Yamaha YZF-R125

jenääss
Pyörä:
Yamaha DT 125X, EX Yamaha YZF-R, EX Cagiva planet, EX CPI SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.8.2008 19:42
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut jenääss » 15.1.2013 22:44

Niin, mutta parkit ei nyt kauheesti valase ja kameran salamaki vaikuttaa aika avuttomalta.

Katotaan jos psycho laittaa tarkempaa kuvaa niin näkee miten laitettu..
Youtube: http://youtube.com/user/pappabetalarprod
Facebook: http://facebook.com/pappabetalarprod
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 16.1.2013 1:58

koitan saada tänään otettua parempaa kuvaa ;) mutta periaatteessa ei se sen kummempi juttu ole kuin että ihan umpion ulkoreunaan vanneteippi tarkasti linjojen mukaan, tiukoissa käännöksissä joutuu katkaisemaan, että pitäisi hoitua 3 pätkällä per umpio.

ja hohdon syynä on kännykän salamavalo;) eihän heijastinpinnan takaa tuleva valo auta yhtään :D parkit päällä vain värin haavainnollistamiseksi
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 16.1.2013 22:07

Voihan se jotenkin jännästi heijastaa silti niihin teippeihin sieltä takaakin :roll:

Tiedättekös muuten että onko tämä paras tapa tehdä tuo valomodi?

E: Ja saako kummatkin valot tosiaan palamaan laittamalla se katkasija siihen puoliväliin niin että menee virta lyhyille ja pitkille? Tuollaista luin jostain ja itse luulisin että olen kokeillut ja en ole onnistunut.
Viimeksi muokannut Aksuli96 päivämäärä 16.1.2013 22:10, muokattu yhteensä 1 kerran
PenaV8
Pyörä:
YZF-R125 -09
Paikkakunta:
Keminmaa
Liittynyt:
17.8.2011 20:46
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut PenaV8 » 16.1.2013 22:09

Itse ainakin tehnyt juuri noin ja hyvin toimii :)
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 16.1.2013 22:18

Selvä, eli juotit vaan siihen väliin johdon niillä alkuperäsillä tinoilla? Lisäsin äsköseen viestiin vähän tekstiä.

Sulla on muuten yks komeimmista yzäreistä mitä oon nähny ja kysyisin että ootko tummentanu ton katelasin (jos oot niin teipillä vai maalilla?) vai ostanu mustan erikseen? Entä viekö Lazer paljon huippuja vai onko sulla pc?
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 16.1.2013 22:26

Napin saa laitettua puoleen väliin jolloin palaa molemmat yhtäaikaa, tuo modi ei varmaan oo kova homma jos ei halua ränklätä napin kans. Yks kaveri jolla on myös yzäri ei saanu sitä nappia siihe keskelle myöskään :D
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 16.1.2013 22:42

Okei pitää koittaa sitten kun raaskii ykän ottaa tallista pressun alta esille :D
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 17.1.2013 1:16

Aksuli96 kirjoitti:Voihan se jotenkin jännästi heijastaa silti niihin teippeihin sieltä takaakin :roll:

Tiedättekös muuten että onko tämä paras tapa tehdä tuo valomodi?

E: Ja saako kummatkin valot tosiaan palamaan laittamalla se katkasija siihen puoliväliin niin että menee virta lyhyille ja pitkille? Tuollaista luin jostain ja itse luulisin että olen kokeillut ja en ole onnistunut.


ei se sieltä takaa heijasta kun ei ole heijastinpintaa siellä;)

ja tuota tapaa ehdottomasti suosittelen! tehnyt entiseen pyörään ja omaan ja mahtavasti toimii ilman kikkailuja, kunhan vaan seuraa ohjeita. ja en tiä johtuuko kolvista vai onko nuo alkuperäset eri materiaalia mutta niitä en saanut sulatettua eli uudella tinalla vaan kiinni se hyppylanka.
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
PenaV8
Pyörä:
YZF-R125 -09
Paikkakunta:
Keminmaa
Liittynyt:
17.8.2011 20:46
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut PenaV8 » 17.1.2013 8:22

Aksuli96 kirjoitti:Selvä, eli juotit vaan siihen väliin johdon niillä alkuperäsillä tinoilla? Lisäsin äsköseen viestiin vähän tekstiä.

Sulla on muuten yks komeimmista yzäreistä mitä oon nähny ja kysyisin että ootko tummentanu ton katelasin (jos oot niin teipillä vai maalilla?) vai ostanu mustan erikseen? Entä viekö Lazer paljon huippuja vai onko sulla pc?


Kiitos vaan :D Isän kaverilla on yritys joka tekee valomainoksia, niin sieltä sain tuollaista teippiä. Lazerilla en saanut mittariin kuin max. 120kmh ja vakioputkella saanut 136kmh, että kyllä se aika paljon vie.
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 20.1.2013 3:23

ois varmaan muuten mielenkiintost nähä ku joku laittais vaikka 182cc pytyn, putken ja tämän https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger?productCd=GT0632SZ tälläiseen 1-1,5bar ahdoilla :D mutta kellä nyt sit ois nii hyvin rahaa... :)

jos joku mulle ton ahtimen sponssaa niin hankin loput vehkeet itse ja teen omastani näyttely/kisapyörän em. kokoonpanolla ;)
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
julleex
Pyörä:
*Valkokilpi* Suzuki RM 125, Yamaha Aerox ex, Cagiva Mito ex
Liittynyt:
2.3.2011 16:40
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut julleex » 22.1.2013 20:49

Eli oon tätä foorumia nyt yli 100 sivua lukenut ja melko hyvin perillä pyörästä yms, oon keväällä varmaan hommamassa yzän.. :p
Eli siis jotkut väittää, että täysin vakiona käy laihalla, miten se on mahdollista ?! :o jos niin paljon käy laihalla (jos ollenkaan), että vaikuttaa koneen kestävyyteen niin tosi typerää yamahalta.. :/
Sen ymmärrän et tietty menee laihalle kun paremmin hengittävän putken heittää kiinni (="tehari" :D) niin vetää laihalle kun ilmaa saa enemmän ja silti ruisku työntää saman määrän bensaa koneesee ku aiemminki..
Ja kun tässä on muutamilla ollu (kahdella?) että yht äkkiä syö kaikki öljyt ja sit kilkkaa kone yms näitä että oikee isoon koneremppaan joutunu, ni onko niissä tapauksissa ollu pyörä täysin vakio, vai onko vaihdettu putkea tms?

Edit: vielä haluisin yleistä tietoa pyörästä jos joku viittii antaa, omia kokemuksia (risut/ruusut), jotain mitä kannattaa katsoa kun on ostamassa yms yms ihan mitä vaan, kyl kaikesta jotain hyötyy on.. ;)
Viimeksi muokannut julleex päivämäärä 22.1.2013 22:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Ja hyytyy...
PenaV8
Pyörä:
YZF-R125 -09
Paikkakunta:
Keminmaa
Liittynyt:
17.8.2011 20:46
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut PenaV8 » 22.1.2013 21:44

Minun tietääkseni käy laihalla sen takia että menee näistä EU:n päästövaatimuksista läpi. Viisaammat voi korjata jos olen väärässä..
hanskii
Pyörä:
Derbi Senda x-race sm 2007(EX) , CPI SM "KTM" Pro 2009(EX) , Yamaha YZF-R125 2008
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
17.11.2010 19:55
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut hanskii » 22.1.2013 22:39

No sanotaan että toimii jos pidät huolta siitä. Itsellä toimi 29tkm ennenkuin kone rupes rohisemaan.. Muuten oli mukava ajaa, söi vähän bensaa, ja kulki ihan riittävästi.
Kannattaa katsoa joku yksilö jossa mielellään kilometrit 20tkm kohdalla maksimissaan silloin pystyt itse ajamaan huoletta.
Kesän ajoin (9tkm) ja kone rupesi rohisemaan. Kun sen korjaa niin veikkaan että mennään toiset 30tkm huoletta. =DD
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 22.1.2013 23:00

julleex kirjoitti:Eli oon tätä foorumia nyt yli 100 sivua lukenut... ...onko vaihdettu putkea tms?

Edit: vielä haluisin yleistä tietoa pyörästä jos joku viittii antaa, omia kokemuksia (risut/ruusut), jotain mitä kannattaa katsoa kun on ostamassa yms yms ihan mitä vaan, kyl kaikesta jotain hyötyy on.. ;)


hyvä(t) pyörä(t) on juu itselläni ollut, mitä nyt nykyinen söi aluksi öljyä 1l/tkm, mutta asia korjaantui männänvaihdolla, ja juu sen takia pistetty laihalla käymään että menisi päästöistä läpi. niinkuin autojenkin moottorit nykyään, myös prätkissä alkaa olla näitä "laihaseosmoottoreita" eli koneet luodaan käymään laihalla, joka taas mennyt tämän koneen kanssa (minarellin kone siis, ei yamahan oma) on mennyt pieleen sen osalta että kone ei aina kestä, vaan alkaa syömään öljyä sairaalloisissa määrin päinvastaisena esimerkkinä anonyymin pyörä, joka minun vanha :D. ajotuntuma pyörässä hyvä ja kääntyy myös ketterästi ja KEVYESTI mutkiin:) ja pitokin aivan omaa luokkaansa kunhan vaihtaa vakiomisukat Savan MC-50 mallisiin. jarrut tunnokkaat kunhan varmistaa että on ilmattu ja vaihdettu nesteet tarpeeksi usein suositus vuoden välein ja viimeistään 2 v välein.

pienenä mainostuksena (jos se sallitaan) osta julleex tuo minun nykyinen!;) et varmasti löydä yhtä halvalla yhtä hyvin pidettyä saatika halpaa tuon ikäistä:) lue lisää tietoa ilmoituksesta, ja kysele toki jos tulee jotain mieleen:)
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Puuro
Pyörä:
-09 säxä EX, -08 yzf-r125
Paikkakunta:
Helsinki, Herttoniemi
Liittynyt:
24.5.2010 18:28
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Puuro » 22.1.2013 23:10

Itselläkään ei kyllä oo mitää pahaa sanottavaa tästä pyörästä. Tosi vakaa ajaa maantiellä. Itsellä kiinni Giannelli Gx-one db-killerillä, en huomannut juurikaan eroa kulkupuolessa vrt. vakioputki ja äänet todella hyvät. Tosiaan mullekkin kulkupuoli riittänyt ihan hyvin ja ollu mukava huomata, että vie vähemmän löpöä ku entinen mopo :D . Omalla ajettu aika tasan 19tkm eikä syö tippaakaan öljyä. :) Vink vink tämäkin yksilö saatta tulla lähiviikkoina myyntiin ;)