KTM EXC 125

Soppa53
Pyörä:
Husqvarna smr 125, Derbi senda 50
Liittynyt:
21.3.2016 1:17
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Soppa53 » 13.6.2017 6:06

Voipi olla et johtuu siitä, että A1 luokan tutkinnossa käytettävän ajoneuvon tehot pitäis olla aika lähelle sitä 11Kw ja kotarissahan ne on papereissa jotain luokkaa 6Kw
"I feel the need, the need for speed."
laitsku
Liittynyt:
3.7.2016 0:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut laitsku » 13.6.2017 7:46

Pältsi kirjoitti:
laitsku kirjoitti:Mitä vittua :D Itse ajoin TT kotarilla jossa kahva poikki ja alakauttaset peilit eikä tullu mitää.


Mulle sano se tyyppi että ei kannata edes pyörää ottaa ulos peräkärrystä sillä sitä ei voi sillä ajaa. Olin vielä laittanut etukäteen pyörän rekisterinumeron siihen varaukseen eivätkä voineet ilmoittaa siitä etukäteen että en vois ajaa sitä kotkalla :paha:.


Joo ollu kyllä aika kusipäitä... Ite en laittanut rekkaria etukäteen niin ei varmaan jaksanut muuten vaa lähtee kattomaan koneelta rekisteriotetta tai sit vaa niitä katsastajasetiä ei kiinnosta. Kun olin tekemässä käsittelykoetta ja inssiä niin oli kaks muutakin TT kotarilla että ainakin täällä suht yleistä.
Raleee
Liittynyt:
28.4.2017 21:00
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Raleee » 15.6.2017 1:42

mites tää 2017 ku ei oo enään exc 125 vaan xcw 125 niin mitäs eroo näissä on? tietääkö kukaan? niinku tehoissa ja muutenki laadussa ja mites tän xcw valkokilpiin saanti?
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 16.6.2017 14:04

Ei mitään merkittävää eroa.
Kaasutin vaihtui Keihinistä Mikuniin, nestekytkin Magurasta Bremboon. Vähän kevyempi ja pakoputki erilainen. Ei saa kohtuudella kilpiin vaan vaatii tyyppihyväksynnän hommaamisen, jota ei saa suomesta vaan joutuu kiikuttamaan pyörän italiaan tyypitettäväksi.

Jos oot aikeissa ostaa ihan uutta 125 katukäyttöön niin varmaan kannattaa harkita tätä: http://www.xracing.fi/enduro/uutiset/be ... -20170613/
Nyke
Pyörä:
KTM 125 EXC
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.6.2017 17:54
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Nyke » 17.6.2017 18:14

Pääsipä tossa pari pv. sitten sattumaan hiukan ikävämpi juttu, kun poliisit päättivät kokeilla perstuntumalla kotarin tehoja ja totesivat pyörässä olevan yli rekisteriotteessa ilmoitettavan 5 kw tehomäärän. Käskivät ottaa kilven irti ja sanoivat että sen saa konttorilta takasin, kun pyörän "rekisteröintikatsastaa rekisterimerkintöjä vastaavaan kevytmoottoripyörä-kuntoon.". Ymmärsin että homma hoitus niin, että käytän kotarin A1-putkella dynossa ja vien dyno-todistuksen konttorille, josta luovuttavat kilven takaisin. Jäikin mietityttämään, onko asia näinkin yksinkertainen?
kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 19.6.2017 12:48

Mielestäni ei tarvitse dynoon viedä eikä sieltä papereita hommailla? Koskaan ainakaan tälläistä kuullut. Mutu tuntumaa.

Itsellä lähti kilvet pari vuotta sitten kotarista. Syy oli liian kovat äänet, putki vaihdettu. Katsastukseen ajoin a1 putkella ja katsoivat noin 30s että on e-merkinnät putkessa ja antoi kilvet takaisin. Eivät käyttäneet päällä. Ei ollu vilkkuja eikä peilejä, mutta ei haitannut kun sitä ei ollut merkitty syyksi kilpien lähdölle.

Sinun tapauksessa luulen, että pitää laittaa a1 kuristukset, vilkut, peilit, valot, renkaat, töötti yms. Ja käyttää näyttämässä pyörää konttorilla. Varmimman vastauksen saat kun soitat tai käyt konttorilta kysymässä.
laitsku
Liittynyt:
3.7.2016 0:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut laitsku » 1.7.2017 18:47

Kotari ei kierrä ehkä oikeen kunnolla ja tehoa uupuu. Alhaalta vääntää normaalisti mutta tehoalueella eli keski ja yläkierroksilla tehot on aivan hukassa. Konerempattu juuri 10 tuntia sitten ala ja yläkerta.

Tässä kaikkea mitä katottu:

- tulppa
- kaasarin säädöt
- pakoaukonsäädin on avattu ja tarkistettu että kaikki pyörii oikein
- pakoaukonsäätimen säätö on kohdillaan
- putki ja äänenvaimennin vaihdettu

Kellään mitään hajua mikä voisi olla? Tässä jo aika kauan tätä laiteltu...
laitsku
Liittynyt:
3.7.2016 0:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut laitsku » 1.7.2017 18:54

öbböbö kirjoitti:Joo silloin kun itsekin oman ostin niin oli kuulemma vaihdettu laatuöljyjä usein.
Kun ne itse vaihdoin niin tuli koneesta maitokahvia ulos ja magneettiproppu täynnä metallia.
Ite pistäisin sinne Motorexin Top Speed 15w50, sillä nyt takuuvarmasti pitäisi selvitä jos on öljystä kiinni.

Jos/kun vaihdat kytkimeen osat niin vaihda levysarjan lisäksi myös jouset, ne voi olla kuoleentuneet.

Mulla ei kauheesti pa säätimestä oo kokemusta mutta käsittääkseni jos sen toiminnassa on jotain vikaa niin sen ilmeisesti kuulee, tuon videon perusteella omaan korvaan kuulostaa kyllä ihan normaalilta.
Kun pa säädin toimii niin se näyttää tältä: http://www.youtube.com/watch?v=2k_6kiRwTJU&t=1m10s


Pasäädin liikkuu niin kuin kuuluukin.

Voisiko se tosissaan olla kytkimestä kiinni? Mielestäni siihen ei ole vaihettu mitään kytkimeen. Muistan viime kotarissa kun luisti kytkin aina kun kone oli lämmennyt pienin keulasession jälkeen, tuossa se ei oikeen tunnu siltä että se luistaisi mutta mitä minä tiedän :D

Kytkin pohjassa aivan vähän saattaa liikkua joskus, mutta muuta en ole huomannut. Kytkin kyllä on säädetty ottamaan tosi helposti että ei tarvitse painaa kahvaa kuin ehkä sentin.

edit: nyt kun katoin niin männässä aivan pieni halkeama, voiko olla että ohipuhaltaa ja sen takia tehot hukassa? Tossa kuva:
Kuva
MrDope
Liittynyt:
17.4.2016 19:16
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut MrDope » 3.7.2017 14:23

Moro. Mitä tarttis et sais pistettyä husaberg te 125 kilpiin suomessa ,Sama tekniikka kuin exc 125 et tartteeko vaan ns a1 putken ,valot,takavalon ja vilkut?
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Detson11R » 5.7.2017 13:14

Samat kun Exc125 eli vilkut,peilit jne. ;)
Reissumiäs
Pyörä:
Yamaha WR 125X 2012
Liittynyt:
24.11.2016 11:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Reissumiäs » 8.7.2017 22:09

Mites, voiko tämmöstä Kottaraista hommata käyttöpyöräksi? :lol: Siis että koulu/työmatka-ajot + muut vapaa-ajan ajelut, ei välttämättä mitään suurempaa kikkailua? Ja jos enskat saa niin poluille! 8)
Kädettömyyttä pyörästä seuraavaan ja vuodesta toiseen!
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Pältsi » 9.7.2017 22:31

Tänään purin kotarin yläkerran männänvaihtoa varten ja sylinterissä näytti olevan jälkiä, mutta niitä ei sormella tuntenut. Sylinteri otettu toimivana irti koneesta. Alla kuvia sylinterin kunnosta. Eli voiko heittää uutta mäntää sisään vai pitääkö pinnoittaa uudelleen :roll:
Kuva
Kuva
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 10.7.2017 14:19

laitsku kirjoitti: edit: nyt kun katoin niin männässä aivan pieni halkeama, voiko olla että ohipuhaltaa ja sen takia tehot hukassa?

Tuo näyttää ihan loppuunajetulta männältä, oli vika siinä tai ei (todennäköisesti on) niin on se kuitenkin vaihtokunnossa.

Reissumiäs kirjoitti:Mites, voiko tämmöstä Kottaraista hommata käyttöpyöräksi? :lol: Siis että koulu/työmatka-ajot + muut vapaa-ajan ajelut, ei välttämättä mitään suurempaa kikkailua? Ja jos enskat saa niin poluille! 8)

Jos ajo pääosin koostuu matkoista kouluun ja töihin niin itse en ostaisi. Matka-ajossa tämä on aivan perseestä, kustannuksista puhumattakaan. Tietty jos koulu ja työpaikka sijaitsee ihan lähellä niin sitten varmaan ihan ok.
Tästä varmasti voi olla monta eri mielipidettä ja tämä omani. ;)
Ite ajelen koulu ja työmatkat PVllä, vapaa-ajalla ja enskaa käyn ajamassa kotarilla.

Pältsi kirjoitti:Tänään purin kotarin yläkerran männänvaihtoa varten ja sylinterissä näytti olevan jälkiä, mutta niitä ei sormella tuntenut. Sylinteri otettu toimivana irti koneesta. Alla kuvia sylinterin kunnosta. Eli voiko heittää uutta mäntää sisään vai pitääkö pinnoittaa uudelleen :roll:

Kyl tuo sellaselta näyttää että tarttee uuden pinnotuksen. Tosin ei noista ikinä tiedä jos pistää uuden männän sisään ja kestää ja toimii aivan moitteetta vielä pitkään.
Mutta kun nikasil pinnoitteeseen tulee riittävän syvä naarmu niin se naarmu yleensä alkaa ikään kuin "leviämään" kun pinnoite sen ympäriltä lähtee kävelemään tähän tapaan: https://www.google.fi/search?q=nikasil+ ... s&tbm=isch
Ja tuossa sun ylemmässä kuvassa näyttää aika syvältä tuo naarmu ja vielä just sen verran korkeella että voi vaikuttaa puristuksiin.
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Pältsi » 10.7.2017 15:36

öbböbö kirjoitti:Kyl tuo sellaselta näyttää että tarttee uuden pinnotuksen. Tosin ei noista ikinä tiedä jos pistää uuden männän sisään ja kestää ja toimii aivan moitteetta vielä pitkään.
Mutta kun nikasil pinnoitteeseen tulee riittävän syvä naarmu niin se naarmu yleensä alkaa ikään kuin "leviämään" kun pinnoite sen ympäriltä lähtee kävelemään tähän tapaan: https://www.google.fi/search?q=nikasil+ ... s&tbm=isch
Ja tuossa sun ylemmässä kuvassa näyttää aika syvältä tuo naarmu ja vielä just sen verran korkeella että voi vaikuttaa puristuksiin.


Nuo jäljet eivät tunnu sormilla yhtään ja liikkeessäkin sanoivat että voi heittää uutta mäntää sisään :roll:
TooPeli28
Pyörä:
Ktm exc 125 2012
Liittynyt:
24.8.2016 20:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut TooPeli28 » 10.7.2017 17:18

Minkä verran maksaa keskimäärin alakerta+yläkertarempan teko jos laakerit, stefat, tiivisteet ja männän vaihtaa ? :s