KTM EXC 125

OnniSaljas
Liittynyt:
20.2.2017 23:39
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut OnniSaljas » 16.5.2017 19:25

kooteem kirjoitti:oookko tsekannu että kaikki vaihteet pellaa? ja lyöntiä löytyy niinkun ennen vaihtoa?

Juu kaikki toimii ja keula nousee kaasust niinku enneku mut tuntuu ku välejä ois vaihettu mut ei oo ? :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 17.5.2017 6:25

Sarkasmin ja vittuilun välillä on aika hienoinen ero enkä tiedä kumpaan viimeinen lauseke kuuluu.

Yleisesti porukkaa ei kovin paljoa kiinnosta kun ajoneuvon hälyttimet piipittää ja kiinnostuksen puutteen syynä on se että ei haluta osallistua eikä puuttua mihinkään mistä voi koitua itselle ylimääräistä vaivaa tai kuluja. Todistaja ei saa palkan mukaista korvausta vaan huomattavasti pienemmän todistajapalkkion, ja päivärahan saanti on kiinni siitä käsitelläänkö keissi omassa piirissä vai muualla. Jos elää muulla kun päivärahoilla niin takkiin tulee tulojen puolelta. Fakta, ei fiktio. Tämä on nähty ja koettu lukuisia kertoja ja siksi olen kyyninen hälyttimiin vaikka ne pitääkin satunnaiset varkaat loitolla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö jatkossakin puutu/osallistu erinäisiin asioihin mitä tulee vastaan.

Ne, ketkä tekee pöllimisiä duunikseen, heitä ei piipitykset kiinnosta. Eikä auta vaikka pyörässä olisi hiljainen hälytys, eli jos joku ropaa pyörää niin hälytys lähtee omistajan kännykkään. Varas laittaa kiinasta ostetun häirintälaitteen päälle niin 10-30m sisällä ei yhdessäkään puhelimessa/lähettimessä ole singaalia. Paku on näillä yleisin työväline ja pakun sisällä ammattilainen eliminoi ääntä ja singaalia lähettävät laitteet hämmästyttävän nopeasti.

Ei siitä hälyttimestä hattaa ole, mutta ei kannata alkaa väittämään että se estää varkaudet, eikä kannata pettyä jos mopo ei olekkaan siinä paikassa mihin se on viimeksi jätetty. Hälytin pelkästään vähentää varkauden riskiä, ei estä sitä millään tavalla.
Miehistä_Miehin
Liittynyt:
27.11.2016 0:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Miehistä_Miehin » 17.5.2017 23:38

Nyt tullut uudet 2018 mallit ja huonolta näyttää. 125cc xc-v ei pysty rekisteröidä, ei ainakaan anna mahdollisuutta motokeitaan nettisivuilla. http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet/ktm-exc-enduro

Tietysti voi olla että vasta vähän ajan päästä muka näyttäisi, mutta tuntuu hassulta kun antaa esim 250 mahdollisuuden tilata rekisteröitynä.

Antakaa mielipiteenne.

EDIT1: EI ole vissiin vielä näkyvissä TPI mallia eli niitä mitkä pystyisi sitten kilvettää (euro4 hyväksyttyjä?), mutta youtuben ja englannin kielisillä foorumeilla on aika kovaa spekulointia niiden maksavan jopa 10k€ o.O

EDIT2: Puhuttiin 250 ja 300 olevan lähellä 10k ja sitten toisella foorumilla todettiin näin:
"The entry into force of Euro 4 in 2017 and high pollutant gases restriction has forced manufacturers to take drastic measures in their production if they wanted to continue to keep their catágolo 2t enduro bikes. As announced a few days ago, the Euro4 has already claimed the first victims: EXC 125 KTM and Husqvarna TE 125, since the own typology of its small engine was very difficult to get an approval."
Vanhaa tekstiä, mutta huonolta näyttää sillä missään ei puhuta 125 exc tpi stä.. :(

http://www.vitalmx.com/forums/Moto-Rela ... on,1300441
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 18.5.2017 17:01

Joo kotarin omilla sivuilla näkyy jo kaikki 2018 mallit hintoineen.

Näköjään 125 XC-W ei tullut ruiskua vaan on edelleen kaasarilla ja näin ollen ei taida sitäkään saada rekisteriin. Tiedä sitten mikä on ollut syynä, eikö ruiskun kanssakaan olisi mennyt Euro 4 päästöistä läpi vai miksi päättivät pysyä kaasarissa.

Enduro21 lehdessä kerrotaan että ajettavuuden suhteen ero ruiskun ja kaasarin välillä on hyvin pieni, ja jos sokeana hyppäisi pyörän päälle niin ei pystyisi helposti erottamaan onko ruiskulla vai kaasarilla. Ilmeisesti on hieman vääntävämpi eikä piikki tule niin yhtäkkiä.

On muuten ainakin omasta mielestä rumat Six Days tarrat kun edellisiin vertaa, näyttää typerältä että perästä on kokonaan sininen ja edestä kokonaan oranssi :roll:
Miehistä_Miehin
Liittynyt:
27.11.2016 0:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Miehistä_Miehin » 19.5.2017 10:00

Näin se taitaa mennä, tais olla joltain espanjan kieliseltä foruumilta ( google chromen translate ominaisuudella) kun porukka totes että ei ollut saanut jotain euro4 hyväksyntää.
Jotkut siellä arveli että kun 2020 Euro5 iskee kiinni niin 2-t rekisteröinti muuttuu mahdottomaksi. Eli tieliikenne 2-tahtien elämä olisi ohi. (uusien kannalta, vanhoillehan ei mitään käy.)
kooteem
Pyörä:
KTM 125 2015
Liittynyt:
14.5.2017 19:17
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kooteem » 30.5.2017 22:49

OnniSaljas kirjoitti:
kooteem kirjoitti:oookko tsekannu että kaikki vaihteet pellaa? ja lyöntiä löytyy niinkun ennen vaihtoa?

Juu kaikki toimii ja keula nousee kaasust niinku enneku mut tuntuu ku välejä ois vaihettu mut ei oo ? :D

Oletko katsonut ettei ketjut ole liian kireellä?
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Pältsi » 7.6.2017 21:37

Mitä pitäs tehä kun kotari vuotaa kytkinnestettä sieltä alapään sylinteristä? Jostain luin että siihen olisi olemassa joku korjaussarja mutta en löytänyt sitä mistään. Jos jollain on ollu sama vika niin kertokaa ihmeessä mitä ootte tehny. Kuvassa se osa minkä kohalta nestettä vuotaa.
Kuva
Heikkmi
Liittynyt:
8.6.2017 6:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Heikkmi » 8.6.2017 6:18

Pältsi kirjoitti:Mitä pitäs tehä kun kotari vuotaa kytkinnestettä sieltä alapään sylinteristä? Jostain luin että siihen olisi olemassa joku korjaussarja mutta en löytänyt sitä mistään. Jos jollain on ollu sama vika niin kertokaa ihmeessä mitä ootte tehny. Kuvassa se osa minkä kohalta nestettä vuotaa.
Kuva

Motokeitaalta löytyy osa 69 piston with o-ring.

Tai sitten purat ja ostat sopivan o-renkaan.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
laitsku
Liittynyt:
3.7.2016 0:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut laitsku » 10.6.2017 23:37

Moro, olisi ongelmaa. Kyseessä siis Husaberg TE 125 2014 eli käytännössä sama pyörä kuin kotari. Ongelma on se että tehot on aivan hukassa. Suutin oli 178 kun sen ostin ja g neula oli kiinni. Eli alakierroksilla vääntää aivan normaalisti mutta keskikierroksilta ylöspäin ei tunnu olevan yhtään vetoja.

Epäilin aluksi ongelmaksi pakoaukonsäädintä eli säädin aluksi siitä kytkinkopasta sitä "ohjurianturia" joka työntää sitä hevosenkenkää pasäätimessä. Se ei auttanut eli otin pytyn irti ja avasin pakoaukonsäätimen ja katsoin että kaikki oli oikein. Pisteet ja viivat rattaissa ja hevosenkengässä olivat oikein ja läppä liikkui niin kuin pitääkin. Laitoin takaisin kiinni ja epäilin sitten että vika on kaasarin säädöissä.

Vaihoin suuttimen aluksi 178:sta 175:een. Ei melkeinpä ollenkaan muutosta. 175:stä 172:een ja ei vieläkään mitään muutosta. 172:sta 170:een ja vieläkin oireilee samalla tavalla. Ajattelin sitten; olisiko mahdollista että olisi vielä isompi suutin kuin 178 mahdollisesti oikea? Pyörä kävi rikkaalla 178:lla kun se oli kiinni mutta silloin oli kyllä seosruuvi päin vittua.

Voisiko ongelma olla kaasarin säädöissä eli isompaa suutinta, vai voisiko ongelma olla muualla? Itse en ainakaan miettimällä keksi muuta vaihtoehtoa.
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 11.6.2017 2:04

Jos kaasarin säädöt on vähän pielessä niin ei siitä tule mitään isoa tehohävikkiä, hädin tuskin edes huomaa tehoissa, pistä ne säädöt sen ohjekirjan taulukon mukaan.

Jos pyörä kiertää normaalisti niin todennäköisesti johtuu kytkimestä, se luistaa.
Tai sitten jos ei kierrä niin ootko kattonu ettei putki tai änkkä oo tukossa?

Oireileeko kytkin vielä jollain muulla tapaa, esimerkiksi jos pistää pyörän käymään, kytkin pohjaan ja vaihde silmään niin lähteekö pyörä liikkumaan eteenpäin?

Kato että kytkinnestesäiliössä on nestettä
Onko koneeseen vaihdettu säännöllisesti oikeaa öljyä?
Onko kytkimeen vaihdettu osia milloin viimeksi, mitkä osat vai kaikki?
laitsku
Liittynyt:
3.7.2016 0:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut laitsku » 11.6.2017 10:19

öbböbö kirjoitti:Jos kaasarin säädöt on vähän pielessä niin ei siitä tule mitään isoa tehohävikkiä, hädin tuskin edes huomaa tehoissa, pistä ne säädöt sen ohjekirjan taulukon mukaan.

Jos pyörä kiertää normaalisti niin todennäköisesti johtuu kytkimestä, se luistaa.
Tai sitten jos ei kierrä niin ootko kattonu ettei putki tai änkkä oo tukossa?

Oireileeko kytkin vielä jollain muulla tapaa, esimerkiksi jos pistää pyörän käymään, kytkin pohjaan ja vaihde silmään niin lähteekö pyörä liikkumaan eteenpäin?

Kato että kytkinnestesäiliössä on nestettä
Onko koneeseen vaihdettu säännöllisesti oikeaa öljyä?
Onko kytkimeen vaihdettu osia milloin viimeksi, mitkä osat vai kaikki?


Tossa on vähän videoo jossa kierrätän: https://youtu.be/MVJuHZnvIDs

Kyllä se mielestäni ihan ok (?) kiertää. Kytkin ei oireile muuten esim. pyörä ei lähde eteenpäin jos on vaihde sisällä ja paikoillaan kytkin pohjassa.

Koneeseen vaihdettu öljyt kuulemma 5 tuntia sitten, ne voisin kyllä vaihtaa ja voisin kokeilla vaihtaa kytkinnesteetkin. En oo varma onko kytkimeen vaihettu osia, uskoisin että ei.

edit: Katoin uudestaan tänään tota pasäädintä. Kun säädin sitä anturia joka työntää niitä pasäätimen osia, huomasin että pyörittäessäni sitä säädintä se anturi ei liikkunut yhtään. Ilman pyttyä kun olin aikaisemmin kokeillut se liikkui normaalisti. Olisiko tässä se ongelma ja mitä pitäisi nyt avata?
öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 11.6.2017 12:41

Joo silloin kun itsekin oman ostin niin oli kuulemma vaihdettu laatuöljyjä usein.
Kun ne itse vaihdoin niin tuli koneesta maitokahvia ulos ja magneettiproppu täynnä metallia.
Ite pistäisin sinne Motorexin Top Speed 15w50, sillä nyt takuuvarmasti pitäisi selvitä jos on öljystä kiinni.

Jos/kun vaihdat kytkimeen osat niin vaihda levysarjan lisäksi myös jouset, ne voi olla kuoleentuneet.

Mulla ei kauheesti pa säätimestä oo kokemusta mutta käsittääkseni jos sen toiminnassa on jotain vikaa niin sen ilmeisesti kuulee, tuon videon perusteella omaan korvaan kuulostaa kyllä ihan normaalilta.
Kun pa säädin toimii niin se näyttää tältä: http://www.youtube.com/watch?v=2k_6kiRwTJU&t=1m10s
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Pältsi » 12.6.2017 17:12

Kuinka yleistä on että ei päästetä kotarilla käsittelykokeeseen kun ei kulje muka 90 kmh? Itellä piti olla käsittelykoe tänään ja ei päästetty sillä pyörän rakenteellinen nopeus on kuulema 80 kmh :itku: . Onko ollut virkaintoinen virkailija vai onko ihan yleistä kotarin kanssa :roll:
laitsku
Liittynyt:
3.7.2016 0:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut laitsku » 12.6.2017 17:56

Joo onkin pasäätimessä vikaa, ei liiku se anturi itse ajossa kun avasin ja katsastelin miltä näyttää.

Pältsi kirjoitti:Kuinka yleistä on että ei päästetä kotarilla käsittelykokeeseen kun ei kulje muka 90 kmh? Itellä piti olla käsittelykoe tänään ja ei päästetty sillä pyörän rakenteellinen nopeus on kuulema 80 kmh :itku: . Onko ollut virkaintoinen virkailija vai onko ihan yleistä kotarin kanssa :roll:


Mitä vittua :D Itse ajoin TT kotarilla jossa kahva poikki ja alakauttaset peilit eikä tullu mitää.
Pältsi
Pyörä:
Ktm exc 125 2011
Liittynyt:
14.7.2015 22:23
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Pältsi » 12.6.2017 19:56

laitsku kirjoitti:Mitä vittua :D Itse ajoin TT kotarilla jossa kahva poikki ja alakauttaset peilit eikä tullu mitää.


Mulle sano se tyyppi että ei kannata edes pyörää ottaa ulos peräkärrystä sillä sitä ei voi sillä ajaa. Olin vielä laittanut etukäteen pyörän rekisterinumeron siihen varaukseen eivätkä voineet ilmoittaa siitä etukäteen että en vois ajaa sitä kotkalla :paha:.