Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

blockhead Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16
Skyteam ST/Solifer Enduro/SM

ViestiKirjoittanut blockhead » 21.10.2010 2:58

Keskustelua kyseisistä laitoksista tänne.
soliferit
Pyörä:
Solifer sm 80 ja Enduro
Liittynyt:
22.9.2009 6:54

ViestiKirjoittanut soliferit » 31.10.2010 20:19

Mikä olis solikassa vikana kun ei ota kierroksia vaihde päällä paitsi jos laittaa kytkimen pohjaan?
Oon vaihtanu jo männän, kattonu kaasuttimen, tulpan, ilmansuodattimen, imukaulan tiivisteen ja putsanu pakoputken.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 1.11.2010 19:05

soliferit kirjoitti:Mikä olis solikassa vikana kun ei ota kierroksia vaihde päällä paitsi jos laittaa kytkimen pohjaan?
Oon vaihtanu jo männän, kattonu kaasuttimen, tulpan, ilmansuodattimen, imukaulan tiivisteen ja putsanu pakoputken.

CDI-boksi?
Tarkista kampiakselin stefa.
soliferit
Pyörä:
Solifer sm 80 ja Enduro
Liittynyt:
22.9.2009 6:54

ViestiKirjoittanut soliferit » 2.11.2010 17:00

CDI-boksi oli kunnossa. Missä vika vois olla?
solifer-st50
Pyörä:
solifer enduro st50
Liittynyt:
14.7.2010 14:12

ViestiKirjoittanut solifer-st50 » 15.11.2010 8:12

onko kysees solifer 2t vai 4t malli? mulla on 2t malliin (25%varma ) idea joka saattaa olla vikana. omassa solikas (2t) paisarista se kuri meni jotenki sillee et ajo asennossa se tukki putken niin pahasti että ei liikkunu sen vertaa mitä liikku vakiona. avasin putken alkukäyrän, otin irti --> rälläkkä käteen ja se holkki pois sielt, kulki ilman mitää kettuiluu sen jälkee 80km/h...
soliferit
Pyörä:
Solifer sm 80 ja Enduro
Liittynyt:
22.9.2009 6:54

ViestiKirjoittanut soliferit » 15.11.2010 9:04

Mulla on 4t solikka. Taisin löyttää sen vian. Vika oli ilmeisesti nokka-ketjun ajoituksessa. Pitää testata kun keli sallii.
solifer-st50
Pyörä:
solifer enduro st50
Liittynyt:
14.7.2010 14:12

ViestiKirjoittanut solifer-st50 » 15.11.2010 16:22

okei. no hyvä juttu jos löysit vian.
valas
Pyörä:
DKW Hummel 50cc 1961
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.1.2010 9:17

ViestiKirjoittanut valas » 17.12.2010 17:24

soliferit kirjoitti:Mulla on 4t solikka. Taisin löyttää sen vian. Vika oli ilmeisesti nokka-ketjun ajoituksessa. Pitää testata kun keli sallii.


Taitaa olla myöhässä vastaukseni, mutta "nokkaketjun ajoitus" ei voi muuttua, jos nokka-akselin ketjupyörää ei käytä irti.

-asko
Synonyymi
Liittynyt:
3.1.2011 1:16

ViestiKirjoittanut Synonyymi » 3.1.2011 1:30

Mikä hemmetti voi olla skytarissa vikana kun se ei halua käynnistyä kylmänä. Sitä saa polkee vaikka kuinka mutta ei vaan käynnisty. Kun on jonku 5 min polkenu ja polkasee hitaasti niin se käynnistyy mutta ei pysy käynnissä kun pari sekunttia. Kun sen saa käyntii ja huudattaa hetken niin se pysyy käynnissä. Noin vartin seisonnan jälkeen ei lähe enää käyntiin. Ei vaan jaksais toka polkemista enää. Ja mopohan oli skyteam st50-3 enduro.
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 3.1.2011 7:36

Kaasarin säätäminen kova sana näin talvikeleille.
Synonyymi
Liittynyt:
3.1.2011 1:16

ViestiKirjoittanut Synonyymi » 3.1.2011 12:59

Se toimi kyllä ihan hyvin monta viikkoo mutta sit se ihan yks kaks lakkas toimimasta. En usko että kaasarista johtuis.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 4.1.2011 10:38

Kaasarissa vettä? Saakohan hyvin bensaa?

Säädä venttiilit ja vaihda tulppa.
Tarkista kampiakselin stefa.
etelänvetelä
Pyörä:
samurai 150
Liittynyt:
2.1.2011 22:07
solikkaan rajotinta

ViestiKirjoittanut etelänvetelä » 14.1.2011 21:55

eliikkäs olen solifer 2009 malliin laittamassa kierrosten rajoitinta, minkäväriseen johtoon rajoitin kytketään, onko rajoitin yksinkertainen väsätä itse vai kannattaako ostaa valmis paketti.


http://www.motot.net/wiki/Tiedosto:Konkkarajotin2.jpg onko se rajoitin vain kytkeä/ liittää tuon kuvan mukasesti? ;)
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10

ViestiKirjoittanut MB93 » 14.1.2011 23:14

Periaatteessa helpointa olisi ostaa tuollainen 16-asentoinen rajoitin, mutta omassa mopossa se ainakin pätkii helvetisti jos rajoittaa korkeammalle kuin 3000rpm. Ja poliisisetäkään ei yhtään ihmetelly ku mopo kiertää niin vähän (siis sarkasmia).

Jos taas itse tekee rajoittimen niin siitähän saa komponentteja (vastus?) vaihtelemalla rajoittamaan juuri siltä alueelta kuin itse haluaa. Vaatii kumminkin jonkun verran taitoa, ja kolvi kannattaa pysyä kädessä. Muussa tapauksessa ei kannata edes miettiä itse väsäämistä.

Rajoittimen piuha tulee kiinni siihen johtoon joka tulee impulssikäämiltä CDI:lle. Katso sähkökaaviosta minkä värinen johto se on.
etelänvetelä
Pyörä:
samurai 150
Liittynyt:
2.1.2011 22:07
rajoittimen ohitus

ViestiKirjoittanut etelänvetelä » 16.1.2011 12:04

okei, miten viellä jos ohittaisin ledillä rajoittimen ensin? mihi johtoon se ledi tulisi=?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista