Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 15.3.2015 21:28

Juu, mulle kävi lukihärö sen koneistamon osalta 8)
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 16.3.2015 10:53

Noniin eli joutuu uuden pytynkin tilaamaan. Pitääkö tuolta pjme:ltä tilatessa tietää jotakin? Jos koitan tilata sen suomeen, maksan visalta jne ja oletan hinnan olevan 250€ pytty & mäntäsarja + 50€ postit niin onko paketti viikon - parin päästä etuovella vai jääkö paketti tulliin tms jumiin ja pian joudunkin maksaa paljon enemmän? :D
dalttoni666
Liittynyt:
9.11.2014 15:55
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut dalttoni666 » 16.3.2015 10:59

Oisko kellään myydä tähän vehkeeseen valkoisia etukatteita? -06 ja uudemmat käy. Yv:llä tavoittaa.

E: tai jos joku voisi linkata sivuston mistä saisi tilattua, kun en itse ole löytänyt.
Viimeksi muokannut dalttoni666 päivämäärä 16.3.2015 15:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 16.3.2015 11:08

Viime maanantaina tilasin kiertokangen pjme:ltä Visalla ja seurannan mukaan näyttäisi olevan jo Suomessa. Britania on EU maa joten paketti ei jää Tulliin eikä siihen tule muita kuluja.

pjme:n pytty näyttäisi kuvan perusteella olevan alumiinipytty mutta itse sylinteriosa on rautaa, eli ns. putkitettu pytty. Jos oletus pitää paikkansa niin pytyssä ei ole pinnoitusta ja pytyn voi tarvittaessa porauttaa jos löytää sopivan männän, pytty myös kuluu nopeammin kuin pinnoitettu alumiini sylinteri. Mutta kyllä tolla ajelee ihan samalla tavalla.

Jos kuutioiden kasvattaminen ei ole perheen sisäinen ongelma niin kannattaa harkita 150cc pyttysarjaa: http://www.ebay.com/itm/YAMAHA-YZF-R125 ... 487592b596 On alkuperäinen ja täydellinen setti, muuta kun ruuvaa kiinni ja lähtee ajamaan. Tuo paketti jää melko varmaan Tulliin ja joutuu maksamaan siitä verot.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 16.3.2015 11:17

Ei viitsisi 150cc:tä kun pitäisi alkaa taas säätämään eikä pitäisi varmaan kytkinpommit enää jne.
Isä soitti että alkuperäinen pytty on alumiininen ja putkittaminen olisi ollut yksi vaihtoehto, että eikö tuon luulisi olevan samanlainen että kiinni ja menoks.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 16.3.2015 12:02

Juu, briteistä vaan pytty tilaukseen niin pääsee ajamaan.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 16.3.2015 20:14

Murska Arskalle suuret kiitokset, sillä tilattiin ebaystä tuo 150cc pytty! Kuka nyt ei tahtoisi säästää 110 euroa, enkä minä valita kun saadaan husseen vähän vääntöä :3
Hussessa nyt 130 ps, 40 tk ja putkesta se dildokuristin poistettu.
Hommahan on se, että 130 ja 40 suuttimet on juuri pari päivää sitten vaihdettu, mutta pärjääkö 150cc kanssa noilla suuttimilla o:
Olisi kans mielenkiintoista nähdä, että mahtaakohan kytkin pitää kovimpia kytkinpommeja tuolla pytyllä. Jos ei, niin tiukemmat kytkinjouset paikalle niin eiköhän se sillä mene. Tämä siis on ihan vain bolt-on ja menoks? Olettais että 150cc:llä vielä vakio nokka pysyy perässä jne ettei tarvi sellaisesta huolehtia o:
Kun joltain kuullut, että 180cc:llä ei vakionokka oikein pysynyt perässä eikä kiertänyt edes 10k koko laitos
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 16.3.2015 21:38

Kuutiotilavuuden kasvattaminen ei vaikuta millään tavalla nokan tai venttiileiden mukana pysymiseen, huippukierrokset pysyy samana eikä ne muutu miksikään ja venttiilikoneisto sekä moottori on suunniteltu/rakennettu +10000rpm koneeksi. Jos kone ei kierrä 180 pytyllä rajoittajalle asti niin vika on jossain muualla kuin nokassa, yleensä on säädetty venttiilit persiilleen, kone kasattu väärin tai säädöt ei ole kohdallaan.

40tk on ihan ok mutta pääsuutin pitää vaihtaa isommaksi, en ole säätänyt 150cc pyttyä mutta hatusta heittäisin 137.5 suuttimen. Siitä sitten isommaksi tai pienemmäksi kun saat pyörän ajoon, veikkaan että toi on aika lähellä oikeaa +/-1 koko jompaan kumpaan suuntaan.

Kytkin kestää minkä kestää, kytkinpommeja vakiokytkin ei kestä kunnolla edes vakiopytyllä saati tehojen kasvaessa. Normi käytössä ilman pommittelua vakiokytkin toimii loistavasti 180cc pytyn kanssa, ei luista ja toimii kuten kuuluu.
ET2MAKE
Pyörä:
Husq SMR 125 4t 2013
Liittynyt:
26.1.2014 23:25
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut ET2MAKE » 17.3.2015 19:29

Moi. Mikähän olisi vikana hussessa kun on nyt pari kertaa syttyneet ne mittarin päällä olevat valot ja mittarissa kello ajan kohdalla lukee "FAIL". Ja se palautuu normaaliksi noin kilometrin päästä.
lartto24
Pyörä:
Polini xp4, Husqvarna 125 smr, Yamaha Neos´4, Bse 125cc
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
6.7.2012 19:23
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut lartto24 » 17.3.2015 22:06

itsellä oli ainakin niin että fail sytty ja flekti alkoi huutamaan myös välillä, vikanahan oli ilmaa jäähdytys systeemissä
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 17.3.2015 23:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
https://www.youtube.com/channel/UCOPy22 ... STtWGM57tg
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 18.3.2015 18:26

Jep ylikuumenemistahan se. Joko termostaatti rikki tai kannentiiviste, miksei jopa molemmat. Tuttu juttu :D

E: Kertokaapas joku noista tullin veroista, että miten ne pitää sitten maksaa o:
Pytty + mäntäsarja lähti tänään Malesiasta tulemaan, ja mietityttää että miten ne saadaan perille asti. Kaveri veikkasi, että tullista tulisi oikein kirje kotiin asti, mutta jos Itellalta tulee saapumisilmoituksetkin 2 päivää myöhässä niin tuo kirjehän tulee tuolta 2 viikon päästä ja pytty sitten 5 viikon päästä. Vai osaisivatko kenties sähköpostia jne lähettää, jos se heille näkyy? :s
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 18.3.2015 20:14

Jos pytty jää Tulliin niin sieltä tulee kirjeenä tullaus selvitys pyyntö, tämän voi tehdä netissä. Kun tullaus selvitys on tehty niin paketti menee Tullattavaksi, sen jälkeen tulee postilla kotiin. Siinä vaiheessa kun paketti on jäänyt Tulliin, koko prosesissa menee paketin kotiin saamiseksi noin viikko. Etukäteen ei voi tullausta suorittaa, ainoastaan Tullin lähettämällä tullaus selvitys pyynnöllä.
gilcu07
Liittynyt:
24.6.2014 14:36
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut gilcu07 » 23.3.2015 19:48

Jos olette laittaneet sirommat takakatteet ( esim. cr) niin miten olette peittäneet sen ilmanputsarin kolon ???? :s :s
MoPoMaN98
Pyörä:
Husqvarna SM 125
Liittynyt:
25.12.2013 0:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut MoPoMaN98 » 23.3.2015 20:15

Suurin osa varmaan tehny ite siihen jonkun palan.
http://www.motot.net/talli/kuvat/o/4/37 ... 7_full.jpg
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 24.3.2015 0:03

Vakiokatteista leikkaamalla saa parhaimman näköset suojat. Tosin sillon vakiokatteet menee pilalle, kannattaa ettiä vaikka halvat käytetyt ja leikkaa niistä se suoja ;)