Sivu 49, 82:sta

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 30.3.2013 21:10
Kirjoittanut ^^jaani^^
semmonen paperinen niinkö sanoin :D

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 2.4.2013 10:18
Kirjoittanut tuomotk
Omassa räsässä kiinni tällä hetkellä tuommonen K&N - suodatin ja ei ainakaan omasta mielestä ihan paras mahdollinen, oon miettinyt vaihtoa pipercrossiin, kannattaako ?

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 2.4.2013 13:02
Kirjoittanut Soppanestori
Laita mikä tahansa suodatin vaan jos saat pyörän säätöihin.

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 2.4.2013 23:20
Kirjoittanut chiquita
Oon täs vähä tutkiskellu ja alkais tää kemmun valinta kaatuu tänne rsn puolelle mutta oon miettiny, että kestääks tää yhtään matka-ajoo
esim mökillekkin olis matkaa melkee 400km nii onnistuuko tollanen päivässä vai sanooko pyörä ittensä irti(: TT räsällä varmaa ajelisin joten jos joku viittis viel heittää sellasen kulutus arvion rave1 kanssa, kuullu vaa ett se on iha jotain 5-10l väliltä. Muuten ostasin nelarin mutta kun ne on kuitenkin aika tehottomia. Kiitosta vaa jos joku osais neuvoo.

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 3.4.2013 9:55
Kirjoittanut Soppanestori
Jos pyörä on säädöissä ja moottori kunnossa niin miksei kestäisi. Tietenkin vaihtelevalla kaasulla ja parilla tauolla.

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 3.4.2013 14:25
Kirjoittanut tinuxi
ajattelin ottaa kannesta pois ja sylinteriä nostaa. niin otetaanko kannesta pois pelkästään tiivisteen kohdalla olevasta pinnasta vai kuinka?

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 3.4.2013 17:59
Kirjoittanut eQ123
Öö, miks meinasit pyttyä nostaa?

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 4.4.2013 21:31
Kirjoittanut Zippo88

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 4.4.2013 21:57
Kirjoittanut jammu miäs
Mro

Otin tänään räsäni pois talviteloilta. Akkua takaisin laittaessa tankista lähtevät poltto-aine letkut menivät liian kireälle ja siitä tankissa kiinni olevasta mötisköstä (joku jakaja?) valui bensaa pikkasen. No ajattelin, että ei tuo mitään haittaa kerran ei vuoda enää kun laitoin tankin takas ala-asentoon. Sitten työnsin räsän pihalle ja käynnistin. Vähän ajan päästä syttyi EFI -valo. Mietin että ei minkään pitäisi olla rikki ja päättelin että akku olisi lopussa. Kotona nostin tankin uudelleen ja huomasin tankissa olevasta mötikästä lähtevän alemman ja pienemmän letkun olevan irrallan. kaasarissa on sille ehkä paikka messingin värinen pieni putki/neula johon letkun (voi?) kiinnittää. Voisitteko kertoa mikä on tuon pienen letkun rooli koneen toiminnassa? JA LIITTYYKÖ SE TUOREVOITELUUN? ettei vaan leikkais kiinni.... Kiitos jos joku vois vastata.

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 4.4.2013 22:06
Kirjoittanut Sen1
jammu miäs kirjoitti:Mro

Otin tänään räsäni pois talviteloilta. Akkua takaisin laittaessa tankista lähtevät poltto-aine letkut menivät liian kireälle ja siitä tankissa kiinni olevasta mötisköstä (joku jakaja?) valui bensaa pikkasen. No ajattelin, että ei tuo mitään haittaa kerran ei vuoda enää kun laitoin tankin takas ala-asentoon. Sitten työnsin räsän pihalle ja käynnistin. Vähän ajan päästä syttyi EFI -valo. Mietin että ei minkään pitäisi olla rikki ja päättelin että akku olisi lopussa. Kotona nostin tankin uudelleen ja huomasin tankissa olevasta mötikästä lähtevän alemman ja pienemmän letkun olevan irrallan. kaasarissa on sille ehkä paikka messingin värinen pieni putki/neula johon letkun (voi?) kiinnittää. Voisitteko kertoa mikä on tuon pienen letkun rooli koneen toiminnassa? JA LIITTYYKÖ SE TUOREVOITELUUN? ettei vaan leikkais kiinni.... Kiitos jos joku vois vastata.


Ne letkut jotka lähtee tankilta ovat bensaletku ja alipaineletku. Räsässä on alipainehana (se "mötikkä" on just se.)

Paksumpi letku menee kaasuttimeen bensaliittimeen, josta bensa menee sitten kaasuttimen kohokammioon ihan normisti.

Pienempi letku tulee johonkin nippaan, joka on suorassa yhteydessä kaasuttimen ja sylinterin välisessä virtauksessa. Eli tästä hana saa alipaineen, ja bensaa valuu kaasuttimeen.

Tuoreöljyvoitelun letku tulee koneen vasemmalta etupuolelta kaasuttimeen kiinni. (Sulla on vhst sähköisen euro3 mallin kaasari, en rupea arvailemaan missä ne nipat sulla on...) Tuoreöljyletku on myös huomattavasti ohuempaa. Eli bensatankilta lähtevistä letkuista kumpikaan ei ole liitoksissa tuoreöljyvoiteluun.

Varmista nyt että se tuoreöljyletku on kiinni jos olet kaasaria räpeltänyt.

Efi valon syttymistä myös huono arvailla, mutta katohan onko sylinterin vesikannessa olevan lämpötila-anturin kiinnitys kunnossa... Messingin värinen juttu sylinterin vesikannessa, hyökkää silmille kun nostat tankin ylös ja katselet sylinteriä ylhäältä. Jos se oli huonosti nastassaan se pyörän anturi, euro2 2006 mallinen pyörä alkoi ainakin vilkuttelemaan jäähdytysnestevaloa jne... Aika yleinen että se vähän irtoaa paikastaan kun tankki nostellaan ylös ja kädet pyörii siellä... Omas pyöräs oli ainakin todella herkkä se anturi jossei ollu täysin pohjassa....

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 5.4.2013 12:25
Kirjoittanut gilera05
mittasin tossa pytyn puristuspaineet niin vähän alle 8baaria lähti missä kohtaa kannattaas vaihtaa mäntää

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 5.4.2013 19:42
Kirjoittanut eQ123
Normaali on aloitusviestin mukaan ~8,3baria että ite vaihtasin sitten kun alkaa tuntumaan että huomaa että puristukset huononee. Paljonko männällä ajettu?

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 5.4.2013 20:27
Kirjoittanut gilera05
jotai 3-5tonnii paha sanoo ku mittaria ei oo :D

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 5.4.2013 20:34
Kirjoittanut eQ123
Varmaan kannattaa sillon alkaa kahtelemaan mäntää kun huomaa että ne puristukset ei oo enää hyvät ja jos mittari alkaa menee sinne 7,5bar paikkeille.

Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiLähetetty: 5.4.2013 22:53
Kirjoittanut ^^jaani^^
elikkä noin 3 bar nousi puristukset mulla ko laitoin flat topit :D