Honda CBR 125 R

MarSa21
Liittynyt:
14.7.2011 16:51
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut MarSa21 » 10.10.2012 21:00

Nykii miten? Vaikea kyllä kuvaila, mutta yritä :D

Jos nykkii siten että koko pyörä hyppii ja kierokset hyppii nii silloin on se tulee vaihteistosta, joka on melko yleinen ongelma. Yleensä ei tapahdu kuin yhellä vaihteella yleensä 5. vaihde ja se johtuu yleensä kun laittaa vaihteen väärin silmään.

Jos tapahtuu tuollasta niin helppo korjaus keino on käyttää ns. varmaa tapaa vaihteen vaihdossa. Hieman hankala, mutta kaasu pois, kytkin sisään, vaihepoljin ylös ja jätä se sinne ylös, jonka jälkeen kytkin irti ja kaasua jonka jälkeen vaihepoljin alas. Tuntuu kummallata aluksi.

Miten kansi kuristaa?
- ventiilit kuristaa, eii riitää virtaukset enään yläkieroksilla. Joku tohtori sano, että pakoventiili ei aukea kunnolla tässä vehkeessä.

Nii ja oma vehe on nyt kaksi(2) päivää pitäny sirinää tai enemänkin traktorilta kuulostavaa ääntä. Mitään vaikutusta ei ole mihinkään(lämmöt,tehot,öljyt OK) Pitää viikonloppuna tutkia. Tulee pytystä ihan selvästi putkesta äänen kuulee selvinmin.
Tode90
Liittynyt:
3.1.2011 22:14
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Tode90 » 12.10.2012 22:13

Kävin hommammassa gigantin alesta tommosen contour kameran, niin aattelin alkaa postaan videoita youtubeen cebarilla ajelusta! Käykää kattoon, jos kiinnostaa. :) http://www.youtube.com/user/MrTode94/vi ... rid&view=0
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 14.10.2012 10:59

Mistä sais tilattua -05 repsoliin pipercrossin? Kaikki mitä oon löytäny on ollu 2003 =/
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Janzui » 14.10.2012 19:08

Vam0s kirjoitti:Mistä sais tilattua -05 repsoliin pipercrossin? Kaikki mitä oon löytäny on ollu 2003 =/


Ei ole välttämättä mitään tiettyä mallia mikä pitäisi olla, vaan yleismallisiahan nämä ovat kaikki. Eli kunhan näyttää fiksun kokoselta, ja on kaasarin imupuolen halkaisija kutakuinkin tontissa, niin se on siinä. Itselläni tosin K&N vapari elementti, ja imuflärppää avarrettu=virtaa melko hyvin, imuäänet kohtuulliset ja huoltovapaa. Eli varmasti riittävä tuokin, mutta pistä piperi jos innostaa ;)

Ja tuohon Athena asiaan vielä kommentoidakseni, niin suosittelen. Itse laitoin ruisku seppoon kiinni pari kuukautta sitten, ja isoinpana erona pidän vääntöjen paranemista ja tehokäyrän tasaantumista, erityisesti 3k-7k kierroksilla on selkeästi enemmän tehoa. Väännöt nousee noin 10->15nm. Tehoakin tulee apaut pari Kw lisää, ei siltä osin mikään älytön parannus mutta huomaa kyllä alla. Idea onkin väännön lisäys ja tehokäyrän tuleminen alemmas, helkutan hyvä ajaa matkaa. Samoin kiihtyvyys parani reippaasti, vaki seppo jää selkeästi taakse.

Mielipiteitäkin on monia, mutta fakta on erikseen. Itselläni ei ole mitään ongelmaa ollut Athenan kanssa, vaan hyvin pelittänyt ja toivottavasti sama meno jatkuu. Toki kokemuksia on monenlaisia.

Asennuksesta vielä. Et tarvitse mitään erikoista. Vaivaa pitää nähdä, katteet ja tankki pois, syyläri tyhjäks ja pois. Sitten Kansi auki ja sylinteri pois. Aika simppeli homma pääpiirteittäin, tokikaan käytäntö ei ole ikinä sama asia, eli taitoa pitää löytyä jos hommaan ryhtyy.

-Janzui
huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut huuko07 » 14.10.2012 19:42

Kyllä uskosin, et jos siel joku hammasratas ois silee, nii jotain ylimääräsiä ääniä piettäis.. Kyllä lähtisin ehkä kaasaria ja venttiilin välyksiä tarkastaan.
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 14.10.2012 19:45

Janzui kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:Mistä sais tilattua -05 repsoliin pipercrossin? Kaikki mitä oon löytäny on ollu 2003 =/


Ei ole välttämättä mitään tiettyä mallia mikä pitäisi olla, vaan yleismallisiahan nämä ovat kaikki. Eli kunhan näyttää fiksun kokoselta, ja on kaasarin imupuolen halkaisija kutakuinkin tontissa, niin se on siinä. Itselläni tosin K&N vapari elementti, ja imuflärppää avarrettu=virtaa melko hyvin, imuäänet kohtuulliset ja huoltovapaa. Eli varmasti riittävä tuokin, mutta pistä piperi jos innostaa ;)



-Janzui


Piperin aattelin ihan vain sen takia koska 30e halvempi ku k&n vaikka sen haluisinkin :D totanoin kun vaihtaa sen ilmansuodattimen tai putsaa niin bensatankkia ei vissiinki tarvi kokonaan irrottaa? vain se yksi ruuvi ja sitten joku kaveri pitää sitä ylhäällä?
huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut huuko07 » 14.10.2012 20:03

Tode90 kirjoitti:Kävin hommammassa gigantin alesta tommosen contour kameran, niin aattelin alkaa postaan videoita youtubeen cebarilla ajelusta! Käykää kattoon, jos kiinnostaa. :) http://www.youtube.com/user/MrTode94/vi ... rid&view=0


Kuvaahhan jotain mutkapätkää!
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Janzui » 14.10.2012 21:42

Vam0s kirjoitti:
Janzui kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:Mistä sais tilattua -05 repsoliin pipercrossin? Kaikki mitä oon löytäny on ollu 2003 =/




Piperin aattelin ihan vain sen takia koska 30e halvempi ku k&n vaikka sen haluisinkin :D totanoin kun vaihtaa sen ilmansuodattimen tai putsaa niin bensatankkia ei vissiinki tarvi kokonaan irrottaa? vain se yksi ruuvi ja sitten joku kaveri pitää sitä ylhäällä?


Se on kolmella ruuvilla kiinni, eli edestä avaat kaks(muoviläpyskän takana joka kiinni neljällä ruuvilla) ja sitten penkin alla yhdellä, jota voi löysätä muutaman kierroksen niin tankki ''taittuu'' ylöspäin. Kun tankki ylhäällä niin kiristää takas ja pitäis pysyä itekseen. Toki jos tilaa haluu niin tankki irti ja kaveri pitää vieressä, letkut kiinni.

Ihan sattumoisin tuli muuten itellekkin hommattua toi Contour ROAM gigantista pari päivää sitten, loistokampe! :D
Editointi vielä vähän ontuu, mutta jotain tekelettä pitäis pian saada pihalle. Kun nyt vähän lunta saadaan kehiin niin voi tulla jopa mielenkiintosta matskua, meinaan ei oo kovinkaan yleinen näky toi separi talvella, ainakaan piikkirenkailla :lol:

-Janzu
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 14.10.2012 23:50

Janzui kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:
Janzui kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:Mistä sais tilattua -05 repsoliin pipercrossin? Kaikki mitä oon löytäny on ollu 2003 =/




Piperin aattelin ihan vain sen takia koska 30e halvempi ku k&n vaikka sen haluisinkin :D totanoin kun vaihtaa sen ilmansuodattimen tai putsaa niin bensatankkia ei vissiinki tarvi kokonaan irrottaa? vain se yksi ruuvi ja sitten joku kaveri pitää sitä ylhäällä?


Se on kolmella ruuvilla kiinni, eli edestä avaat kaks(muoviläpyskän takana joka kiinni neljällä ruuvilla) ja sitten penkin alla yhdellä, jota voi löysätä muutaman kierroksen niin tankki ''taittuu'' ylöspäin. Kun tankki ylhäällä niin kiristää takas ja pitäis pysyä itekseen. Toki jos tilaa haluu niin tankki irti ja kaveri pitää vieressä, letkut kiinni.

-Janzu


Osaatko sanoo tai joku muu että mikä näistä menis cebariin :D http://www.storm-motor.fi/valmistajat/pipercross/
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 15.10.2012 21:34

Missä vika, kun kylmänä moottorista kuuluu nakutus?
tyhjäkäynnillä kuuluu 1/4-tahdilla moottorinkäyntiin verrattuna se nakutus, eli kun nelarikoneessa on neljätahtia, nii se kuuluu yhdellä tahdilla. joten mää vähän epäilisin että se nakutus kuuluu joko imu- tai pako venttiilistä.

onko venttiilit kuluneet? kuulin jostain että nakutus kertoo että venttiilit alkaa olla loppuunkäytetyt, ja sitte ku nakutus loppuu nii on kiire :D :D
mistä muusta tuo ääni vois kuulua? ja lämpimänä ääntä ei kuulu, mutta kylmänä se kuuluu selvästi kypärän ja moottorin hurinan läpi.
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Andis » 16.10.2012 17:04

Luultavasti venttiilien säädöllä lakkaa nakutus. Itelläki taitaa Sendassa vähäsen nakuttaa kylmänä, lämpimänä käy normaalisti. Noh, talvella operaationa venojen säätö. 8)
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
Makkemies
Pyörä:
Suzuki PV, Honda Monkey, Tunturi Super Sport, Honda CBR 125
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
3.7.2009 0:26
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Makkemies » 19.10.2012 1:41

Vam0s kirjoitti:Mistä sais tilattua -05 repsoliin pipercrossin? Kaikki mitä oon löytäny on ollu 2003 =/


Minulla on Piperin suodatin sepossa. Tutkin mailejani läpi niin sen tuotekoodi on PIP-MPX154

Ei ole näköjään Stormin sivuilla tuota, laita sinne viestiä ja kysäse onko vielä saatavilla.

Kyselit näköjään youtuubbis samaa minulta :D
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 20.10.2012 13:41

Makkemies kirjoitti:
Vam0s kirjoitti:Mistä sais tilattua -05 repsoliin pipercrossin? Kaikki mitä oon löytäny on ollu 2003 =/


Minulla on Piperin suodatin sepossa. Tutkin mailejani läpi niin sen tuotekoodi on PIP-MPX154

Ei ole näköjään Stormin sivuilla tuota, laita sinne viestiä ja kysäse onko vielä saatavilla.

Kyselit näköjään youtuubbis samaa minulta :D

Minähän se olin :D


Tuota onkos kukaan vaihtanu noita polttimoita? Otitteko mitään katteita irti? Mulla tuli just postissa 2kpl http://www.moposport.fi/fi/polttimo-12v-35-35w-ba20d-halogen-sininen/320-35356/dp#.UIJ_Ut19Zxf ja vaihdoin vasta toisen koska siinä meni sellaset 30min ja alkoi satamaan :D (liian isot kädet toho hommaa) Mutta nyt siis itse asiaan miten saitte sen "jousen/prikan/kiinnikeen" paikoilleen? Sinne on helvetin vaikeeta ylettyä muutenkin
Makkemies
Pyörä:
Suzuki PV, Honda Monkey, Tunturi Super Sport, Honda CBR 125
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
3.7.2009 0:26
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Makkemies » 20.10.2012 14:44

Vam0s kirjoitti:Tuota onkos kukaan vaihtanu noita polttimoita? Otitteko mitään katteita irti? Mulla tuli just postissa 2kpl http://www.moposport.fi/fi/polttimo-12v-35-35w-ba20d-halogen-sininen/320-35356/dp#.UIJ_Ut19Zxf ja vaihdoin vasta toisen koska siinä meni sellaset 30min ja alkoi satamaan :D (liian isot kädet toho hommaa) Mutta nyt siis itse asiaan miten saitte sen "jousen/prikan/kiinnikeen" paikoilleen? Sinne on helvetin vaikeeta ylettyä muutenkin


Monta kertaa olen vaihtanut polttimoita. Otan yleensä sivukatteet pois niin tulee enemmän tilaa mahtuu isotkin kädet. ;) Sen jousen laitto alkaa luonnistumaan muutaman laiton jälkeen.
m-tuninki
Liittynyt:
28.7.2011 22:37
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut m-tuninki » 21.10.2012 18:56

onko kukaan laittanut 125cc cebariin 150cc katteita?

eli kun itellä on 2006 vuoden CBR 125R repsol, nii meniskö tämmösen cebarin keulan katteet heittämällä kiinni? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Repsol.jpg

runko on tietääkseni sama, ja edessä näyttäisi ala ja keskikate samalta. toi yläkte ja valot vaan on erilaiset. ooon kahtellu ebaysta noita katteita, nii kävi mielessä hommata noi 150cc katteet ku orkkis katteista kiinnikkeitä hajonnu...
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'