Honda CBR 125 R

huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut huuko07 » 5.11.2012 23:39

Mulla oli ihan aluks takana 110/80, joka kulu loppuun ja tilalle tulikin vahingossa 110/90.. Tuolla 90 renkaal oli vaikeempi ajaa aluksi, ehkä vain siksi, että oli erilainen. Mutta pyörä tuntu paljon epävakaammalta... Onko sitten 70 vielä vakaampi vai ihan mahdottomuus ajaa? 80 renkaal oli helppo vetää jalkatapit maahan, 90 taas vaati vähän enemmän totuttelua ja vieläkin vaatii enemmän uskallusta..

Tykkään kans ajella paljon hiekkateillä, vaikka ei tuo nyt ihan mikään enduro oo.. Ja eikös se niin mee, että ohuemmalla renkaalla on helpompi ajaa hiekalla, kuin paksulla? Eli onko 100 renkaal parempi ajaa hiekal? Tai miten se vaikuttaa asvaltilla ajoon?
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 6.11.2012 0:04

huuko07 kirjoitti:Mulla oli ihan aluks takana 110/80, joka kulu loppuun ja tilalle tulikin vahingossa 110/90.. Tuolla 90 renkaal oli vaikeempi ajaa aluksi, ehkä vain siksi, että oli erilainen. Mutta pyörä tuntu paljon epävakaammalta... Onko sitten 70 vielä vakaampi vai ihan mahdottomuus ajaa? 80 renkaal oli helppo vetää jalkatapit maahan, 90 taas vaati vähän enemmän totuttelua ja vieläkin vaatii enemmän uskallusta..

Tykkään kans ajella paljon hiekkateillä, vaikka ei tuo nyt ihan mikään enduro oo.. Ja eikös se niin mee, että ohuemmalla renkaalla on helpompi ajaa hiekalla, kuin paksulla? Eli onko 100 renkaal parempi ajaa hiekal? Tai miten se vaikuttaa asvaltilla ajoon?

Mulla takana 130/70/17 ja hyvin pärjää lumessa ja radalla.. hiekallakin se on etusesta kiinni ;)
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 6.11.2012 15:07

Nojuu... Mielipide asia pääosin, mutta asiassahan on kaksi faktaa. Vanteet on tehty 80 ja 100 leveille nakeille. Samaten rengaskoon muunto 130 leveäksi on laiton.
Itselläni on 110 takana ja 80 edessä. Ajo-ominaisuudet alkaa kärsiä jos 130 takana, menee ihan tosissaan jo palloksi (perustuu ihan omiin tuntoihin molemmilla nakeilla).

Jos et asiaan ole perehtynyt, niin suosittelen vakioita. Kummoista parannusta ajo-ominaisuuksiin et ainakaan kikkailulla saa. Oma mielipiteeni on lisäksi että 130 rengas 100 vanteella ''pilaa oman päiväni'', sanotaanko vaikka että omaan mieleeni tulee wannabe tuuninki kun halutaan pakosta isompaa nakkia. Mielipiteitä siis ihan puhtaaksi, ja itsellenikin tulossa isompia renkaita talveksi, olosuhteiden pakosta.


Toivottavasti kukaan ei mieltään pahoita, kaikki siis puhtaita mielipiteitä :P
Tehköön kukin omasta seposta millaisen tykkää ;)


^^viestin loppu osa täyttä asiaa! ja kannattaa muutenki toi muistaa näillä foorumeilla


Toisiaan mielipide asiotita ja hieman ylireagoin tuossa pilaa päivä jutussani :) Mutta itse suosittelen 130 edelleen koska on tullut ajeltua vaikka millaisilla vempeleillä (myös kapea renkaisilla sepoilla ja samalta se on tuntunut) mutta tosiaan kannattaa päättää itse jos minusta puhutaan niin lähtee kaikki laittaminen vähän käsistä :roll:
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 7.11.2012 2:25

mitä pallompi sitä enemmän varaa kantata eikö? Eipähän tule rajaa vastaa millon menee kumin reunoille ja lipsahtaa yli... Itsellä tuli juuri nuo paineet vaihdettua..
Radalle Etu: 2.2 Takana 2.5
Powerburniksiin yms Etu: 1.8 Takana 3.5
Lumella/jäällä Etu 1.5 Takana 1,5
Keulimiseen yms Etu 2.5 Takana 1.8
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 11.11.2012 20:46

Vam0s kirjoitti:mitä pallompi sitä enemmän varaa kantata eikö? Eipähän tule rajaa vastaa millon menee kumin reunoille ja lipsahtaa yli... Itsellä tuli juuri nuo paineet vaihdettua..
Radalle Etu: 2.2 Takana 2.5
Powerburniksiin yms Etu: 1.8 Takana 3.5
Lumella/jäällä Etu 1.5 Takana 1,5
Keulimiseen yms Etu 2.5 Takana 1.8



keulimisessa alhaiset paineet miks? ite olen fillarilla keulinut kohta 6v ja huomannut että rengas kun on korkeissa paineissa hallittavuus on paaaaaljon parempi? vaikka fillari ihan eri juttu mutta 2 pyöränen kumminkin :)

Tuli pari kysymystä taas, eli ei mitään kummempia ongelmia vissiin tule jos pistää vapaavirtaus suodattimen. Seoksia tuskin pitää säätää jos tekee itse uuden änkän ja pitää alk.per. alkukäyrän +tuo suodatin? Mites nuo matkustajan penkin tilalle tuleva lasikuitu koppa nimeä en tiedä mutta kumminkin missä niitä myydään cebariin olen jossain nähnyt vai pystyskö lasikuiduttamaan itse? jonkin verran on kokemusta kuidutuksesta ;)
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 12.11.2012 0:55

apeka kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:mitä pallompi sitä enemmän varaa kantata eikö? Eipähän tule rajaa vastaa millon menee kumin reunoille ja lipsahtaa yli... Itsellä tuli juuri nuo paineet vaihdettua..
Radalle Etu: 2.2 Takana 2.5
Powerburniksiin yms Etu: 1.8 Takana 3.5
Lumella/jäällä Etu 1.5 Takana 1,5
Keulimiseen yms Etu 2.5 Takana 1.8



keulimisessa alhaiset paineet miks? ite olen fillarilla keulinut kohta 6v ja huomannut että rengas kun on korkeissa paineissa hallittavuus on paaaaaljon parempi? vaikka fillari ihan eri juttu mutta 2 pyöränen kumminkin :)

Tuli pari kysymystä taas, eli ei mitään kummempia ongelmia vissiin tule jos pistää vapaavirtaus suodattimen. Seoksia tuskin pitää säätää jos tekee itse uuden änkän ja pitää alk.per. alkukäyrän +tuo suodatin? Mites nuo matkustajan penkin tilalle tuleva lasikuitu koppa nimeä en tiedä mutta kumminkin missä niitä myydään cebariin olen jossain nähnyt vai pystyskö lasikuiduttamaan itse? jonkin verran on kokemusta kuidutuksesta ;)

No siis itse keulin tekniikalla elikkäs siis alhainen nopeus kytkin jne.. sain tuon vinkin eräältä stunttaajalta ja selitti että rengas on sillon litteä eikä pyöreä jotenka helpompi tasapainotella jos haluaa täydellistä klo 12 balance pointtia..
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 16.11.2012 3:55

Tuota noin.. nyt kävi niin että ketjunkiristäjän mutteri katkesi ja mietin että pitääkö ostaa uusi samanlainen vai käykö joku muu ruuvi?
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Janzui » 17.11.2012 20:46

apeka kirjoitti:
Tuli pari kysymystä taas, eli ei mitään kummempia ongelmia vissiin tule jos pistää vapaavirtaus suodattimen. Seoksia tuskin pitää säätää jos tekee itse uuden änkän ja pitää alk.per. alkukäyrän +tuo suodatin? Mites nuo matkustajan penkin tilalle tuleva lasikuitu koppa nimeä en tiedä mutta kumminkin missä niitä myydään cebariin olen jossain nähnyt vai pystyskö lasikuiduttamaan itse? jonkin verran on kokemusta kuidutuksesta ;)


Ehdottomasti pitää säätää seokset jos vaparin tunkee. Änkän vaihto ei pahemmin vaikuta, tai ylipäänsäkään pakopuoli ei ole niin kriittinen, vaikka tunkisit teharin kiinni olisi vielä ihan siedettävä. Mutta vapaa filtteri vaatii säädön, menee reippaasti laihalle muuten. Oletettavasti myös haet filtterin vaihdolla pientä tehonlisäystä, mitäs muutakaan ? :)
Erityisesti sillon kannattaa pitää seokset kunnossa, jos vaparin pistät ja et säädä niin tuskin nyt ainakaan lisää tehoja tulee.

Vam0s kirjoitti: Tuota noin.. nyt kävi niin että ketjunkiristäjän mutteri katkesi ja mietin että pitääkö ostaa uusi samanlainen vai käykö joku muu ruuvi?

Siis oliko nyt ruuvi vai mutteri kyseessä? Jos mutteri kyseessä, niin oletan että tarkotat toisioketjun kiristäjien muttereita? Jos sulla niistä on mutteri ''katkennut'', niin uutta samanlaista vaan tilalle..? Vai mikä mutteri ja mistä ketjusta nyt oli kyseessä ? : :)
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 18.11.2012 2:44

Janzui kirjoitti:
Ehdottomasti pitää säätää seokset jos vaparin tunkee. Änkän vaihto ei pahemmin vaikuta, tai ylipäänsäkään pakopuoli ei ole niin kriittinen, vaikka tunkisit teharin kiinni olisi vielä ihan siedettävä. Mutta vapaa filtteri vaatii säädön, menee reippaasti laihalle muuten. Oletettavasti myös haet filtterin vaihdolla pientä tehonlisäystä, mitäs muutakaan ? :)
Erityisesti sillon kannattaa pitää seokset kunnossa, jos vaparin pistät ja et säädä niin tuskin nyt ainakaan lisää tehoja tulee.

Vam0s kirjoitti: Tuota noin.. nyt kävi niin että ketjunkiristäjän mutteri katkesi ja mietin että pitääkö ostaa uusi samanlainen vai käykö joku muu ruuvi?

Siis oliko nyt ruuvi vai mutteri kyseessä? Jos mutteri kyseessä, niin oletan että tarkotat toisioketjun kiristäjien muttereita? Jos sulla niistä on mutteri ''katkennut'', niin uutta samanlaista vaan tilalle..? Vai mikä mutteri ja mistä ketjusta nyt oli kyseessä ? : :)

Siis ihan perus ketju niin siitä oikeanpuolimmainen ketjunkiristäjän ruuvi katkesi.. jossa on 2mutteria kiinni..
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 18.11.2012 3:21

Janzui kirjoitti:
apeka kirjoitti:
Tuli pari kysymystä taas, eli ei mitään kummempia ongelmia vissiin tule jos pistää vapaavirtaus suodattimen. Seoksia tuskin pitää säätää jos tekee itse uuden änkän ja pitää alk.per. alkukäyrän +tuo suodatin? Mites nuo matkustajan penkin tilalle tuleva lasikuitu koppa nimeä en tiedä mutta kumminkin missä niitä myydään cebariin olen jossain nähnyt vai pystyskö lasikuiduttamaan itse? jonkin verran on kokemusta kuidutuksesta ;)


Ehdottomasti pitää säätää seokset jos vaparin tunkee. Änkän vaihto ei pahemmin vaikuta, tai ylipäänsäkään pakopuoli ei ole niin kriittinen, vaikka tunkisit teharin kiinni olisi vielä ihan siedettävä. Mutta vapaa filtteri vaatii säädön, menee reippaasti laihalle muuten. Oletettavasti myös haet filtterin vaihdolla pientä tehonlisäystä, mitäs muutakaan ? :)
Erityisesti sillon kannattaa pitää seokset kunnossa, jos vaparin pistät ja et säädä niin tuskin nyt ainakaan lisää tehoja tulee.



no ei niistä tehoista haittaakaan olisi vaikkakaan missään tuskin tuntuisivat :lol: Kaikkea on tullut räplättyä mutta eipä ole seoksia kaasarista tullut koskaan säädettyä onko mahdollista ekakertalaisen säätää vai pitääkö hankkia apuja :roll:
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut huuko07 » 19.11.2012 15:02

On kyllä vähän vaikeempaa tuo kaasarisepon säätäminen.. Ei oo suuttimia eikä neuloja suomesta saatavilla, neulas on vaa yks lovi mis se sokka voi olla. Mut suutinta kyl voi porata kellosepäl vähän isommaksi.

Itse nyt ainaki ostan uuen kaasarin, pienen tehonlisäyksen toivossa. Toki löytyy kans paremmat säätövaihtoehdot :)

http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen Noin toimii, itse katon ainaki tulpasta. Ja http://3.bp.blogspot.com/_YbpEgeHJV1c/T ... 20plug.gif tuossa taulukko siihen.
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 21.11.2012 21:18

Onko kellään ylimääräsenä Repsol katteita?!?
Ostaisin oikean yläkatteen ja oikean keskikatteen sekä mittariston päällä olevan muovin, jolla visiiri on kiinni.
Ostaisin myös visiirin jos jollakin sattuu löytymään.

Jos löytyi edes Jotain noista osista jotka voisit myyä, nii laita YV.

Mistä noita Repsol-katteita voi ostaa uutena? selasin tänää yli puoltuntia googlesta mutta ei löytyny, muutaku joku saksalainen sivu jossa tilauslomakkeetki on saksaks, joten se tyssäs siihen.. :D
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 22.11.2012 1:22

m-tuninki kirjoitti:Onko kellään ylimääräsenä Repsol katteita?!?
Ostaisin oikean yläkatteen ja oikean keskikatteen sekä mittariston päällä olevan muovin, jolla visiiri on kiinni.
Ostaisin myös visiirin jos jollakin sattuu löytymään.

Jos löytyi edes Jotain noista osista jotka voisit myyä, nii laita YV.

Mistä noita Repsol-katteita voi ostaa uutena? selasin tänää yli puoltuntia googlesta mutta ei löytyny, muutaku joku saksalainen sivu jossa tilauslomakkeetki on saksaks, joten se tyssäs siihen.. :D

kaatusitko? toki voit hankkia normi katteet otat tarrat veks ja käyt jossain tarroittamassa ne :) Itellä kävi mielessä että vaihtais värit uuten repsol väritykseen.. tiedä sitä sitten
apeka
Pyörä:
KTM EXC 450
Liittynyt:
14.9.2011 13:31
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut apeka » 22.11.2012 14:35

m-tuninki kirjoitti:Onko kellään ylimääräsenä Repsol katteita?!?
Ostaisin oikean yläkatteen ja oikean keskikatteen sekä mittariston päällä olevan muovin, jolla visiiri on kiinni.
Ostaisin myös visiirin jos jollakin sattuu löytymään.

Jos löytyi edes Jotain noista osista jotka voisit myyä, nii laita YV.

Mistä noita Repsol-katteita voi ostaa uutena? selasin tänää yli puoltuntia googlesta mutta ei löytyny, muutaku joku saksalainen sivu jossa tilauslomakkeetki on saksaks, joten se tyssäs siihen.. :D



Paikallinen honda korjaamo/jälleenmyyjä kyllä kaivaa ne sulle jostai ku tarpeeks maksat ;)
Fighter projekti --> viewtopic.php?f=93&t=84625
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 25.11.2012 16:02

En oo ite kaatunu, vaan oli jo ostaessa paskana ja nyt alkaa teippipatenttiviritys riittämään :D

Kävi myös mielessä että ostais vaan jonkun väriset katteet ja maalauttais ne. Tukeeko halvemmaksi hommata Repsolkatteet, vai rabdomiväriset katteet, ja sitte veis kaikki katteet maalattavaks. Voisin nimittäin saaha halvalla maalauksen, ku on amiksessa ja siellä tarttevat harjotustöitä :D
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'