Sivu 105, 109:sta

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 19.5.2019 16:07
Kirjoittanut pösöjäbä
Mikä mahtais kotaris olla ku mikään valo tai vilkku ei pala paitsi vasta kovilla kierroksilla rupeaa toimimaan ja taas kun päästää kaasun ni lakkaa toimimasta kaikki, just vaihdettu jännitteensäädin jonka jälkeen toimi 1päivän moitteetta ja nyt ruvennu tekemään tuota pätkimistä?

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 20.5.2019 6:01
Kirjoittanut Murska
öbböbö kirjoitti:
TehoTietäjä kirjoitti:Elikkäs oisin täsä kesän jälkee ostelemas kemmuu ku mopoikä loppuu ja vielä on harkinnan alla mikä. Exc ois yks ja yamaha WR miettiny kans vaik nelari onkin. Mitäs muit järkevii 2t kemmui löytyy. Ja totanoinni kummosii kustannuksii EXC tulee perus katuajossa. Ja mikähä on keskim. Bensankulutus?


Suosittelen unohtamaan EXCt tai ehkäpä yleisestikin 2t piikit jos kerran huoltokustannukset ja bensankulutus on päätekijöitä ostopäätöksessä


Kyllä. Nelariin verrattuna polttoaine ja huoltokustannukset saa kertoa kahdella tai jopa kolmella. 2T on kisapyöriä ja niiden ylläpito sen mukaista jos haluaa että lelut pysyy kunnossa.

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 1.6.2019 23:30
Kirjoittanut Simppaa_
öbböbö kirjoitti:
TehoTietäjä kirjoitti:Elikkäs oisin täsä kesän jälkee ostelemas kemmuu ku mopoikä loppuu ja vielä on harkinnan alla mikä. Exc ois yks ja yamaha WR miettiny kans vaik nelari onkin. Mitäs muit järkevii 2t kemmui löytyy. Ja totanoinni kummosii kustannuksii EXC tulee perus katuajossa. Ja mikähä on keskim. Bensankulutus?


Suosittelen unohtamaan EXCt tai ehkäpä yleisestikin 2t piikit jos kerran huoltokustannukset ja bensankulutus on päätekijöitä ostopäätöksessä


Tämä.

Keskikulutus helposti yli 10l/100km, lisäksi 2t öljy, ilmansuodattimet sekä vaihteistoöljyt. Riippuen ajomäärästä ja pyörän kunnosta tulee niitä muitakin kustannuksia.


Mutta asiaan. :|

Mikäs voisi olla kun KTM sammui käynnissä ollessa, kipinän saa, bensaa saa, mutta käyntiin ei lähde. Ei niin millään. cdi, staattori, tulppa, puola ja tulpanjohto vaihdettu. mg kiila tarkistettu ja ehjä, puristuksia on normaaliin tapaan. Välillä lupaa, mutta ei kuitenkaan ns ala polttaa seosta? Missä voisi enää olla vika, ellei ole hajottanut ehjiäkin osia jossain vaiheessa?

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 2.6.2019 16:50
Kirjoittanut skörppä
oisko kellaan ideaa mikä vois olla ku yhtäkkii ajosta rupee kierrokset huuta ja sit painoin vähäsen kaasuu jonka jälkeen tyhjäkäynti katos täysin? ryypyllä toimii hieman. Kaasari putsattu ja tyhjäkäyntiä koitettu säätää mutta ruuvin kääntämisellä ei yhtään minkäänlaista vaikutusta mihinkään.

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 2.7.2019 18:29
Kirjoittanut Nastaa
Olisko mitään tietoa mikä aiheuttaa kilinän moottorissa kierrosten laskiessa? Kyseessä KTM exc 125 -10 johon juuri huollettu alakerta ja mäntä vaihdettu.

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 5.7.2019 15:41
Kirjoittanut Jakelbo
Pyörä on ktm exc 125 niin mistähän johtuisi kun kovemmassa vauhdissa alkaa keula ravistamaan siis +100km/h. Johtuuko pyörän laakereista vai renkaan tasapainoituksesta vai jostain muusta

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 18.7.2019 1:57
Kirjoittanut Ktm exc 125 2012
Tietääkö kukaam mikä vois olla kotarissa vikana kun muuten toimii hyvin, mutta täyskaasulla piikin loppupuolella alkaa rötäämään.

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 7.8.2019 23:24
Kirjoittanut Perkele420
Ideana olis hankkii tän tai ensvuoden puolella piikkikotari. Voikos joku kertoa paljonko huollot ja bensat maksais normaaliajossa (ei kauheasti kiihyttelyä) kuukauessa. Ja mistä sais halvalla hyvää öljyä? Ja kuinka usein pitää moottoriremppaa tehä ja paljonko se maksaa

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 8.8.2019 11:22
Kirjoittanut Malagutisti
Täällä on vähän hiljaista, mutta mutuillaan nyt jotain. Itse en porkkanamopoja ole omistanut, mutta touhua sivusta seuranneena;

Riippuu niin paljon ajosta, mutta varmaan 6-8l/100km maistuu nätillä ajolla. Polttoainekuluihin kannattaa huomioida vaatimus laadukaasta 2-t öljystä!

Männänvaihto 30-50 h välein, alakerralla ajanee n. 150 h.

Mäntä taitaa tiivisteineen olla luokaa 130 € ja alakertaan laakerit + kiertokanki + tiivarit varmaankin pari satkua.

Jotkut ajaa männällä enemmän, mutta kasvava käyntivälys alkaa kaataa mäntää pakopuolelle ja kuluttaa pinnoitetta.

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 16.8.2019 19:56
Kirjoittanut öbböbö
Juu minkäänlaisia ohjearvoja huolloille on vaikea sanoa koska rippuu niin paljon missä ajetaan ja miten.

Itse ajelen omalla kotkallani lähes ainoastaan metikössä höntsäenskaa ja huollankin pyörää sen mukaan. Noin 70-80h välein olen itse mäntää vaihtanut ja lootaöljyjä 5h välein kun tulee kytkintä sen verta ajossani käytettyä.

Oman käsityksen mukaan tuo on ihan +-0 hommaa kuinka usein haluaa lootaöljyt vaihtaa, jos vaihtaa harvoin niin pitää aikaisemmin vaihtaa kytkimeen osat ja lootaan laakerit.
Itselläni ei taidot/motivaatio riittänyt täydelliseen koneremonttiin joten käytin liikkeessä 250h kohdalla, sielä huoltoukko kehuikin että vissiin vaihdat aika useesti öljyt kun kytkin on kuin uusi.

Malagutisti kirjoitti:Polttoainekuluihin kannattaa huomioida vaatimus laadukaasta 2-t öljystä!

Yhdyn tähän mutta lisään vielä sen että moni ei ota huomioon sitä että ilmansuodattimen pitäminen likaisena kuluttaa nopeammin yläkertaa kuin vähän laaduttomamman 2t-öljyn käyttö. Ihmetellään kun on satsattu 15€/litra hintaiseen 2t-öljyyn ja sylinterissä paljon skraiduja kun on ajettu paskasella suodattimella.

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 19.8.2019 19:29
Kirjoittanut Kkjjll
On

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 29.10.2019 1:39
Kirjoittanut Jakelbo
Mulla olis tämmönen vika et vaihteet ei aina taho mennä oikein sisään eli välivapaita tulee melko paljon varsinkin kuin alaspäin vaihtaa. Mistä vika voisi löytyä?

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 29.10.2019 22:32
Kirjoittanut Kkjjll
.

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 21.3.2020 22:47
Kirjoittanut Fanakuski
Kertokaas joku paremmin tietävä.
Oon ostamassa välimallin kotaria. Myyjä sanoin että kotarissa b koon mäntä sisällä ja samalla totesi että sylinterit tulevat tehtaalta b koossa. Pitääkö paikkaansa?

Re: KTM EXC 125

ViestiLähetetty: 21.3.2020 23:17
Kirjoittanut Kkjjll
Fanakuski kirjoitti:Kertokaas joku paremmin tietävä.
Oon ostamassa välimallin kotaria. Myyjä sanoin että kotarissa b koon mäntä sisällä ja samalla totesi että sylinterit tulevat tehtaalta b koossa. Pitääkö paikkaansa?
hei kun otat sylinterin pois niin mittaa sylinterin halkaisija mikrometrillä ja sitten mäntä niin tiedät minkä kokoinen mäntä tulee hommata. 0.05-0.06mm välys pitäisi olla männän ja sylinterin välillä