KTM EXC 125

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 25.3.2017 17:13

JL:ltä hyvää tietoa!
Kannattaa selvittää mikä kampura siellä on :s .. Jos sytkän nimenomaan pitääkin olla "myöhäsemmällä"
rxxxxxx
Pyörä:
- ex KTM EXC 08 - ex piaggio nrg - ex Honda x8rx YM. - Husaberg 650fs/c 06 - Yamaha aerox 2010
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
17.2.2008 19:53
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut rxxxxxx » 25.3.2017 19:42

Vanhana kotarin omistajana voin sanoa, että vuosia sitten oli paljon juttua 06-07vm cdi ongelmista. Samoin 07-08 kampura ongelmista, itsellä meni kampura poikki 08vm kotarista 410h kohdalla ja tilalle tuli wisecon kampura, joka sittemmin osoittautui valmistusvialliseksi (magneeton kiila ura väärässä kohti->sytkä vitusti liian myöhäiselle). Kyseinen kampura oireili pätkimisenä, kuumenemisena, huonona käynnistymisenä ja tehottomuutena. Tehottomuus oli erittäin pahaa, ei jaksanut enskoilla sutia hiekalla ykkösellä kaasusta, kytkin pommilla vähän koitti sutasta. Kuutos vaihteella ei päässyt kunnolla tehoalueelle kun vitosella ei jaksanut enään kiertää (putkena fmf) ja näin ollen kutosella vauhti vain tippui samoin kuin kierrokset, ellei sitten ollut iso alamäki. :D Sytkää tuli säädettyä niin paljon kuin staattorinlevystä pystyi aikasemmalle, eikä silloinaan mitään nakuttanut, mutta ei mennyt enään vaan magneetonkoppa kiinni. Kyseinen wisecon kampura lähti sitten palautukseen valmistusvikaisena ja tilalle tuli alkuperäinen kotarin kampura ja sen jälkeen hyvin toimi. Sama tarina oli jollain toisellakin foorumilaisella wisecon kanssa tuolloin samaan aikaan. Jos nyt senverran jaksat pyörääsi purkaa että otat sylinterin pois niin silloin ainakin näkee onko wisecon kampura (aivan eri näköinen).
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 25.3.2017 20:06

Hyvä että on aktiivisuutta foorumilla! :) Samalla saadaan uusia "ominaisuuksia" :D tietoon.

Mutta tuohon iemelin vikaan, se tuskin kampurasta johtuu sillä muistaakseni ilmaantui yhtäkkiä. Sytytystä arvottiin sen takia, kun yksi mahdollisuus oli että olisi ollut pielessä (kannattaa tosiaan varmistaa syy miksi oli niin eri asennossa, tarkoituksella vai vahingossa :x )
rxxxxxx
Pyörä:
- ex KTM EXC 08 - ex piaggio nrg - ex Honda x8rx YM. - Husaberg 650fs/c 06 - Yamaha aerox 2010
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
17.2.2008 19:53
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut rxxxxxx » 25.3.2017 20:12

Tässä luin noita 5v vanhoja yv viestejä, jotka viestittelin toisen wisecon kampuran omistajan kanssa jolla oli ongelmia tuolloin ja sieltähän löytyikin vielä toimiva kuvalinkki todistamaan tuota kiilauran valmistusvikaa. http://s866.photobucket.com/user/MSJD94 ... i.jpg.html
Kuvassa mäntä ykk. :lol:

Nyt keväällä taas moto kuumetta, kun tuli husabergi myytyä viime syksynä. Sillä tänne eksyin. :D

E: kieltämättä tuo iemelin sytkä on vähän oudosti, ihmettelen mitenkä edes toimii tuolla asetuksella jos on vakio kampura vielä sisällä. Aika paljon aikasemmalla tuo on joten luulis jo nakuttavan.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 25.3.2017 21:48

Teretulemast! :D 8)

Olikos se oikealle --> ennakkoa lisää eli sytkä aikasemmalla?
Vasemmalle --> sytkä myöhäsemmälle

Aloin epäilemään että kirjoitinko aiemmin just väärin päin :lol: ..

Aika paljon heittoa tossa kuvassas :eek: .. taas tuli lisää syitä miksen suosi wisecoa.

E: itselläkin piikki-ikä ohi, mutta tulee silti täällä pyörittyä :roll:
iemelii
Liittynyt:
17.1.2017 23:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut iemelii » 25.3.2017 22:49

ma$$i kirjoitti:CDI :lle ääni, koeta jostain lainata testiin :s

Helvetin myöhäsellä on ollu kyl sytkä :eek: ... Tiedätkö onko siellä wisecon tms tarvikekampura sisällä? Osassa niistä on joutunut käyttämään sytytystä "väärällä kohtaa" ? Selittäisi vähän tuota. On meinaan paha jos siellä on tarvike, jossa sytkä pitää asettaa ns väärään paikkaan ja nyt oikeassa kohdassa onkin liian aikaisella. Voi nakuttaa ikävästi männän paskaksi. Tiedustelisin ex omistajalta syytä tuohon sytkän vanhaan asentoon :) ..

Mg puolen stefa on kotareissa vähän tyyppivika, joka aiheuttaa erikoisia ongelmia :x .. Paha sanoa onko siitä kyse. Muistaakseni vaihto onnistuu ihan yksinkertaisesti ulkokautta ettei tarvitse lohkoja avata..? En sano varmaksi, joku fiksumpi voisi varmistaa

hetkonen, ellen nyt ihan väärin muista niin entinen omistaja tais puhua, että wisecon kampura olis isketty sisään :eek: , mutta mihis kohti se sytkä nyt pitäs laittaa jos homma on siitä kiinni?
iemelii
Liittynyt:
17.1.2017 23:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut iemelii » 25.3.2017 23:07

Kysyin myyjältä, wiseco sx kampura sisässä.
rxxxxxx
Pyörä:
- ex KTM EXC 08 - ex piaggio nrg - ex Honda x8rx YM. - Husaberg 650fs/c 06 - Yamaha aerox 2010
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
17.2.2008 19:53
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut rxxxxxx » 26.3.2017 0:30

Jos siellä on wiseco sisässä niin paljoa voi muuta sanoa kun voivoi. :itku: Tosin onhan se mahdollista että kyseinen wiseco ei ole valmistusviallinen. Itse kokeilisin laittaa sytkää pari millä (2-4mm) aikasemmalle eli oikealle, jos paranee niin kampurasta johtuu vikasi, tuolloin itse en voi paljoa auttaa asiassa.
iemelii
Liittynyt:
17.1.2017 23:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut iemelii » 26.3.2017 0:40

Edit. lisätietoja! Edellinen omistaja sanoi että hänellä autroi tulpan kärkivälin pienennys rötäämiseen ja viittasiko tämä staattoriin?
rxxxxxx
Pyörä:
- ex KTM EXC 08 - ex piaggio nrg - ex Honda x8rx YM. - Husaberg 650fs/c 06 - Yamaha aerox 2010
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
17.2.2008 19:53
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut rxxxxxx » 26.3.2017 0:53

Kyllä minä sen kampuran kannalla olen. Itse ainakin tuli testattua vähän vaikka minkälaista iridium ja platina tulppaa. Kuitenkaan tuon sytkän säätäminen niin iso juttu ole, 5-10min korkeintaan menee. Luultavammin voit vetää sytkää niin paljon aikasemmalle kunhan magneeton koppa menee kiinni. Itsellä oli säädettynä niin aikaselle kun vain voi, eikä enään edes koppa mennyt kiinni, eikä siltikkään mitään nakuttanut tai pitänyt outoa ääntä 5km vedätys testilenkin aikana, tai ainakaan mitään jälkiä ei ollut koneessa, kun jouduttiin purkamaan ja vaihtamaan alkuperäinen kampura tilalle.
Varot vaan ettei mitkään kengännauhat sotkeennu magneettoon ajon aikana. :lol:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 26.3.2017 7:19

Rxxxx
iemelin sytkä oli aiemmin ihan oikeassa reunassa ja silloinkin jo röti ja pätki

Mutta nyt selvisi että ilmankos se sytkä oli väännetty tappiin asti oikealle, heitä sinne oikealle takas vaan iemel :s

Tulpan kärkivälin pienennys viittaa juu sähköihin/ sytkään. Ehkä sinne CDI tai staattori. Mutta staattorin sulkisin ehkä pois kun eikösse sulla antanut ihan oikeita arvoja?

rxxxxx
Jos pyörä toimi aiemmin hyvin niin mahtaako olla kampurasta kiinni? Eikös vikaa luulisi sillon olleen koko kampuran sisällä oloajan? Eikai kampura vika yhtäkkiä ilmene? Vaan heti kampuran vaihdon jälkeen?
Iemel, eikös se sulle tullessa toiminut ihan normaalisti? Sit onkin paha jos toimi paskasti jo ex omisajalla ja kampura voiki olla vikatekijä :x
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JL- » 26.3.2017 8:56

Eihän ne kaikki wisecot missään nimessä ole viallisia ja jos se parikymmentäkin tuntia toiminut on niin tuskin se ainakaan pyörän käyntiin vaikuttaa. Vauhtipyörä takas oikeeseen päätyyn ja kokeilemaan muita sähköosia. Jos sais vaikka joltain pientä korvausta vastaan lainaan ihan kokeilun ajaksi.

Sitten jos edellisellä omistajalla on ongelmat alkaneet kampuran vaihdosta ja pyörä myyty siitä syystä niin homma voikin olla toinen, siinä on sitten jo kohtuullisen paska moraalikin myyjällä.
rxxxxxx
Pyörä:
- ex KTM EXC 08 - ex piaggio nrg - ex Honda x8rx YM. - Husaberg 650fs/c 06 - Yamaha aerox 2010
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
17.2.2008 19:53
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut rxxxxxx » 26.3.2017 15:30

ma$$i kirjoitti:Rxxxx
iemelin sytkä oli aiemmin ihan oikeassa reunassa ja silloinkin jo röti ja pätki

Mutta nyt selvisi että ilmankos se sytkä oli väännetty tappiin asti oikealle, heitä sinne oikealle takas vaan iemel :s :x


Ei muuta kun enemmän vaan sinne oikeelle sytkää eli aikasemmalle, näkee samantien paraneeko vai huononeeko.
Onhan tuo saattanut jo aikasemminkin oireilla, mutta et ole asiaan niinkään kiinnittänyt huomiota, koska uusi tehokkaampi pyörä ja talvella on liukasta, joten ilman piikkejä ei mitään kauheeta kyytiä ajeta. Jos nyt tämän oikein ymmärsin, että olet pyörän vasta nyt ostanut.
iemelii
Liittynyt:
17.1.2017 23:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut iemelii » 26.3.2017 18:56

rxxxxxx kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:Rxxxx
iemelin sytkä oli aiemmin ihan oikeassa reunassa ja silloinkin jo röti ja pätki

Mutta nyt selvisi että ilmankos se sytkä oli väännetty tappiin asti oikealle, heitä sinne oikealle takas vaan iemel :s :x


Ei muuta kun enemmän vaan sinne oikeelle sytkää eli aikasemmalle, näkee samantien paraneeko vai huononeeko.
Onhan tuo saattanut jo aikasemminkin oireilla, mutta et ole asiaan niinkään kiinnittänyt huomiota, koska uusi tehokkaampi pyörä ja talvella on liukasta, joten ilman piikkejä ei mitään kauheeta kyytiä ajeta. Jos nyt tämän oikein ymmärsin, että olet pyörän vasta nyt ostanut.


Laitoin kuvan jossa näätte magneeton asennon kun sytytys siirretty niin oikealle, kuin mahdollista, mutta näyttäs siltä että ei oo vieläkään tarpeeks kun katot tästä kuvan miten sen pitäs olla http://s866.photobucket.com/user/MSJD94 ... i.jpg.html Wiseco sx kampura tosiaan mulla kiinni ja ei ole kotari toiminut koko minun omistusaikana.
Edit. toimiva linkki: http://s866.photobucket.com/user/MSJD94 ... i.jpg.html
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
rxxxxxx
Pyörä:
- ex KTM EXC 08 - ex piaggio nrg - ex Honda x8rx YM. - Husaberg 650fs/c 06 - Yamaha aerox 2010
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
17.2.2008 19:53
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut rxxxxxx » 26.3.2017 19:35

Olikos sulla nyt mäntä yläkulossa? Jos tuo anturi magneetti tuolla alhaalla on menossa ja konepyörii vastapäivään(muistanko oikein?) niin tuo sytkä on aivan liian aikaisella, mutta jos mäntä ei ole yläkulossa niin ei tuo pidä paikkansa.