Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Liittynyt:
7.10.2018 19:10
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Mkksnto123 » 10.10.2018 0:31

säätöihjeiden mukaan seokset on liian rikkalla jos 40-50kmh vauhista alkaa hyytymään kun vääntää tupin nurin, nyt 142,5 suuttimella jaksaa 50 vauhista lähteä kiihtymään ihan hyvin, mutta 40 vauhista alkaa tökkimään. Eli pitääkö jaksaa 40 vauhistakin lähteä kunnolla kiihtymään? Ja vaikuttaako seosruuvi tällä alueella kun kuitenkin kierrokset melko alhaalla vaikka kaasu onkin kokonaan auki? :|
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 10.10.2018 6:12

Seisruuvi ei vaikuta kun 1/8 kaasulle asti, sitä suuremmalla avauksella ei vaikutusta seoksiin. Jos lähtee kakisetelematta 50:stä niin pääsuutin lienee ok, voi ehkä kokeilla numeroa pienempää suutinta.

Vakiokysymys. Jos on papeinen ilmansuodatin niin onhan se uusi täi vähän ajettu? Ja sitähän ei saanut pestä ollenkaan vaan vaihto uuteen 3000-5000km välein että virtaukset pysyy maksimissa.
Liittynyt:
7.10.2018 19:10
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Mkksnto123 » 10.10.2018 15:45

Joo oli tarkoitus mainita edellisessä viestissä jo mutta pääsi unohtumaan :D eli ilmanputsari on vaahtomuovinen twin air, joka tosin jo aika monta kertaa pesty kilometrien saatossa, eli meneekö nuokin huonoksi ajan kanssa? elikkäs nyt on venttiilit säädetty, kaasarin kalvo ok, ja ilmanputsari on puhdas, suuttimia kokeiltu nyt 145 ja 142,5 vielä löytyy 140 hyllystä eli täytynee sillä kokeilla. Välit 12-48 (520-jako) jotka tietääkseni vastaa vähän vakiovälejä lyhyempiä välityksiä(?). Jaksaako nää husset vetää miten hyvin vakioväleillä, kun pikkuhiljaa ois tarpeen vaihtaa ketjut ja rattaat niin vois suosiolla laittaa vakiot mikäli se kannattaa. :)
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 10.10.2018 16:51

Oikeilla aineilla pesty vaahtomuovisuodatin kestää monet pesut ennen kun saa laittaa roskiin, katukäytössä pitkäikäisempi kun offi puolella. Hyvä suodatinöljy on myös tärkeää, ja oikein tehty öljyäminen ettei suodatin mene tukkoon öljystä.
Liittynyt:
7.10.2018 19:10
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Mkksnto123 » 10.10.2018 19:46

Joo no oon käyttäny jotain bilteman air filter cleaning kittiä siihen hommaan eli luulis ainakin ajavan asiansa. Osaatko vielä vastata tuohon että jaksaako vetää tarpeeks pitkälle vakioväleillä? :)
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 10.10.2018 20:35

En osaa sanoa paljonko kelaa kyytiä vakioväleillä.
Liittynyt:
27.11.2018 17:04
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut sahilax » 27.11.2018 17:25

Sattuisko kellään oleen tietoa minkä takia husse sotkee bensat öljyn sekaan. Eli kun öljyt ottaa alas nii muistuttavat enemmänkin kuravettä ja haisevat tosi bensaselle. Männällä ajettu tosin kyllä aika paljon että se voi olla kyllä yksi syy mutta en malta usko että olisi nii iso tekiä koska öljyt ovat pilalla jo noi 300 kilometrin jälkeen. Kaasari hetki sitten vaihettu suht vähän ajettuun ettei senkää pitäisi olla ongelma ja bensahanaa pidän aina kiinni mutta silti sitä bensaa pääsee alakertaan. Mikä voisi olla vikana?
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 28.11.2018 7:04

Joko bensahana vuotaa, mäntä aivan lopussa tai seokset todella rikkaalla.
Liittynyt:
27.11.2018 17:04
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut sahilax » 28.11.2018 16:01

Murska kirjoitti:Joko bensahana vuotaa, mäntä aivan lopussa tai seokset todella rikkaalla.

Bensahana ei ainakaan vuoda se on testattu enkä usko noihi seoksiin kun käy tyhjäkäntiä ja ottaa kuitenkin kierroksia normaalisti. Voi olla et se on männästä onhan sillä ajettukki noin 25tkm
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 28.11.2018 18:11

Ei jää juurikaan vaihtoehtoja, mäntä on lopuillaan siinä vaiheessa kun öljyä kuluu 1-2dl/1000km.
Liittynyt:
6.12.2018 18:34
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut vs11 » 6.12.2018 18:38

Hei!
ilmanputsari olis tarkotus vaihtaa vaahtomuoviseen, käykö esim. tämä: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=894
Jos ei, niin mikä? ja tarviiko jotain muutosta yms yms tehdä? :)
Liittynyt:
29.8.2018 12:50
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut TeemuTK » 12.12.2018 15:07

vs11 kirjoitti:Hei!
ilmanputsari olis tarkotus vaihtaa vaahtomuoviseen, käykö esim. tämä: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=894
Jos ei, niin mikä? ja tarviiko jotain muutosta yms yms tehdä? :)


2t hussen ilmaputsari sopii, mutta tarvitsee kehikon jotta saa kiinnitettyä. Sellaisen voi vääntää itse tai ostaa kaupasta.
Liittynyt:
1.4.2019 1:03
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut OM_PV » 1.4.2019 1:15

Mikä vois olla hussessa kun tuli laitettua athenan 180cc, virinokka, scalvinin kokoränni, kansi portattua, proxin vapariputsari ja sen jälkeen ei oo löytynyt säätöjä.

ekaks oli ps 145 ja tk 42 jolloin tukehtu puol kaasulla kokonaan, kolmosvaihteelle asti tosin jaksoi nostaa kierrokset yli 6k jolloin toimi suht koht normaalisti.

sen jälkee kokeiltiin 142.5 ps jolloin yksin ajaessa toimi suht koht ok, vähän vielä pätki mutta kumminkin kutosellakin jaksoi nostaa kierrokset eikä tukehtunut kummosemmin, silti puolkaasulla tuntu että sais liikaa bensaa kun vedot oli hukassa. kaks päällä sitten taas ei jaksanut vetää ja tukehtu taas iha kunnolla, alle puolkaasun toimi suht koht ok..
Tulppa pikimusta.

sitten laitettiin 140 ps jolloin yksin ajaessa tuntu samalta kun 145 eli ei jaksa nostaa ollenkaan kierroksia ja tuntuu että tukehtuu kokonaan.

oisko vika tk suuttimessa? kalvossa? ilmanputsari pesty ja öljytty pienkoneiden ilmanputsari öljyllä, liikaa öljyä? vai mikä mättää.
Liittynyt:
1.4.2019 1:03
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut OM_PV » 1.4.2019 17:57

voiko joku kertoa mitkä kaasarit näihin menee?
Liittynyt:
6.4.2019 14:35
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Awiris » 7.4.2019 22:56

Tuli tossa pari viikkoa sitten ostettua hussen smr 125 (2011) ja siinä on bensatankissa halkeama (ei mikään iso halkema) ja kysymys onkin sitten että kannattaako lähteä korjauttamaan vai ostamaan uutta ja käykö muiden husqvarnojen tankit tähän esim sm tankki kun smr tankkeja ei käytettynä oikeen tahdo löytyä ja uusi on sen 300e ja vähän päälle.