Sivu 42, 44:sta

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 29.5.2015 17:32
Kirjoittanut skopojätkä
skopojätkä kirjoitti:Jaa-a, miten ilmavuoto on helpoin etsiä? yleensä toimii normaalisti, joskus harvoin jää tyhjäkäynti korkealle, eikö sen tyhjäkäynnin pitäisi jäädä aina leijjumaan jos vetäisi ilmaa jostakin?
Nyt sain kunnolla kokeiltua huiput, suoran kumpaakin suuntaan tyynellä mittarin mukaan 105-110 eli oikeaa nopeutta noin 100~105 (Huom! nopeudet siis normaali ajoasennossa, EI kyyryssä)
(ps. Kyseessä on ruiskumallin cbr)



Kumma juttu, nyt huippunopeus on noussut itsestään.
Eikai 5-10 asteen lämpötilaero voi vaikuttaa huippunopeuteen noin 3~5 kmh verran?
Nopeus kasvoi siis yhtäkkiä, aamulla kun lähdin kouluun, pyörä kulki 3-5kmh nopeampaa.

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 29.5.2015 22:29
Kirjoittanut riksu26
No ei perjaatteessa kai pitäisi hirveämmin vaikuttaa jos kerta ruisku on, kun eikös näissä cebareissa ole lambda(??), jolloin moottori käy "automaattisesti" rikkaammalla tai laihemmalla kelin mukaan.

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 30.5.2015 3:32
Kirjoittanut mustavi
skopojätkä kirjoitti:Kumma juttu, nyt huippunopeus on noussut itsestään.


"It is... POSESSED!!!" :D

Ei vaineskaan. Huippunopeus on tasapainotilanne teho=vastukset, eli ihan mitättömätkin jutut kuten tuskin havaittava myötätuulen vire antaa jo 3-5km/t lisää. Lämpötila voi vaikuttaa kans eri tavoin, siis vaik lämpimämpi ketju rullaa vetreämmin (ketju ON yks kaikkein tärkeimmistä tekijöistä tekniikan puolella)... äh, tekijöitä on liikaa listattavaks. Joidenki mielestä jo bensalaadun vaihtaminen perus-95:stä superbensoihin (vaik V-Poweriin) antais jopa 5-10km/t lisää... kunhan usko on tarpeeks vahva ;) Kone tulikuumana CBR kuuluu kelanneen motarilla peräti vähä yli 140km/t mittariin (varmaankin jo lähes rajoitinta vasten), ja myös mun Varjo tai mikä tahansa muu nelari tekee samaa... kakstahtiset kans, mut ikävä kyllä muutamaa sekuntia myöhemmin kone leipoo.

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 30.5.2015 12:51
Kirjoittanut skopojätkä
Mittasin nopeuden siis kumpaankin suuntaan, eli ei tuulesta pitäs olla kiinni :D
Pyörän oman mittarin mukaan menee selvästi nopeampaa.
Ja mitään sen kummempia muutoksia en oo tehny, onkohan joku osa mennyt rikki vai, ilmavuoto tms. korjaantunut itsestään?
Kiinostais vaan tietää että mikähän pyörässä oli vikana silloin kun huiput oli normaalia matalammat :)

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 30.5.2015 21:06
Kirjoittanut riksu26
No ei se imuvuoto kyllä itsestään yleensä korjaannu.. :)

Vaikea mennä sanomaan tästä mitään, varsinkin kun voi johtua niin monesta eri asiasta.

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 6.6.2015 0:14
Kirjoittanut Cebarimies123
Pitääkö ruiskuu säätää jos vaihan cebarii uuden änkän (esim. Arrow yms)? Auttakaa tietämätöntä :lol:

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 6.6.2015 9:32
Kirjoittanut xtio98
Ei taida tarvita kun ruisku cebarissa on se lambada anturi joka säätää seoksen itse kohdilleen

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 29.6.2015 23:37
Kirjoittanut TehSpude
Meneekö porukalla hyvin vaihteet alaspäin? Jos mä haluan vaihtaa esim. 4vaihteelta 1 vaihteelle, niin menee pari pykälää alaspäin ja sitten täytyy nostaa kytkintä, että saa menemään. Oisko öljyjenvaihto edessä? Mitä öljyä tuonne pitäisi laittaa?

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 3.7.2015 16:20
Kirjoittanut skopojätkä
Samanlain mullakin on tehny aina, ei se öljyistä taida olla kiinni. Castrolin moottoripyöräöljyt on varmasti laadukkaita ,on niitä muitakin.

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 5.7.2015 18:48
Kirjoittanut skopojätkä
Pörinäputkea tässä olen haeskellut separiin, mutta hinnat ovat pöyristyttävän kalliita.(Esim arrow änkkä 270€)
Mikä olisi halvin mahdollinen suoraan vakioputkeen menevä änkkä, tai kokoputkisto?
Ebayssa on halpoja putkia, uskaltaako tilata, mietin vaan että voiko huonosti suunnitellut putket laskea jopa tehoa?

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 23.8.2015 12:22
Kirjoittanut nipznapz
Mitä kaikkea tuossa uudessa (2011 ->) mallissa on uusitta vanhaan nähden?

Runko ilmeisesti sama, mutta haarukat on leveämmät, jolloin saatu myös leveämmät vanteet tuohon?

Entäs tekniikan puolesta? Moottoriin mitään muutoksia? Kulkupuolen olettaisin olevan aikalailla sama mitä vanhassa mallissa.

CBR:hän on tunnetusti aika kestävä tekniikaltaan, mutta onko mitään mitä kannattaisi ottaa huomioon pyörää katsomaan lähtiessä?

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 23.8.2015 22:16
Kirjoittanut skopojätkä
Minun ymmärtääkseni ainoat muutokset ovat:
-ulkokuori
-Leveämmät renkaat
-Digitaali mittari
-Erilainen äänemvaimennin

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 24.8.2015 21:25
Kirjoittanut xtio98
Moi, tietäiskö joku käykö näistä mikään ajovalo polttimoiksi: http://www.motonet.fi/fi/tuote/431984/H ... ed-110-12V , http://www.motonet.fi/fi/tuote/430972/M ... 0-12V-pari , http://www.motonet.fi/fi/tuote/430974/M ... K-12V-pari . Ja onko ne polttimot edes H4-kokoa?

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 25.8.2015 13:03
Kirjoittanut skopojätkä
Minkä vuosimallin cbr? 2007-2010 malleissa h7.

Re: Honda CBR 125 R

ViestiLähetetty: 25.8.2015 13:38
Kirjoittanut xtio98
skopojätkä kirjoitti:Minkä vuosimallin cbr? 2007-2010 malleissa h7.

2006