Yamaha WR125X/R

tunturi97
Pyörä:
Pappa tunturi
Liittynyt:
6.9.2012 16:36
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut tunturi97 » 8.5.2013 23:00

en nyt oikein osaa selittää :s , virtalukko kyllä toimii. vaihdoin sulakkeen tos niin sen jälkeen rupes temppuileen...
Yaaamaha
Pyörä:
R56 Mini Cooper S
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
27.5.2011 0:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Yaaamaha » 8.5.2013 23:44

Eiköhän ne jarrulevyt ja palatkin kannata ostaa ihan laadukkailta valmistajilta, eikä tyytyä bilteman pilipalituotteisiin. Suhteellisen kuumaksihan se levy tulee jarruttaessa, minkä takia epäilen, että bilteman levy saattaa mennä kieroon, kun taas merkkivalmistajan levy pysyy muuttumattomana. Voihan se myös olla, että levyt ovat aivan yhtä hyviä merkkivalmistajiin verrattuna, mutta itse en riskiä ottaisi.

Takajarrupalathan minulla oli biltemasta ostetut, toimivathan ne hyvin, mutta eivät niin hyvin, että olisin semmoiset etujarruun laittanut.
Myydään Ajovarusteet n. 170cm kuskille
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alluu- » 9.5.2013 0:54

Joku korjaaja sanoi noista bilteman paloista, että motocross käyttöön tarkoitettu, eli kovia jarrutuksia pitää tehdä. Ja myytiin skootterin jarrupalana ( Gilera SMT mopoon käy ).
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 9.5.2013 11:05

Itsellä jarrupalat mallia TRW Luca, merkistä en tiedä historiaa pahemmin, mutta tyytyväinen olen. Jarrutehoa on, eikä ole edes kuluneet paljoa.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 9.5.2013 14:21

SBS jarrupalat takana ja hyvin on tähän asti kestäny.

piikkisen 03 kotarin takajarrupalat on ainakin samanlaiset joten semmoset jos ei muuta löydy.
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
Puukäsi
Pyörä:
Honda AfricaTwin 750
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.5.2011 20:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Puukäsi » 9.5.2013 15:02

Yaaamaha kirjoitti:Eiköhän ne jarrulevyt ja palatkin kannata ostaa ihan laadukkailta valmistajilta, eikä tyytyä bilteman pilipalituotteisiin. Suhteellisen kuumaksihan se levy tulee jarruttaessa, minkä takia epäilen, että bilteman levy saattaa mennä kieroon, kun taas merkkivalmistajan levy pysyy muuttumattomana. Voihan se myös olla, että levyt ovat aivan yhtä hyviä merkkivalmistajiin verrattuna, mutta itse en riskiä ottaisi.

Takajarrupalathan minulla oli biltemasta ostetut, toimivathan ne hyvin, mutta eivät niin hyvin, että olisin semmoiset etujarruun laittanut.

Nojoo... Jos sitten ostaisi kerralla kunnollisen levyn...

Jos tosiaan joku voisi varmaksi sanoa, että onko niissä DT125 R ja RE:ssä sama pulttijako etulevyssä niin voisi kertoa :). E: Sama siis kuin WR 125 R:ssä 8).
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 9.5.2013 16:07

tunturi97 kirjoitti:Osaisko kukaa sanoo mitä tää vikakoodi tarkoittaa: kaksi pitkää yksi lyhyt


Pienellä vaivalla selvisi, Jäähdytyksen lämpötila-anturi.
Joko oikosulku tai joku piuha irti, mahdollisesti anturi hajalla. Veikkaisin tosin, että saattaa korjaantua sulakkeen vaihtamalla (virtapiiri katkennut, jos sulake rikki/palanut).

Vikakoodien luku menee näin (ulkomaanvoorumilta lainattua)

Codemonkey kirjoitti:What is the sequence of engine light flashes ?

do you get 3 flashes of equal length ? or some short, some longer ? (Long flash = 1 second on, 1.5 seconds off) (Short flash = 0.5 seconds on 0.5 seconds off).

The flashes indicate a fault code, where long flashes are the "tens" and short flashes are "units".

eg, to indicate 35, you would get 3 long flashes followed by 5 short ones.

You need this fault code to identify what the problem is, but I'm guessing at engine coolant temperature sensor (hence the ecu taking the safe option of turning on the cooling fan). Engine coolant sensor fault is code 21, so 2 long flashes, one short one.


Eli pitkien välähdyksien määrä meinaa kymmeniä ja lyhyiden määrä ykkösiä.
Eli tuo sinun 2 pitkää, 1 lyhyt=21=Coolant temperature sensor.

Oli muuten aika sopivasti juuri sama koodi selitetty tuolla yamahar125.com voorumilla kuin sulla. :D

Tossa vielä linkki noihin viesteihin http://www.yamahar125.com/threads/yzf-r ... post-30941

Ja tässä linkki korjaamokirjaan, vikakoodit löytyvät luvusta 8, sivulta 33 alkaen lisää löytyy kun rullailee alaspäin. Tarkemmin selostettu tuo vikakoodi 21 kappaleessa 8, sivulla 47. http://www.yamahar125.com/threads/downl ... nual.2900/
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Hepex » 9.5.2013 16:21

Itse joudun ajelemaan motarilla joka viikko sen 100km.. Vastatuuleen mittarinopeutta n. 95-100kmh, sen takia tulee aina poistullessa yleensä ajeltua esim rekan tai pakettiauton imussa, mennessä taas myötätuuleen / melko tyynellä n. 115 mittariin.
Senkin olen huomannut että WRän mittari heittää aikalailla tasan 10% (55kmh = 50 oikeata, 110kmh = 100 oikeata) ja huippuja pyörällä kelattu imussa joku 122 tms. Pienempää takaratastahan tuo huutaa, matka-ajotkin tulee tehtyä vitosella ellen imussa aja, muuten rupee pikkuhiljaa vauhti tippumaan johonkin 95-100 mittarinopeuteen.
SMink
Pyörä:
Yamaha WR 180cc -09. Ruoska super 9 -01
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.2.2012 0:53
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut SMink » 9.5.2013 17:17

Hepex kirjoitti:Itse joudun ajelemaan motarilla joka viikko sen 100km.. Vastatuuleen mittarinopeutta n. 95-100kmh, sen takia tulee aina poistullessa yleensä ajeltua esim rekan tai pakettiauton imussa, mennessä taas myötätuuleen / melko tyynellä n. 115 mittariin.
Senkin olen huomannut että WRän mittari heittää aikalailla tasan 10% (55kmh = 50 oikeata, 110kmh = 100 oikeata) ja huippuja pyörällä kelattu imussa joku 122 tms. Pienempää takaratastahan tuo huutaa, matka-ajotkin tulee tehtyä vitosella ellen imussa aja, muuten rupee pikkuhiljaa vauhti tippumaan johonkin 95-100 mittarinopeuteen.

12-48 toimii ;)


Täällääkin on varmasti weeralla keulijoita, niin paljon ootte treenannut sitä? Ite en ole paljon treenaillut, mutta eilen ja tänään on ruvennut onnistumaan vähän. Saan kulmaa tarpeeks, että kakkoselle pääsee ja muutaman kerran oon kolmosellekkin saanut, mutta silloin tippuu heti. On vaan semi kuumottavaa välillä kun kakkosta laittaa silmään koska kulmaa tulee lisää perkeleesti. Pari kertaa meinannu mennä ympärikin :lol:
^DeeTee^
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Yamaha WR 125x
Liittynyt:
23.10.2011 19:59
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut ^DeeTee^ » 9.5.2013 17:55

Perhana kun noita weeärrän kolmioita rupesin kääntelemään korotusta varten nii nyt en saa millään niitä 3 ruuvia kaikista läpi. 2 menee mutta aina se kolmas on jotenki hankalasti :s Mite te ootte saanu? Tarvisko sitä jousta pistää ylemmäks vai mitä? Kun sekin on melko jäykkä.
Ei oo yamahalla rajaa kun riemulla ajaa!
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alluu- » 9.5.2013 17:59

Hepex, taitaa olla tietämykset väärät noista rattaista? Pienempää takaratasta kun laitat, niin voin sanoo, ettei vitostakaan varmaan jaksa kunnolla vetää :D
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Aap- » 9.5.2013 20:09

^DeeTee^ kirjoitti:Perhana kun noita weeärrän kolmioita rupesin kääntelemään korotusta varten nii nyt en saa millään niitä 3 ruuvia kaikista läpi. 2 menee mutta aina se kolmas on jotenki hankalasti :s Mite te ootte saanu? Tarvisko sitä jousta pistää ylemmäks vai mitä? Kun sekin on melko jäykkä.

Kai sulla on takapää ilmassa? On se viimenen vähän hankala mut kyllä sen sinne pitäs mennä.
^DeeTee^
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Yamaha WR 125x
Liittynyt:
23.10.2011 19:59
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut ^DeeTee^ » 9.5.2013 21:35

Aap- kirjoitti:
^DeeTee^ kirjoitti:Perhana kun noita weeärrän kolmioita rupesin kääntelemään korotusta varten nii nyt en saa millään niitä 3 ruuvia kaikista läpi. 2 menee mutta aina se kolmas on jotenki hankalasti :s Mite te ootte saanu? Tarvisko sitä jousta pistää ylemmäks vai mitä? Kun sekin on melko jäykkä.

Kai sulla on takapää ilmassa? On se viimenen vähän hankala mut kyllä sen sinne pitäs mennä.

Juu pukilla on. Varmaa 2h sitä venkslasin kaikinkeinoin muttei kyl mee.
Ei oo yamahalla rajaa kun riemulla ajaa!
lassise
Pyörä:
Weeärr
Paikkakunta:
Muurame ( JKL )
Liittynyt:
2.9.2011 16:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut lassise » 9.5.2013 21:36

SMink kirjoitti:Täällääkin on varmasti weeralla keulijoita, niin paljon ootte treenannut sitä? Ite en ole paljon treenaillut, mutta eilen ja tänään on ruvennut onnistumaan vähän. Saan kulmaa tarpeeks, että kakkoselle pääsee ja muutaman kerran oon kolmosellekkin saanut, mutta silloin tippuu heti. On vaan semi kuumottavaa välillä kun kakkosta laittaa silmään koska kulmaa tulee lisää perkeleesti. Pari kertaa meinannu mennä ympärikin :lol:

Vaihdoin taakse 55 piikkisen takarattaan ja helpotti kummasti.
Kakkosella itse nostelen semmosesta 30-40km/h vauhdista.
Suhteellisen nopeasti WRällä oppii keulimaan, 2 päivän harjoittelun jälkeen kilvelle. :D
Ja sitten vielä semmonen, että jos sulla kerta paristi ympäri meinannut mennä niin harjoitteleppas se jarrun käyttö ihan ekana. ;)
YouTube käyttäjänimeni: LASSI yii
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 10.5.2013 0:32

SMink kirjoitti:
Hepex kirjoitti:Itse joudun ajelemaan motarilla joka viikko sen 100km.. Vastatuuleen mittarinopeutta n. 95-100kmh, sen takia tulee aina poistullessa yleensä ajeltua esim rekan tai pakettiauton imussa, mennessä taas myötätuuleen / melko tyynellä n. 115 mittariin.
Senkin olen huomannut että WRän mittari heittää aikalailla tasan 10% (55kmh = 50 oikeata, 110kmh = 100 oikeata) ja huippuja pyörällä kelattu imussa joku 122 tms. Pienempää takaratastahan tuo huutaa, matka-ajotkin tulee tehtyä vitosella ellen imussa aja, muuten rupee pikkuhiljaa vauhti tippumaan johonkin 95-100 mittarinopeuteen.

12-48 toimii ;)


Täällääkin on varmasti weeralla keulijoita, niin paljon ootte treenannut sitä? Ite en ole paljon treenaillut, mutta eilen ja tänään on ruvennut onnistumaan vähän. Saan kulmaa tarpeeks, että kakkoselle pääsee ja muutaman kerran oon kolmosellekkin saanut, mutta silloin tippuu heti. On vaan semi kuumottavaa välillä kun kakkosta laittaa silmään koska kulmaa tulee lisää perkeleesti. Pari kertaa meinannu mennä ympärikin :lol:

Viikos oppi keulii kunnolla nykyään menee jo ihan kunnon siivuja...

Ei toi ympäriveto paljoo haittaa tänään viimeks ympäri koska rupes pompottaa :D
0€ korjaus, päivän kipee selkä ja korvaamaton kokemus :lol:

kakkosella 45kmh on vielä helppoa, auton mittariin :)

Harjottele kakkosella nostoa, sillä saa helposti kulman ja siitä helposti eteenpäi !
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti