KTM EXC 125

JoonaTuominen
Liittynyt:
7.9.2017 8:51
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JoonaTuominen » 7.9.2017 9:20

Mitkä kaikki laakerit kannattas vaihtaa 300h kohdalla runkolaakereiden ja alapään neulan lisäksi. Ja mitä kaikkea muuta kannatas vaihtaa
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 7.9.2017 13:52

Pältsi kirjoitti:Eikö siis vaiha eri modeja mittarissa? Ja se kolmas johto on sellaiselle pp tankonapille millä sitä mittaria voi ohjata.


Mitään ei tapahdu, vaikka pitäis nappia pohjassa, nopeutta kyllä näyttää..

Edit: Onko kukaan purkanu takaiskaria itse? Mulla on jousen maalit haalistunu keltaiseksi ja pitäis oranssiksi maalata varmaan talven aikana takaisin, vai kannattaako viedä suoraan liikkeeseen samalla huollettavaksi?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 7.9.2017 15:05

Jousen saa irti kyllä kotikonstein, ja myös koko iskarin purku ja kulutusosien vaihto onnistuu.
Itse iskunvaimentimen kasaus vaatii tyhjiöpumpun ilmaukseen, ilmeisen työläs ja todennköisesti epäonnistuva prosessi käsin.
Onhan huollettu alusta paljon herkempi ja näinollen mukavampi ajaa. Lisäksi takaiskarin runko kuluu helposti pilalle jos liukurenkaat ovat huonossa kunnossa.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 7.9.2017 16:48

Takaiskari kannattaa viedä ammattilaiselle huollettavaksi ellei tiedä mitä tekee ja on iskarin huoltoon tarvittavat erikoistyökalut. Monesti ite räpeltämällä vasaran ja tonkien kanssa saa kallista vahinkoa aikaiseksi.
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 7.9.2017 18:10

Murska kirjoitti:Takaiskari kannattaa viedä ammattilaiselle huollettavaksi ellei tiedä mitä tekee ja on iskarin huoltoon tarvittavat erikoistyökalut. Monesti ite räpeltämällä vasaran ja tonkien kanssa saa kallista vahinkoa aikaiseksi.

Sitä just, ei oo tiedossa millon viimeksi huollettu niin vois samalla viedä huollettavaksi kun jousen maalaa.

Sit tuli kans mieleen taas vähän lisää juttuja, miten vanhan rattilukon saa irti kun ei oo avainta nykyiseen olemassa? Mulla on uus ktm oman virtalukon mukana tullut rattilukko olemassa siihen, sen kait pitäis käydä..

E: Vielä lissää.. Miten helvetissä jalkatapin jousi pitäis saada sinne, ja miten päin pitäis mennä?
K_T_M
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut K_T_M » 8.9.2017 12:25

Mulla ois sama rattilukko-ongelma. Youtube ohjeissa ruukaavaat porata isolla metalliporanterällä sen rikki sen alkuperäisen lukon ja ruuvaavat sitten ruuvin siihen porattuun lukkoon ja repivät irti sen lukon ruuvin avulla (?) ja sit vaa uus lukko tilalle. Nii ja siinä rattilukossa on semmonen metallinuppi/tappi joka myös pitää sitä rattilukkoa paikallaan. Se lähti mulla irti ku väänsi puukolla, hakkasi vasaralla ja talttapäällä ja kiroili tarpeeksi
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 8.9.2017 14:21

K_T_M kirjoitti:Mulla ois sama rattilukko-ongelma. Youtube ohjeissa ruukaavaat porata isolla metalliporanterällä sen rikki sen alkuperäisen lukon ja ruuvaavat sitten ruuvin siihen porattuun lukkoon ja repivät irti sen lukon ruuvin avulla (?) ja sit vaa uus lukko tilalle. Nii ja siinä rattilukossa on semmonen metallinuppi/tappi joka myös pitää sitä rattilukkoa paikallaan. Se lähti mulla irti ku väänsi puukolla, hakkasi vasaralla ja talttapäällä ja kiroili tarpeeksi

Sen sain kans puukolla ja vasaralla irti, itte rattilukkokin liikkuu moitteetta kolossaan mutta ulos ei tule, saisko sen väkivalloitta jos ottaa keulan pois?

Lisää tohon mittari-ongelmaan, mulla taitaa olla se mode-nappi kuollut, koska siitä se ei herää, +- napeista kyllä tulee..

Onko muuta vaihtoehtoa kun koittaa korjata mittari tai ostaa uusi?

Purkasin mittarin ja mode-nappi on rikki, kun juotokset yhdistää, vaithaa se modea tuntien & kilometrien välillä, Väänsin napin puolivahingossa irti juotoksesta, mutta uusia se jokatapauksessa täytyy ellei hanki sitä tanko-ohjainta ?

Edit: Korjasin napin.. vähän tinaa juotoksiin ja taas pelittää.
K_T_M
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut K_T_M » 10.9.2017 1:12

Saitko rattilukon irti

Onko ihan yleistäkin/tavallista että aivan täpötäydellä tankilla ku keulii ja tekee stoppieita nii menee korkissa olevan letkun kautta rungon sisälle bensat, josta tippuu putken päälle ja höyrystyy :s
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 10.9.2017 14:58

Rattilukon kanssa en oo tapellu, poraamaan en viittis lähtä jos pakko ei oo, mutta saako rattilukkoa pois poraamatta, kun avaimia ei oo olemassa?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 10.9.2017 17:28

Jos se on lukossa niin ei saa poraamatta pois, lukitsemattoman saa pois kun ensin irroittaa pallopäisen niitin.
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 10.9.2017 19:30

Ihan auki on, mutta ei tule kuin millin ulospäin, pitänee koittaa keula ottaa irti.
K_T_M
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut K_T_M » 19.9.2017 11:54

vuotaako muilla tankinkorkki? Mikä ois hyvä uus korkki vai voiko tuon jotenki korjata? Sen oranssin napin ympäriltä vuotaa ainaki ja mahdollisesti muualtakin.
Muurari
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 1:24
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Muurari » 19.9.2017 15:32

Älä keuli ;) ;)
K_T_M
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
4.9.2016 23:56
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut K_T_M » 20.9.2017 21:18

kotarilla on pakko keulia
Simppaa_
Liittynyt:
8.4.2016 23:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 20.9.2017 23:00

Uus/eri korkki, empä usko että mitenkään yksinkertaisesti saisi korjattua.

Ei oo nyt ihan oikea aihe mutta en löytänyt parempaakaan..

Mitäköhän ois tälle ja etuvanteelle tehtävissä? Kehä haalistunut, keskiö ja "nipat?" pitäneet värinsä, myös muutama naarmukin löytyy.. Oon vähän pihalla voiko noi olla anodisoidut vai pulverimaalatut (kehä vain)
Kuva