Yamaha DT125RE/DT125X

mirö16
Liittynyt:
1.1.2011 14:01
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut mirö16 » 1.5.2014 22:34

Mikäköhä o RE 06 (170cc) ku lämpiää paljo?mg puoliki o sillee et justii kärsii kädel koskee :s eihän sen pitäs lämmetä hirveesti?onko tuo vakio syyläri sit nii huono ettei oikee jäähytä.merkkivalo ei oo kyl vielä syttyny.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 1.5.2014 23:52

Lämpeneehän se aika raakasti. Koeta vaihtaa jäähdytinnesteet ja ilmaa kunnolla se järjestelmä eli käytät sitä konetta hetkisen ilman jäähdyttimen korkkia.

Voi olla ihan hyvä, että jos ja kun vaihdat nesteet, otat syylärinkin irti ja huuhdot sen ihan puhtaalla vedellä. Mieluusti jos hieman painella sitä vettä saisit lävitse lykättyä niin hyvä. Itse olen parikertaa iskenyt vesipostista letkun alaletkun nippaan ja juoksuttanut hieman vettä syylärin läpi.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 2.5.2014 0:32

Nyt alko startti pyörii tyhjää, kun vaihoin hiilet. Sitä ennen ei ole kertaakaan sitä tehnyt, joko pyörittänyt tai ei ole jaksanut pyörittää.
Googlettelin jutusta, löyty tällästä
Voiko tuota jotehi muute fiksata? Ei nappais vauhtipyörää irrotella. vituttaa jo tarpeeksi ku pitäny purkaa vähäväliä. :lol:
kolikko
Pyörä:
Yamaha DT125 -05 X
Liittynyt:
1.9.2012 12:55
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut kolikko » 2.5.2014 1:06

Paljonkos tohon smotodetsin keulaan pitäisi laittaa öljyä samalla kun vaihdan stefat? Ohjekirjaa ei ole, enkä netistäkään löytänyt mistään.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 2.5.2014 10:05

495ml per putki.
Suosittelen laittaa 15w keulaöljyä ja vähän yli tuon 495ml, ajettavuus paranee huomattavasti, endotki onnistuu paljon paremmin. 8)
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 2.5.2014 15:25

Mäkistation kirjoitti:Polkimen saa sopimaan myös RD ja TZR malleista.


Mistä saan ostettua kyseisen polkimen? mieluusti suomen maalta tilaamalla... en itse löytänyt vaikka kuinka etsin...
samipetä99
Liittynyt:
31.10.2011 17:29
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut samipetä99 » 3.5.2014 21:46

osaako joku selittää vaikuttaako ypvs kierroksiin silleen kummaalisemmin, kun on toinen vaijereista poikki, joten fiksuna kaverina :roll: lukitin pakoaukon säätimen akselin aluksi täysin auki ja sitten täysin kiinni, jännä juttu tässä onkin se että ku käyntiin laittaa, niin ei lähde ilman ryyppyä lämpösenäkään ja sitten kun käyntiin saa ei pysy ilman ryyppyä ollenkaan ja ryypyllä huutaa ku hyena eli jos joku osais kertoo mistä vikaa ettis niin mina olla huvin kiitolinen :)
mikke4
Liittynyt:
23.8.2011 19:39
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut mikke4 » 3.5.2014 23:36

josset otat ypvs venttiilin pois käytöstä niin jätä se auki, ei täysin vaan siten, että se ventiili on samassa linjassa sen pakoaukon kanssa. tarkista vielä että asia on näin ja sitten kysele lisää neuvoa.

Ei lainata edellistä viestiä
jonicc
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Pandemic » 3.5.2014 23:44

Voisko joku selittää miten sen YPVS lukihtee ylä-asentoo? itellä on hukkunu se musta kiekko siitä et tartteeko sitä olla siinä et pystyy lukittee?
PÄRPÄR
samipetä99
Liittynyt:
31.10.2011 17:29
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut samipetä99 » 4.5.2014 10:38

Ei omasta mielestä tartte olla kiekkoo sit tarvii vaa kattoo pakoaukost ypvs akseli kohillee ja sitte mielikuvitusta kehii et miten lukitset
samipetä99
Liittynyt:
31.10.2011 17:29
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut samipetä99 » 4.5.2014 10:42

mikke4 kirjoitti:
samipetä99 kirjoitti:osaako joku selittää vaikuttaako ypvs kierroksiin silleen kummaalisemmin, kun on toinen vaijereista poikki, joten fiksuna kaverina :roll: lukitin pakoaukon säätimen akselin aluksi täysin auki ja sitten täysin kiinni, jännä juttu tässä onkin se että ku käyntiin laittaa, niin ei lähde ilman ryyppyä lämpösenäkään ja sitten kun käyntiin saa ei pysy ilman ryyppyä ollenkaan ja ryypyllä huutaa ku hyena eli jos joku osais kertoo mistä vikaa ettis niin mina olla huvin kiitolinen :)


josset otat ypvs venttiilin pois käytöstä niin jätä se auki, ei täysin vaan siten, että se ventiili on samassa linjassa sen pakoaukon kanssa. tarkista vielä että asia on näin ja sitten kysele lisää neuvoa.


juu nyt on lukittuna täysin auki mutta ei vaikutusta samat oireet muuta kun äänet vähä koveni... Mutta eihän sen siltikään kuuluisi kiertää ku viimestäpäivää.
eli mistä etsisin vikaa???
mikke4
Liittynyt:
23.8.2011 19:39
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut mikke4 » 4.5.2014 13:40

Taas kerrot, että se on "täysin" auki :eek: mut ei sillä ole niin suurta vaikutusta siihen jos se huutaa kun viimestäpäivää. Ensiksi kokeilet säätää sitä ilma/seos ruuvia, jos ei auta, niin tarkista onko luistin jäänyt ylös jumiin kaasarissa. Menettele näin: paina kaasu pohjaan (moottori sammutettuna). laitat korvan lähelle kaasaria ja sitten päästä kaasu nopeasti. Pitäisi kuulua pieni napsaus, kun luistin laskeutuu. Jos ei kuulu, on näinollen mahdollisuus että se on jumissa. Seuraavaksi tarkistat kaasuvaijerin, että vaijeri on kunnolla siellä kaasukahvan reiässä missä pitääkin ja että se on myös kunnolla siinä kaasarissa, nimimerkillä kolmesti kaasarin purkaneena ja vika olikin vaijerissa, eli VAIJERI! Noniin, jos vaijeri on hyvin ja napsahdusta ei kuulu, on aika irrottaa se ilmansuodattimelta lähtevä putki siitä kaasarista ja ehkä myös kaasari siitä imuaukosta ja katsoa sinne kaasariin ja varmistaa miten se luistin siellä nyt oikein on. Jos luistin ei ole miten pitää, niin tarkista se vaijeri toiseen kertaan. jos ei auta, niin irrota se luistin sieltä avaamalla ne kaksi ruuvia jos nyt oikein muistan ja vetämällä se vain ulos sieltä. Otat pois sen pienen hiekanjyvän tai mikä sitä luistinta nyt ylipäänsä jumittaa ja öljyät luistimen ja laitat takaisin. Jos luistin oli jo kuitenkin kunnossa, niin tarkista imuvuodot, ettei siinä muovisessa imukaulassa ole mitään pientä halkeemaa ja että se on tiukalla siinä kaasarissa, jos ei ole imuvuotoakaan niin avaat sen kaasarin alaosan ja katson, että onko tyhjäkäyntisuuttimet sun muut kunnolla.

Ei lainata edellistä viestiä ja myös vähän rajaa niitten lainausten kanssa.
jonicc
samipetä99
Liittynyt:
31.10.2011 17:29
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut samipetä99 » 4.5.2014 14:09

Jees eli vika selvis kun aloin konetta puhdistaan öljyst yms. Paskast. Kaasarin ku otti irti niin imukaula puoliks revenny siintä kaasarin juuresta. Kiitos mikke4 ku selitit silleen että vähä tyhmempikii (minä) ymmärs. :)
Helvetinhedelmä
Pyörä:
DT 125x '06, DT 125R '90, Monkey jne.
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
11.4.2012 14:44
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Helvetinhedelmä » 5.5.2014 2:30

Kyllä taas tuli huomattua että se halvin ei useimmiten oo hyvää, edellinen omistaja kai laittanut proxin männän (max. 8,5tkm ajettu koska rempattu silloin) ja tuolta se näytti kun otin ulos, melko muromaista kamaa muutenkin :roll: Seuraavaksi sitten vähän parempaa mäntää sisään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 6.5.2014 15:00

tekiskö noilla yhtään mitään? eli onko jollain kokemusta?

-->https://sparewheel.fi/product_info.php/cPath/10_58_1051/products_id/24060

ja osaisko joku linkata tuolta menevät rattaat kans? ja mitkä olis sellaset välit 520 jaolla joilla menis about 130...