Generic Trigger

emk67
Liittynyt:
17.10.2017 8:50
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut emk67 » 17.10.2017 8:58

Moro. Täs ois 50v ukko, jonka likka ajaa just mopo-korttia.
Mopona Generic Trigger SM -07.
Minkä kokoinen näissä on vakiosuutin ja minkä kokoinen kannattee laittaa, kun kuristin putkesta poistettu (10 isompi, kuin vakio?)
Ohjekirjat antaa 2 tulppaa BR8ES ja vastaava 9, kumpaakohan kannattee käyttää?
Ikään en ole mopoa omistanut, joten aika pihalla näiden kanssa :D
Shurichau_
Pyörä:
'07 Rieju MRX Pro
Paikkakunta:
Savo
Liittynyt:
11.7.2017 4:40
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut Shurichau_ » 18.10.2017 8:34

emk67 kirjoitti:Moro. Täs ois 50v ukko, jonka likka ajaa just mopo-korttia.
Mopona Generic Trigger SM -07.
Minkä kokoinen näissä on vakiosuutin ja minkä kokoinen kannattee laittaa, kun kuristin putkesta poistettu (10 isompi, kuin vakio?)
Ohjekirjat antaa 2 tulppaa BR8ES ja vastaava 9, kumpaakohan kannattee käyttää?
Ikään en ole mopoa omistanut, joten aika pihalla näiden kanssa :D

Samasta ketjusta etsit niin 100-105 suuttimia porukka laittainut kurittomaan.
Mopot on yksilöitä jne. eli kannattaa muutamia vaihtoehtoja tuosta 100-105 väliltä ostaa, ja kattoa millä käy hyvin.. BR8ES pitäis hyvin toimia.
Liikenteessä ei viritetyllä mopolla saa ajaa (paitsi jos ei jää kiinni)
Jer3eh
Liittynyt:
29.10.2017 22:07
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut Jer3eh » 29.10.2017 22:08

emk67 kirjoitti:Moro. Täs ois 50v ukko, jonka likka ajaa just mopo-korttia.
Mopona Generic Trigger SM -07.
Minkä kokoinen näissä on vakiosuutin ja minkä kokoinen kannattee laittaa, kun kuristin putkesta poistettu (10 isompi, kuin vakio?)
Ohjekirjat antaa 2 tulppaa BR8ES ja vastaava 9, kumpaakohan kannattee käyttää?
Ikään en ole mopoa omistanut, joten aika pihalla näiden kanssa :D

Vakiosuutin on 95, Dellorton 6mm kierteellä olevat suuttimet käyvät vakiokaasariin.
MCerektio
Liittynyt:
24.4.2018 10:15
Generic trigger2008

ViestiKirjoittanut MCerektio » 24.4.2018 10:36

Käykö 110cc parmakit generikkiin ja mikä olisi joku pie empikuutioinen kun toi oarmakit ja hinnaltaan joku 200-300
emk67
Liittynyt:
17.10.2017 8:50
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut emk67 » 3.10.2018 20:35

emk67 kirjoitti:Moro. Täs ois 50v ukko, jonka likka ajaa just mopo-korttia.
Mopona Generic Trigger SM -07.
Minkä kokoinen näissä on vakiosuutin ja minkä kokoinen kannattee laittaa, kun kuristin putkesta poistettu (10 isompi, kuin vakio?)
Ohjekirjat antaa 2 tulppaa BR8ES ja vastaava 9, kumpaakohan kannattee käyttää?
Ikään en ole mopoa omistanut, joten aika pihalla näiden kanssa :D

Mjoo, jotain tässä jotain oppii. Mutta oisko kellään kuvaa, miten/mistä kohtaa avata putki et saa tuon katalysaattorin pois. putki tässä tuntuu olevan tukossa karstasta. Kesemmällä sitö jo polttelinkin ja sain jotenkin toimimaan. Luulen, et tukossa on edelleenkin, ku pooaa isoilla kierroksilla.
Perusjutut kuten kaasari, putsari tulppa jne. käyty läpi. Jopa puola ja poksi vaihdettu.
Tää menee ihan hienosti, silloin kun putken sai hetkeksi auki. 10/58 välityksellä reilu 61 gps:llä mitattuna.
HämeenHitain
Liittynyt:
27.12.2018 16:21
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut HämeenHitain » 27.12.2018 16:33

Itse ainakin aukaisin paisarin ihan hitsiliitoksien kohdalta ensin katki ja toisen kyljen puolikkaan auki (tai siis koko höskän halki) rälläköimällä kun katti oli mennyt tukkoon ja se piti saada pois. Se on pitkän pillin päässä lähellä alkukäyrästä lähtevän kuristinsuppilon päätä, jossa pillissä on myös kiinni metallinen renkula, jolla se on keskitetty paisuntakammiossa ja hitsattu parilla täpillä kiinni. Siksi tuli aukaistua koko matkalta, että sai helahoidon pilleineen ymv veke.

Kannattaa muuten jollain merkata hitsiliitokset muutamasta kohtaa ennen rälläköimistä. Saa helpommin sitten kasattua ja hitsattua takaisin samanmuotoiseksi. Itse vetäsin ihan vaan tussilla riittävän pitkiä viivoja sinne tänne kohdistusmerkeiksi.
Janskiu
Pyörä:
Generic Trigger sm 50
Liittynyt:
25.4.2018 19:54
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut Janskiu » 3.3.2019 21:40

Mikäköhän mahtas olla vikana kun painaa etujarrua jarruvalo palaa normaalisti mutta kun takajarrua painaa ei jarruvalo pala?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 4.3.2019 11:52

Anturi rikki, johto poikki, liitin hapettunut.

Kaikki testattavissa yleismittarilla.
hepokatti
Liittynyt:
8.5.2019 14:53
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut hepokatti » 8.5.2019 14:55

Ongelma. Vakio Generic Trigger X vm 2016 vääntö katoaa kun kone lämpenee, eli noin 10km jälkeen. Mopo kulkee enää vain 40km/h lopuksi noin 30km/h ja kolmosvaihdetta isommalle ei voi vaihtaa, jottei sammu.

Missäköhän vika voisi olla? Ajattelin ensimmäiseksi vaihtaa jäähdytysnesteet.

EDIT: jäähdytysnesteen + vaihteistoöljyn vaihto auttoi ongelmaan ja mopotin lähti kulkemaan 60km/h mittarin mukaan (pitäisi olla vakio). Vaihteistoöljyn sekaan oli sotkeutunut vettä tai jäähdytysnestettä.
Slurtti
Liittynyt:
21.1.2020 0:16
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut Slurtti » 21.1.2020 0:34

Moi!
tietääkö kukaan mikä on mun kenerik endurossa, kun tyhjäkäynti ei toimi ellei käännä ryyppyä kokonaan auki. Mopossa on gianellin tehari. Yritin korjata ongelmaa vaihtamalla suuttimen 115, mutta eipä auttanut. ongelma oli mopossa jo ennen teharia, kun tuli käytettynä ostetuksi. Kaasari on myös hinkattu ja puhalleltu puhtaaksi.
Voiko olla, että käännän ryyppyä vaan väärään suuntaan, mihin suuntaan on auki ja kumpaan kiinni? :D
3mbune
Liittynyt:
23.1.2020 23:32
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut 3mbune » 23.1.2020 23:52

Morjesta! Mulla on tosiaan tommonen kenerikkeli kurittomalla vakioputkella ja 105 suuttimella, ja nyt on alkanut käymään niin, että aamulla varsinkin kylmällä koneella tuota ei saa melkein millään ilman ryyppyä käynnistettyä ja ryypyn kanssa pysyy vain tyhjäkäynnillä eli jos antaa kaasua niin booaa heti, vaatii muutaman minuutin polkemisen ja booailun ennenkun suostuu korkeille kierroksille. Lämpimällä koneella käynnistyksessä ei mitään ongelmaa. Kaasarin sekoitusruuvia on yritetty säätää suuntaan ja toiseen muutamiakin kymmeniä minuutteja, mutta sillä ei tunnu olevan mitään muuta vaikutusta, kuin booaaminen, tällähetkellä ruuvi täysin auki. Muutenkin vääntö tuntuu olevan kadoksissa, mikä kyllä saattaa johtua 13 piikkisestä eturattaasta. Tulpan pitäisi olla suhtkoht uusi, sillä ajettu noin 4tkm. Ilmanputsaria en ole puhdistanut, mutta avatessani sen ei sieltä mitään suurempiä röhniä löytynyt. 95 suuttimella lähti kylmempinäkin aamuina suht helposti käyntiin (pari kolme polkaisua) kuitenkin ostaessani suuttimen parina ekana aamuna lähti ensimmäisellä polkaisulla, eikä ilmatkaan olleet paljonkaan lämpimämmät (noin +3 astetta) vauhti tuossa on normaali (hieman alle 70 mittariin noin 64 gps) eikä suurempia röpöttele kunhan liikkeelle pääsee. Onko syynä siis vain kylmät ilmat ja ratkaisuna neulan säätäminen vai onko kyse jopa kaasarin jonkun pienemmän lisäreiän tukkeutumisesta. Kertokaa toki jos teillä ollut sama ongelma, mutta jokin muu syy, kuin nuo jotka tuossa äsken luettelin. :D

Edit: Vika selvisi kolme kertaa kaasarin avaamisen ja yhden neulan sokan kadottamisen sekä sen etsiskelyn jälkeen. Vika oli bensaletkussa, jonka alkupäähän oli tullut reikä. Huomasin tämän ensimmäisellä kaasarin avaamisella ja vaihdoin letkun, mutta en tajunnut ongelmien johtuneen tästä amatööri kun olen. Tämän noin viisi ja puoli tuntia kestäneen räpellyksen aikana ehti myös hyvin kirjoittaa "note to self" muistiinpanoja kuten "sulje bensahana ennen kun alat purkamaan kaasaria". Vääntökin palasi sen verran voimallisena että kotipihalta hieman äkäisemmin lähtiessä takarengas ja sen mukana muu mopo päätti ottaa tirsat hieman jäisellä asvaltilla. :lol: :D
Viimeksi muokannut 3mbune päivämäärä 24.1.2020 15:51, muokattu yhteensä 1 kerran
3mbune
Liittynyt:
23.1.2020 23:32
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut 3mbune » 23.1.2020 23:56

[quote="Slurtti"]Moi!
tietääkö kukaan mikä on mun kenerik endurossa, kun tyhjäkäynti ei toimi ellei käännä ryyppyä kokonaan auki. Mopossa on gianellin tehari. Yritin korjata ongelmaa vaihtamalla suuttimen 115, mutta eipä auttanut. ongelma oli mopossa jo ennen teharia, kun tuli käytettynä ostetuksi. Kaasari on myös hinkattu ja puhalleltu puhtaaksi.
Voiko olla, että käännän ryyppyä vaan väärään suuntaan, mihin suuntaan on auki ja kumpaan kiinni? :D[/quote Ryyppy on auki, kun käännät sen muoviläpyskän kokonaan ylös. Syynä voi myös olla kaasarin tyhjäkäyntiruuvin tai/ja seosruuvin huono asento,
3mbune
Liittynyt:
23.1.2020 23:32
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut 3mbune » 1.5.2020 21:19

Hei taas!

Tuli semmonen kysymys, että nyt kun geneen olen tekemässä keularemppaa niin kuinka paljon sinne menee öljyä per putki? Tietoa en mistään genericin sivuilta tai manuaaleista löytänyt. Eli joku auttaa nyt. :)
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 2.5.2020 0:59

USD keulahan näissä on, joten tekisin näin:
Yläpäät auki ja jouset pois
Pumput kasaan
Sisään öljyä niin että öljypinta on 100-110 mm yläputken yläpinnasta
Pari pumppailua paineisena tason tarkistamiseksi
Keula kasaan
Veikkis77
Pyörä:
Generic trigger 50 SM
Liittynyt:
20.5.2020 21:09
Re: Generic Trigger

ViestiKirjoittanut Veikkis77 » 20.5.2020 23:20

Tälläi pikku sivu kyssäri ku mistään ei tunnu löytyvän varmaa tietoa, eli genericin vakio männän halkasia??

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista