Aprilia SX/RX125

Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 16.8.2013 8:21

Paljon ootte ajanu alkuperäsellä männällä? itellä nyt mittarissa 9500km, uskaltaako vielä porskuttaa eteenpäin? :lol:
Jö0nä
Pyörä:
3x Suzuki PV, Aprilia RX 125 -08
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.2.2009 11:29
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Jö0nä » 16.8.2013 11:19

Kyllä sillä vielä pari tonnii kait ajelee. :) Itellä mittarissa vähän päälle 12tkm ja pitäs selvitä vielä ajoukausi loppuun orkkis männällä.. :D
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 16.8.2013 13:31

Mulla kohta 13tkm alkup. männällä josta 1400km A1-tehoissa. Kylmällä koneella alkaa jo tuntumaan toi väljistyminen ku ajotapa ollu mallia täyzii mutta hyvin se silti jaksaa, ehkä vääntö vähentyny prosentteja uuteen verrattuna? :) Lämmittäkää vaa se kone kunnolla ni luulis 15tkm menevän ;)
Armine
Pyörä:
Aprilia SX125 -09
Paikkakunta:
Pukkila
Liittynyt:
6.7.2013 12:25
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Armine » 17.8.2013 16:20

No niin, tää ajokausi loppu sit mun osalta tähän. :itku:

Eilen aamulla koulumatkalla sattui olemaan peura/kauris erään oikeelle kääntyvän suht tiukan mutkan sisäkaarteessa, tuli huomattua elikko liian myöhään, kesken mutkan pyörä pystyyn enkä onneksi osunut, mutta eipä mulla hirveesti mahollisuuksia ollut, komiasti väärälle kaistalle ja sieltä sitten ulos ojaan ja sitä kautta pellolle. Vauhtia oli mulla kai 60-80kmh, ei tarkkaa muistikuvaa tosin. Onneksi ei ollut vastaantulijoita siinä kohtaa. :nolo:

Itselle ei käynyt onneksi pahasti, ruhjeita siellä täällä ja nivelet aika jäykkiä. Ei paljoa parempaa ulosajopaikkaa varmaan voi sattua kuin kivetön/kannoton ojanpenkka, jonka takana pehmeä sänkipelto. Onnea oli kyllä mukana reilusti.. :s

Vakuutukset onneksi kunnossa ja kasko voimassa.

Saapi nähä mitä korjausarvio näyttää, voipi olla jollekkin AVK:lla kohta apikka projektiksi. :itku:

EDIT: en tiedä kuuluuko tämä tänne, pakko oli vaan avautua. :roll:
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Jebex » 18.8.2013 0:08

Onneks sulle ittelles ei pahemmin käyny. Mitäs kaikkea pyörästä meni hajalle?
Armine
Pyörä:
Aprilia SX125 -09
Paikkakunta:
Pukkila
Liittynyt:
6.7.2013 12:25
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Armine » 18.8.2013 11:51

Ihan hirveesti en ehtinyt pyörää tutkia, virrat ei ainakaan mene päälle, mittari ottanut osumaa ja tuskin enää toimii, takajarru ei palauttanut enää, nesteet hävinnyt siitä. jalkatapit ja kahvat meni vissiin jokanen solmuun. Muoveja tietty sieltä täältä naarmuilla ja niin eteen päin. Nuo nyt ainakin tulee mieleen, saapi nähä mitä nuo Motopalvelussa siitä löytää.

Konepuolesta en tiedä, kun en käyntiin saanut.

Runko ja vanteet ainakin näytti suorilta, mut mitäpä noista paljaalla silmällä saa selville. :roll:

Reppu ja sen sisällä olleet tavarat säily kaikki ehjinä, takki ja housut sen sijaan ei.

Kypärä/lasit otti kans osumaa, kai niilläkin on joku tarkotus siinä pään ympärillä ;)
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 21.8.2013 22:29

Mistäs noita rave 1 saa halvalla? onko iso homma vaihtaa ? Vai onko rave 2 parempi?
Ei kellään sattus olee ylimääräsenä? Onko 2% seos hyvä? Paljonkas luulette kuluttavan satasella kun scalvini putkisto, 34mm kaasari ja rave? Onko scalvinin änkässä sellaset irto villat vai semmonen putkulavaimennin villa?
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 22.8.2013 8:35

Rave1 on pienempi homma laittaa kuin rave2, koska rave2:sta varten täytyy irroittaa pytty ja porata siihen se raven reikä. (Rave2 kun toimii pakokaasun paineella).
Ite oon käyttäny 2,5% seoksia kun ei oo tuorevoitelu käytössä ja on minusta ihan ok määrä. En oikein osaa sanoo paljon vois polttoainetta viiä mutta oisko jotain 6-10 litran väliltä riippuen ajotyylistä ja säädöistä yms. :)
jonteck
Liittynyt:
27.4.2013 18:33
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut jonteck » 22.8.2013 12:34

Minulla ois myytävänä käytetty rave1, johon olen vaihtanut tiivisteen ja vaijerin, jos kiinnostaa.
kimppa64
Pyörä:
Aprilia SX125
Liittynyt:
20.8.2013 15:11
TEKNIIKASTA EI APUJA.. soorry

ViestiKirjoittanut kimppa64 » 22.8.2013 16:20

Morjens! Apriliaan ilmestynyt omituinen vika... Ajaessa ei kierrä kunnolla, piikille asti kiertää normaalisti mutta piikiltä eteenpäin alkaa röpöttämään ja lopettaa kiihtymisen. (Aivain kuin olisi joku tukossa esim.putki) Paikallaan ollessa vapaalla kiertää aivan normaalisti rajoittimelle. Kuitenkin jos ajelee kierrokset alle piikin niin pääsee 6-vaihteella normaalisti sitä >100kmh mitä nyt tollanen a1 kulkeepi. Ehdotuksia missä vika? Pyöränä SX125
-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -unknown » 22.8.2013 16:30

Ei se a1 vaan jaksa vetää.. Ja ehkä hiuka liian iso suutin? TT- osat vaa sisään.
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 22.8.2013 17:19

Voisko olla katti tukossa/irti? Mutta tosiaan laita tt-hilppeet kiinni kerta oot 2t pyörän ostanu.. 8)
jupi^^
Pyörä:
Aprilia sx 125
Liittynyt:
10.6.2013 22:40
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut jupi^^ » 22.8.2013 17:54

Heii kertokaas mitä öljyä kannattaa heittää laatikkoon?:D castrol 10w40 kuulostas iha hyvältä ja paljo sitä pitää tunkasta sinne?:D
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 22.8.2013 22:56

Joo ite oon Castrolin 10w40 öljyä käyttäny ja 8 desiä sinne kannattaa laittaa. :)
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: TEKNIIKASTA EI APUJA.. soorry

ViestiKirjoittanut j|m| » 23.8.2013 1:29

kimppa64 kirjoitti:Morjens! Apriliaan ilmestynyt omituinen vika... Ajaessa ei kierrä kunnolla, piikille asti kiertää normaalisti mutta piikiltä eteenpäin alkaa röpöttämään ja lopettaa kiihtymisen. (Aivain kuin olisi joku tukossa esim.putki) Paikallaan ollessa vapaalla kiertää aivan normaalisti rajoittimelle. Kuitenkin jos ajelee kierrokset alle piikin niin pääsee 6-vaihteella normaalisti sitä >100kmh mitä nyt tollanen a1 kulkeepi. Ehdotuksia missä vika? Pyöränä SX125


Mulla oli sama ongelma ku katti irtos. Suosittelen oikeesti luotettavuudenki kannalta laittamaan täystehoseks, vetää paljon paremmin eikä lämpenekkään niin paljoa eli rasittaa myllyä vähemmän. Kulutuski pysyy suhtkoht samoissa lukemissa ;)