KTM EXC 125

Nuppi244
Liittynyt:
10.11.2016 17:54
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Nuppi244 » 24.11.2016 22:14

Paljonko kulutus kotaril on sellaisessa perus ajossa ja paljonko vaikka 200h ajotunteja maksaa ajelessa?
askir
Pyörä:
KTM EXC 125 '09
Liittynyt:
6.8.2015 12:28
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut askir » 25.11.2016 1:00

Itellä 6.5l semmone peruskulutus kun ajelee pelkkää 60-100 vauhtia,
kunnon mutkatieajeluilla parhaimmillaan päästy johonkin 9 litran kulutuksiin.
200h jos juuri rempattu jne niin varmaankin 2 tai 3 mäntää sinäaikana eli suunnilleen 130e kipale ja öljyihin varmaankin 200~e yhteensä, jos ulkomailta tilaa. Ja tietysti muut mahdollisesti hajoavat ja kuluvat osat.
Bensaan itsellä meni 70tunnissa arvioiden ainakin 500e
yz97
Liittynyt:
14.3.2015 20:04
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut yz97 » 27.11.2016 23:14

Voiko kotari taka iskarii vaihtaa jousen itse kotona? 2010 vuosi malline kyseessä
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Detson11R » 28.11.2016 8:07

Jos löytyy vehkeet ja tieto/taito yms. niin miksipä ei... :D
kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 29.11.2016 9:14

Eipä takaiskarin jousen vaihtoon paljoa taitoa tarvitse. Tarviit 13 hylsyn, räikän ja joko tylppäpäisen esineen ja vasaran tai takajarru avaimen jolla löysäät iskarin jousen esijännityksen. Sen jälkeen napautat pohjasta levyn pois joka estää jousen irtoamisen. Netistä löytyy ohjeita videoiden kanssa ihan jos osaa käyttää googlea tai youtubea.
Muurari
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 1:24
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Muurari » 1.12.2016 22:28

Uuden sylkän kanssa sama homma kun uuden männän kanssa? Eli pyörä käyntiin ja antaa käydä tyhjäkäynnillä 5-10 sitten jäähtyy ja sama uusiks. Sen jälkeen ekat pari kilsaa vähän kiihdytellen ja sitte antaakin mennä.
Tuo alkuvoitelu on viellä vähän epäselvää. Ja kannattaako voidella mineraalipohjaisella moottoriöljyllä vai synteettisellä?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 2.12.2016 0:23

Suunnillee tuollane "sisäänajo" juu.

Alkuvoitelu? Meinaatko sylinteriputken voitelua asennuksessa vai häh :)

Täyssynteettinen voiteluun.
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 4.12.2016 20:02

Kuinka paljon renkaiden profiili ja leveys saa poiketa, saako lainkaan?
Vakionahan takana on 120/90-18 niin voiko sinne lykätä 110/100-18 piikkirenkaan?
Muurari
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 1:24
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Muurari » 4.12.2016 20:26

Menee heittämällä
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Detson11R » 4.12.2016 21:40

Mikä vois pyörässä olla, kun ei tunnu olevan puristuksia kovinkaan paljoa. Mäntä vaihdettu ja uudella männällä ajettu 3,5h rempan jälkeen. Vehje kyllä käy ja kulkee, mutta startatessa ei niitä puristuksia olevan paljoa... :s
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 5.12.2016 12:10

Liian paksu alapahvi kenties? Minkä vahvuisen laitoit?
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Detson11R » 5.12.2016 15:08

Öööh...vielä kun sen muistaisi...pitääpi kattoa lähipäivinä sen paksuus ni saattaa asia selvitä :)
Muurari
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 1:24
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Muurari » 5.12.2016 22:42

Mitä enskarenkaita ootte käyttänyt? Ei näytä mikään kauppa ainakaan suomessa myyvän noita maxxiksen alkuperäisiä nakkeja. Ja sitten viellä kestääkö nuo nappulat yhtään jos ajaa asfaltilla?
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 6.12.2016 1:32

Muurari kirjoitti:Mitä enskarenkaita ootte käyttänyt? Ei näytä mikään kauppa ainakaan suomessa myyvän noita maxxiksen alkuperäisiä nakkeja. Ja sitten viellä kestääkö nuo nappulat yhtään jos ajaa asfaltilla?


Itellä kokemusta muutamasta renkaasta ja tuntuu että noissa nappularenkaissa on asfalttiajossa aikas kovia eroja niin kulumisen kun pidon suhteen.

Kun pyörän ostin niin siinä oli uudet jotkut halvat Deli Tiret edessä ja takana.
Maastossa ne oli ihan ok mutta kun niillä asfaltillakin tuli ajeltua niin ne kului aivan silmissä.
Muistaakseni taisin päästä vain noin vaivaiset 600-800km kun molemmat renkaat oli jo vaihdon tarpeessa.

Vaihdoin ne sitten Metzeler MC6 eteen ja Dunlop D952 taakse niin dunloppi oli kyllä aivan kamala.
Kun vähäki oli tienpinta kostea niin oli ku luistinradalla vetelis, myös kuivalla kelillä kun kurviin väänsi tuppia nurin niin sai aika vaivattomasti lyömään suttua, tosin oli se sen suhteen hauskakin :lol:

Dunloppi tuli vaihettua Metzelerin Unicrossiin ja pakko sanoa että nää Metzelerit on ollu ensiluokkasia hinta-laatusuhteeltaan.

Tolla MC6 eturenkaalla menty nyt liki 2000km ja Unicross takarenkaalla menty noin 1500km ja näillä varmaan enemmänki olis päässy mutta on nyt menossa vaihtoon piikkirenkaisiin.
kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 6.12.2016 14:49

Itse ajanut Metzelerin 6 days extreme renkailla. FIM hyväksytyt niin nappula on melko matala, mutta niin hyvä pitä kuin täys veriseltä enduro renkaalta voi pyytää asfaltilla. Suurin osa ajosta kyllä metsässä ja jos tarkoitus ajella enemmänkin asfaltilla kuin sillon tällön ja siirtymiä niin suosittelisin kyllä smotoja toisiksi vanteiksi. Ne eikuitenkaa loppupeleissä ole kovin huono sijoitus. Yleensä saat pyörästäsi enemmän lisää hintaa kuin smotot maksoi ja myyt nopeemmin. Ja vaikka myisit erikseen myöhemmin ne pois niitten arvo ei luultavasti ole paljoa tippunut ellet ylihinnalla ostanut.

Itse ostin kotariin vain myyntiä varten smotot 550€ ja sain n. 1000€ lisää sen takia. Kiitos tyhmät 16 vuotiaat mopo pojat :)