Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

larmo96
Liittynyt:
16.1.2011 18:00
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut larmo96 » 6.4.2014 18:10

Miksi kiksi naksuttaa koko ajan koneen pyöriessä, syitä?
kusbe
Pyörä:
Yamaha DT 50 R -2002
Liittynyt:
27.5.2014 22:57
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut kusbe » 30.5.2014 21:37

Itselläkin tällainen mopojen helmi, vireinä ei mitään muuta kuin rajoittamaton CDI. Menee tasaisella gepsiin 58. Nämä vakiovälit 12/52 tuntuvat aika pitkiltä, joten ajattelin vaihtaa eturattaan 10-hampaiseksi. Onko tällä kiihtyvyyteen vaikutusta ja minkälainen huippunopeus sen jälkeen olisi? Se soliferian välityslaskuri ei ehkä auta tässä asiassa, kun kutosvaihde ei tavallaan ole "käytössä", kun liian pitkät välit estävät mopoa kiihtymästä enempää
AGI125
Pyörä:
honda cr 250 ja 3 "toimivaa mopoa"ja paljon projekteja
Liittynyt:
28.12.2013 19:50
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut AGI125 » 25.6.2014 21:38

ostin tuossa mbk,joka ei ollut käynyt vähään aikaan.No sitte vaihdoin 16mm kaasarin,heti lähti käyntiin,mutta kierrokset jää korkealle eikä palaudu.Kahvassa kaikki on hyvin,ja luistin tulee alas,imu vuotoa ei ole.Vuotasko joku stefa?
AGI125
Pyörä:
honda cr 250 ja 3 "toimivaa mopoa"ja paljon projekteja
Liittynyt:
28.12.2013 19:50
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut AGI125 » 26.6.2014 16:08

AGI125 kirjoitti:ostin tuossa mbk,joka ei ollut käynyt vähään aikaan.No sitte vaihdoin 16mm kaasarin,heti lähti käyntiin,mutta kierrokset jää korkealle eikä palaudu.Kahvassa kaikki on hyvin,ja luistin tulee alas,imu vuotoa ei ole.Vuotasko joku stefa?

vika olikin liian lyhyessä kaasuvaijerissa :D
zMikezz
Liittynyt:
4.5.2013 17:17
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut zMikezz » 11.7.2014 23:42

Elikkä oma "kameli"dt-02 "syönyt" kaksi tulppaa kahden päivän aikana. Missä mahtaisi olla vikaa kun kierrokset tippuu juuri semmoisiksi että ykkösvaihteella voit ajaa noin 5-10km/h sitten sammuu kun päästää kaasun pois ja savuttaa myös aivan liikaa... ja tulpan vaihdolla pelaa taas 20-40 kilsaa oikeen nätisti ja samahomma toistuu... löytyykö täältä apua ongelmaani:D (vireinä löytyy rajoittamaton ducati CDI,kuriton vakio putki ja 11-52 välit) (vakio lortto SHA 14.12M kiinni vakio suuttimella) kiitokset avuista jo etukäteen!
--banaanilaiva--
Liittynyt:
18.7.2014 13:50
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut --banaanilaiva-- » 18.7.2014 13:57

Mistä löytyis -03 x-limit hukkaputki ja mistä sais uudet (tai ehjät käytetyt) katteet?
Derparage
Pyörä:
Solifer SM/Skyteam ST -11
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
22.7.2014 18:55
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Derparage » 26.7.2014 13:11

Kertokaahan kokemuksia MBK X-Limit 2003:sta, on nimittäin kyseinen laitos harkinnassa.
Tyyppivikoja, huoltovälit, oma mielipide?
Vald0
Pyörä:
Yamaha DT 98-, Samurai 110
Liittynyt:
5.7.2008 23:10
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Vald0 » 27.7.2014 15:36

Derparage kirjoitti:Kertokaahan kokemuksia MBK X-Limit 2003:sta, on nimittäin kyseinen laitos harkinnassa.
Tyyppivikoja, huoltovälit, oma mielipide?


Hyvä peli on. Itellä ollut vuodesta 2008. Eikä ole suurempia vikoja ollut. Tää on se legendaarinen DT, jota muistellaan kaiholla vielä vuosienkin päästä. Keulan stefat alkaa aika herkästi vuotamaan, mutta sille ei oikein mitään voi. Vakio iskarit löysemmät kuin muissa mopoissa, mutta ei ole sekään itseä haitannut. Moottori on am6 joten varma ja varaosia saa tarvittaessa. Liikkuukin ihan vakuuttavasti: 13/52 välit, kuriton putki ja 16phbg = 77km/h gps.

Huoltovälit nyt on samaa mitä muissakin mopoissa. Öljyt kerran vuodessa, mäntä 10tkm. Tietopankissa on ks. moposta aika laaja artikkeli, kato sieltä.

Itelläki kysymys. Oon tekemässä tähän mopoon rajoitinta, jolla pitäs saaha rajotettua nopeus suunnilleen 50km/h. Eli tuleeko rajoitin kiinni punaiseen johtoon? Mitä jos rajoittimen laittaa vauhdista päälle, voiko jotain hajota? Mitä jos vauhdista maadoittaa punaisesta johdosta sytytyksen suoraan runkoon hajoaako cdi tai jotain muuta?

Toinen juttu: Onko niin että derbi sendan 97-99 mallin takaratas sopii tähän mopoon poraamalla vain uudet reijät?
kusbe
Pyörä:
Yamaha DT 50 R -2002
Liittynyt:
27.5.2014 22:57
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut kusbe » 10.8.2014 15:57

Pistin 10/52 välit ja viri-cdi:n ja kiihtyy ja kiertää hyvin ja huippuja ottaa parhaimmillaan 60 km/h gps:ään, mutta tuntuu käyvän vähäsen laihalla kun kierrokset jää joskus leijailemaan ärsyttävästi. Ajattelin suutinta vaihtaa isompaan, mutta mikä olisi sopiva koko? Vakiosuutin vissiin 65-kokoa
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Lwevi » 26.8.2014 22:07

Mielipiteitä?
2002 mallin dt,maalasin katteet mustaksi ja vaihdoin katteet, tupit, penkin, vilkut, kilventelineen ja etulokarin ulkoisista osista.Viri osia olen laittanut siihen Rajoittamattoman cdi boxin, isomman suuttimen, tehoputken pienemmän eturattaan(10 hammasta) ja perjantaina saan siihen vielä taakse isomman rattaan(65 hammasta :D)

Huiput on nyt ne 75 kun välit on 10:52 mutta kun paikallaan oli välit 11:52 kulki 89 gepsiin ja väleillä 12:52(vakio välit) kulki jotain 110kmh :DD

Hyvin kiihtyy ja keulii eikä oo yhellekkään rabasalle jäänyt viivoissa :D

Siihen nähden ihan hauska peli kun olen siitä ja kaikista osista maksanut yhteensä max 600e :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut Palezu » 16.9.2014 0:45

Eihän tuosta vakiokatteiden rumuudesta oikein mihinkään pääse, mutta onhan kyseessä jo vanha mopo. Plussaa kuitenkin että on vielä ehjät vakiokatteet mikä on jo näissä harvinaisuus, ja siististi maalattu :)

väleillä 12:52(vakio välit) kulki jotain 110kmh
Epäilen vahvasti.. :D

Voisin piruuttani ja tylsyyttäni kertoa tähän itsekin tuosta Kameli-Limitin ruoskasta minkä omistan. Se on vuosimallia 2002 ja ostin värkin jo melko halpaan 280e hintaan vuosi sitten. Silloin siinä oli vielä jäljellä puolet alkuperäisistä katteista jotka nekin rikki, alkuperäinen maski, mittaristo ja pakoputki, nyt ei ole niitäkään :D

http://i1301.photobucket.com/albums/ag106/palezu/mbk/20140126_020_zps1b03d746.jpg

Ei tähän hätään parempaa kuvaa löytynyt. Kyllä se livenä joistain kulmista jopa näyttää ihan siistiltä endurolta mutta toistaiseksi en ole onnistunut ottamaan yhtäkään kuvaa missä se näyttäisi hyvältä :D

Muutoslistaa: ei katteita, itsetehty peltinen takalippa, Peugeot XPS:n maski(MMX), Biltema mini mx fatbar, bilteman endurokumi takana, itsetehty nopeusmittari, itsetehty pakoputki(tai oikeastaan kaksi) ja äänenvaimennin, samurain takaiskari, madallettu keula, ledinauha-takavalo, 18mm PHBG kaasari isommalla imukaulalla, rajoittamaton CDI ja 113-mallin vakiosylinteri.

Vääntömallin teharilla kulki 78km/h gps:llä mitaten 11-52 väleillä. Kiihtyvyydessä ei ole toistaiseksi tullut mikään mopo ohi :D Sitten löytyy kierrosmallin tehari jolla en ole kokeillut huippuja mutta tehoa siinä on vähintään saman verran ja kierroksia reilu pari tonnia enemmän joten sillä luulisi menevän jo yli 90.

Pahin ongelma tässä oli aluksi sähköt, alkuperäiset olivat levinneet eikä kytkentäkaaviosta ollut tietoakaan. Kokeilin erilaisia jännitteensäätimiä joista mitkään eivät toimineet ja vehje poltteli lukuisia polttimoita. Lopulta jollain sattuman oikulla löysin nurkasta jonkun maagisen säätimen joka käsittääkseni on mopon alkuperäinen jännitteensäädin, jota en aluksi vain osannut kytkeä oikein ja sain sähköt lopulta toimimaan.

Hyvää tässä mallissa on kevyehkö rakenne, tosin se on vakiona täytetty kaikella turhalla hilppeellä. Viritettynä kulkee metsikössä melko hyvin, tosin takajousi on paska. Tämä on tee-se-itse henkiselle hyvä mopo ja hintakin on yleensä halpa, mutta osaamattomalle en suosittelisi koska tämän ikäiset käytetyt tuuppaavat olemaan jo melkoisia ruoskia.

Noihin laihalla käymisongelmiin ja tulpan syömisiin: syypää on se SHA vakiokaasari, jolla voi oikeastaan heittää suoraan vesilintua, sitä on niin hankala saada joka alueelta säätöihin. Ostakaa uudenmallin minarellin kuminen imukaula ja siihen joku uudemman enduron vakio 16mm PHBN tai joku vastaava kunnon kaasari niin alkaa ongelmat häviämään.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
kusbe
Pyörä:
Yamaha DT 50 R -2002
Liittynyt:
27.5.2014 22:57
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut kusbe » 18.9.2014 22:02

Onko kellään kokemuksia tästä moposta kurittomana? Kuinka kovaa mahtaisi kulkea 10/52 väleillä, viri-cdi:llä ja vakiokaasarilla? En haluaisi että menisi yli 65
viilis26
Liittynyt:
8.6.2013 10:15
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut viilis26 » 21.9.2014 21:18

Tuli täälänen härveli hommattua ja mietin että käviskö tähän toi uuden mallin dt:n keula vanteineen ja jarruineen
--banaanilaiva--
Liittynyt:
18.7.2014 13:50
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut --banaanilaiva-- » 19.11.2014 19:00

ois tällanen vm. 2003 mbk x-limit ja ajattelin että meneekö mikään yli 52 piikkinen takaratas suoraan kiinni ja jos ei niin jos joku vois vaikka linkata modaus ohjeet vaikka derbin takarattaasta (mieluiten kokoa 62 sais takaratas olla) :D
tomi7500
Pyörä:
Aprilia RX125 2008
Liittynyt:
4.9.2013 15:26
Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

ViestiKirjoittanut tomi7500 » 22.2.2015 15:19

Myynnissä melkeenpä kaikki osat mitä näissä pyörissä on, kun tallissa 2 kokonaista dt:tä. Yv jos kiinnostaa. (myyn osissa siis)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista