KTM EXC 125

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 1.2.2017 17:36

Pienellä googlauksella löytyi tällainen ihan lähialueelta http://www.mp-huolto.fi

Sivujen perusteella uskoisin että tuolla onnistuu.

Harvemmin päällisen puolisesta arviosta joutuu maksamaan, kun sellaista kysyy.
Kampura kun itse ei mihinkään kulu niin sitä on paha tarkistaa ja käytännössä aina selviääkin laakerien ja veivin vaihdolla niin kauan kun se on ehjänä purettu.

Edit: JL ehti näemmä vastatakin mun puolesta väliin sillä aikaa kun kirjoittelin ja googlasin paikkaa :lol:

Edit 2 :roll: . Ja samoilla linjoilla ollaan JL kanssa :nörtti:
kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 1.2.2017 21:03

Kävipä oudosti? Tänään tallissa käydessä menin huvikseen kokeilee kotarin keulan paineide tyhjentämistä et oisko keränny säilytyksessä ny pari kk aikana. Seuraavaks huomasin et kumpiki stefa puskenu öljyä ulos... Painetta ei keulassa ollu ja aikalailla aina ajon jälkeen paineet tasannu. Keulakin huollettu viimekesänä. N. 50h sitten. Onko kellekkään muulle näin käynyt?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 3.2.2017 8:00

Kannattaa puhdista pölysuoja ja stefa, yleensä se auttaa pieneen vuotoon. Tuosta mallia puhdistamiseen: https://www.youtube.com/watch?v=kGno_lYGjJU

Onko yläkorkeissa ruuvit vai paineenpoistoventtiilit? Jos on "sihauttimet niin vaihda ne takaisin ruuveihin, aika monet sihauttimet päästää ilmaa sisään ja kerää herkemin painetta keulaan kun perinteisillä ruuveilla. Syynä voi myös olla likaiset stefat jotka hörppää ilmaa keulaan uloveto vaiheessa. Jonkin verran sinne aina kerääntyy painetta, siltä ei voi välttyä.
kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 3.2.2017 19:02

Pika sihauttimet on ihan vaan sen takia että joka ajon jälkeen ne tyhjennän ja jos pitempi enskaus niin sihautan ajon aikanaki.(99% ajosta enskaa).
Pölysuojan oon aina sillon tällön irrottanut ja putsannu sieltä ja joka ajon jälkeen liukuputket puhtaiks. Oon kuullu että tuo videon osoittama tapa ei oikein toimi vaan voi työntää hiekkaa putkien sisää tai hajottaa Stefan.

Oisko mahollista että stefat päässyt kuivumaan ja kun pumppas nyt niitä niin se päästi sit läpi öljyt. Oli nimittäin kerralla tullu sieltä se öljy ulos aika runsaasti et lattialle ja vanteelle asti valunu. Ei ollut päivää aikasemmin vuotanut vielä ainakaan niin että oisin huomannut.

pitäs jaksaa kattoo tarkemmin mut prkl Väyrysen iskaritkin pitäs korjaa
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JL- » 3.2.2017 21:39

Ei ois eka kerta kun käy noin että seisonnan aikana tuuppaa öljyä pihalle, alkamatta kuitenkaan vuotamaan. Itselläkin kerran käynyt niin, aattelin että no käyn ajamassa ja huollan sit keulan, mutta vuotoa ei enää ilmennyt. Ja tämä siis lähes uusilla stefoilla kun tuli pitempi ajotauko. Videon kikka kyllä on ihan ok kun tarkasti tekee sen mutta ei välttämättä vaadi sitäkään.

Pikasihauttimista samaan mieltä että poispois...
Miehistä_Miehin
Liittynyt:
27.11.2016 0:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Miehistä_Miehin » 5.2.2017 17:20

Oon hommaamassa a1 korttia ja tuli vaan mieleen, että kuinka usein tollane koneremppa kotkaan taris tehä ja mitä siinä vaihtaa? riittääkö pelkkä laakerit, stefat ja ehkä kanki?

Itselläni mielessä ktm,husse wr tai sitte vaa se lussu nelari
kun ktm ketju tämä on kertokaa kotarista, mitä pitää huoltaa kone rempassa ja jos vanhemman ostaa esim 07 niin mitä pitää varoo ja odottaa luotettavuudelta sekä tulevilta remonteilta (kun sellasseilla yleensä ajettu 800h+).
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 5.2.2017 17:44

Selaa pari viimesintä sivua. Kyseisiä asioita juuri sivuttu
Miehistä_Miehin
Liittynyt:
27.11.2016 0:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Miehistä_Miehin » 5.2.2017 18:03

ma$$i kirjoitti:Selaa pari viimesintä sivua. Kyseisiä asioita juuri sivuttu


katos perkele sivulla 61 vaikka kuinka pitkä tarina sinulta juuri tästä aiheesta!

EDIT: Olipas tieto pläjäys kun luin, todella paljon ja hyvää tietoa!
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 5.2.2017 18:23

edellistä viestiä ei tarvitse lainata ;)
Siinä about sivuilla 60,61 ja 62 aika paljon näitä juu jauhettiin.
naapurinjerenpekonit
Liittynyt:
23.9.2016 16:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut naapurinjerenpekonit » 5.2.2017 19:39

Jos lyö sx orkkis kampuran kiinni niin sytkää ei ilmeisesti tarvitse säätää? Entä mitä tuo tasapainotusakseli tekee kun luin jostain, että joku on ottanut sen pois kun laittanut sx kampuran? Mitään tämmöistä ei tarvitse siis tehdä? :D
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 5.2.2017 22:34

Mistähän tasapainotuksesta oikeen puhut? KTM:n 2t moottoreissa kun ei ole tasapainoakselia ollut ennenkuin 2017 mallit astuivat kuvaan uusine moottoreineen.
naapurinjerenpekonit
Liittynyt:
23.9.2016 16:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut naapurinjerenpekonit » 9.2.2017 18:57

En minä tiedä :D :D ilmeisesti jotain nelari topikkia lukenut. Nii entäs toi sytkä kun lyö exc:hen sx kampuran?
laitsku
Liittynyt:
3.7.2016 0:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut laitsku » 10.2.2017 21:04

Moi,

ostin just kotarin ja nyt ois tälläne pikanen kysyms vaan. Eikö olekin aivan normaalia että ei lähde käyntiin helposti nyt -8 asteen säällä kesäsäädöillä? Paikanpäällä oli puolilämpimässä tallissa ja lähti helposti käyntiin ykösestä. Nyt oli kuitenkin ongelmaa jonki verran kun ei lähtenyt kuin vasta ryypyllä kovan yrityksen jälkeen (säilytän pyörää ihan ulkovarastossa). :D
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 10.2.2017 23:56

On normaalia, ei taida löytyäkään sellaista pyörää joka lähtisi -8 pakkasilla kuin palmun alta.
Mutta jos aiot näin kylmillä keleillä ajaa niin ehdottomasti säätää kaasarin talvisäädöille, nämä ilmeisesti ottaa helposti nokkiinsa jos ajaa liian laihoilla seoksilla.

Täällä muutama sivu takaperin oli että 80h ajettu kiertokangen laakeri oli jo kerennyt menemään paskaksi kun oli ajettu muutamaa numeroa liian pienellä suuttimella.
auvinenjulius
Liittynyt:
29.6.2016 22:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut auvinenjulius » 11.2.2017 17:19

Mitenkäs tollaseen kotarii asennetaa virtalukko?