Aprilia SX/RX125

Stringbender
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 2010, EX-Aprilia SX 125 2009, EX-Aprilia SX 50 2010
Paikkakunta:
Marttila
Liittynyt:
24.4.2012 20:29
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Stringbender » 30.6.2013 13:59

Jee alakerrasta kuuluu vihellystä, eli runkolaakereita tilaamaan ilmeisesti :p Osaisko joku, joka on niitten vaihdon ite tehny, heittää pientä vinkkii? Ei o kiva sit jos on kampura solmussa, kun ei oo osannu laittaa laakereita kunnolla (:
Lave
Pyörä:
Aprilia SX125
Liittynyt:
7.5.2012 21:23
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lave » 30.6.2013 17:13

NiiN-Aina kirjoitti:ite veikkaisin termostaattia, mutta ei kannata sulkea pois sitä vesipumppuakaa :P noissa jommassa kummassa voi olla vika. vaihdappa nesteet vaikka ens alkuu :)


Pitänee koittaa miten pelittää ilman termostaattia, että jos sais vaikka inssin ajettua sillein. Sen jälkeen huoltoon kun pitäs muovirattaatkin vaihtaa.

Edit. Taitaa tulla kallis remontti, kun ei tiedä onko se sitten vesipumpussa se vika.. Muovirattaat, mäntä, tiivisteet ja termostaatti 260€..
Derton
Pyörä:
PV -90, Tunturi City -79
Paikkakunta:
Toholampi
Liittynyt:
28.12.2010 23:45
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Derton » 30.6.2013 21:16

Stringbender kirjoitti:Jee alakerrasta kuuluu vihellystä, eli runkolaakereita tilaamaan ilmeisesti :p Osaisko joku, joka on niitten vaihdon ite tehny, heittää pientä vinkkii? Ei o kiva sit jos on kampura solmussa, kun ei oo osannu laittaa laakereita kunnolla (:

Hmm. Mullaki kuuluu kaasun löysättäessä pientä vihellystä koneesta ja ajettu 3400km :roll:
-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -unknown » 1.7.2013 19:05

Stringbender kirjoitti:Jee alakerrasta kuuluu vihellystä, eli runkolaakereita tilaamaan ilmeisesti :p Osaisko joku, joka on niitten vaihdon ite tehny, heittää pientä vinkkii? Ei o kiva sit jos on kampura solmussa, kun ei oo osannu laittaa laakereita kunnolla (:


Paikanna viellä se vihellys. Itellä viheltää, kun vuotaa holkin ja paisarin välistä.

Mutta jos runkolaakereiden vaihtoon käyt, niin pari päivää kannattaa varata aikaa. Kiireessä ei tuu hyvä.. Ja stefat sit ainenki samalla pitää vaihtaa.
Kone irti, ja todella puhtaaks. (hiekan muruset ei oo kivoja laakereissa). Magneetto pois, kytkin pois ja muovirattaat. Sit lohkot erillee, ja laakerit erillee. Vaihteiston puolen laakeri on sit vähä vittumainen irrottaa, kun vastakkaiselta puolelta laakerista ei näy kuin joku 1mm kehästä.. :D Mut lähtee meisselillä ja lekalla.
Laakerit irti, ja uudet lämpösovitteella kiinni! Kannattaa muuten entisiä laakereita käyttää lyömisapuna.
Ja vaihteistonpuolen laakeripesää ei voi lämmittää, koska laakerin alla on stefa. Eli vaa laakeri kylmäks ja lyömällä sisään.
Nakkilan sivuilta purkukuvat auki, ja työniloa. Ei se kovin monimutkainen juttu ollut.

Nimim: viikonloppuna täydellisen koneremontin tehnyt.
Lave
Pyörä:
Aprilia SX125
Liittynyt:
7.5.2012 21:23
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lave » 2.7.2013 20:34

Lave kirjoitti:
NiiN-Aina kirjoitti:ite veikkaisin termostaattia, mutta ei kannata sulkea pois sitä vesipumppuakaa :P noissa jommassa kummassa voi olla vika. vaihdappa nesteet vaikka ens alkuu :)


Pitänee koittaa miten pelittää ilman termostaattia, että jos sais vaikka inssin ajettua sillein. Sen jälkeen huoltoon kun pitäs muovirattaatkin vaihtaa.

Edit. Taitaa tulla kallis remontti, kun ei tiedä onko se sitten vesipumpussa se vika.. Muovirattaat, mäntä, tiivisteet ja termostaatti 260€..


Noniin, kait se vähän on haukannut..
Kuva

Enemmän sitte näkee kun pytyn on saanut irti..

edit: parempi kuva, jossa mäntä.
jööns
Pyörä:
EX: Cagiva Mito EX:Husqvarna Wr -07 Yamaha DT125 re -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2012 21:03
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut jööns » 5.7.2013 14:46

Itsellä olisi suunnitelmissa hommata rx/sx, kuinka paljon tämmöisen tt:ksi laittaminen kustantaa ja onko isokin homma ? :)
Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Gooby » 5.7.2013 15:55

Jos uutena tilaa, niin Arrow/Gianellin tehari kustantaa sen 250-300€ (änkkä +100€), RAVE n. 100-150€ ja siihen vielä isommat suuttimet kaasariin, niin karkeasti sanottuna 400-500€. Käytettynä jos hankkii niin tietysti tulee halvemmaksi.

Ei pitäisi olla mikään vaikea juttu laittaa ylläolevat osat kiinni.
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 5.7.2013 16:16

Suutinten vaihdolla ei selviä, täytyy ostaa luisti ja neulakin nimim. yrittäny säätää vakioilla. RAVEa ei taida löytyä alle 200€, ainakaan mitään priimakuntoista. Mieluummin suosittelen ostamaan jonkun käytetyn 32/34 mikunin ja siihen säätö-osat, tulee paljon helpommaks ja halvemmaks! :)
jööns
Pyörä:
EX: Cagiva Mito EX:Husqvarna Wr -07 Yamaha DT125 re -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2012 21:03
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut jööns » 5.7.2013 16:45

http://shop.straube-motorsport.de/index ... 7bbe3248f4 tommonen vissiin käy ? Vakioputkessa on siis kuri ja katalysaattori sisällä ?
axplee
Pyörä:
kispa
Liittynyt:
11.5.2012 21:06
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut axplee » 5.7.2013 20:18

Onko kellään tarkkaa tietoa onko Sx/Rx 125 sama takalippa kuin 50 kuutioisissa, ja jos jollain on myydä 50 kuutioiseen sitä takalippaa ottakaa yhteyttä :D
Armine
Pyörä:
Aprilia SX125 -09
Paikkakunta:
Pukkila
Liittynyt:
6.7.2013 12:25
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Armine » 6.7.2013 12:32

Moro, sellasta ongelmaa että Apikka ruikkii vähän 2-t (?) öljyjä jaloille putken alkukäyrään tehdystä hitsaussaumasta.
Pyörä on TT, Arrowin putki, kaasarin sälät, RAVE1.
Ei ilmeisesti mitään muutakaan voi tehdä kun ottaa putki irti ja hitsata sauma uusiks paremmin?
Ite en ole vielä näitä isommin ropannut, vaikeuttaako RAVE putken poisto-operaatiota?

Niin ja mites usein porukka on vaihdeöljyjä vaihdellut?
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 6.7.2013 12:42

Paras tapahan on varmaan toi uuelleen hitsaaminen. Rave ei vaikuta putken poistamiseen. Otat vain alkukäyrästä jouset irti ja runkokiinnikkeen irti ja "nitkutat" putken irti, kun se on välipillin liitoksesta melko tiukka. Ei se putken irrotus mikään operaatio oo, paisarin irrottaa parissa minuutissa. :)
Viimeksi muokannut Aap- päivämäärä 6.7.2013 12:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Aravirta
Pyörä:
Aprilia sx 125 -08
Liittynyt:
10.6.2012 15:15
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aravirta » 6.7.2013 12:46

Armine kirjoitti:Moro, sellasta ongelmaa että Apikka ruikkii vähän 2-t (?) öljyjä jaloille putken alkukäyrään tehdystä hitsaussaumasta.
Pyörä on TT, Arrowin putki, kaasarin sälät, RAVE1.
Ei ilmeisesti mitään muutakaan voi tehdä kun ottaa putki irti ja hitsata sauma uusiks paremmin?
Ite en ole vielä näitä isommin ropannut, vaikeuttaako RAVE putken poisto-operaatiota?

Niin ja mites usein porukka on vaihdeöljyjä vaihdellut?



Itse hitsaisin sauman paremmaksi mut voi sitä varmaan yrittää paikatakkin jollain tiivisteliimalla (?). RAVE ei vaikuta pakoputken poistoon mitenkään ja öljyjä olen ainakin itse vaihtanut 1500-2000km välein.
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut j|m| » 6.7.2013 17:19

axplee kirjoitti:Onko kellään tarkkaa tietoa onko Sx/Rx 125 sama takalippa kuin 50 kuutioisissa, ja jos jollain on myydä 50 kuutioiseen sitä takalippaa ottakaa yhteyttä :D


125cc ja 50cc malleissa on eri katteet vaikka äkkiseltään näyttääki samalta :)
Armine
Pyörä:
Aprilia SX125 -09
Paikkakunta:
Pukkila
Liittynyt:
6.7.2013 12:25
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Armine » 6.7.2013 17:36

Itellä ei hitsausvehkeitä ole, parilla kaverilla kylläkin, jotain kuparitahnaa ehdottivat motopalvelussa kun kävin kyselemässä, voisikohan saada toimivan tiivistyksen sillä aikaan?

3200km ajeltu nykysillä öljyillä huoltokirjan mukaan, pitänee vissiin vaihtaa tässä joku päivä, Valvoline Durablend 10W-40 4T näyttää löytyvän pari purkkia, on vissiin ihan toimiva öljy näihin?

Ihan vaan varmistaakseni, 600cc on oikea määrä öljyä? Sen verran ainakin täyttöreiän vieressä lukee.

Tuliko näiden mukana kans englannin kielinen manuaali, itellä ei ole kun italia/saksa, niistä mitään ymmärrä :roll: