippuja paljoa (en halua että lähtee kilvet taikka kortti) mutta ääniä parantais? 8) En tiedä käykö täällä foorumilla enää monikaan, mutta toivottavasti saan vastauksia.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 15.7.2019 13:30

No ei tuota pelkällä putkella mihinkään kulkemaan saa. Eli semmonen kiinni mikä sopii budjettiin ja näyttää omaan silmään hyvälle.

Mitä ääniin tulee, niin ne paranee vaihtamalla 2-t moottoriin.
Mankitykittelijä
Liittynyt:
30.7.2019 13:46
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mankitykittelijä » 30.7.2019 13:57

Mitkä on parhaat mahdolliset välit kurittomaan jinkku Q7B:hen vakio välit taitaa olla 15/40 tossa
Nogelei
Liittynyt:
6.8.2019 15:59
a

ViestiKirjoittanut Nogelei » 6.8.2019 16:01

a
Viimeksi muokannut Nogelei päivämäärä 20.2.2021 15:27, muokattu yhteensä 1 kerran
wauvveli
Liittynyt:
15.6.2019 9:17
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut wauvveli » 13.8.2019 15:21

Onko EFI mankeissa sama nokka ja kansi kuin kaasarimalleissa?
karolus.s
Liittynyt:
6.9.2019 21:43
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut karolus.s » 6.9.2019 22:44

Olisko vinkkejä tohon kurien poistoon skyteam monkey vakioputkessa, koska en halua investoida putkeen monia satoja, enkä pysty tehdä omaa kotona :|
Mankkimies
Liittynyt:
29.9.2019 21:38
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Mankkimies » 29.9.2019 21:46

Sopiiko Lifan 125cc koneeseen 140cc lifan sylinteri?Kertokaa myös miten olette virittänyt 125 Lifan konetta
Yönritari
Liittynyt:
17.9.2019 14:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Yönritari » 1.10.2019 23:24

Mulla olisi 72cc mankissa ja pz26 kaasari, välit sen15 35 ja kulkee niillä jotai 80km/h. Onko tuo kaasari liian iso että pitäiskö ostaa pienempi?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista