Monkey viritys ja tekniikka

Virveli
Liittynyt:
14.7.2017 23:08
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Virveli » 14.7.2017 23:20

Mistä vois johtua putken paukkuminen uuden yläkerran vaihdon jälkeen? Aina moottorijarruttaessa putki iskee sinistä liekkiä ja pamahtaa vähän turhan kovasti. Säädöt ovat ainakin tulpasta päätellen kohillaan ja eikä ajossa muutenkaan booaa tai röpötä. Ainut vaan tuo liekin iskeminen.
Leka81
Liittynyt:
14.3.2017 0:11
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Leka81 » 16.7.2017 11:07

Täysin mutuilua, mutta epäilen että putki pikkasen vuotaa alkukäyrän liitoksesta.

Mutuilu
Kone vetää tyhjäkäyntipiirin läpi ylirikasta seosta (tai muualta ylmääräistä bensiiniä) mikä ei pala kunnolla, joka kuumaan putkeen päästyään saa vuodosta ilmaa, syttyy ja paukkuu.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 18.7.2017 3:12

Ja tulpasta selvii ainoostaan millanen sää on marssin ja kuun risteytyksellä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
mankibroo
Liittynyt:
10.10.2017 16:51
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut mankibroo » 10.10.2017 17:42

manki on vakio 2017vm ostin siihen power filtterin ja nyt ei meinaa oikeen kiihtyä/kulkea hyvin.olisiko suuttimen vaihto kohdallaan ja jos niin minkä kokoiseksi.ps mitkä virit olisi hyvät että ei kulje paljoa mutta kiihtyisi hyvin? :P
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.10.2017 13:24

Suutinta isommaks, se käy laihalla nyt ni ei meinaa jaksaa. Kannattaa sit suosiolla pistää joku kunnon putsari, vaikka pipercrossi sen perkeleen oravaimurin tilalle, sen kanssa ei tuu ku paha mieli ja koneremontti. 72cc pytyllä ja sopivilla rattailla saat sen kiihtymään ja kulkemaan n.60.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
WhoNeedsBrakes
Liittynyt:
31.10.2017 14:58
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut WhoNeedsBrakes » 31.10.2017 15:31

En tiiä onks mitään kirjaa joka keskittyisi mallikohtaseen viritykseen, mut joku perusopas antaa varmaan hyvät lähtökohdat. Tätä https://www.kirjaverkko.fi/kirja/mopot-korjausopas-kaikki-merkit-ja-malli/165163 luin ite joskus.Vastaavia varman löytyy joka kirjastostakin.
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut sitkuura » 3.11.2017 20:52

4-tahtisten virityksestä on kirjotettu varmaan satoja kirjoja, monta niistä on käännetty myös suomeksi.
Daimii
Liittynyt:
6.11.2017 21:46
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Daimii » 6.11.2017 21:49

Kellään kokemusta tällaisesta lelusta? https://www.kone-glans.fi/products/prod ... anki-style

Jos on kokemusta niin minkälainen ollut?
jesse2013
Liittynyt:
4.4.2013 22:32
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut jesse2013 » 22.4.2018 15:15

Kyllä on kokemusta ihan pirtsakka kone ainut huonopuoli on ehkä koneen laatu itsesään :)
Sitten kiitos jo etu käteen ketkä osaa vastata sopiiko Lifan 125cc koneeseen 140cc lifan sylinteri? Huom kiire!
;)
MUIKKUN3N
Liittynyt:
5.11.2016 16:35
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut MUIKKUN3N » 1.5.2018 22:13

Mikähän mahtaa mankissa olla vikana, kun vakio 50cc kone, 16mm kaasarilla ja "yskii" kaasariin tyhjäkäynnillä. Kaasaria oon yrittäny säätää, mutta ei näytä toimivan... Venat ja ajoitus säädetty. Puola, tulppa ja cdi uusia. En keksi muuta kuin, että sytys ois pielessä, mutta voiko se ees mennä pieleen ja miten säädetään?

Tulipas romaani taas :lol:
Aatsi
Liittynyt:
6.5.2018 22:55
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Aatsi » 6.5.2018 23:37

Mulla on tollane kiina monkey jossa on vaihettu 85cc sylinterisarja joka on tety pikkuventtiili kannelle eli vakio kannelle
Nii onko 22mm kaasari liian iso, jos on nii minkä kokonen ois sopiva?
KurkkuMopo33
Liittynyt:
7.5.2018 21:38
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut KurkkuMopo33 » 7.5.2018 21:45

Kertokaas viisaat ja kokeneet manki asiantuntijat, että nyt kun haluaisin saada täysin vakion vuoden 2017 skyteam mankini kulkemaan 55-60 niin minkä kokoiseksi poraan imukaulan reiät ja minkä kokoisen suuttimen laitan, sitten kun on imukaulaa porattu ja reikälevy poistettu ilmanputsarista.
Aatsi
Liittynyt:
6.5.2018 22:55
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Aatsi » 10.5.2018 21:14

Mulla on tommonen skyteam monkey jossa on vaihdettu nhrc putki 85cc sylinteri sarja ( http://mbfmoto.com/home/2051-sylinterisarja-85cc.html ) ja sit 22mm kaasari ( https://www.wandamotor.fi/mobiili/kaasu ... ge-nosto-1 ) nii minkä kokonen suuti ois sopiva ?
Aki123
Liittynyt:
18.5.2018 18:15
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Aki123 » 18.5.2018 18:18

KurkkuMopo33 kirjoitti:Kertokaas viisaat ja kokeneet manki asiantuntijat, että nyt kun haluaisin saada täysin vakion vuoden 2017 skyteam mankini kulkemaan 55-60 niin minkä kokoiseksi poraan imukaulan reiät ja minkä kokoisen suuttimen laitan, sitten kun on imukaulaa porattu ja reikälevy poistettu ilmanputsarista.


Poraat 16mm terällä ja suutin joku 65-70
Ope76
Liittynyt:
11.5.2017 1:31
Re: Monkey viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Ope76 » 13.7.2018 13:09

Poika haluais vaihtaa DT jammun mankiin, niin haluaisin varmistusta muutamiin asioihin, ettei tehdä mitään tyhmää vaihtokauppaa. Eli tuo DT:n suurin ongelma tuntuu olevan se, ettei sillä pysty keulimaan. Tämähän ei johdu tietenkään muusta kuin tehon puutteesta :lol: Mutta paraneeko asia kovinkaan kummoisesti, jos sitä mankiakaan ei mahdottomasti viritetä? Isompi kaasari ja kierrostenrajoittimen poisto ei taida vielä riittää?

Eli saako siitä mankista paljon sen kummempaa keulimisvälinettä, mikäli ehdot on, ettei laiteta mitään virityssylintereitä, ja nopeus pitää jäädä alle 60:n? Laittakaapa mankimiehet hyviä "reseptejä", että miten kannattais aito Honda tai sitten kiinalainen virittää noilla ehdoilla, että sillä vois sitte vähän keulia...itsellä kun ei ole noista minkäänlaista käsitystä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista