KTM 125 Duke

kotaripoika98
Liittynyt:
29.5.2014 14:49
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut kotaripoika98 » 22.3.2016 0:08

Konaab kirjoitti:Paljonkos alkuperäsellä alakerralla ajelee? Ja paljonko männän vaihtoväli? :lol:


Eipä tuohon oo ainakaa huoltokirjas mitää huolto/vaihto väliä. Toki jos jollain on omakohtaista kokemusta nii aina parempi.
Konaab
Liittynyt:
13.2.2016 17:19
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Konaab » 28.3.2016 1:23

Kumpaa bensaa käytätte dukessa 98 vai 95?
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut mustavi » 28.3.2016 17:40

Ainakin 2013-Duken sekä 2015 RC:n tehdasoppaista löyty bensalle laatuvaatimus AKI/PON 91 (tämä on siis moottori- ja research-oktaaniluvun keskiarvo, "anti-knock index" tai "pump octane number" jos tätä lyhennesalaattia selkiyttäis...). NESTE:en 95E10-perusbensiini ei edelleenkään täytä ehtoa: sen AKI on tuoteselosteen mukaan 90,3 ja laaturaja vain 90,0 - sen nakutuskesto on siis huonompaa ku Eurooppa-standardin 95E:llä. Moottori voi näinollen joissain oloissa alkaa sytytellä ennen aikojaan. En tiedä - kun en ole KTM-omistaja, eikä voorumeissa ole kait ilmenny mitään rikkoepidemiaa - onko se kuinka herkkä särkymään ilmiöstä. Oliko jotain kansivikoja joskus ollu?

Ohjekirjan mukaan toimiessa olis syytä sekatankata 95/98:a, mikä nostais AKI:n yli 91. Myös 95E10:n superlaadut ulkomailla (vaikkapa Norjan Shellin 95E V-Power) ovat käypää tavaraa. 98E5:ssä (esim. St1) AKI on 92,5 eli riittävä. Ite syötän omille mopottimilleni käytännössää vain 99E V-Poweria minkä AKI on hitusen vajaa 94: pikku-Shadown V2:han on KTM-moottorin tavoin suunniteltu AKI 91+ bensalaadulle, ja tunnetun tarkka ettei synny nakutusvaurioita. KTM-moottoreiden suunniteltu peruskorjausväli on intialaislähteen mukaan 50.000mls/80.000km, mikä on kai nykyisissä 125-nelareissa ihan standardi.

(E:tiivistelty)
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 23.5.2016 0:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Konaab
Liittynyt:
13.2.2016 17:19
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Konaab » 13.4.2016 8:36

Oisko kellään tietoo miks duken nopeusmittari heittelee vålillä iha mitä tahansa lukuja nopeudeks ja vaihtelee sitä kokoajan? Välillä näyttää kyllä nopeuden oikein..... Välillä tyhjäkäynnilläki ku kaasuttelee näyttää että nopeus olis 2km/h. Osaisko joku sanoo mikä ois? :lol:
Dukesak
Pyörä:
Ktm Duke 125
Liittynyt:
28.4.2016 1:00
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Dukesak » 28.4.2016 1:09

Oon ajattelu hankkia dukeeni jonkun teharin, mutta en oikeen osaa päättää että minkä. Tollanen ixilin hyperlow olis aika nätti :) . Kertokaas mitä putkia suosittelisitte dukeen ja kertokaa mitä ittelläne on toki ja kokemuksia itseltänne tai kavereiltanne putkista ja mieluusti jos jollain jotain tietoo tosta ixilin hyperlowista nii kertokaa lisää kun se houkuttaa ehkä eniten tällä hetkellä! Eli joku missä hyvät äänet tietysti ja olis nätin näkönen ulkoisesti! Saa ehdotella ja ei välttämättä sitä kaikista kalleinta :D
H33B0
Pyörä:
Duke 125cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
10.4.2016 20:30
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut H33B0 » 29.4.2016 9:22

Osaisko kukaan viisaampi sanoa että missä vika, käynnistin talven jälkeen niin ei käy kunnolla.
Tyhjäkäynti heittelee välillä ja kun kierroksia nostaa nopeasti niin meinaa sammua
Välillä kun antaa nopeasti kaasua niin alkaa hyytymään ja hetken päästä kuuluu penkin alta poksahdus ja pyörä sammuu, lähtee normaalisti kyllä käyntiin senjälkeen
Kilometrin koitin ajaa niin ykkösellä kierrokset ~7000 käy aika normaalisti mutta isommilla vaihteilla tai pienemmillä kierroksilla tuntuu siltä kun pyörä moottorijarruttelisi
Aika sekavaa tekstiä mutta toivottavasti joku ymmärsi:D
Derbiboy00
Liittynyt:
3.7.2015 19:44
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Derbiboy00 » 22.5.2016 20:21

Mikäs saattais olla 2012 Dukes vikana kun ei tahdo lämpimällä koneella pysyä käynnissä? Kylmänä lähtee hyvin käyntiin mutta sit kun o 2-3 palkkia lämpöä niin meinaa sammua tyhjäkäynnillä ja joskus sammuukin. Kuuluu sen aikana sellanen "pätkähdys" tai "pätkiminen" ennen kuin sammuu ja kun laittaa kaasua niin ampuu välillä putkeen ja sammuu. Mutta isoilla kierroksilla käy hyvin. Vikavaloa ei pala.
Konaab
Liittynyt:
13.2.2016 17:19
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Konaab » 11.6.2016 19:20

Osaako kukaa sanoo pitääkö 125 dukessa näkyä öljyä kun kurkkaa siitä öljyn täyttöreiästä? Kun siinä ei näy yhtää öljyä ja välillä tuöee semmonen käry jostai päin pyörää?
Dukesak
Pyörä:
Ktm Duke 125
Liittynyt:
28.4.2016 1:00
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Dukesak » 19.6.2016 13:57

Minkälaiset välitykset porukalla on dukessa? Itellä ei meinaa jaksaa vetää 6 vaihteella vauhti pysyy samana tai tippuu jopa hieman 6 vaihteella? Olisko pienemmil välityksil parempi? Ja onko kokemuksia k&n ilmasuodattimesta? Olisko hyvä ostos toi dukee :)
detsailija
Liittynyt:
4.9.2015 15:51
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut detsailija » 22.6.2016 0:54

Onko tommonen Duke luotettava peli? Mietin max.2500e kevarii nii Dukeja löytyy paljon sillä hinnalla ;) Oon netistä lukenu paljon erilaisia vikoja dukesta :( Miten tulpan vaihto dukessa, onko pahassa paikkaan?
motoritransu
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
23.11.2013 22:15
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut motoritransu » 26.7.2016 21:54

Mites onko dukee saatavilla mitää power cammanderii ja on uus pyörä mahtaakoha lähtee takuu??
Makkees
Liittynyt:
17.8.2016 21:28
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Makkees » 27.8.2016 16:47

Kuinka kovaa teidän duket kulkee rajottimen poiston jälkee? :nörtti:
Östelä
Liittynyt:
4.10.2016 21:00
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Östelä » 4.10.2016 21:11

Morjesta!

Juu elikkäs osaisko kukaan kertoo mikä dukessa mahtaisi olla vikana... Eli ongelmana on vaihteet, jotka ovat välillä erittäin jäykät ja vaihteita joutuu melkeempä runnomaan sisään. Ongelmana on myös että pyörä on melkein mahdoton saada vapaalle paikallaa vaan vaihde poljin tuntuu jähmettyneen ykkös vaihteelle. Välillä vaihteet toimivat aivan normaalisti ja vaihteen vaihtamisessa ei kummoisempaa voimaa tarvitse. Voiko syynä olla öljyt? Samoilla öljyillä ajettu noin 2500km että olisi aika vaihtaa?
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut 0meGa » 21.12.2016 19:48

Östelä kirjoitti:Morjesta!

Juu elikkäs osaisko kukaan kertoo mikä dukessa mahtaisi olla vikana... Eli ongelmana on vaihteet, jotka ovat välillä erittäin jäykät ja vaihteita joutuu melkeempä runnomaan sisään. Ongelmana on myös että pyörä on melkein mahdoton saada vapaalle paikallaa vaan vaihde poljin tuntuu jähmettyneen ykkös vaihteelle. Välillä vaihteet toimivat aivan normaalisti ja vaihteen vaihtamisessa ei kummoisempaa voimaa tarvitse. Voiko syynä olla öljyt? Samoilla öljyillä ajettu noin 2500km että olisi aika vaihtaa?


Kannattaa vaihtaa öljyt, ite vaihdan omaan parisataseen ajotyylistä johtuen 2 tonnin välein öljyt ja suodattimen 4 tonnin välein ja ihan perus bilteman öljyillä oon menny. Alakertahan tossa on täysin sama.

Yleisesti tänne, laitoin omaan galleriaan kuvia dukestani, sieltä voi joku saada inspiraatiota putkeen yms ulkonäköön.
Tein siis putken bilteman sliparilla ja hintaa tuli joku 130e. vähän suunniteltiin kaverin kanssa, josko alkais tekemään vähän parannetulla mallilla tota putkea myyntiin näihin 125/200/390 dukeihin niin että ostaja vois heittää minkä vaan sliparin halutessaan kiinni.
Putkihan on tehty vaan 2 tuuman auton putkesta, vaikka on avoin ni ei ainakaa parisatasessa vaikuttanu tehoihin mitenkään mutta ehkä vähän kierrosherkempi yläpää tuli.

Täytyy nyt kysellä maahantuojalta, mihin hintaan sais tehdasuutta 390 konetta ni heitän itelle kii ja vois laittaa myyntiin ton 200 koneen, ellen sitte osta konerikkosta piikkiä ja heitä siihe kii ja myy.
Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 15.1.2017 19:21

Onko kellään tietoo mistä sais kohtuuhintaan dukeen imuvenat? Omat on mutkalla ja motokeitaan 120€ venoja ei huvittas ostaa :( saako noita ees mistään halvemmalla? Tuntuu olevan ylipäätäänkin vaikea löytää osia tähän pyörään normaaleilla hinnoilla. :|