Yamaha MT-125

Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 5.8.2016 0:59

Kyllä niitä koneita on näihin Yammun nelareihinkin vaihdeltu ja rakenneltu uusiksi useampia. Nämä Minarellit kun ovat todella tarkkoja öljynvaihdoista, se ohjeen 3000km on ihan ehdoton maksimi, 1500km olisi kestävyyden kannalta parempi. Valitettavasti monesti siinä 6000km jälkeen alkaa öljynvaihtojen laiminlyönti ja useampi kone on tullut finaaliin jo 10tkm paikkeilla kun öljy on yksinkertaisesti loppunut.

Oon kyllä mieltänyt että oikein huolletut Duketkin pysyisivät nipussa mutta mistäs minä tiedän kun niitä on liikkessä jossa olen työskennellyt käynyt vain joitakin yksittäisiä tapauksia öljyjä ja renkaita vaihdattamassa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Murska » 5.8.2016 7:07

Kaikki moottorit saa nopeasti rikki ja öljyt on yksi missä säästetään. Sama huomio Minarelleissa että öljyt vaihtoon 1500-3000km välein niin kone rokkaa pitkän aikaa, ja eikös huoltokirjassakin määrätä öljyt vaihtoon 3000km kohdalla? Kun mietitään minkälaisessa käytössä nämä värkit on niin on ihme että koneet kestää edes kymppitonnia jos pyörä on rällääjän ja pommittajan alla joka ei välitä mistään mitään, fiksulla kuskilla koneet toimii kymmeniätuhansia ilman ongelmia.

Se että jotut saa koneet remonttiin kymppitonnissa öljynkulutuksen takia, ei mielestäni ole moottorin, vaan käyttäjän vika. Se taas, että joudutaan vaihtamaan viallisia osia moottoriin jotka on käyttäjästä riippumattomia, kertoo laadusta jotain. Minarelli on tällä hetkellä yleisin moottori nelari kevareissa ja väitän että se on Hondan jälkeen kestävin ja luotettavin moottori.

Muutenkin Yamaha vs. KTM, laadussa on eroja Yamahan hyväksi, varsinkin jos otetaan verrokiksi Intiassa valmistetut KTM:ät. Eikä kyse ole pelkästään moottorista vaan kokonaisuudesta. Kyllä vaakakuppi kallistuu tässä tapauksessa isosti MT:n puolelle, mutta kun mennään isompiin pyöriin niin on se KTM aika vehjes Yamahaan verrattuna kun aletaan ominaisuuksista puhumaan :)
Sorsapilli
Liittynyt:
7.8.2016 15:44
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Sorsapilli » 7.8.2016 15:52

Itse olen ajellut kohta kaksi kesää mt:llä ja on ollut huikea peli. Ei mitään valittamista ollut. Ajoasento on mieluinen, ajettavuus ja ketteryys on hyvä vaikka itse olenkin 185cm pitkä. Tähän menessä ajanut jo 25 000km ja mitään vikaa ei ole ilmennyt, tietty kulutusosia ketjut, rattaat, renkaat jne. on joutunut vaihtamaan mutta koneellisia vikoja ei ole ilmennyt. Jos haavailee nelarin ostamisesta, niin suosittelen ehdottomasti MT:tä. :) :)
Tikst
Liittynyt:
30.3.2016 16:58
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Tikst » 3.4.2017 16:38

Olisko kellään ehdottaa hyvää/ paljon ääntä pitävää mahd. halpaa putkistoa tai sliparia mt:hen? Meneekö muuten ycfr:än änkkä suoraan kiinni vai pitäiskö modata?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Murska » 3.4.2017 17:35

Miksi täytyy pitää paljon ääntä?
Tikst
Liittynyt:
30.3.2016 16:58
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Tikst » 3.4.2017 22:03

Isot äänet houkuttaa itseä, ei siinä muuta :lol:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Murska » 4.4.2017 5:34

Kerro osoite missä asut niin mä voin tulla huudattamaan isoäänistä pyörää sun ikkunan alle kun niin tykkäät kovista äänistä. Kovat äänet on täysin naurettavia ja lapsellisia, karmee pörinä ja mitään ei tapahdu. 99% ihmisistä ei tunne minkäänlaista sympatiaa pörinöitä kohtaan, päinvastoin, inhoa, säälittävyyttä ja vihaa. Voit myös käydä naapurustolta kysymässä mitä mieltä he ovat kovista äänistä.
Tikst
Liittynyt:
30.3.2016 16:58
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Tikst » 4.4.2017 10:49

Jos kovat yleensä myös hyvät äänet on niin lapsellisia miksi omistat semmoisen pyörän mikä pitää semmoista ääntä? Ei kai nyt vain mennyt herralla tunteisiin jos joku haluaa kevariin pörinää :lol:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Murska » 4.4.2017 16:28

Kuka on sanonut että omistan äänekkään pyörän?

Siinä on vissi ero onko pyörässä hyvät äänet vai kovat äänet. Vaimentimia voi vaihtaa ja saada pyörään hyvät äänet, ilman että pyörän kuulee kilometrien päästä.
Tikst
Liittynyt:
30.3.2016 16:58
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Tikst » 4.4.2017 22:12

Lainaan tässä suoraan sinua: "Kerro osoite missä asut niin mä voin tulla huudattamaan isoäänistä pyörää sun ikkunan alle kun niin tykkäät kovista äänistä."
Tuosta helposti ymmärtää että omistat. Kuiteskin, minulle itselle "kovat" äänet ei ole mikään kilometrien päästä kuultava pyörä. Kiitos jätätkö asian rauhaan vai kutittaako sun pyllyä niin paljon jos kevari pörisee hieman vakio putkista enemmän?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Murska » 5.4.2017 6:30

Kylläpäs otti näköjään luonnon päälle kun kerrottiin totuuksia kovista äänistä.

Edelleenkin on luetun ymmärtämisessä ja kysymykseen vastaamisessa ongelmia. En ole missään sanonut että omistan kovaäänisen pyörän, kerroin pelkästään että voin tulla sun ikkunan alle huudattamaan sellaista, se pyörä voi olla lainattu vaikka sulta. Sun on ihan turha alkaa skitsoomaan tästä asiasta ja pyörtää puheitasi.

"Paljon ääntä kun tykkään siitä" ei jätä tulkinnan varaa ja silloin on kyseessä pyörä jonka kuulee kilsojen päästä. Ja kuten jo kirjoitin, hyvät äänet ja kovat äänet on kaksi aivan eri asiaa. Kovat äänet ei jätä minkäänlaista tulkinnanvaraa ja silloin pyörässä on lähes poikkeuksetta killeritön pörinäpönttö missä tuskin on edes villoja sisällä tai pyörään äänenvaimennukseltaan sopimaton vaimennin

Ei mua ressaa pätkääkään jos kevari pörisee, mutta jos missä tahansa pyörässä on "mahdollisimman kovat äänet kun tykkään kovista äänistä", se alkaa menemään ymmärryksen sekä hyvän maun ulkopuolelle, enkä ole tässä kohtaa ainoa joka ei peukuta näitä "mahdollisimman kovat äänet" pyöriä.

Toivon edelleen että Poliisi puuttuu näihin "tykkään kovista äänistä" tapauksiin sakoilla ja kilpien irroituksella, ehkä siinä vaiheessa tulee järki päähän kun pari kertaa on käynyt vakioputkistolla hakemassa kilvet takaisin konttorilta.
Tikst
Liittynyt:
30.3.2016 16:58
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Tikst » 5.4.2017 8:05

Jo edellisessä viestissä mainittin että minun kovat äänet ei ole mikään kilometrien päästä kuultava. Olisin voinut muotoilla "mahdollisimman kovat äänet" paremmin mutta ei silti tarvitse netissä tulla kukkahattuilemaan, kun et tiedä mikä on minulle kovat äänet. Kovat äänet - tarkoittavat eri ihmisille eri desibelejä. Mielipiteesi on huomiotu, ei tarvitse loukkaantua.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Murska » 5.4.2017 16:28

Ei tässä kukaan kukkahattuile tai hermostu, kunhan vaihdetaan näkemyksiä. Netti on siitä jännä paikka että ilmeet ja äänenpäinot puuttuu, vielä jos kirjoitetaan muutamalla rivillä niin väärinymmärryksiä tulee helposti. Ja varmaan tuli monelle selväksi etten ole pakoputkiviritysten ystävä, tällä en tarkoita sitä että pitäisi olla vakioputket vaan sitä että joku roti äänien suhteen ettei aina piirongissa lasit ala kilisemään kun pörinäpönttö ajaa asunnon ohi.
Robin A
Liittynyt:
29.5.2017 15:28
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Robin A » 27.8.2018 17:22

Paljonko saisin tehoja mtstä kos laittaisin 180cc kit, powercommander 2 ja akran kokoputkisto ilman kattia
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha MT-125

ViestiKirjoittanut Murska » 27.8.2018 19:38

Sen verran että heikkopäistä hirvittää...

Tehot ei juurikaan kasva mutta vääntöä tulee lisää, ero on selkeä ja sen kyllä huomaa ilman paperilla olevia lukemia.